School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide

De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide in Gennep

Current section: resultaten
Martinushof 21
6591 DM Gennep

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide?

De schooladviezen zijn sterk gericht op praktisch onderwijs: 42,86% praktijkonderwijs (vs. 40,63% regio) en 25% vso. Het lage percentage adviezen voor vmbo-(g)t (3,57%) en havo (3,57%) weerspiegelt de specifieke ondersteuningsbehoefte van de leerlingenpopulatie. Dit sluit aan bij het profiel van deze school voor speciaal basisonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe Piramide GennepGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De Piramide is de enige school voor speciaal basisonderwijs binnen Lijn 83. Op De Piramide wordt een ondersteuningsstructuur gehanteerd die aansluit bij de individuele behoeften van onze leerlingen, zowel op het gebied van onderwijs als ondersteuning. Voor alle kinderen op De Piramide wordt een ontwikkelingsperspectiefplan opgesteld (OPP). In het OPP worden het uitstroomperspectief en de ondersteuningsbehoeften voor de leerling omschreven en staat er indien nodig beschreven hoe eventuele extra ondersteuning wordt vormgegeven. Dit is altijd in overleg met ouders en in sommige gevallen in samenwerking met één of meerdere ketenpartners. Het OPP wordt minimaal één keer per jaar geëvalueerd op de ontwikkelingen. We kijken daarbij of de leerling zich ontwikkelt conform de verwachtingen en evalueren de ontwikkeling met de ouders. Op basis van het uitstroomperspectief in combinatie met de didactische vorderingen en eventuele specifieke (sociaal emotionele) ondersteuningsbehoeften, worden niveaugroepen opgesteld. Iedere niveaugroep hanteert een groepsplan. In het groepsplan worden de doelen gekoppeld aan de (gekozen) leerlijn met oog op het bijbehorende uitstroomperspectief (zicht op ontwikkeling en begeleiding). De (niveau)leerkrachten analyseren de gemaakte toetsen. De leerkracht verwerkt de bevindingen uit observaties en uit de foutenanalyse in de groepsplannen en vertaalt dit naar passende begeleiding. Twee keer per jaar worden de resultaten op toetsen op deze manier geëvalueerd en geanalyseerd. We evalueren de brede ontwikkeling van iedere leerling met behulp van het OPP op basis van observaties en toetsing. Minimaal 1x per jaar bespreken groepsleerkracht en intern begeleider dit in een leerlingenbespreking. Leerkrachten passen hun onderwijs en begeleiding aan met behulp van deze evaluatie en analyse, met als uiteindelijk doel dat leerlingen, passend bij hun potentieel, succesvol kunnen uitstromen naar het voortgezet (speciaal) onderwijs. Op deze manier houden wij zicht op de ontwikkeling en begeleiding van onze leerlingen. In enkele gevallen bieden we specifieke extra begeleiding en ondersteuning, individueel of in een kleine groep. Deze extra ondersteuning kan gericht zijn op een specifieke vaardigheid, zowel didactisch als sociaal emotioneel. De inzet van deze begeleiding wordt opgenomen in het OPP van de leerling.

Zitten de oud-leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

79,17% van de leerlingen zit op advies, wat hoger is dan het gemiddelde van vergelijkbare scholen (62,93%). Slechts 8,33% presteert boven advies (vs. 25,27% regio), wat kan duiden op een realistische adviesvoering. De school benadrukt in haar profiel een nauwgezette aansluiting bij de mogelijkheden van de leerling.

Sociale ontwikkeling

Wij willen een sociale school zijn, waar kinderen, leerkrachten en ouders/verzorgers respect voor elkaar hebben. Een plek waar iedereen met plezier naar toe komt en waar iedereen zich veilig en geborgen voelt. We creëren rust en ruimte voor iedereen. Er is tijd om te leren om te gaan met dingen die lastig zijn. Dit gebeurt met individuele kinderen maar ook op groepsniveau. Hierbij geven we overzicht, inzicht en uitzicht. Om gewenst gedrag te stimuleren, geven we het goede voorbeeld aan onze leerlingen en benoemen positief gedrag naar elkaar. LEES MINDER

Gezamenlijkheid

Respect

Ontwikkeling

Wat is de werkwijze van School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide voor sociale ontwikkeling?

School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide is alert op sociale interacties, discriminatie en pesten en werkt vooral aan het voorkomen hiervan door te werken aan een goed pedagogisch klimaat, afspraken te maken over omgangsvormen, gesprekken te voeren over pesten, en minimaal één keer per jaar een sociogram te maken. De school hanteert 5 basisregels: Iedereen is anders, dat mag! Fouten maken mag, daar leren we van! We zorgen ervoor dat iedereen zich prettig kan voelen op school. We zorgen ervoor dat we fijn en veilig kunnen spelen en werken op school. We zorgen voor een opgeruimde school.

Welke registratievorm(en) gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide gebruikt een sociogram om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide?

School voor Speciaal Basisonderwijs De Piramide gebruikt de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: Sociaal gedrag, elke dag! en Methode A, B.