Basisschool De Wingerd

Het team van Basisschool De Wingerd in Goes

Current section: team
Hilleweg 3
4464 Goes

Zie hier hoe het team van Basisschool De Wingerd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Wingerd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Wingerd bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Wingerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Wingerd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.3%)
Man (26.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Wingerd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Wingerd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64.3%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Wingerd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten op Basisschool De Wingerd: Een Zorgeloze Oplossing

Bij Basisschool De Wingerd begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we alles op alles om een gekwalificeerde en vertrouwde vervanger voor uw kind te vinden. Ons streven is om een 'bekend gezicht' in de klas te hebben, wat zorgt voor een stabiele leeromgeving. Onze prioriteit ligt bij het vinden van interne vervanging, waarbij we putten uit ons eigen getalenteerde team. Als dit niet mogelijk is, kijken we naar externe krachten die perfect passen bij de unieke identiteit en onderwijsvisie van onze school. In uitzonderlijke gevallen, wanneer het vinden van een geschikte invaller niet lukt, kunnen we genoodzaakt zijn om organisatorische aanpassingen te doen. Mocht het voorkomen dat een groep die dag vrij krijgt, dan communiceren we dit proactief en transparant met u als ouder. We denken graag met u mee om oplossingen te vinden voor eventuele opvangproblemen, zodat de impact op uw dag minimaal is.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Tiny Forrest

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Wingerd

Een Diepgaande Toelichting op Onze Ondersteuningsmogelijkheden

Bij Basisschool De Wingerd geloven we in een persoonlijke aanpak voor elke leerling. Ons onderwijs is gestructureerd rond een leerstofjaarklassensysteem, waarbij we momenteel met één combinatiegroep werken om de groepsdynamiek te optimaliseren. We zetten sterk in op resultaatgericht en adaptief onderwijs, zodat elke leerling op zijn of haar eigen tempo kan groeien. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften die net dat beetje extra nodig hebben, leggen we de behoeften vast in Parnasys en stellen we waar nodig een gedetailleerd plan van aanpak op. Een veilig en positief pedagogisch klimaat is de basis voor succesvol leren. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een duidelijke rode draad door ons curriculum en een breed scala aan uitdagende activiteiten. Kinderen met leeruitdagingen zoals dyslexie, dyscalculie of achterstanden worden bij ons uitstekend begeleid. Indien nodig en het welzijn van het kind in het geding is, vragen we ondersteuning aan bij het samenwerkingsverband. Effectieve samenwerking tussen school en ouders is hierbij cruciaal voor het beste resultaat. We besteden veel aandacht aan werkhouding en concentratie, gebruikmakend van het 'beertjes van Meichenbaum' stappenplan. Onze leerkrachten zijn pedagogisch vaardig om leerlingen met aandachtsproblemen te ondersteunen. Indien extra hulp nodig is, kunnen we deze aanvragen via het samenwerkingsverband. Een gesprek tussen ouders en leerkracht, of de intern begeleider, kan uitwijzen of er meer dan gemiddelde ondersteuning gewenst is. Binnen onze school hebben we expertise in huis voor leerlingen met spraak- en taalontwikkelingsproblemen of gehooruitdagingen. Bij specifieke behoeften vragen we aanvullende ondersteuning aan bij Auris. Ook voor kinderen met lichte medisch-fysieke problemen zijn onze leerkrachten toegerust. In overleg met ouders bepalen we hoe we de leerling optimaal kunnen opvangen en welke extra faciliteiten nodig zijn. Ons schoolgebouw biedt hiervoor de nodige praktische mogelijkheden, en waar nodig zoeken we ondersteuning bij het samenwerkingsverband. De grenzen van onze reguliere schoolondersteuning worden bereikt wanneer de leerproblemen van een leerling zo intensief zijn dat dit ten koste gaat van de aandacht voor de rest van de klas. Ook als het welzijn van de leerling zelf in gevaar komt, ondanks intensieve begeleiding en ingeschakelde hulp, bespreken we in samenspraak met ouders en het samenwerkingsverband of het reguliere onderwijs nog de juiste plek is. We hanteren deze grenzen ook als het gedrag van een leerling de lessen structureel verstoort, de veiligheid van leerlingen of leerkrachten in het geding is, of als de complexiteit van problematiek binnen een groep het onmogelijk maakt om aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen te voldoen. Ook bij structurele handelingsverlegenheid bij de leerkracht zullen we dit in overleg met alle betrokkenen aanpakken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Basisschool De Wingerd in Goes | [2025] Schoolregister