Dr. J. v.d. Hoevenschool in Epse

Het team van Dr. J. v.d. Hoevenschool in Epse

Current section: team
Du Tourweg 1
7214 Epse

Zie hier hoe het team van Dr. J. v.d. Hoevenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dr. J. v.d. Hoevenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dr. J. v.d. Hoevenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Dr. J. v.d. Hoevenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dr. J. v.d. Hoevenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dr. J. v.d. Hoevenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (57.1%)
35-45 jaar (14.3%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dr. J. v.d. Hoevenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dr. J. v.d. Hoevenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Dr. J. v.d. Hoevenschool

Op de Dr. J. v.d. Hoevenschool streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Conform de CAO hebben onze toegewijde leerkrachten recht op verlof, wat essentieel is voor hun welzijn en werkplezier. Wij werken nauw samen met Stichting Poolsterscholen en Personeels Cluster Oost-Nederland (PON) om alle aanvragen voor invalkrachten efficiënt af te handelen. Deze samenwerking stelt ons in staat om snel en adequaat te reageren op zowel gepland als ongepland verlof, zoals ziekte. Ondanks deze inspanningen kan het landelijke tekort aan leerkrachten soms leiden tot uitdagingen bij het vinden van invallers. In dergelijke situaties zetten we creatieve oplossingen in, zoals extra inzet van teamleden, het intern herverdelen van taken en het splitsen van groepen. In uitzonderlijke gevallen kan het nodig zijn om tijdelijk thuisonderwijs te organiseren, waarbij we de impact zoveel mogelijk spreiden en waar mogelijk lesmateriaal meegeven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Extra ondersteuning

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

1

Taal en Rekenen: Verbetering van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist

Toelichting van de school:

Op de Dr. J. v.d. Hoevenschool in Epse zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Voor groep 4 tot en met 8 gebruiken we de Staal-methode voor taal en de Pluspunt-methode voor rekenen, die we sinds 2023/2024 verder ontwikkelen met de subsidie basisvaardigheden. Onze jongste leerlingen in groep 3 maken kennis met lezen via Veilig Leren Lezen. Voor de kleuters in groep 1 en 2 is 'Mijn Kleutergroep' de leidraad voor beginnende geletterdheid en rekenprikkels. Met een toegewijde rekenspecialist binnen ons team, investeren we continu in de verbetering van ons rekenonderwijs, zodat elke leerling de beste kansen krijgt.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Hiervoor hanteren we de effectieve KiVa-aanpak, die bijdraagt aan een positieve en veilige schoolcultuur. Tweemaal per jaar voeren we leerlingenenquêtes uit om de sociaal-emotionele welzijn en groei nauwkeurig in kaart te brengen. Sociaal-emotioneel leren (SEL) is essentieel voor het welzijn op school en bevordert positieve interacties. Door te focussen op SEL, creëren we een omgeving waarin leerlingen leren omgaan met zichzelf en hun omgeving, wat helpt bij het voorkomen van uitdagingen zoals pesten.

0

Gedrag en Werkhouding: Focus op Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Dr. J. v.d. Hoevenschool stimuleren we een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. We bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen zich optimaal te ontwikkelen. Onze leerkrachten werken aan een gestructureerde aanpak die gericht is op het verbeteren van het gedrag en de concentratie tijdens leermomenten. We streven naar een omgeving waarin elke leerling gemotiveerd is om zijn of haar best te doen. Door aandacht te besteden aan deze kerngebieden, leggen we een solide basis voor zowel academisch succes als persoonlijke groei.

0

Motorische Ontwikkeling: Gymnastiek en Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school biedt een gevarieerd gymnastiekprogramma, verzorgd door een gespecialiseerde collega die gebruikmaakt van de Lessenplan-methode. Dit zorgt voor kwalitatief hoogstaande gymlessen voor alle leerlingen. In samenwerking met de Bredeschool Lochem en Stichting Welzijn Lochem organiseren we aanvullende gymnastiekactiviteiten. Deze samenwerking verrijkt ons aanbod en bevordert de lichamelijke ontwikkeling van onze kinderen. Beweging is een cruciaal onderdeel van de algehele ontwikkeling. We zorgen ervoor dat onze leerlingen op een leuke en uitdagende manier in aanraking komen met diverse sport- en spelactiviteiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben, zorgen we voor een veilige en ondersteunende omgeving voor leerlingen die extra zorg of begeleiding nodig hebben op het gebied van persoonlijke verzorging. We werken nauw samen met ouders en externe professionals indien nodig. Onze school streeft ernaar om een inclusieve omgeving te bieden waar elke leerling zich prettig en verzorgd voelt. We zijn alert op de individuele behoeften van onze leerlingen. Bij specifieke medische vragen of ondersteuningsbehoeften op het gebied van persoonlijke verzorging, staat ons team klaar om te assisteren en de juiste zorg te coördineren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
1
Totaal specialisten
1
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Gepersonaliseerde Ondersteuning Binnen de Dr. J. van den Hoevenschool

Onze Visie op Extra Hulp en Ontwikkeling

Op de Dr. J. van den Hoevenschool geloven we sterk in een proactieve aanpak voor passend onderwijs. We richten ons op het vroegtijdig herkennen van individuele leerbehoeften, waarbij we nauw samenwerken met zowel de leerlingen als hun ouders. Ouders zijn onze waardevolle partners en de ultieme ervaringsdeskundigen. Hun inzichten, vragen en verwachtingen nemen we uiterst serieus om de best mogelijke leeromgeving te creëren. We streven ernaar om elke leerling de ondersteuning te bieden die hij of zij nodig heeft om optimaal te kunnen ontwikkelen. Voor kinderen die behoefte hebben aan meer dan de standaard basisondersteuning, werken we samen met het Regionaal Samenwerkingsverband IJssel-Berkel. Een speciaal ondersteuningsteam, bestaande uit ouders, de intern begeleider, de directeur en de onderwijscoach van het samenwerkingsverband, wordt samengesteld. Vaak sluiten ook de orthopedagoog van het samenwerkingsverband, de GGD-arts of verpleegkundige, en gezinscoaches van 't Baken Lochem aan. Indien nodig, nodigen we externe specialisten uit, zoals dyslexiebehandelaren, ergotherapeuten, logopedisten en speeltherapeuten. Samen brengen we de onderwijs- en ontwikkelbehoeften van elk kind nauwkeurig in kaart en verkennen we de mogelijkheden binnen onze school conform het principe van Passend Onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij Dr. J. v.d. Hoevenschool

Welke Ambitieuze Doelen Strevven Wij Na in Ons Schoolplan?

Bij de Dr. J. v.d. Hoevenschool streven we naar betekenisvol onderwijs dat leidt tot ambitieuze leerresultaten voor elk kind. We stimuleren de sociaal-emotionele ontwikkeling door gerichte aandacht te besteden aan zelfbewustzijn, zelfregulering, empathie en sociale vaardigheden. Dit doen we met een gestructureerd en samenhangend onderwijsprogramma dat zorgt voor een optimale leerlijn op het gebied van rekenen, taal en begrijpend lezen. Daarnaast vernieuwen we continu ons schoolplein en schoolgebouw. Met een zorgvuldig ontwerp creëren we inspirerende leeromgevingen, zowel binnen als buiten. Denk aan kleurgebruik, muurschilderingen, exposities van leerlingenwerk en flexibele leerplekken die samenwerking en projectmatig werken bevorderen. Coöperatief leren integreren we structureel in alle groepen, wat leerlingen helpt kennis te construeren, vaardigheden te ontwikkelen en begrip te vergroten door actieve samenwerking. We vergroten het eigenaarschap van leerlingen, zodat zij actief betrokken zijn bij hun eigen leerproces. Dit alles wordt ondersteund door een sterke professionele cultuur waarin samenwerking, feedback en continue verbetering centraal staan, wat bijdraagt aan optimale leer- en groeikansen. Om beter aan te sluiten bij individuele leerbehoeften en -stijlen, hanteren we het IGDI-model voor gestructureerde differentiatie tijdens de les. Bovendien versterken we de verbinding tussen onderwijs en opvang door de vorming van een IKC of intensieve samenwerking met kinderopvangorganisaties.

Hoe Realiseert de Dr. J. v.d. Hoevenschool Haar Educatieve Doelstellingen?

Jaarlijks stellen wij een gedetailleerd jaarverslag en een toekomstgericht jaarplan op, waarin onze ambitieuze doelen worden uiteengezet. Deze doelen zijn afgeleid van ons strategische schoolplan en worden mede bepaald door de resultaten van onze midden- en eindtoetsen. Deze belangrijke documenten publiceren we op onze schoolsite, zodat ouders en belangstellenden inzage hebben in onze voortgang en plannen. Daarnaast delen we deze documenten proactief met de onderwijsinspectie en de Medezeggenschapsraad (MR), wat onze transparantie en betrokkenheid onderstreept.

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen bij Dr. J. v.d. Hoevenschool

Toelichting van de school

Dr. J. v.d. Hoevenschool onderhoudt nauwe banden met de lokale peuterspeelzaal om een soepele overgang voor uw kind te garanderen. Met instemming van de ouders of op hun verzoek, zorgen wij voor een warme en persoonlijke overdracht bij de inschrijving van een nieuwe leerling. Dit waarborgt een vertrouwde start in ons basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Dr. J. v.d. Hoevenschool biedt een scala aan extra ondersteuning en activiteiten speciaal ontworpen voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een zorgvuldige voorbereiding op de basisschool en een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.

Dr. J. v.d. Hoevenschool biedt een scala aan extra ondersteuning en activiteiten speciaal ontworpen voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een zorgvuldige voorbereiding op de basisschool en een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.

Professionele Kinderopvang Nabij
Onze school werkt samen met een kinderdagverblijf dat zich in de directe omgeving bevindt. De school faciliteert zelf geen kinderopvangdiensten, maar de nabijheid vergemakkelijkt de logistiek voor gezinnen.

Met welke partners werkt de school samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werkt Dr. J. v.d. Hoevenschool samen met gerenommeerde partners zoals Partou. Deze samenwerkingen verzekeren een doorlopende ontwikkeling en een warme overgang van de kinderopvang naar ons basisonderwijs.

Voor een optimale begeleiding van jonge kinderen werkt Dr. J. v.d. Hoevenschool samen met gerenommeerde partners zoals Partou. Deze samenwerkingen verzekeren een doorlopende ontwikkeling en een warme overgang van de kinderopvang naar ons basisonderwijs.

Team | Dr. J. v.d. Hoevenschool in Epse | [2025] Schoolregister