IKC De Stek in Est

Het team van IKC De Stek in Est

Current section: team
Dorpsstraat 3
4185 Est

Zie hier hoe het team van IKC De Stek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Stek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC De Stek bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC De Stek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC De Stek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.7%)
Man (26.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Stek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (15%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC De Stek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (55%)
Direct ondersteunend personeel (15%)
Indirect ondersteunend personeel (15%)
Management (15%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Stek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Flexibele Invulling Personeelsvervanging op IKC De Stek

Op IKC De Stek, uw kindcentrum in Est, begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom werken we samen met Stichting Fluvium en andere regionale schoolbesturen aan een efficiënte personeelsvervanging. Deze samenwerking verloopt via IPPON, een organisatie die gespecialiseerd is in het samenstellen van een flexibele vervangingspoule. Wanneer er een vervangende leerkracht nodig is, wordt IPPON direct geïnformeerd. Zij zetten dan een gekwalificeerde professional in uit hun poule om de afwezige leerkracht te vervangen en zo het onderwijs zo min mogelijk te laten onderbreken. Dit zorgt voor een snelle en betrouwbare oplossing. Net als veel andere scholen, ervaart IKC De Stek de huidige krapte op de arbeidsmarkt. Dit kan soms leiden tot uitdagingen bij het vinden van een geschikte vervanger. In dergelijke situaties zetten onze toegewijde teamleden zich extra in, bijvoorbeeld door een dag langer te werken om collega's te ondersteunen. Indien nodig, worden klassen tijdelijk samengevoegd om de continuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen, waarbij we geen kwalitatief hoogstaand onderwijs kunnen garanderen, kan het noodzakelijk zijn om kinderen tijdelijk naar huis te sturen. Gelukkig is dit scenario de afgelopen jaren zeer sporadisch voorgekomen, wat de inzet van ons team en de effectiviteit van onze vervangingsregelingen onderstreept. We streven er altijd naar om de impact op uw kind te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken in de combinatiegroepen (0)-1-2, 3-4-5 en 6-7-8. Bij sommige vakken (gym, GVO) worden er andere combinaties gemaakt. In de ochtenden zijn er meer leerkrachten beschikbaar, zodat er voldoende tijd is om goede instructie te geven aan alle leerjaren en ook de leerling te helpen die moeite heeft met de lesstof.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op IKC De Stek: Specialisten voor Elke Uitdaging

0

Taal en Rekenen: Versterking van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen formeel aangestelde specialisten zijn, blinken onze leerkrachten uit in taal- en rekenonderwijs. Veel teamleden beschikken over waardevolle ervaring uit eerdere beroepen of hebben een diepe passie voor deze kernvakken. Binnen ons hechte team met open communicatielijnen delen we kennis en best practices moeiteloos, wat ten goede komt aan de leerontwikkeling van elk kind.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Kanjer Coördinator

Toelichting van de school:

IKC De Stek investeert in de sociaal-emotionele groei van uw kind met toegewijde professionals. Onze Intern Begeleider, die tevens als leerkracht fungeert, kent iedere leerling persoonlijk en biedt gerichte ondersteuning. Daarnaast is er een gespecialiseerde Kanjer Coördinator die de preventieve en interventieve aanpak van de Kanjertraining coördineert. Deze expertise zorgt voor een positieve en ondersteunende leeromgeving waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De ontwikkeling van gedrag, werkhouding en taakaanpak krijgt prioriteit op IKC De Stek. Onze gediplomeerde Intern Begeleider, die ook actief is als leerkracht, heeft een breed zicht op de individuele behoeften van alle leerlingen. Ze speelt een cruciale rol in het implementeren van effectieve strategieën. De school hanteert een bewezen aanpak om leerlingen te begeleiden naar een positieve werkhouding en succesvolle taakuitvoering, wat bijdraagt aan hun algehele schoolprestaties.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

IKC De Stek bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling door gespecialiseerde samenwerkingen. Met Logo4Kids hebben we een sterke band; de logopediste is wekelijks aanwezig en onderhoudt nauw contact met het onderwijsteam voor optimale afstemming. Daarnaast werken we samen met de toegewijde fysiotherapeuten van B-fysic. De Intern Begeleider monitort in samenwerking met de leerkrachten de voortgang van elke leerling op zowel motorisch als algemeen ontwikkelingsgebied.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en gezondheid van onze leerlingen staan centraal op IKC De Stek. Naast onze BHV-gecertificeerde medewerkers, beschikken diverse teamleden op zowel de school als het kinderdagverblijf over een geldig kinder-EHBO diploma. Deze deskundigheid garandeert dat we adequaat kunnen handelen bij medische situaties en professionele verzorging kunnen bieden waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Kleine ruimtes voor RT, consulten van schoolarts,
Groen schoolplein
Buiten lesplaats
Moestuintjes
Logopedie binnen school

Optimale Ondersteuning voor Alle Leerlingen bij IKC De Stek

Hoe IKC De Stek Leerlingen Begeleidt en Ontwikkelt

Bij IKC De Stek geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan elke leerling. Dankzij ons lidmaatschap van stichting Fluvium en onze samenwerking met het samenwerkingsverband BePO, hebben we toegang tot een breed netwerk van gespecialiseerde professionals. Ons toegewijde team werkt nauw samen om ervoor te zorgen dat alle leerlingen de educatieve ondersteuning ontvangen die ze nodig hebben voor optimale ontwikkeling en het behalen van de kerndoelen van het basisonderwijs. Dit doen we altijd in overleg met ouders en verzorgers, wat een essentieel onderdeel is van onze werkwijze. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften die gespecialiseerde hulp vereisen, onderzoeken we proactief de beste mogelijkheden. Als IKC De Stek niet de meest geschikte omgeving kan bieden, zoeken we samen naar een passende onderwijsplek elders. De kernvraag die ons daarbij leidt is: 'Hoe kunnen we deze leerling optimaal laten leren en groeien?' We zetten ons in voor een sterke samenwerking binnen het samenwerkingsverband om voor elk kind de meest geschikte oplossing te vinden, zowel binnen als buiten onze schoolmuren. Onze toekomstige focus ligt op het versterken van het onderwijs voor leerlingen met taalontwikkelingsachterstanden, om zo hun leerproces verder te optimaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan 2024-2028

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor 2024-2028?

Bij IKC De Stek streven we naar een dynamisch en toekomstgericht onderwijs. Ons schoolplan voor 2024-2028 focust op de vervanging van verouderde lesmethodes door hoogwaardige, doelgerichte materialen die aansluiten bij onze schoolvisie. We zetten vol in op doelgericht werken met differentiatie binnen leerjaren, zoals we al succesvol doen bij natuur en geschiedenis. We versterken onze aanpak voor leerlingen met een NT2-achtergrond of taalachterstand. Ons beleid is erop gericht dat deze leerlingen een doorlopende ontwikkeling doormaken en bij uitstroom een fundamenteel niveau beheersen. Dit draagt bij aan een inclusieve leeromgeving voor iedereen. Hoewel onze rekenresultaten uitstekend zijn, richten we ons op het verbeteren van de resultaten voor begrijpend lezen. We onderzoeken de nieuwste inzichten en integreren deze in ons onderwijs, met een focus op betekenisvol leren en thematisch gekoppelde kinderliteratuur. Hiervoor benutten we de subsidie voor het verbeteren van basisvaardigheden. Daarnaast stimuleren we actief betekenisvol leren en coöperatieve werkvormen. Dit verhoogt het leerplezier en de betrokkenheid, terwijl leerlingen ook hun samenwerkingsvaardigheden ontwikkelen en positieve interacties aangaan. Oudercommunicatie verloopt via één centraal kanaal voor meer transparantie. Kwaliteitsbewaking is een continu proces. We gebruiken kwaliteitskaarten, stellen gezamenlijke ambities op en evalueren dagelijks de beheersing van leerdoelen. Stof die niet begrepen wordt, krijgt extra aandacht. Teamvergaderingen staan in het teken van onderwijsinhoudelijke besprekingen en evaluaties, ondersteund door analyse van leerlingvolgsystemen en diagnostische gesprekken. Ons team blijft zich continu professionaliseren door middel van relevante cursussen en opleidingen.

Hoe monitort en realiseert IKC De Stek de onderwijsdoelen?

Bij IKC De Stek volgen we de cognitieve ontwikkeling nauwgezet op alle niveaus: bestuur, school, groep en individuele leerling. Dit doen we door dagelijks werk, methodetoetsen en onafhankelijke toetsen (CITO-LOVS) te evalueren. We vergelijken de groei met het gemiddelde en analyseren afwijkingen om prestaties te optimaliseren. Hoge verwachtingen van het dagelijkse werk en directe ondersteuning door leerkrachten staan centraal. Leerlingen leren hun eigen leerproces te monitoren met behulp van portfolio's, waarin ze resultaten analyseren en verbeterpunten formuleren, met begeleiding van de leerkracht. Voor sociaal-emotionele ontwikkeling gebruiken we tevredenheidspeilingen en de Kanjertraining. Resultaten worden geanalyseerd en actiepunten geïntegreerd in het jaarplan. Bij sociaal ongewenst gedrag stimuleren we reflectie door gerichte vragen, waardoor leerlingen leren vanuit het perspectief van anderen te handelen. Burgerschapsdoelen worden gemonitord, waarbij we nog de meest geschikte onafhankelijke toets zoeken. Ons gehele onderwijs is echter doordrenkt van burgerschap, met een directe koppeling aan de doelen van curriculum.nu. De doelen uit ons schoolplan worden vertaald naar jaarplannen, die aan het einde van elk schooljaar worden geëvalueerd. Niet-afgeronde, relevante punten worden meegenomen naar het volgende jaarplan, wat zorgt voor een continue cyclus van verbetering en ontwikkeling.

Ontdek Ons Uitgebreide Jonge Kind Programma bij IKC De Stek

Toelichting van de school

Sinds januari 2022 is IKC De Stek een integraal kindcentrum, in samenwerking met Chapeau Kinderwerk. Wij bieden een naadloze ontwikkelingslijn voor kinderen van 0 tot 12 jaar, met een focus op een continue begeleiding vanaf de eerste dag. Uw kind profiteert van een holistische aanpak, waarbij de ontwikkeling nauwlettend wordt gevolgd. De GGD voert logopedische screenings uit, en we onderhouden frequente contacten met fysiotherapeuten. Logopedische ondersteuning is tevens direct binnen de school beschikbaar. Om een vliegende start in groep 3 te garanderen, gebruiken we het 'Bouw' programma voor optimale letterkennis. De 'Schatkist' methode legt een sterke nadruk op taalontwikkeling, en we bieden aanvullende mogelijkheden voor woordenschatexcellentie.

Veelgestelde vragen

Welke specifieke programma's biedt IKC De Stek voor de allerkleinsten?

IKC De Stek biedt een rijke leeromgeving voor jonge kinderen, bestaande uit een geïntegreerd programma dat de ontwikkeling stimuleert vanaf nul jaar. Dit omvat specialistische ondersteuning zoals logopedie en nauwe samenwerking met externe deskundigen. We zetten in op een vroege taalontwikkeling met methodes als 'Schatkist' en zorgen voor een solide basis in letterkennis middels het 'Bouw' programma, essentieel voor een succesvolle overgang naar groep 3.

IKC De Stek biedt een rijke leeromgeving voor jonge kinderen, bestaande uit een geïntegreerd programma dat de ontwikkeling stimuleert vanaf nul jaar. Dit omvat specialistische ondersteuning zoals logopedie en nauwe samenwerking met externe deskundigen. We zetten in op een vroege taalontwikkeling met methodes als 'Schatkist' en zorgen voor een solide basis in letterkennis middels het 'Bouw' programma, essentieel voor een succesvolle overgang naar groep 3.

Kindcentrum De Stek

Met welke organisaties werkt IKC De Stek samen voor het jonge kind programma?

IKC De Stek werkt nauw samen met Chapeau Kinderwerk om een doorlopende leerlijn en optimale ontwikkeling voor elk kind te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een breed scala aan expertise en ondersteuning binnen ons kindcentrum.

IKC De Stek werkt nauw samen met Chapeau Kinderwerk om een doorlopende leerlijn en optimale ontwikkeling voor elk kind te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een breed scala aan expertise en ondersteuning binnen ons kindcentrum.

Team | IKC De Stek in Est | [2025] Schoolregister