Basisschool Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs in Geldrop

Het team van Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs in Geldrop

Current section: team
Beneden Beekloop 90
5662 Geldrop

Zie hier hoe het team van Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (6.3%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (43.8%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Flexibele Onderwijsondersteuning: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging

Bij Beneden Beekloop zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze eerste prioriteit is het inzetten van onze getalenteerde parttime leerkrachten, die bekend zijn met de school en de leerlingen. Mochten onze interne krachten niet beschikbaar zijn, dan schakelen we ons uitgebreide netwerk van externe contacten in om gekwalificeerde invalkrachten te vinden. Zo garanderen we dat uw kind les krijgt van een bevoegde professional. In uitzonderlijke gevallen, wanneer vervanging op korte termijn niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen van de betreffende groep over andere klassen. Dit doen we om de leerlingen zo min mogelijk te belasten en de lesdoelen te blijven behalen. Elke leerkracht stelt aan het begin van het schooljaar een map samen met zelfstandige verwerkingsopdrachten. Hiermee kunnen leerlingen, ook tijdens een invallessens, zelfstandig aan hun leerstof werken en de continuïteit van hun ontwikkeling waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepen en leerkrachten

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Toneelzaal
Peuterspeelzaal/kinderopvang
Ruimtes voor instructie/begeleiding kinderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool Beneden Beekloop

Welke Leerdoelen Bevat Ons Schoolplan voor Basisonderwijs?

Op Basisschool Beneden Beekloop streven we ernaar om elke leerling individuele ondersteuning te bieden binnen de veilige omgeving van de klas. Ons onderwijs wordt gestructureerd via groepsplannen, waarin de specifieke leerdoelen voor de komende periode en de methoden om deze te bereiken, helder worden uiteengezet. Binnen de groepen worden kinderen doorgaans ingedeeld in drie niveaugroepen per vakgebied: de basis-, meer- en weergroep, om zo op maat te kunnen werken. Voor de jongste leerlingen in groep 1-2 volgen we hun ontwikkeling nauwgezet via het observatiesysteem 'Mijn Kleutergroep', waarin alle vorderingen gedetailleerd worden vastgelegd. In de groepen 3 tot en met 8 maken we naast de reguliere methodegebonden toetsen ook gebruik van de onafhankelijke IEP-toetsen. Dit leerlingvolgsysteem wordt tevens ingezet om de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen te monitoren. De resultaten van de IEP-toetsen worden zowel met de intern begeleider besproken tijdens groep- en leerlingbesprekingen, als met de ouders tijdens oudergesprekken. Daarnaast worden kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften meerdere keren per jaar geëvalueerd tijdens leerlingbesprekingen met de intern begeleider. In deze gesprekken tussen leerkracht en intern begeleider wordt de voortgang nauwlettend gevolgd, worden waar nodig acties gepland en uitgevoerd, en worden de ouders uiteraard volledig op de hoogte gesteld van de ontwikkeling van hun kind.

Hoe Realiseert Basisschool Beneden Beekloop Haar Educatieve Doelstellingen?

Elke vier jaar ontwikkelt Basisschool Beneden Beekloop een strategisch schoolplan. Dit plan wordt gevoed door de beleidsrichtlijnen van stichting SILFO, maatschappelijke ontwikkelingen en interne schoolzelfevaluaties, om zo de koers voor de komende jaren te bepalen. In het schoolplan worden de overkoepelende jaardoelen voor de komende vier jaar vastgelegd. Jaarlijks worden deze langetermijndoelen vertaald naar concrete jaardoelen in een gedetailleerd jaarplan. Dit jaarplan beschrijft de specifieke werkwijzen en activiteiten die ingezet zullen worden om de gestelde doelen te realiseren. Drie keer per jaar evalueren we de voortgang op deze doelen en rapporteert de schoolleiding hierover aan stichting SILFO. Deze continue monitoring zorgt ervoor dat we effectief blijven werken aan de ontwikkeling en het succes van al onze leerlingen.
Team | Beneden Beekloop School voor Basisonderwijs in Geldrop | [2025] Schoolregister