
De resultaten van IKC Constantijn in Goor
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Constantijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC Constantijn bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Constantijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Elke Leerling
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten via de eindtoets in groep 8. De onderwijsinspectie hanteert een minimale norm van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, van toepassing op alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie voor Extra Ontwikkeling
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en dient als ambitie voor een groter aantal leerlingen om dit te bereiken voor het einde van groep 8. De inspectie stelt per basisschool een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau naar verwachting moeten behalen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Constantijn?
Bij IKC Constantijn bieden we ouders en leerlingen halverwege groep 7 een eerste, helder perspectief op het toekomstige schooladvies. Dit advies is gebaseerd op een grondige analyse van toetsresultaten en de individuele werkhouding van uw kind. In groep 8 wordt dit advies verder verfijnd en ontvangen leerlingen in december/januari een voorlopig advies. Na de doorstroomtoets, afgenomen door Route 8, kan het advies worden bijgesteld indien de resultaten hoger uitvallen. Anders blijft het voorlopige advies het definitieve. We hechten veel waarde aan een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. Dankzij onze sterke banden met VO-scholen zorgen we voor een warme en effectieve overdracht van leerlinggegevens. De analyses van de schoolresultaten van onze oud-leerlingen na drie jaar bevestigen de nauwkeurigheid van onze adviezen en de positieve feedback uit het voortgezet onderwijs onderstreept dit.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op IKC Constantijn: Groeien in een Veilige Leeromgeving
Bij IKC Constantijn in Goor creëren we een positieve en stimulerende omgeving waar elk kind zich prettig en veilig voelt. We hechten grote waarde aan een sfeer van saamhorigheid tussen leerlingen en leerkrachten, waarbij kinderen zich medeverantwoordelijk voelen voor elkaars welbevinden. Onze focus ligt op het ontwikkelen van zelfstandige, weerbare en kritische individuen. We stimuleren kinderen om een positieve houding aan te nemen ten opzichte van de samenleving en respect te tonen voor anderen. Dit draagt bij aan hun brede ontwikkeling tot volwaardige burgers. Door actief te werken aan sociale vaardigheden, bevorderen we niet alleen de persoonlijke groei van uw kind, maar ook een harmonieuze schoolgemeenschap. IKC Constantijn investeert in de toekomst van elk kind.
Versterken van positieve relaties
Ontwikkelen van persoonlijke competenties
Bevorderen van autonomie en zelfstandigheid
Hoe bevordert IKC Constantijn de sociale ontwikkeling van leerlingen?
IKC Constantijn stimuleert sociale ontwikkeling door een veilige en positieve leeromgeving te bieden. We moedigen saamhorigheid aan en leren kinderen medeverantwoordelijkheid te nemen voor elkaar. Dit gebeurt binnen een gestructureerd pedagogisch klimaat dat gericht is op groei en welbevinden.
Welke registratiemethoden gebruikt IKC Constantijn voor sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen, maakt IKC Constantijn gebruik van diverse methoden: * **Kijk!** Dit observatie-instrument helpt ons om ontwikkelingen op de voet te volgen. * **Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)**: Hiermee meten we specifieke sociale vaardigheden. * **KiVa-Monitor**: Dit geeft ons inzicht in het sociaal-emotioneel welbevinden en de sociale veiligheid binnen de school.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op IKC Constantijn?
Voor het sociaal-emotioneel leren zet IKC Constantijn de effectieve methode **KiVa** in. Deze methode helpt kinderen bij het ontwikkelen van sociale competenties, het versterken van zelfvertrouwen en het bevorderen van een positieve groepscultuur.
Onderwijsinspectie Rapportage IKC Constantijn Goor
Ontdek de kwaliteitsbeoordeling van IKC Constantijn door de Onderwijsinspectie. Dit rapport geeft inzicht in de prestaties en de onderwijskwaliteit van onze school. De inspectie beoordeelt diverse aspecten van ons onderwijs, waaronder de leerresultaten, de pedagogische aanpak en de veiligheid binnen de schoolmuren. Wij streven continu naar verbetering en gebruiken de bevindingen van de inspectie om ons onderwijs verder te optimaliseren voor alle leerlingen. Lees het volledige inspectierapport voor gedetailleerde informatie over onze school.