
De resultaten van IKC De Stek in Est
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC De Stek, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC De Stek bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC De Stek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau: Taal en Rekenen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt geëvalueerd in groep acht middels de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Deze 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie Streefniveau: Hogere Prestaties op IKC De Stek
Het streefniveau biedt een uitdaging voor leerlingen om hogere academische doelen te bereiken dan het fundamentele niveau. Wij streven ernaar dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit ambitieuze streefniveau aan het einde van groep acht bereikt. Per basisschool stelt de inspectie, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast. Dit percentage geeft aan hoeveel van de leerlingen het streefniveau naar verwachting moet halen, wat essentieel is voor het monitoren van de schoolprestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC De Stek?
IKC De Stek in Est excelleert in het begeleiden van leerlingen naar hun volgende educatieve stap. Onze focus ligt op het optimaal benutten van de individuele talenten van elk kind. Deze toewijding resulteert in een succesvolle doorstroming van onze leerlingen naar diverse vormen van voortgezet onderwijs, wat de kwaliteit van ons onderwijs onderstreept. Ontdek hoe wij uw kind voorbereiden op een veelbelovende toekomst.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling IKC De Stek: Een Veilige Basis voor Leren
Bij IKC De Stek in Est staat de sociale ontwikkeling van onze 44 leerlingen centraal. Wij geloven dat een positieve sociale omgang, zowel tussen leerlingen onderling als in de relatie met leerkrachten, essentieel is voor succesvol leren. Een veilige en respectvolle omgeving creëert het vertrouwen dat nodig is voor groei. De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat IKC De Stek een aantrekkingskracht heeft op leerlingen die elders uitdagingen ervaren op sociaal of cognitief gebied. Deze leerlingen brengen soms complexe situaties met zich mee, wat betekent dat we niet altijd alle negatieve of onveilige momenten kunnen voorkomen. Veiligheid en wederzijds respect blijven daarom onze hoogste prioriteit. Om deze redenen zetten we de Kanjertraining en burgerschapsonderwijs in om onze leerlingen te leren hoe ze op een positieve manier met elkaar omgaan. Elke medewerker van IKC De Stek spreekt leerlingen aan op hun gedrag, altijd vanuit een 'Growth Mindset'. Dit betekent hoge verwachtingen koesteren en begrip hebben voor de uitdagingen die komen kijken bij het leerproces. Nauwe samenwerking met ouders is hierbij onmisbaar.
Veiligheid voorop
Vertrouwen en rust
Wederzijds respect
Hoe bevordert IKC De Stek de sociale ontwikkeling van leerlingen?
IKC De Stek gebruikt de Kanjertraining, een methode die bestaat uit verhalen en oefeningen, om de sociale vaardigheden van leerlingen te versterken. Deze training helpt kinderen inzicht te krijgen in hun eigen gedrag en hoe dit door anderen wordt ervaren. Door de Kanjertraining worden leerlingen zich bewuster van hun acties en de impact daarvan op hun omgeving, wat bijdraagt aan positief gedrag en een betere sociaal-emotionele ontwikkeling. De voortgang wordt bijgehouden in het leerlingvolgsysteem Kanvas.
Welke systemen gebruikt IKC De Stek voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt IKC De Stek gebruik van het leerlingvolgsysteem Kanvas.
- Kanvas
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op IKC De Stek?
Op IKC De Stek wordt de Kanjertraining ingezet als primaire methode voor sociaal-emotioneel leren.
- Kanjertrainingen
Inspectierapport IKC De Stek: Kwaliteit van Ons Onderwijs
IKC De Stek in Est streeft continu naar hoogwaardig onderwijs voor al onze leerlingen. De Onderwijsinspectie heeft op 2 juli 2024 onze school bezocht voor een steekproefonderzoek. Het resultaat van deze inspectie is een 'voldoende' beoordeling, zonder aanwijzingen voor herstelopdrachten. Dit resultaat bevestigt de toewijding aan kwaliteit die wij dagelijks in de praktijk brengen. Met speciale trots ontvangen we de positieve feedback op twee cruciale onderdelen: 'zicht op ontwikkeling en begeleiding van leerlingen' en 'onderwijsresultaten'. Deze erkenning door de inspectie motiveert ons om ons onderwijs op IKC De Stek voortdurend te blijven verbeteren en te innoveren. Wij zijn verheugd dat de inspectie onze inspanningen en de resultaten daarvan heeft erkend.