Basisschool Maria in Erp

De resultaten van Basisschool Maria in Erp

Current section: resultaten
Horstakker 38
5469 Erp

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Maria, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Maria bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Maria bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald: Een Sterke Basis voor Elke Leerling

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële kennis en vaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op Basisschool Maria meten we dit in groep 8 via de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen, inclusief de onze in Erp.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Behaald: Ambitie en Vooruitgang op Basisschool Maria

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken in taal en rekenen. We streven ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen van Basisschool Maria dit ambitieuze niveau behalen aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt specifieke streefpercentages vast voor elke school, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau op onze school in Erp.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Maria?

De overgang van de basisschool naar het middelbaar onderwijs is een cruciale stap voor de ontwikkeling van uw kind. Op Basisschool Maria in Erp besteden we in groep 7 en 8 intensief aandacht aan dit belangrijke traject, met een heldere communicatie over het proces. In groep 7 starten we met een oriënterend gesprek, het zogenaamde pré-advies. Dit advies is een weloverwogen inschatting gebaseerd op de langdurige prestaties, de inzet en de aangeleerde vaardigheden van uw kind. We kijken hierbij niet alleen naar de academische vooruitgang (didactische ontwikkeling), maar ook naar het welzijn en de sociale interactie (sociaal-emotionele ontwikkeling). In groep 8 ontvangt u in januari het voorlopig schooladvies. Indien dit afwijkt van het eerdere pré-advies, nemen we direct contact met u op. De doorstroomtoets wordt begin februari afgenomen, met de resultaten die voor 15 maart bekend zijn. Tussen 15 en 24 maart vindt het finale adviesgesprek plaats met u en uw kind, waarin het definitieve schooladvies wordt besproken. Het schooladvies wordt gezamenlijk bepaald door een deskundig team, bestaande uit de leerkrachten van uw kind, de intern begeleider(s) en de schoolleiding. Samen zorgen zij voor een passend en toekomstgericht advies.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale en Maatschappelijke Ontwikkeling op Basisschool Maria

Basisschool Maria in Erp zet vol in op de sociale en maatschappelijke groei van elke leerling. Ons doel is om kinderen op te leiden tot verantwoordelijke, zelfstandige individuen die harmonisch kunnen samenleven en positief kunnen bijdragen aan de maatschappij. Wij geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor succes, zowel op school als in het latere leven. Daarom integreren we actief programma's die helpen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en een positieve mindset.

Persoonlijk leiderschap ontwikkelen en stimuleren.

Wederzijds vertrouwen creëren in de schoolgemeenschap.

Een pro-actieve houding aanleren bij alle leerlingen.

Hoe bevordert Basisschool Maria de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op Basisschool Maria in Erp stimuleren we sociale ontwikkeling door middel van bewezen methodieken. We passen het 'Leader in Me'-programma toe, gebaseerd op de principes van Stephen Covey, om persoonlijk leiderschap te cultiveren. Daarnaast gebruiken we 'Wonderwoorden' voor een gedeelde taal die bijdraagt aan een veilige en positieve schoolomgeving. Onze aanpak 'Van Harte Samen' richt zich op groepsvorming gedurende het hele schooljaar. Met ingang van dit schooljaar implementeren we ook de Prima anti-pest aanpak, die schoolbreed wordt toegepast. De voortgang van zowel groepen als individuele leerlingen wordt nauwlettend gevolgd tijdens groeps- en leerlingbesprekingen, waarbij leerkrachten en kwaliteitsmedewerkers samenwerken aan effectieve strategieën.

Welke registratiemethoden gebruikt Basisschool Maria voor sociale opbrengsten?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen systematisch te monitoren, hanteert Basisschool Maria de volgende registratievormen:

  • KindVolgModel voor een compleet beeld van de ontwikkeling.
  • Leerling in beeld, een instrument voor diepgaande analyse.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op Basisschool Maria ingezet?

Basisschool Maria maakt gebruik van erkende methoden om het sociaal-emotioneel leren te versterken. Een kernonderdeel van ons curriculum is:

  • Leader in Me: Dit programma helpt leerlingen essentiële leiderschapsvaardigheden te ontwikkelen.

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool Maria: Onze Kwaliteit Gewaarborgd

De Inspectie van het Onderwijs heeft Basisschool Maria beoordeeld met een "voldoende". Dit bevestigt onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Dit resultaat onderstreept de inspanningen van ons toegewijde team om een stimulerende en veilige leeromgeving te bieden. We blijven ons inzetten voor de continue ontwikkeling en het succes van elke leerling. Ontdek meer over onze prestaties en de beoordeling van de onderwijsinspectie via de onderstaande link. Hier vindt u gedetailleerde informatie over ons onderwijs en de resultaten.

Resultaten | Basisschool Maria in Erp | [2025] Schoolregister