Basisschool Rehobothschool in Geldermalsen

Het team van Rehobothschool in Geldermalsen

Current section: team
Anjerstraat 2
4191 Geldermalsen

Zie hier hoe het team van Rehobothschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rehobothschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rehobothschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Rehobothschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rehobothschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75.7%)
Man (24.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rehobothschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.4%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (5.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rehobothschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.1%)
Direct ondersteunend personeel (16.2%)
Management (2.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rehobothschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Vervanging van Leerkrachten op de Rehobothschool

Op de Rehobothschool in Geldermalsen zorgen we voor continuïteit in het onderwijs met een efficiënt vervangingssysteem. We beschikken over een deskundig en toegewijd team van invalkrachten die paraat staan voor zowel kortdurende als langdurige afwezigheden van onze vaste leerkrachten. Onze invalkrachten zijn veelal verbonden aan één specifieke locatie binnen onze school. Hierdoor ontwikkelen zij een diepgaande kennis van de lesprogramma's en de individuele behoeften van de leerlingen in de diverse groepen. Dit zorgt voor een stabiele leeromgeving, zelfs tijdens afwezigheid van de vaste mentor. Een deel van onze flexibele pool van vervangers kan op beide locaties van de Rehobothschool worden ingezet, wat ons extra slagkracht geeft. Voor aanvullende ondersteuning en specialistische vervanging maken we bovendien selectief gebruik van de professionele vervangingspool van JufMeester, zodat de kwaliteit van ons onderwijs altijd gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Spelen/werken
38.1%
Buitenspel
19%
Taal
17.9%
Godsdienst
9.5%
Rekenen
4.8%
Muziek
3.6%
Natuur/verkeer/SoVa
3.6%
Engels
2.4%
Schrijven
1.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
21.4%
Taal
16.7%
Lezen
13.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
12.2%
Wereldoriëntatie
10.7%
Levensbeschouwing
10.2%
Overig
8%
Bewegingsonderwijs
4.1%
Engelse taal
2.7%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Computerlokaal

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Rehobothschool Geldermalsen

Wat zijn de kerndoelen van het Rehobothschool schoolplan?

Het schoolplan van de Rehobothschool in Geldermalsen stippelt een duidelijke ontwikkelingsrichting uit, voortbouwend op de vijf geformuleerde kernwaarden. Deze visie, die startte in de schoolplanperiode 2019-2023, wordt in het huidige plan (2023-2027) verder uitgewerkt. De school focust op drie belangrijke bewegingen in de schoolontwikkeling. Ten eerste verschuift de focus van een puur programmagericht onderwijs naar een talentgericht aanbod. Dit betekent dat naast het lesprogramma, de unieke talenten van elke leerling centraal staan in zowel het onderwijsaanbod als de begeleiding. Activiteiten worden opgezet om deze talenten, of ze nu theoretisch of praktisch van aard zijn, volop te benutten en te ontwikkelen. Ten tweede streeft de school naar een beweging van afhankelijkheid naar eigenaarschap, waarbij zowel leerkrachten als leerlingen actief verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leerproces. Ten derde wordt de overgang gemaakt van een 'eiland'-mentaliteit naar een 'wij-land', wat benadrukt dat samenwerken op leerling- en leerkrachtniveau essentieel is. Binnen dit samenwerkingsmodel worden de talenten van iedereen optimaal ingezet, met ruimte voor zowel persoonlijke vorming als het ontwikkelen van een christelijke levenshouding en maatschappelijke betrokkenheid. Om deze ambities te realiseren, zijn zes concrete thema's geïdentificeerd, elk met specifieke streefbeelden die de gewenste eindsituatie over vier jaar beschrijven. Concrete acties om deze doelen te bereiken worden jaarlijks vastgelegd in de jaarplannen. **Streefbeeld Teamsamenwerking:** Op de Rehobothschool vormt het team een hechte groep waar open communicatie, wederzijdse waardering en continu leren centraal staan, gedreven door het geloof in de uniciteit van elk individu. **Streefbeeld Sociale Omgang en Zelfrespect:** De school hanteert als leidraad de Bijbelse principes van naastenliefde. Dit vertaalt zich in het actief aanleren van respectvolle en sociale omgangsvormen, waarbij leerkrachten het goede voorbeeld geven. Er is een gestructureerd aanbod voor sociale vaardigheden met een uniforme taalvoering binnen de school. Het ultieme doel is het elimineren van pestgedrag. **Streefbeeld Talentontwikkeling:** De Rehobothschool in Geldermalsen erkent en ontwikkelt alle talenten van kinderen – hoofd, hart en handen – door hen ruimte te geven voor eigen initiatief en ontwikkeling. Werkvormen zijn groeps- en bouwoverstijgend, waardoor talenten zichtbaar worden in het schoolgebouw en worden meegenomen in de rapportages. Ook de talenten van leerkrachten worden benut, mede ondersteund door het gebruik van PCM als hulpmiddel om individuele talenten te herkennen. **Streefbeeld Thematisch Werken:** Elke jaargroep op de Rehobothschool werkt thematisch met een doorlopende leerlijn. De keuze voor specifieke lesmethodes is flexibel, waarbij creatieve vakken, zaakvakken en begrijpend lezen geïntegreerd worden in de thema's. Mogelijk worden ook andere vakken, zoals taal en spelling, aan de thema's gekoppeld. De organisatie richt zich op werkvormen die de talenten van leerlingen maximaal tot hun recht laten komen. **Streefbeeld Zelfstandigheid:** De Rehobothschool in Geldermalsen legt de nadruk op zelfstandigheid en eigenaarschap bij leerlingen. Leerkrachten stimuleren dit actief door leerlingen ruimte te geven en te werken met gedifferentieerde weektaken die de ontwikkeling van vaardigheden ondersteunen. De aanpak van weektaken is schoolbreed uniform, oplopend in complexiteit. Leerlingen zijn op de hoogte van de cognitieve doelen en leren reflecteren op hun leerproces en het stellen van eigen leerdoelen. **Streefbeeld Doelen en Rapportage:** Rapportages op de Rehobothschool baseren zich op persoonlijke doelen en bieden ruimte voor de ontwikkeling van hoofd, hart en handen. Leerlingen krijgen meer eigenaarschap over hun rapportage en leerdoelen. Zowel het leerproces als het eindproduct worden geëvalueerd, en Cito-resultaten worden transparant gedeeld met ouders.

Hoe evalueert de Rehobothschool haar gestelde doelen?

De Rehobothschool evalueert de voortgang en effectiviteit van de gestelde doelen door middel van een continue proces van analyse en bijstelling, zoals beschreven in de verschillende streefbeelden en jaarplannen.
Team | Rehobothschool in Geldermalsen | [2025] Schoolregister