
Schoolweging
De schoolweging van J.A. de Vullerschool is 25,58 , met een spreiding van 6,35 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 94,9% behaalde het fundamenteel niveau ruimschoots de inspectienorm van 85%. Dit resultaat, tegen een landelijk gemiddelde van 96,6%, toont dat de school basisvaardigheden goed beheerst, ondanks de complexere leerlingenpopulatie (spreiding 6,35).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Een opvallende focus op hogere adviezen: 53,1% vwo-advies tegenover 18,6% bij vergelijkbare scholen. Ook het aandeel havo/vwo-advies (12,5%) ligt boven regionale trends. Praktijkonderwijs blijft beperkt tot 2,5%, wat lager is dan het landelijk gemiddelde (3,1%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | J.A. de Vullerschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.1 | 178.42 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultatn worden gerealiseerd met het Cito-LVS. De resultaten worden geanalyseerd door de groepsleerkracht en IB'er. Op basis van de analyse worden er groepsplannen of verbeterplannen geschreven, uitgevoerd en geevalueerd.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onder-advisering: slechts 2,4% tegenover 11,8% landelijk. Maar liefst 73,8% van de leerlingen presteert op adviesniveau, wat aansluit bij het beschreven 'maatwerk in doorstroomgesprekken'. De school scoort hiermee boven vergelijkbare scholen (62,9%).
Sociale ontwikkeling
We streven naar een sfeer van openheid. Samen met de ouders hopen we steeds de juiste beslissingen te nemen in het belang van het kind. Voor de kinderen willen we graag de school zijn waarvan ze vanuit een gevoel van betrokkenheid kunnen zeggen: “Dat is mijn basisschool”. Vertrouwen, eigen identiteit, respect naar elkaar en durven op te komen voor jezelf zijn de bouwstenen voor een sociaal vaardig kind. Wij willen dit graag meegeven aan uw kind om na de basisschool stevig in de maatschappij te staan en daarbinnen goed te kunnen functioneren. Kanjer training is meer dan een lesmethode, het is een methodisch aanpak van de sociaal emotionele ontwikkeling van het kind en het pedagogisch handelen van de leerkracht. Onze school wil een leefgemeenschap zijn waarin kinderen zich veilig voelen, leren samenwerken en zich positief kunnen ontwikkelen. Kanjer gedrag verspreidt zich door de hele school en niet alleen in de klas. LEES MINDER
Veiligheid
Samenwerken
Ontwikkeling
Wat is de werkwijze van de J.A. de Vullerschool voor sociale ontwikkeling?
De J.A. de Vullerschool werkt met de Kanjertraining, waarin de kanjertaal en de kanjerafspraken centraal staan. De kanjerafspraken zijn: We vertrouwen elkaar, We helpen elkaar, Niemand speelt de baas, Niemand lacht uit, Niemand doet zielig. De school gebruikt energizers en vertrouwens oefeningen. De school deelt geen diploma uit, omdat sociale ontwikkeling nooit af is.
Welke registratievorm(en) gebruikt de J.A. de Vullerschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De J.A. de Vullerschool gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de J.A. de Vullerschool?
De J.A. de Vullerschool gebruikt de Kanjertraining voor sociaal-emotioneel leren.