
Het team van Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank in Gorinchem
Current section: teamZie hier hoe het team van Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank bij jullie?
Ontdek hoe goed Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Meander scholengemeenschap, locatie Anne Frank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op de Anne Frank School
De Anne Frank School in Gorinchem zet zich maximaal in om lesuitval te minimaliseren. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte, wordt een zorgvuldig noodplan geactiveerd. Dit plan volgt een stappenplan om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. De school probeert eerst een geschikte externe leerkracht te vinden die de lessen kan overnemen. Dit garandeert dat de leerlingen de gebruikelijke instructie ontvangen. Indien een externe vervanger niet direct beschikbaar is, kijkt de school naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat een parttime leerkracht wordt gevraagd om bij te springen. Ook wordt gekeken naar de mogelijkheden om leerlingen intern op te vangen. Als laatste redmiddel kunnen leerlingen van de betreffende groep tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. In sommige gevallen, afhankelijk van de omstandigheden, kan het zijn dat leerlingen die dag geen onderwijs op school ontvangen. De gemaakte keuze is steeds een balans tussen praktische uitvoerbaarheid en de impact op andere klassen en het schoolteam.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling: Ons Specialisten Team
Taal en Rekenen: Sterke Fundamenten met Onze Experts
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Meander Scholengemeenschap, locatie Anne Frank, leggen we een sterke nadruk op de ontwikkeling van taal en rekenvaardigheden bij al onze leerlingen. We hanteren een doorlopende leerlijn voor taal/spelling en rekenen. Onze aanpak is gestructureerd met behulp van de methodes 'Getal en Ruimte Junior' voor rekenen (groep 3-8) en 'Taal Actief 5' (groep 4-8) en 'Veilig Leren Lezen' (groep 3) voor taal en spelling. Voor de jongste leerlingen in de kleutergroepen volgen we een beredeneerd aanbod, waarbij we per periode specifieke leerdoelen stellen. Hierbij gebruiken we divers materiaal om deze doelen te behalen. Elke groep krijgt instructie op drie niveaus: verdiept voor snelle leerders die extra uitdaging nodig hebben, basis voor de reguliere lesstof, en intensief voor leerlingen die extra ondersteuning of meer oefentijd nodig hebben, verzorgd door de leerkracht of onderwijsassistent. De gedetailleerde aanpak per groep staat beschreven in het groepsplan en wordt regelmatig geëvalueerd, afhankelijk van de groep en het onderwerp, tussen de 2 tot 5 keer per jaar.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfvertrouwen met Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Wij werken schoolbreed volgens een doorlopende leerlijn, met de effectieve methode 'De Vreedzame School' voor alle groepen, van kleuters tot en met groep 8. Deze methode bevordert een positief sociaal klimaat en leert kinderen hoe ze op een constructieve manier met elkaar om kunnen gaan. We stimuleren zelfstandigheid en respectvolle communicatie. Leerlingen uit groep 5 tot en met 8 worden opgeleid tot mediator. Deze mediators helpen actief bij het oplossen van conflicten die tijdens pauzes ontstaan, waardoor een veilige en harmonieuze omgeving gewaarborgd blijft.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Aangepaste Ondersteuning voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De groepsleerkracht is de primaire contactpersoon voor de leerontwikkeling van elk kind in de klas. Zij ontwikkelen een passende aanpak, in nauw overleg met vorige leerkrachten en ouders, om de leerling optimaal te begeleiden. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, evalueert en past de leerkracht de aanpak zelf aan. De intern begeleider kan hierbij ondersteunen met advies en observatie, resulterend in een plan van aanpak waar gedurende 10 tot 12 weken aan gewerkt wordt. Als de gecombineerde inspanningen van de leerkracht en intern begeleider onvoldoende blijken, schakelen we externe expertise in via ons samenwerkingsverband Driegang om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij onze jongste leerlingen, de kleuters, voeren we om het jaar een motorische screening uit tijdens de gymlessen. Deze screening identificeert specifieke ontwikkelings- en aandachtspunten. De leerkrachten en vakleerkrachten bewegingsonderwijs zetten deze inzichten vervolgens in om gerichte oefeningen en activiteiten aan te bieden. Zo stimuleren we de motorische vaardigheden op een speelse en effectieve manier. We streven ernaar alle leerlingen te motiveren tot een actieve levensstijl en het ontwikkelen van gezonde lichamelijke gewoontes.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Samenwerken voor Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Als basisschool zijn wij geen medische professionals en verrichten wij geen medische handelingen. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn echter van groot belang. Indien een leerling specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging nodig heeft, gaan wij altijd in nauw overleg met de ouders. Samen zoeken we naar de meest geschikte oplossingen en ondersteuning, waarbij we de expertise van ouders en eventueel externe professionals betrekken.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op Meander Anne Frank
Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning op Maat
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteit: Het Schoolplan van de Anne Frankschool
Wat zijn de ambities van ons nieuwe schoolplan?
Hoe monitort de school de voortgang van de schoolplan doelen?
Ontdek Onze Kleuterklas: Spelend Leren bij Meander Anne Frank
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Anne Frank school extra ondersteuning voor peuters en kleuters?
Ja, onze school biedt specifieke programma's en activiteiten om jonge kinderen extra te ondersteunen in hun ontwikkeling. Dit omvat ook samenwerking met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en lokale peuteropvangfaciliteiten, wat zorgt voor een naadloze overgang naar het basisonderwijs.
Met welke organisaties werkt de Meander Scholengemeenschap samen voor het jonge kind?
Wij werken nauw samen met de Stichting Kinderopvang Gorinchem om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor alle jonge kinderen, van peuteropvang tot aan de basisschoolleeftijd.