Basisschool de Cantharel in Ermelo

Het team van Basisschool de Cantharel in Ermelo

Current section: team
Amanietlaan 5
3852 Ermelo

Zie hier hoe het team van Basisschool de Cantharel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Cantharel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Cantharel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Cantharel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Cantharel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Cantharel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (12.5%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Cantharel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Cantharel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Cantharel: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Basisschool De Cantharel staat de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs centraal. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten door ziekte, ouderschapsverlof of andere omstandigheden tijdelijk afwezig is, zetten wij alles op alles om passende vervanging te garanderen. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving, zelfs tijdens afwezigheid van de vaste leerkracht. Om de lessen naadloos te laten doorlopen, maken we gebruik van diverse strategieën. Vaak kunnen we rekenen op de flexibiliteit van onze eigen leerkrachten, die bijspringen waar nodig. Daarnaast hebben we een professionele invalpool opgebouwd met ervaren leerkrachten die werkzaam zijn binnen onze stichting. Deze invallers worden zorgvuldig geselecteerd en ontvangen uitstekende begeleiding, conform de afspraken binnen onze onderwijsstichting. In zeer uitzonderlijke situaties, waarbij het onverhoopt niet lukt om direct vervanging te regelen, kan het voorkomen dat we u met spoed vragen uw kind tijdelijk thuis te houden. Wij verzekeren u dat wij u hierover zo snel mogelijk informeren. Mocht u hierdoor in opvangproblemen komen, dan nodigen we u van harte uit om contact op te nemen met de directeur. Samen zoeken we naar de best mogelijke oplossing om de impact op uw gezin te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Basisschool de Cantharel

4

Taal en Rekenen: Versterking voor Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Cantharel zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze school heeft een toegewijde taalspecialist en rekenspecialist. Daarnaast is er een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Voor specialistische hulp en advies kunnen we ook rekenen op een breed netwerk van externe experts via Aurora Basisonderwijs, die expertise bieden in diverse vakgebieden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Specialist Kind In Echtscheiding Situaties (KIES)

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze school biedt gespecialiseerde begeleiding voor kinderen die te maken krijgen met ingrijpende veranderingen zoals een echtscheiding. Onze KIES-geregistreerde coach is er om deze kinderen en hun families te ondersteunen, en draagt bij aan een veilige en positieve schoolomgeving.

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden Verbeteren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kagan Coach

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een positieve werkhouding en effectieve leerstrategieën. Onze intern begeleider is een gecertificeerde Kagan Coach. Zij ondersteunt leerkrachten bij het implementeren van samenwerkingsgerichte werkvormen, wat leidt tot een verhoogde betrokkenheid en betere leerresultaten in de klas.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool de Cantharel

Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Uitgelegd

Basisschool de Cantharel biedt niet alleen kwalitatief basisonderwijs, maar ook gespecialiseerde extra ondersteuning voor leerlingen die dit nodig hebben. Ons doel is om ieder kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, ongeacht de individuele leerbehoeften. Wij bieden diverse vormen van ondersteuning, waaronder hulp bij sociaal-emotionele ontwikkeling en aanvullend onderzoek. Leerlingen die baat hebben bij begeleiding via een arrangement of ondersteuning nodig hebben op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, kunnen bij ons terecht. Voor een gedetailleerd overzicht van ons aanbod verwijzen we u graag naar ons SchoolOndersteuningsProfiel (SOP) op onze website. Passend Onderwijs en Samenwerkingsverband Zeeluwe: Samen Sterk voor Elk Kind In lijn met de Wet op Passend Onderwijs, streven wij ernaar dat elk kind toegang heeft tot goed onderwijs. Samen met andere scholen binnen het samenwerkingsverband Zeeluwe (SWV Zeeluwe PO 2509) stemmen we onze ondersteuningsmogelijkheden op elkaar af. Dit garandeert dat we voor elk kind een passende onderwijsplek kunnen realiseren. Meer informatie over deze samenwerking vindt u op de website van Zeeluwe. Aurora Basisonderwijs: Kenniscentrum voor Innovatief Onderwijs Aurora Basisonderwijs functioneert als een centraal Kenniscentrum Onderwijs. Hier bundelen wij de expertise van al onze medewerkers, wat resulteert in een schat aan kennis en ervaring. Met behulp van een collegiale database en een gespecialiseerd team, bieden we op maat gemaakte ondersteuning aan leerlingen met uiteenlopende leerbehoeften en ondersteunen we leerkrachten bij hun specifieke vragen. Binnen ons Kenniscentrum Onderwijs beschikken we over diepgaande expertise op gebieden zoals rekenen, taalontwikkeling, hoogbegaafdheid, beeldcoaching, gedrag, de ontwikkeling van jonge kinderen, coaching voor startende leerkrachten, en het aanleren van Nederlands als tweede taal (NT2). Tevens bieden we ondersteuning voor groep 8 en maken we gebruik van geavanceerde software voor leesinterventies, waaronder BOUW, Letterster en Read&Write, evenals specifieke programma's voor rekenen en ICT-vaardigheden. Onze twee orthopedagogen, waaronder een GZ-psycholoog/orthopedagoog, zijn toegewijd aan het ondersteunen van leerlingen binnen de scholen van Aurora Basisonderwijs. Zij bieden gespecialiseerde begeleiding aan kinderen die extra zorg nodig hebben, of dit nu komt door hun leerstijl (waaronder beperkte begaafdheid, hoogbegaafdheid of leerstoornissen), gedragsproblematiek of emotionele uitdagingen. Indien de initiële ondersteuning op school onvoldoende resultaat oplevert, kan de intern begeleider een onderzoek aanvragen bij onze orthopedagogen. Voordat deze extra ondersteuning wordt ingezet, worden ouders altijd geïnformeerd. De orthopedagoog voert observaties en tests uit en bestudeert de door ouders aangeleverde informatie. In combinatie met de feedback van de leerkracht ontstaat er een compleet beeld van de ondersteuningsbehoefte. Vervolgens wordt in gezamenlijk overleg met ouders, leerkracht, intern begeleider en orthopedagoog een effectief plan van aanpak opgesteld. Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe: Verrijking voor Getalenteerde Kinderen Binnen onze stichting is het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe een belangrijk onderdeel. Dit centrum brengt groepsleerkrachten en orthopedagogen samen om een optimaal onderwijsaanbod voor hoogbegaafde kinderen te ontwikkelen. Zij stellen het beleid op, verzorgen bijscholing voor teams en bieden consultatie bij specifieke vragen over hoogbegaafdheid. Het doel van het Expertisecentrum is het maximaliseren van de onderwijservaring voor (hoog)begaafde kinderen in de breedste zin. Voor meer informatie over ons gespecialiseerde aanbod voor hoogbegaafde kinderen, nodigen wij u uit om de website van het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid te bezoeken. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met onze scholen Basisschool De Expeditie in Epe of Basisschool De Arendshorst in Ermelo. Toekomstvisie: Verbetering van Ondersteuning bij Taalachterstanden In ons schoolplan 2025-2029 hebben we als ambitie geformuleerd om de ondersteuning voor leerlingen met taalachterstanden verder te optimaliseren. Dit willen we bereiken door onder andere de samenwerking met kinderopvangorganisaties te versterken en te investeren in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan bij Basisschool de Cantharel

Wat zijn de doelen van ons schoolplan 2025-2029?

Ons schoolplan 2025-2029, in lijn met het Strategisch Meerjarenbeleidsplan van Aurora Basisonderwijs, presenteert onze kernkwaliteiten: onze missie, visie en bijbehorende doelstellingen. Jaarlijks werken we dit schoolplan uit tot een gedetailleerd jaarplan. De belangrijkste ontwikkeldoelen voor deze schoolplanperiode zijn gericht op het leveren van hoogwaardig onderwijs en een optimale leeromgeving. We streven naar uitstekende leerresultaten die aansluiten bij onze diverse leerlingenpopulatie. Daarnaast focussen we op het afstemmen van ons onderwijs op de individuele ondersteuningsbehoeften van elke leerling. Effectieve samenwerking binnen het team en het bevorderen van een professionele cultuur zijn essentieel. We bieden lesstof aan in samenhang, verpakt in rijke thema's, met doorlopende leerlijnen voor diverse vakgebieden. Ook digitale geletterdheid krijgt hierbij speciale aandacht met een specifieke doorlopende leerlijn. Tot slot hechten we veel waarde aan een sterke samenwerking met ouders, verzorgers en andere betrokkenen rondom onze school.

Hoe waarborgt Basisschool de Cantharel de onderwijskwaliteit en bereikt zij haar doelen?

Bij Basisschool de Cantharel staat de kwaliteit van het onderwijs voorop. We zetten ons structureel en doelgericht in voor de continue verbetering van ons onderwijs, waarbij we zowel de ontwikkeling van onze leerlingen als die van onze leerkrachten nauwlettend volgen. Kwaliteitszorg omvat voor ons: Het helder formuleren en bewaken van onze onderwijsdoelen. Het analyseren van leerresultaten en het implementeren van verbetervoorstellen. De continue professionalisering van ons onderwijspersoneel. Een proactieve samenwerking met ouders en externe partners. Onze kwaliteitszorg is volledig afgestemd op de standaarden van de Inspectie van het Onderwijs, wat garant staat voor een hoog niveau. **Doelen en Verbetermaatregelen voor Optimale Ontwikkeling** De Cantharel streeft naar een inspirerende leeromgeving waar leerlingen zich zowel cognitief, sociaal-emotioneel als creatief optimaal kunnen ontwikkelen. Onze belangrijkste doelen zijn: * **Hoge verwachtingen en Passende Resultaten:** We monitoren de voortgang van elke leerling nauwgezet en zorgen ervoor dat de resultaten aansluiten bij de verwachtingen die passen bij onze leerlingenpopulatie. * **Afstemming op Ondersteuningsbehoeften:** Bij instroom brengen we de individuele ondersteuningsbehoeften van leerlingen in kaart en integreren we deze zo goed mogelijk in het klassikale onderwijs. * **Sterk Pedagogisch-Didactisch Klimaat:** Het team van De Cantharel investeert continu in het versterken van ons pedagogisch-didactisch handelen, de kern van ons onderwijs. * **Professionele Leercultuur voor Leerkrachten:** Leren doen we samen. Professionalisering vindt plaats zowel binnen het team als op individueel niveau. **Werken met Kwaliteitskaarten (WMK)** Sinds 2023 maakt het team van De Cantharel structureel gebruik van Kwaliteitskaarten via WMK. Deze kaarten bevatten specifieke kwaliteitsindicatoren en kenmerken van ons onderwijs, die cyclisch binnen het team worden besproken en geactualiseerd. Dit kan jaarlijks of twee-, drie- of vierjaarlijks plaatsvinden. * **Voorbeelden van Jaarlijkse Kwaliteitskaarten:** Kanjertraining (gericht op pedagogisch klimaat en sociale veiligheid), Kagan Coöperatief Leren en mondelinge taalvaardigheid, Breinhelden, en Pedagogisch-didactisch handelen. * **Voorbeelden van Andere Kwaliteitskaarten:** Schrijfonderwijs, opleidingsschoolstages, en burgerschapsonderwijs. Door het invullen, bespreken en waar nodig aanpassen van deze kwaliteitskaarten, borgen we continu de kwaliteit van ons onderwijs. **De Intern Begeleider als Kwaliteitscoördinator** De rol van de intern begeleider is cruciaal voor het realiseren van onze kwaliteitsdoelen. Naast het coördineren van de zorg, omvat deze rol steeds vaker ook: * **Focus op Leren:** Als leercoördinator. * **Ondersteuning en Zorg:** Als zorgregisseur. * **Data & Reflectie:** Als trendanalist. De Landelijke Beroepsgroep Begeleiders Onderwijs (LBBO) bundelt deze drie rollen onder de noemer 'kwaliteitscoördinator'. Wij zien deze ontwikkeling ook binnen onze school. Een belangrijk actiepunt uit ons Schoolplan 2025-2029 is dan ook het verder uitwerken en vastleggen van deze veelzijdige rol in ons organisatiebeleid.

Ontdek het Aanbod voor het Jonge Kind op Basisschool de Cantharel

Toelichting van de school

Basisschool de Cantharel in Ermelo verwelkomt jonge kinderen met twee dynamische combinatiegroepen 1/2. Deze bewuste keuze bevordert een rijke leeromgeving waarin kinderen van en met elkaar leren, een essentiële vaardigheid die al op jonge leeftijd wordt gestimuleerd. Ons onderwijs is gebaseerd op een doordacht aanbod, waarbij leerkrachten zich richten op de ontwikkelingsdoelen die kinderen aan het einde van groep 2 behoren te beheersen. Via boeiende thema's bieden we activiteiten die kinderen helpen deze doelen te bereiken. De voordelen van een combinatiegroep voor kleuters zijn talrijk: elk kind kan deelnemen aan activiteiten die perfect aansluiten bij zijn of haar individuele ontwikkelingsniveau, zowel op het gebied van beginnende geletterdheid en gecijferdheid als op breder ontwikkelingsvlak. De gezamenlijke voorbereiding van het lesmateriaal door de leerkrachten van beide kleutergroepen garandeert een consistente en hoogwaardige onderwijservaring. Dit zorgt voor een naadloze overgang naar groep 3, waardoor de leerontwikkeling van elk kind optimaal wordt ondersteund.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool de Cantharel speciaal lesmateriaal voor jonge kinderen?

Basisschool de Cantharel Ermelo biedt een rijk en gestructureerd programma voor jonge kinderen, geïntegreerd binnen onze combinatiegroepen 1/2, gericht op optimale ontwikkeling.

Met welke partners werkt Basisschool de Cantharel samen voor het jonge kind programma?

Voor het verrijken van het lesaanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool de Cantharel in Ermelo samen met gerenommeerde partners zoals Beertje Puk en Prokino locatie Bambino.

Voor het verrijken van het lesaanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool de Cantharel in Ermelo samen met gerenommeerde partners zoals Beertje Puk en Prokino locatie Bambino.

Team | Basisschool de Cantharel in Ermelo | [2025] Schoolregister