IKC Constantijn in Goor

Het team van IKC Constantijn in Goor

Current section: team
Rozenstraat 4
7471 Goor

Zie hier hoe het team van IKC Constantijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Constantijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Constantijn bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Constantijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Constantijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Constantijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (40%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Constantijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Constantijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zekerheid voor Uw Kind

Bij IKC Constantijn zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Of het nu gaat om ziekte, professionele ontwikkeling of andere verplichtingen, wij hebben een robuust systeem voor leerkrachtvervanging. Onze prioriteit ligt bij het intern oplossen van afwezigheid. We zetten eerst de talenten binnen ons eigen team in om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Als dit niet volstaat, schakelen we zorgvuldig geselecteerde externe invallers in. Deze externe krachten worden begeleid via een gestandaardiseerd protocol, zodat ze snel vertrouwd raken met onze school en werkwijzen. Bij langdurige afwezigheid, zoals bij zwangerschapsverlof of ziekte, kan de invaller betrokken worden bij alle schoolactiviteiten, inclusief buitenschoolse programma's, vergaderingen en ouderavonden. Dit alles gebeurt conform de protocollen van IKC Constantijn en Stichting Brigantijn. In zeldzame gevallen, wanneer er geen geschikte vervanging beschikbaar is, garanderen we dagelijkse interne oplossingen. Uitzonderlijke situaties, zoals een tijdelijke groepssluiting, worden altijd transparant met u gecommuniceerd. Hiervoor volgen we strikt de richtlijnen van Stichting Brigantijn.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam: Specialisten voor Uw Kind op IKC Constantijn

0

Taal, Rekenen en Lezen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij IKC Constantijn leggen we een sterke nadruk op de kernvakken taal, rekenen en lezen. We hanteren een proactieve aanpak met zorgvuldig ontworpen groepsplannen, afgestemd op de individuele leerbehoeften van elk kind. Leerlingen worden ingedeeld in subgroepen die extra instructie of aangepaste lesstof ontvangen, passend bij hun niveau en tempo. Voor kinderen die specifieke ondersteuning behoeven, stellen we in overleg met ouders individuele leerplannen op. Deze plannen beschrijven de extra zorg en begeleiding die de leerling ontvangt, met een focus op de ontwikkeling binnen de vertrouwde groepsomgeving. Tweejaarlijkse besprekingen van zowel groeps- als leerlingresultaten, voor zowel onder- als bovenbouw, zorgen voor continue monitoring. Indien nodig, adviseren we met de orthopedagoog van stichting Brigantijn en kunnen we, altijd in samenspraak met u, aanvullend onderzoek laten uitvoeren om de optimale ondersteuning te garanderen.

0

Sociaal-Emotioneel Welzijn: Een Veilig en Positief Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De KiVa-methode vormt de ruggengraat van ons streven naar een positief en veilig leerklimaat op IKC Constantijn. Onze leerkrachten observeren en stimuleren het sociale welbevinden van alle leerlingen continu. Dit proces wordt tweemaal per jaar geëvalueerd met de KiVa-monitor. Bij signalen van mogelijke zorgen, ondernemen we direct actie in nauwe samenwerking met ouders. Samen zorgen we ervoor dat elk kind zich gewaardeerd en gesteund voelt, wat essentieel is voor een succesvolle schoolervaring.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Maximale Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Een consistente en voorspelbare structuur is cruciaal voor de ontwikkeling van alle leerlingen, met name voor degenen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag of werkhouding. Op IKC Constantijn hanteren we heldere regels en afspraken, en communiceren we duidelijk de verwachtingen binnen de klas. Wanneer de standaard aanpak binnen de groep onvoldoende resultaat oplevert, zoeken we gezamenlijk met collega's naar effectieve alternatieven. We kunnen daarbij de expertise van de gedragsspecialist van stichting Brigantijn inschakelen. Deze specialist denkt actief mee om de lesmethoden te optimaliseren, zodat leerlingen met specifieke behoeften optimaal kunnen participeren en leren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

IKC Constantijn werkt nauw samen met gespecialiseerde professionals, waaronder een ergotherapeut en een kinderfysiotherapeut. Zij bieden waardevolle ondersteuning bij motorische uitdagingen. Onze partners worden ingeschakeld om mee te denken en te adviseren wanneer er sprake is van motorische problematiek, om zo de ontwikkeling van uw kind optimaal te faciliteren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging beschikt IKC Constantijn niet over gediplomeerde specialisten ter plaatse. Wij volgen strikt ons vastgestelde protocol voor medisch handelen om de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Werkeilanden (zelfstandig werken)

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning en Inclusief Onderwijs bij IKC Constantijn

Een Diepgaande Kijk op Onze Ondersteuningsmogelijkheden

Bij IKC Constantijn bieden we meer dan standaard basisonderwijs. Voor onze meerbegaafde leerlingen hebben we een inspirerende plusklas, die één dagdeel per week plaatsvindt. Dit stimuleert hun talenten en biedt een uitdagende leeromgeving. Onze visie reikt verder dan het heden; we werken actief aan het uitbreiden van ons aanbod voor extra ondersteuning. Centraal staat de ambitie om inclusief onderwijs te realiseren, waarbij elke leerling een passende en stimulerende leeromgeving krijgt. Dit streven naar een inclusieve school delen we met onze collega-scholen binnen stichting Brigantijn, want wij geloven in de kracht van gezamenlijke ontwikkeling. We zetten ons dagelijks in om een veilige en rijke leeromgeving te creëren waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek de mogelijkheden die IKC Constantijn uw kind biedt voor een succesvolle schoolcarrière.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Ontwikkelingsplan van IKC Constantijn

Welke Ontwikkelingsdoelen Bevat Ons Schoolplan?

Het schoolplan van IKC Constantijn schetst de strategie voor kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. Ontdek onze ambitieuze doelen voor het schooljaar 2025-2026. We focussen op het versterken van thematisch-spelend leren in de onderbouw, met een duidelijke doorgaande lijn van peuters tot groep 3. Daarnaast implementeren we de leerlijn Burgerschap, afgestemd op landelijke richtlijnen en onze schoolcontext, voor een samenhangend aanbod. Verder verbeteren we het begrijpend lezen via Wereldoriëntatie, ontwikkelen we rijke teksten voor kennisopbouw en essentiële leesvaardigheden. We streven naar hogere verwachtingen van leerlingen om hun potentieel volledig te benutten. Tot slot stellen we een leerlijn digitale vaardigheden samen, inclusief mediawijsheid en programmeren.

Hoe Realiseert IKC Constantijn Haar Educatieve Doelstellingen?

Onze jaardoelen, grotendeels afgeleid van het schoolplan, worden tweemaal per jaar geëvalueerd door gespecialiseerde ontwikkelgroepen en het voltallige team. Deze evaluaties integreren we in het jaarplan en schooljaarverslag, wat transparantie en continue verbetering waarborgt. Voor langetermijndoelen volgen we een cyclus van jaarlijkse evaluatie en bijstelling van de aanpak. Dit zorgt ervoor dat onze strategieën altijd relevant en effectief blijven, gericht op de optimale ontwikkeling van elke leerling.
Team | IKC Constantijn in Goor | [2025] Schoolregister