Basisschool Maria in Erp

Het team van Basisschool Maria in Erp

Current section: team
Horstakker 38
5469 Erp

Zie hier hoe het team van Basisschool Maria is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Maria. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Maria bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Maria bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Maria zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Maria. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (44.4%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Maria werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Maria gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging van Leerkrachten: Ons Plan van Aanpak

Bij afwezigheid van een leerkracht door ziekte of verlof, zetten we de Verdi-vervangerspool in voor kwalitatieve vervanging. Onze prioriteit is dat de lessen zo min mogelijk worden onderbroken. We begrijpen dat het uitvallen van een leerkracht impact heeft. Daarom hebben we een robuust opvangplan ontwikkeld om continuïteit te waarborgen wanneer er geen directe vervangers beschikbaar zijn. Dit plan zorgt voor een gestructureerde aanpak, zelfs in uitdagende situaties. Ons opvangplan start met het benaderen van collega's die op hun vrije dag beschikbaar zijn voor vervanging. Vervolgens worden leerkrachten ingezet die op de betreffende dag geen lesgevende taken hebben, zoals die gericht zijn op schoolontwikkeling of werkdrukondersteuning. Ook ambulante leerkrachten krijgen voorrang bij de inzet. De rol van de kwaliteitsmedewerker is cruciaal voor de schoolontwikkeling en begeleiding. Om de kwaliteit van onze zorg te handhaven, zetten we de kwaliteitsmedewerker alleen in uiterste nood en zeer beperkt in binnen het gehele scholencluster, om te voorkomen dat deze essentiële taken blijven liggen. Als laatste redmiddel worden klassen verdeeld over andere groepen, gebaseerd op een vooraf opgesteld herschikkingsplan. Dit gebeurt altijd met oog voor passende combinaties en het voorkomen van overvolle klassen, zodat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. In uitzonderlijke gevallen waarbij alle andere opties falen, kan het noodzakelijk zijn dat een groep tijdelijk thuis moet blijven. Bij langdurige afwezigheid rouleren we de groepen om de impact zo eerlijk mogelijk te verdelen. Volgende stappen voor vervanging: Als de afwezigheid van een leerkracht minimaal een dag van tevoren bekend is, onderzoeken we de mogelijkheid om een gespecialiseerde 'Qrabblaar' in te zetten. Dit zijn creatieve professionals zoals kunstenaars of muzikanten die met veel enthousiasme kinderen meenemen in hun vakgebied. De inzet van Qrabblaars wordt eerlijk verdeeld over de school. Het kan dus voorkomen dat een vaste leerkracht de les verzorgt, terwijl een Qrabblaar een specifieke activiteit in een andere groep begeleidt. Dit verrijkt ons onderwijsaanbod en biedt unieke leerervaringen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool Maria

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor optimale leerresultaten
Leerkrachtondersteuner voor gerichte hulp
Kwaliteitscoördinator voor onderwijshechting
Onderwijsassistent voor brede ondersteuning

Toelichting van de school:

Op Basisschool Maria staat een toegewijd team klaar om leerlingen te ondersteunen. Een ervaren orthopedagoog en een gespecialiseerde leerkrachtondersteuner zijn direct beschikbaar. Daarnaast kunnen we, indien nodig, rekenen op de expertise van onze kwaliteitscoördinator en onderwijsassistenten. Voor specifieke leerbehoeften schakelen we proactief specialisten in vanuit ons samenwerkingsverband. Deze deskundige aanpak garandeert dat elke leerling de aandacht en begeleiding krijgt die hij of zij nodig heeft om succesvol te zijn in taal en rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Orthopedagoog voor emotionele groei
Kwaliteitscoördinator voor een positief schoolklimaat

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal bij Basisschool Maria. Ons team van specialisten richt zich op een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling. Een gedragsspecialist en een orthopedagoog bieden gerichte begeleiding en ondersteuning aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben op dit gebied. Zij werken nauw samen om een veilige en stimulerende omgeving te creëren. Onze kwaliteitscoördinator bewaakt de algehele sfeer en het welbevinden binnen de school, en zorgt ervoor dat iedereen zich gewaardeerd en begrepen voelt.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor een positieve leeromgeving
Orthopedagoog voor aanpak van leeruitdagingen
Kwaliteitscoördinator voor effectieve leerstrategieën

Toelichting van de school:

Basisschool Maria stimuleert een proactieve leerhouding en een effectieve taataanpak bij alle leerlingen. Ons deskundigenteam ondersteunt hierbij. Onze gedragsspecialist en orthopedagoog werken samen om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding en het overwinnen van eventuele gedragsuitdagingen. De kwaliteitscoördinator draagt zorg voor de implementatie van bewezen effectieve onderwijsmethoden, zodat elke leerling optimaal kan presteren en zich verder kan ontwikkelen.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher voor verbetering van beweging

Toelichting van de school:

Bij Basisschool Maria besteden we veel aandacht aan de motorische vaardigheden en de algehele fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. We hebben een gespecialiseerde Motorisch Remedial Teacher binnen ons scholencluster die leerlingen met specifieke motorische uitdagingen extra begeleiding biedt. Dit helpt hen om met meer zelfvertrouwen deel te nemen aan alle activiteiten. In combinatie met de expertise van onze orthopedagoog en kwaliteitscoördinator, bieden we een brede ondersteuning die ook de fysieke gezondheid en coördinatie bevordert.

0

Medisch en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Basisschool Maria geen specifieke medische professionals in vaste dienst heeft voor medisch handelen en persoonlijke verzorging, hechten we groot belang aan het welzijn van elke leerling. We werken nauw samen met ouders en externe zorgverleners om ervoor te zorgen dat aan alle individuele behoeften op dit gebied zo goed mogelijk wordt voldaan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Professionele Leerlingondersteuning op Maat bij Basisschool Maria

Ons Toegewijde Plan voor Elk Kind

Basisschool Maria is trots op haar samenwerking binnen Samenwerkingsverband Primair Onderwijs 30.06. Dit partnerschap stelt ons in staat om alle kinderen, ongeacht hun individuele behoeften, de mogelijkheid te bieden om dicht bij huis kwalitatief goed onderwijs te volgen. Onze focus ligt op toegankelijke hulp en een inclusieve leeromgeving. Wij waarborgen uitstekende basisondersteuning, gedetailleerd beschreven in ons SchoolondersteuningsProfiel (SOP). Vroegtijdige signalering van ondersteuningsvragen is cruciaal. Door nauwe samenwerking met ouders, de gemeente, GGD, speciaal onderwijs en jeugdhulp zorgen we voor een geïntegreerde aanpak. Bij specifieke leerbehoeften bespreekt de leerkracht dit proactief met onze Kwaliteitscoördinator (KC'er). Bij complexere casussen schakelt de KC'er de expertise van de Verdi ondersteuningsstructuur in. Hier denken ervaren specialisten mee over de meest effectieve begeleiding voor uw kind. Verdere ondersteuning wordt, altijd in overleg met u, aangevraagd bij Verdi of het samenwerkingsverband. Indien de school de benodigde expertise niet in huis heeft, kunnen we een aanvraag indienen voor speciaal (basis)onderwijs via de ACTA van het samenwerkingsverband. De volledige procedure is opvraagbaar bij de directeur of intern begeleider. De OndersteuningsPlanRaad (OPR), bestaande uit ouders en schoolmedewerkers, denkt actief mee over het beleid voor passend onderwijs in onze regio. Ontdek meer over onze ondersteuningsmogelijkheden op de websites van Verdi en het samenwerkingsverband 30.06. Voor het schooljaar 2024-2025 introduceren we extra ondersteuning in diverse groepen om leerlingen met specifieke behoeften optimaal te begeleiden. Met de implementatie van ons nieuwe schoolplan 2024-2028, werken we aan een doorlopende leer- en ontwikkellijn van 0 tot 12 jaar. Ons doel is om, samen met onze partners in 'De Trommel', een kindcentrum te realiseren. We streven ernaar om verschillen en talenten van kinderen steeds beter te accommoderen, waardoor ons onderwijs, binnen de context van een hechte dorpsschool, steeds inclusiever wordt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Ambitieuze Schoolplannen van Basisschool Maria

Welke Concrete Doelen Bevat Ons Schoolplan voor de Toekomst?

Bij Basisschool Maria richten we ons op een heldere visie en ambitieuze doelstellingen voor de komende jaren. Samen met onze partnerschool Maria ter Heide hebben we vijf kernambities geformuleerd die de basis vormen voor ons onderwijs. Ten eerste streven we naar een versterkt pedagogisch klimaat. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waar persoonlijke groei en sociale competenties centraal staan. Elke leerling wordt aangemoedigd om zijn of haar eigen waarden, talenten en ambities te ontdekken en te ontwikkelen. Dit bevordert zelfbewustzijn en verantwoordelijkheid. Daarnaast zetten we vol in op het verbeteren van de cognitieve resultaten voor taal, lezen en rekenen. Door effectieve lesmethoden en gerichte instructie, zoals het EDI-model, zorgen we voor een solide basis. Onze lesplannen worden continu aangepast en uitgebreid met hulpmiddelen voor leerkrachten om de kwaliteit te waarborgen. Ons onderwijs omvat ook inclusief burgerschapsonderwijs. We bereiden leerlingen voor op een actieve rol in de maatschappij, met nadruk op sociale integratie en respect voor diversiteit. Dit sluit aan bij de 17 duurzame werelddoelen en de specifieke behoeften van onze leerlingen. Verder verdiepen we de samenwerking met ouders. Wij zien ouders als essentiële partners in de ontwikkeling van hun kind en zorgen voor heldere communicatie en betrokkenheid bij schoolactiviteiten. Het 'MijnRapportfolio' wordt doorontwikkeld om deze samenwerking te optimaliseren. Tot slot werken we aan de doorontwikkeling van ons kindcentrum 'De Trommel'. In samenwerking met peuteropvang Maria Start en kindercentrum Bambino realiseren we een naadloze ontwikkelingslijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Gezamenlijke visie en gedeelde verantwoordelijkheid staan hierbij voorop, evenals de herinrichting van ons gebouw en de professionele ontwikkeling van ons team.

Hoe Garandeert Onze School de Realisatie van Haar Educatieve Doelstellingen?

Binnen stichting Verdi hanteren we een strikt kwaliteitskader dat de borging en versterking van ons onderwijs garandeert. Dit kader, gebaseerd op de waarderingskaders van de Inspectie van het Onderwijs en de Verdi-koers, definieert onze standaarden voor zelfevaluatie. Jaarlijks vindt een integraal kwaliteitsgesprek plaats met het bestuur, waarin schoolontwikkeling, resultaten en zelfevaluaties worden besproken. Interne audits binnen Verdi versterken de objectiviteit van onze kwaliteitsmetingen. We volgen een gestructureerde kwaliteitscyclus op zowel school- als groepsniveau. Dit omvat onder andere het opstellen van onderwijsplannen, zelfevaluaties, opbrengstanalyse en gerichte klassenobservaties. Deze cyclus zorgt voor continue verbetering en ontwikkeling van ons onderwijsaanbod. In samenwerking met ons team identificeren we jaarlijks concrete ontwikkelpunten, gebaseerd op onze ambities en actuele onderwijsontwikkelingen. Het principe 'niet het vele is goed, maar het goede is veel' leidt onze keuzes. Deze ontwikkelpunten worden verwerkt in ons jaarplan en uitgewerkt door gespecialiseerde teams en individuele medewerkers. De schoolleiding en het curriculumteam monitoren de voortgang nauwgezet. Zowel tussentijdse evaluaties als een jaarevaluatie van de ontwikkelplannen vormen de basis voor ons jaarverslag. Ons tijdpad voor kwaliteitsverbetering is als volgt: 1. De school analyseert de onderwijskwaliteit op alle relevante indicatoren en communiceert dit transparant naar alle betrokkenen. 2. De school integreert de analyse in het doorlopende schoolplan en informeert belanghebbenden over de aanpassingen. 3. De school implementeert het schoolplan en bespreekt de voortgang regelmatig met alle stakeholders. 4. De school evalueert het schoolplan en verzamelt feedback van belanghebbenden om verdere optimalisatie te waarborgen.

Peuteropvang & Voorbereiding op Basisschool Maria

Toelichting van de school

Binnen ons bruisende multifunctionele gebouw, 'De Trommel', vindt u ook onze vertrouwde peuteropvang: Maria Start. Deze stimulerende omgeving is speciaal ontworpen voor kinderen vanaf 2 jaar en 3 maanden tot 4 jaar, waar spelen, leren en sociale interactie centraal staan. Kinderen maken hier kennis met leeftijdgenootjes en ontwikkelen spelenderwijs essentiële sociale vaardigheden. Bij Maria Start zetten we ons in voor een optimale ontwikkeling met de gerenommeerde Piramide methode en het KIJK! observatiesysteem. Piramide behandelt diverse boeiende thema's, zoals verkeer, de seizoenen, kunst en wonen, wat de nieuwsgierigheid prikkelt. Om de overgang naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen, organiseren we gedurende het jaar gezamenlijke activiteiten voor peuters en kleuters. Onze peuteropvang fungeert tevens als een belangrijke preventieve factor; kinderen die hier starten, wennen doorgaans sneller aan de basisschool. Bovendien spelen onze pedagogisch medewerkers een cruciale rol in het vroegtijdig signaleren van eventuele ontwikkelingsbehoeften.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Maria extra programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Maria biedt een uitstekende peuteropvang, Maria Start, die fungeert als een waardevolle voorbereiding op de basisschool.

Met welke partners werkt Basisschool Maria samen voor het jonge kind programma?

Basisschool Maria werkt nauw samen met essentiële partners om de beste zorg en ontwikkeling te garanderen voor jonge kinderen. Deze samenwerking omvat:

Basisschool Maria werkt nauw samen met essentiële partners om de beste zorg en ontwikkeling te garanderen voor jonge kinderen. Deze samenwerking omvat:

Team | Basisschool Maria in Erp | [2025] Schoolregister