Katholieke Basisschool De Hofstee in Etten-Leur

De resultaten van Katholieke Basisschool De Hofstee in Etten-Leur

Current section: resultaten
Kraanvogel 22
4872 Etten-Leur

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Katholieke Basisschool De Hofstee, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Katholieke Basisschool De Hofstee bij jullie?

Ontdek hoe goed Katholieke Basisschool De Hofstee bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen De Hofstee

Ontdek welk percentage van onze leerlingen het fundamentele niveau beheerst, een cruciale maatstaf voor taal- en rekenvaardigheid aan het einde van de basisschool. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het basisniveau, wat geldt als de signaleringswaarde voor alle basisscholen in Nederland. Bij Katholieke Basisschool De Hofstee streven we ernaar dit basisniveau ruimschoots te overtreffen, zodat elke leerling een solide basis meekrijgt voor de toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Basisschool De Hofstee

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer doel dan het fundamentele niveau, gericht op het maximaliseren van leerlingprestaties aan het einde van groep acht. Voor elke school wordt door de inspectie een specifiek streefpercentage vastgesteld, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau. Katholieke Basisschool De Hofstee monitort deze resultaten nauwgezet om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren en zo veel mogelijk leerlingen te stimuleren hun volledige potentieel te bereiken.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Katholieke Basisschool De Hofstee?

Basisschool De Hofstee in Etten-Leur streeft ernaar leerlingen een kansrijk en haalbaar schooladvies mee te geven. Dit advies wordt zorgvuldig samengesteld op basis van de individuele ontwikkeling van elke leerling. Hierbij kijken we naar toetsresultaten, observaties en de algehele voortgang. De professionele expertise van onze leerkrachten en de continue ondersteuning gedurende de schooltijd vormen de basis voor dit advies. Dit wordt bevestigd doordat leerlingen drie jaar na het verlaten van De Hofstee nog steeds op het juiste niveau presteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Hofstee

Op Katholieke Basisschool De Hofstee in Etten-Leur geloven we dat de school een mini-samenleving is waar kinderen essentiële sociale vaardigheden ontwikkelen. We streven naar een veilige, uitdagende en inspirerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van elk kind. Onze aanpak is gebaseerd op de kernwaarden respect, vertrouwen en veiligheid, betrokkenheid en duidelijkheid. We bieden een gedifferentieerd onderwijsaanbod en gebruiken diverse didactische werkvormen om leerlingen te ondersteunen in hun persoonlijke groei. Zelfstandig werken en begeleiding door de leerkracht staan centraal. We focussen op drie fundamentele behoeften: autonomie, competentie en relatie. Kinderen krijgen verantwoordelijkheid, leren van hun kwaliteiten en ontwikkelen een positief zelfbeeld. Fouten maken mag, het is een leermoment. We stimuleren samenwerking en waarderen zowel het proces als het resultaat. De schoolomgeving is sfeervol en veilig, wat bijdraagt aan een positieve ontwikkeling. Leerkrachten fungeren als begeleiders en werken met een open en positieve blik naar de kinderen. Ouders worden actief betrokken bij het schoolleven, wat de samenwerking versterkt.

Respect, vertrouwen en veiligheid bevorderen

Betrokkenheid bij leerlingen en ouders

Duidelijke communicatie en verwachtingen

Hoe bevordert Basisschool De Hofstee de sociale ontwikkeling van uw kind?

Basisschool De Hofstee stimuleert de sociale ontwikkeling door een veilige en ondersteunende leeromgeving te bieden. Onze kernwaarden, zoals respect, vertrouwen en veiligheid, vormen de basis van onze aanpak. We richten ons op de behoeften van elk kind en moedigen samenwerking, zelfstandigheid en een positief zelfbeeld aan. Onze visie is leidend in alle activiteiten en methodes. Dit uit zich in onze communicatie met ouders, onze contactmomenten en onze tevredenheidsonderzoeken, zodat we continu de kwaliteit van onze begeleiding kunnen waarborgen.

Welke tools gebruikt De Hofstee om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool De Hofstee gebruik van specifieke registratiemiddelen: * Kanvas * MijnKleutergroep!

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Hofstee?

Op Basisschool De Hofstee zetten we effectieve methodes in om sociaal-emotionele vaardigheden te ontwikkelen. Onze leerlingen profiteren van: * Kanjer trainingen * Rots- en watertrainingen

Onderwijsinspectie Rapport Katholieke Basisschool De Hofstee: Kwaliteit en Ontwikkeling

Katholieke Basisschool De Hofstee engageert zich voor hoogwaardig basisonderwijs, waarbij de kwaliteit van ons onderwijs continu wordt getoetst en verbeterd. De Onderwijsinspectie houdt toezicht op de naleving van wettelijke voorschriften, een proces dat voor onze school, De Hofstee, plaatsvond in oktober 2015. We zijn bijzonder trots op de positieve bevindingen uit dit inspectierapport. De beoordelingen 'voldoende' en 'goed' op diverse indicatoren weerspiegelen de inspanningen van ons toegewijde team. Deze resultaten bevestigen de succesvolle implementatie van onze onderwijsstrategieën en de zichtbare vooruitgang in de ontwikkeling van onze leerlingen. Uit het inspectierapport blijkt dat De Hofstee haar onderwijskwaliteit op orde heeft en voldoet aan het basisarrangement. De school kenmerkt zich door een duidelijke lijn in zelfstandig werken en een team dat zich inzet voor een positief en stimulerend schoolklimaat. Er is aandacht voor zowel leerlingen die extra uitdaging nodig hebben als voor de individuele ontwikkeling van elke leerling. Het team professionaliseert zich continu en werkt samen binnen een open cultuur, wat leidt tot effectieve samenwerking en gedeelde expertise. De inspectie waardeerde het didactisch handelen als 'voldoende', met de potentie om door te groeien naar 'goed'. Dit biedt een solide basis voor verdere ontwikkeling. Een uitspraak van een leerling, zoals 'Leraar maakt grapjes, maar we blijven wel met de les bezig', illustreert treffend het stimulerende en ambitieuze schoolklimaat dat wij nastreven. Een themabezoek in juni 2018, gericht op 'Didactisch Handelen', leverde veel complimenten op voor de kwaliteit van ons onderwijs. Dit thematische bezoek, evenals een visitatie door BPS en een interne audit in 2019, bevestigden de sterke punten van De Hofstee op didactisch en pedagogisch gebied, het schoolklimaat en de individuele begeleiding van leerlingen. Deze positieve externe evaluaties motiveren ons om de ingeslagen weg van continue verbetering voort te zetten, met als doel de optimale ontwikkeling van elk kind centraal te stellen. De volledige inspectierapporten en verdere details over ons toezicht zijn beschikbaar via de website van de Onderwijsinspectie. Wij nodigen u van harte uit om de pagina van De Hofstee te bezoeken voor meer informatie.

Resultaten | Katholieke Basisschool De Hofstee in Etten-Leur | [2025] Schoolregister