Basisschool Breedeweg
Schoolweg 23
6562 GD Groesbeek

Schoolweging

Schoolweging
32.18
Spreiding
5.95

De schoolweging van Breedeweg is 32,18 , met een spreiding van 5,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

97.2% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ver boven de landelijke norm (85%) én het regionaal gemiddelde (95.2%). Dit onderstreept de stevige basiskwaliteit van het onderwijs, zelfs bij dalende leerlingaantallen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Met 56.5% van de leerlingen dat het streefniveau haalt, presteert Breedeweg ruim boven de eigen signaleringswaarde (43.5%) en het regionaal gemiddelde (55.4%). Dit illustreert effectief maatwerkonderwijs, ondanks de complexere leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een nadruk op theoretische routes: 20% havo en 12% vwo (vs. 16.1% havo en 18.6% vwo regionaal). Opvallend is het hogere aandeel vmbo-(g)t-combinaties (32% totaal), wat past bij de schoolweging. Praktijkonderwijs komt niet voor, terwijl dit regionaal 1% beslaat.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsBreedewegGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 9.5% van de leerlingen zit onder advies (landelijk 11.8%), terwijl 23.8% boven presteert. Deze verhouding benadrukt de zorgvuldige advisering, mogelijk versterkt door het kleine schoolkarakter waar leerlingen intensief worden gevolgd.