W.G. van de Hulstschool in Epe

Het team van W.G. van de Hulstschool in Epe

Current section: team
Wachtelenbergweg 17
8162 Epe

Zie hier hoe het team van W.G. van de Hulstschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van W.G. van de Hulstschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past W.G. van de Hulstschool bij jullie?

Ontdek hoe goed W.G. van de Hulstschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij W.G. van de Hulstschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij W.G. van de Hulstschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (36.4%)
&ge;65 jaar (9.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij W.G. van de Hulstschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor W.G. van de Hulstschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Lesvervanging op de W.G. van de Hulstschool

Op de W.G. van de Hulstschool in Epe zorgen we voor continuïteit in het onderwijs door een helder beleid voor lesvervanging. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we direct onze flexibele vervangingsstrategie in om uw kind te ondersteunen. Onze eerste prioriteit is de inzet van een gekwalificeerde leerkracht uit de IJsselpool, ons netwerk van ervaren invalkrachten. Deze professionals zijn speciaal geselecteerd om de kwaliteit van de lessen te waarborgen en een vertrouwde leeromgeving te bieden, zelfs tijdens een tijdelijke afwezigheid. Indien een leerkracht uit de IJsselpool niet beschikbaar is, schakelen we een leerkracht in die reeds werkzaam is binnen onze school. Deze interne flexibiliteit zorgt ervoor dat we snel kunnen reageren en de educatieve continuïteit zo veel mogelijk kunnen handhaven voor elke klas. In uitzonderlijke situaties waarin vervanging op locatie niet mogelijk is, wordt de betreffende groep naar huis gestuurd om zelfstandig aan schoolopdrachten te werken. Wij begrijpen dat dit impact kan hebben, daarom bieden we in dergelijke gevallen altijd noodopvang aan binnen een andere klas op school. Zo garanderen we dat uw kind altijd in een veilige en gestructureerde omgeving kan blijven, ook als de eigen groep niet aanwezig is.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vanaf schooljaar 2023-2024 werken we met een flexibele organisatie waarbinnen kinderen ’s ochtends in jaargroepen/niveaugroepen leren en ’s middags in bouwgroepen (1-2-3, 4-5-6, 7-8). Op de ochtend richten we ons op de basisvaardigheden: rekenen, taal en lezen. ’s Middags wordt er thematisch gewerkt en richten we ons op de basisvaardigheden van burgerschapsonderwijs. Wetende dat dit niet zo te scheiden is; op de ochtend oefenen kinderen verder in burgerschapsvaardigheden en op de middag ontwikkelen ze hun basisvaardigheden in rekenen, taal en lezen verder door. Onze leerlingen krijgen door deze organisatie les van verschillende leerkrachten. De leerkrachten dragen samen de verantwoordelijkheid over de bouw waarin ze werken en houden elkaar samen scherp op het juiste onderwijsaanbod voor ieder kind.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de W.G. van de Hulstschool: Specialisten voor Elke Uitdaging

5

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexiecoach
Intern Begeleider (IB'er)
Rekencoördinator
HB-specialist (Hoogbegaafdheid)
Taalcoördinator

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team beschikt over gespecialiseerde coördinatoren voor rekenen, taal en hoogbegaafdheid (HB). Deze experts volgen gespecialiseerde trainingen en bewaken de voortgang van onderwijsprocessen binnen onze school. Zij werken nauw samen met de intern begeleider en het schoolmanagement. Hun adviserende rol ondersteunt leerkrachten bij specifieke vraagstukken rondom taal, rekenen en de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze intern begeleider geeft daarnaast les aan de 'Cheetah groep'. Hier ontvangen leerlingen uit groep 4 tot en met 6, die extra uitdaging nodig hebben, tweewekelijks verdiepende lessen. Dit vult de verrijking aan die zij al in hun eigen klas ontvangen. Dyslexiebehandelingen vinden discreet plaats in onze school, verzorgd door een externe dyslexiespecialist, zodat onze leerlingen zo min mogelijk schooltijd missen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert
Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
HB-specialist (Hoogbegaafdheid)

Toelichting van de school:

De W.G. van de Hulstschool hanteert de Kanjertraining om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Onze gedragsexpert, in samenwerking met de IB'er, begeleidt het team bij gedragsvraagstukken en voert tweejaarlijkse gesprekken met leerkrachten over leerlinggedrag. Voor specifieke leerlingbesprekingen met de intern begeleider en ouders, werken we samen met een externe orthopedagoog. Deze specialist kan ook klassenobservaties uitvoeren of aanvullend onderzoek doen binnen de schoolomgeving. Dit alles draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Daltonprincipes in de Praktijk

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
HB-specialist (Hoogbegaafdheid)
Daltoncoördinator

Toelichting van de school:

Binnen ons Daltononderwijs leggen we sterk de nadruk op zelfstandigheid, samenwerken, verantwoordelijkheid en reflectie. Deze kerncompetenties worden actief getraind tijdens het uitvoeren van taken. Onze gecertificeerde daltoncoördinator monitort en begeleidt de ontwikkeling van werkhouding en taakaanpak, onder meer door middel van klassenbezoeken. Voor diepgaande leerlingbesprekingen met de intern begeleider en ouders, schakelen we een externe orthopedagoog in. Deze professional kan tevens klassenobservaties uitvoeren of diagnostisch onderzoek verrichten om de leerontwikkeling optimaal te ondersteunen. Deze gestructureerde aanpak zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen de lesstof beheersen, maar ook waardevolle levensvaardigheden ontwikkelen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut
Gekwalificeerde Gymnastiekdocent
Zweminstructeur (Schoolzwemmen)

Toelichting van de school:

De W.G. van de Hulstschool werkt samen met een kinderfysiotherapeut die behandelingen op locatie aanbiedt. Hierdoor kunnen leerlingen de benodigde zorg ontvangen zonder de school te hoeven verlaten, wat de continuïteit van hun leerproces waarborgt. Leerlingen uit groep 5 en 6 nemen tweewekelijks deel aan het schoolzwemmen, wat bijdraagt aan hun waterveiligheid en zwemvaardigheid. Alle groepen, van groep 2 tot en met 8, ontvangen tweemaal per week gymles van een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs. Dit bevordert hun fysieke ontwikkeling en sportieve vaardigheden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werkt de W.G. van de Hulstschool nauw samen met externe professionals en instanties. Indien nodig wordt er maatwerk geleverd om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Elke Leerling Telt

Onze Aanpak voor Individuele Groei

Op de W.G. van de Hulstschool stimuleren we leren binnen een dynamische en flexibele onderwijsomgeving. Kernvakken zoals rekenen, taal en lezen worden georganiseerd per jaargroep, wat zorgt voor gerichte instructie. Andere lesgebieden worden aangeboden in onze creatieve bouwgroepen, waar samenwerking centraal staat. Wij erkennen de unieke talenten van elke leerling en streven ernaar om leerdoelen op verschillende niveaus aan te bieden. Onze toegewijde leerkrachten passen de lesstof aan op de specifieke leerbehoeften, met aandacht voor zowel directe instructie als zelfstandig werk. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid zijn cruciale pijlers in onze aanpak. Leerlingen leren werken met weektaken en ontwikkelen de vaardigheid van uitgestelde aandacht, wat essentieel is voor effectief leren. We koesteren de ontwikkeling tot zelfstandige individuen in een veilige en ondersteunende sfeer, waarbij samenwerking met ouders en verzorgers van onschatbare waarde is. 'Samen leren we meer en beter' is de kern van onze missie. Toekomstig aanbod voor gedragsbegeleiding: Wij zijn ons bewust van de uitdagingen bij externaliserend gedrag en versterken daarom de rol van onze interne gedragsspecialist. Deze specialist zal leerlingen intensiever begeleiden en leerkrachten voorzien van praktische handvatten om effectief om te gaan met dit soort gedrag, ter verbetering van het schoolklimaat voor iedereen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Een Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs

Welke ambitieuze doelen stimuleren wij in ons schoolplan?

Het schoolplan 2023-2027 van de W.G. van de Hulstschool legt de focus op vier cruciale pijlers voor excellente educatie. Allereerst streven we naar verhoogde leeropbrengsten binnen rekenen, taal en begrijpend lezen, met een helder doel om leerlingen op 1S/2F niveau te laten excelleren. Daarnaast zetten we vol in op de verdere ontwikkeling van ons pedagogisch-didactisch handelen. Dit omvat de verfijning van ons Dalton onderwijsconcept, de integratie van betekenisvol burgerschapsonderwijs en het versterken van de essentiële betrokkenheid van ouders. Tot slot implementeren we een vernieuwde organisatiestructuur die het werken in bouw- en jaargroepen bevordert, wat resulteert in een flexibele en adaptieve onderwijsomgeving. Bent u geïnteresseerd in de specifieke doelen uit ons actuele jaarplan? Dit document is te allen tijde op school ter inzage beschikbaar. Wij nodigen u van harte uit om langs te komen voor een gesprek met de directie en de plannen persoonlijk te bekijken.

Hoe waarborgt de W.G. van de Hulstschool het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?

De ambitieuze doelen die we onszelf stellen, worden zorgvuldig verankerd in onze jaarplannen. Binnen deze jaarplannen hanteren we een systematische kwaliteitscyclus. Deze cyclus zorgt ervoor dat onze doelen continu geëvalueerd, bijgesteld en aangescherpt worden, waardoor we een constante verbetering van het onderwijs garanderen. Onze toewijding aan kwaliteitszorg betekent dat we proactief werken aan de optimale ontwikkeling van elke leerling op de W.G. van de Hulstschool.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Kleuterschool W.G. van de Hulstschool

Toelichting van de school

Ontdek de boeiende wereld van onze kleutergroepen op de W.G. van de Hulstschool in Epe. Wij creëren een stimulerende leeromgeving waar thema's centraal staan en de wereld naar binnen wordt gehaald. Door thematisch te werken, prikkelen we de nieuwsgierigheid en bevorderen we de brede ontwikkeling van elk kind. Onze toegewijde kleuterleerkrachten werken nauw samen met de peuteropvang, zodat we jonge kinderen al vroeg in beeld hebben en de overgang soepel verloopt. Peuters zijn van harte welkom om alvast sfeer te proeven in hun toekomstige klas. Regelmatige gezamenlijke activiteiten met peuters en kleuters van De Hoge Weerdschool versterken de verbinding en bieden een rijke leerervaring. Wij stellen de ontwikkeling van uw kind centraal, ondersteund door bewezen leermethodieken zoals het Digikeuzebord en de SLO-leerlijnen. Zo bouwen we samen aan een sterke basis voor de toekomst.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op de W.G. van de Hulstschool?

De W.G. van de Hulstschool biedt specifieke programma's en ondersteuning voor jonge kinderen. Dit omvat een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) om een optimale start te garanderen. Ons aanbod is ontworpen om aan te sluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van peuters en kleuters. We zorgen voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool, met activiteiten die de leergierigheid stimuleren.

De W.G. van de Hulstschool biedt specifieke programma's en ondersteuning voor jonge kinderen. Dit omvat een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) om een optimale start te garanderen. Ons aanbod is ontworpen om aan te sluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van peuters en kleuters. We zorgen voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool, met activiteiten die de leergierigheid stimuleren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang in Epe

Met welke organisaties werkt de W.G. van de Hulstschool samen voor het jonge kind?

Om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen, werkt de W.G. van de Hulstschool in Epe samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen omvatten Peuteropvang Buurtkabouters Koppel en de Voor- en Naschoolse Opvang (VSO/BSO) van Kleurrijk Koppel. Deze partnerschappen zorgen voor een harmonieuze aansluiting tussen opvang, onderwijs en de ontwikkeling van uw kind.

Om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen, werkt de W.G. van de Hulstschool in Epe samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen omvatten Peuteropvang Buurtkabouters Koppel en de Voor- en Naschoolse Opvang (VSO/BSO) van Kleurrijk Koppel. Deze partnerschappen zorgen voor een harmonieuze aansluiting tussen opvang, onderwijs en de ontwikkeling van uw kind.

Peuteropvang Buurtkabouters Koppel
Voor- en naschoolse opvang (VSO/BSO) Kleurrijk Koppel
Team | W.G. van de Hulstschool in Epe | [2025] Schoolregister