Basisschool de Veldhof

Het team van Basisschool de Veldhof in Eygelshoven

Current section: team
Anselderlaan 10
6471 Eygelshoven

Zie hier hoe het team van Basisschool de Veldhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Veldhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Veldhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Veldhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Veldhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Veldhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.8%)
25-35 jaar (15.4%)
35-45 jaar (19.2%)
45-55 jaar (19.2%)
55-65 jaar (42.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Veldhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (19.2%)
Indirect ondersteunend personeel (3.8%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Veldhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Flexibele Invulling Bij Afwezigheid: Onze Aanpak

Bij Basisschool De Veldhof garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. Onze school hanteert een proactieve aanpak door, naast onze toegewijde groepsleerkrachten, een team van flexibele ondersteuners per onderwijssector in te zetten. Deze sectoren omvatten de onderbouw, middenbouw en bovenbouw, wat zorgt voor een deskundige en directe ondersteuning waar nodig. In het zeldzame geval dat een groepsleerkracht verhinderd is, zorgen wij direct voor een gekwalificeerde vervanger uit dit interne ondersteuningsteam. Zo blijft de kwaliteit van de lessen gewaarborgd en ervaren uw kinderen minimale onderbreking in hun leerproces. Uw kind kan rekenen op een stabiele en vertrouwde leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool de Veldhof

4

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerde Groei
Rekenspecialist voor Wiskundige Vaardigheden
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist voor Communicatieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Veldhof leggen we een sterke nadruk op taal- en rekenvaardigheden. Al onze leerkrachten zijn getraind in het programma 'Met Sprongen Vooruit'. Dit programma is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en de nieuwste inzichten in didactiek en pedagogiek. Onze school heeft een toegewijde werkgroep voor rekenen en taal/lezen. Bovendien wordt elke jaargroep ondersteund door een onderwijsassistent of lerarenondersteuner, wat zorgt voor extra aandacht en begeleiding waar nodig.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden en Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klaslokaal
Intern Begeleider voor Emotionele Ondersteuning
Ergotherapeut voor Dagelijkse Uitdagingen
Schoolmaatschappelijk Werk voor Brede Ondersteuning

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze leerkrachten zijn gecertificeerde Kanjertrainers, wat een consequent en effectief programma garandeert. Deze training draagt bij aan een vermindering van probleemgedrag en een verhoging van het zelfvertrouwen en algemeen welbevinden van de kinderen. Door de jarenlange training en toepassing van de Kanjermethode creëren we een veilige en positieve leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Focus

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen elke groep besteden onze leerkrachten veel aandacht aan de ontwikkeling van gedrag, werkhouding en taakaanpak. We hanteren de Kanjermethode als schoolbreed beleid, wat zorgt voor een consequente aanpak van gedragsnormen en positieve interacties. Deze focus helpt leerlingen om zich beter te concentreren, effectiever te werken en een positieve bijdrage te leveren aan de groepsdynamiek.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut voor Fysieke Ondersteuning
Vakdocent Lichamelijke Opvoeding voor Sportieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Veldhof stimuleren we een actieve levensstijl. Al onze leerkrachten zijn bevoegd om gymnastieklessen te verzorgen. Via onze gespecialiseerde vakdocent lichamelijke opvoeding bieden we onze leerlingen meer dan reguliere gymlessen. Deze extra aandacht voor beweging draagt bij aan de algehele fysieke gezondheid en motorische vaardigheden van onze leerlingen, wat essentieel is voor hun ontwikkeling.

5

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Coördinatie
Pedagogisch Educatief Professional voor Zorg
Fysiotherapeut voor Beweeglijkheid
BHV'ers voor Acute Zorg
Ergotherapeut voor Dagelijkse Hulpmiddelen

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met diverse specialisten. Ons team omvat intern begeleiders, logopedisten, ergotherapeuten, fysiotherapeuten en schoolmaatschappelijk werk. Ook zijn er getrainde BHV'ers aanwezig. Deze expertise zorgt ervoor dat we zorg op maat kunnen bieden, afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling, in samenwerking met externe zorgpartners zoals de GGD.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Kook atelier
Muzieklokaal
Uitdagende buitenruimte

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod voor Kinderen op Basisschool de Veldhof

Optimale Begeleiding en Ontwikkeling: De Visie van Basisschool de Veldhof

Bij Basisschool de Veldhof geloven we in onderwijs dat naadloos aansluit bij de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Wij hanteren een gestructureerde en cyclische aanpak, conform de richtlijnen van onderwijsstichting Movare en het Samenwerkingsverband. Ons beleid is gebaseerd op de 'Vijf Niveaus van Zorg', wat garant staat voor een consequente en effectieve ondersteuning. Om de onderwijsbehoeften van onze leerlingen optimaal te faciliteren, werken we met het model van Handelingsgericht Werken (HGW). Deze methodiek verhoogt de kwaliteit van zowel ons onderwijs als de individuele begeleiding. HGW stelt ons in staat om proactief in te spelen op de specifieke leerbehoeften van ieder kind, wat leidt tot betere leerresultaten en meer ontwikkelingskansen. Bij de inschrijving van een nieuw kind, met name wanneer er sprake is van speciale onderwijsbehoeften, voeren we een gedetailleerd gesprek over de onderwijsbehoeften. Vervolgens evalueren we zorgvuldig hoe Basisschool de Veldhof, vanuit onze pedagogische visie, aan deze specifieke behoeften kan voldoen en de ontwikkeling van het kind optimaal kan stimuleren. Toekomstig Ondersteuningsaanbod: Vooruitkijken naar Meer- en Hoogbegaafdheid en een Vlekkeloze Doorlopende Leerlijn van Peuter naar Kleuter.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Basisschool de Veldhof

Wat zijn de onderwijskundige doelen in ons schoolplan?

Basisschool de Veldhof werkt de komende vier jaar aan belangrijke onderwijskundige verbeteringen. We streven naar integrale samenwerking voor kinderen van 0 tot 12 jaar, waarbij ons gebouw en de buitenruimte dit proces ondersteunen. Ons onderwijs is groepsdoorbrekend en wordt afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van onze leerlingen, met aandacht voor hun unieke kenmerken. We bevorderen actief burgerschap en sociale integratie, en zorgen ervoor dat leerlingen kennis maken met diverse achtergronden en culturen van hun leeftijdsgenoten. De school hanteert toetsbare doelen en evalueert regelmatig de voortgang. De rol van de leerkracht in dit proces is hierbij cruciaal. Het ontwikkelen van executieve functies is leidend voor de persoonlijke groei van elk kind. Ons kwaliteitszorgsysteem zal binnen vier jaar volledig operationeel zijn, met de kwaliteitskalender en -kaarten van Movare als leidraad. Burgerschap is een integraal onderdeel van ons curriculum en wordt uitgebreid beschreven in ons specifieke schoolplan voor Burgerschap.

Hoe realiseert Basisschool de Veldhof haar onderwijsdoelen?

Jaarlijks werken we planmatig aan de gestelde doelen via ons jaarplan. We evalueren het gevoerde beleid en de behaalde resultaten, en passen waar nodig onze aanpak aan. Deze bevindingen worden vastgelegd in ons jaarverslag. Zowel het jaarplan als het jaarverslag zijn te vinden op onze website: www.veldhof.nl. Hier kunt u gedetailleerde informatie vinden over onze onderwijsontwikkeling en prestaties.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool de Veldhof

Toelichting van de school

Basisschool de Veldhof in Eygelshoven biedt een naadloze doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Onze hechte samenwerking met kinderopvangpartners binnen ons kindcentrum garandeert een consistente en stimulerende omgeving. We focussen op een vloeiende overgang tussen opvang en onderwijs, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Dit integrale kindcentrum zorgt voor een vertrouwde sfeer waarin kinderen zich veilig voelen om te ontdekken en te leren. Van de eerste speelervaringen tot de start van het basisonderwijs, wij begeleiden uw kind met expertise en passie.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool de Veldhof voor peuters en kleuters?

Basisschool de Veldhof verrijkt het leerproces van jonge kinderen met gespecialiseerde programma's. Dit omvat toegewijde kinderopvang en stimulerende peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Onze aanpak binnen het kindcentrum zorgt voor een optimale aansluiting met het basisonderwijs, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart.

Basisschool de Veldhof verrijkt het leerproces van jonge kinderen met gespecialiseerde programma's. Dit omvat toegewijde kinderopvang en stimulerende peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Onze aanpak binnen het kindcentrum zorgt voor een optimale aansluiting met het basisonderwijs, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart.

Professionele kinderopvang
Peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Integraal Kindcentrum
Naadloze samenwerking met peuteropvang binnen het kindcentrum

Met welke externe partners werkt Basisschool de Veldhof samen voor het jonge kind?

Voor een breed en kwalitatief aanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool de Veldhof nauw samen met gerenommeerde partners. Onze samenwerking met Kinderopvang Droomhof, Peuteropvang Droomhof en BSO Droomhof, allen onderdeel van Flow Kinderopvang, garandeert een consistente en hoogwaardige begeleiding van de allerkleinsten.

Voor een breed en kwalitatief aanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool de Veldhof nauw samen met gerenommeerde partners. Onze samenwerking met Kinderopvang Droomhof, Peuteropvang Droomhof en BSO Droomhof, allen onderdeel van Flow Kinderopvang, garandeert een consistente en hoogwaardige begeleiding van de allerkleinsten.

Team | Basisschool de Veldhof in Eygelshoven | [2025] Schoolregister