
Het team van W.G. van de Hulstschool in Epe
Current section: teamZie hier hoe het team van W.G. van de Hulstschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van W.G. van de Hulstschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past W.G. van de Hulstschool bij jullie?
Ontdek hoe goed W.G. van de Hulstschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij W.G. van de Hulstschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij W.G. van de Hulstschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij W.G. van de Hulstschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor W.G. van de Hulstschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Lesvervanging op de W.G. van de Hulstschool
Op de W.G. van de Hulstschool in Epe zorgen we voor continuïteit in het onderwijs door een helder beleid voor lesvervanging. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we direct onze flexibele vervangingsstrategie in om uw kind te ondersteunen. Onze eerste prioriteit is de inzet van een gekwalificeerde leerkracht uit de IJsselpool, ons netwerk van ervaren invalkrachten. Deze professionals zijn speciaal geselecteerd om de kwaliteit van de lessen te waarborgen en een vertrouwde leeromgeving te bieden, zelfs tijdens een tijdelijke afwezigheid. Indien een leerkracht uit de IJsselpool niet beschikbaar is, schakelen we een leerkracht in die reeds werkzaam is binnen onze school. Deze interne flexibiliteit zorgt ervoor dat we snel kunnen reageren en de educatieve continuïteit zo veel mogelijk kunnen handhaven voor elke klas. In uitzonderlijke situaties waarin vervanging op locatie niet mogelijk is, wordt de betreffende groep naar huis gestuurd om zelfstandig aan schoolopdrachten te werken. Wij begrijpen dat dit impact kan hebben, daarom bieden we in dergelijke gevallen altijd noodopvang aan binnen een andere klas op school. Zo garanderen we dat uw kind altijd in een veilige en gestructureerde omgeving kan blijven, ook als de eigen groep niet aanwezig is.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Vanaf schooljaar 2023-2024 werken we met een flexibele organisatie waarbinnen kinderen ’s ochtends in jaargroepen/niveaugroepen leren en ’s middags in bouwgroepen (1-2-3, 4-5-6, 7-8). Op de ochtend richten we ons op de basisvaardigheden: rekenen, taal en lezen. ’s Middags wordt er thematisch gewerkt en richten we ons op de basisvaardigheden van burgerschapsonderwijs. Wetende dat dit niet zo te scheiden is; op de ochtend oefenen kinderen verder in burgerschapsvaardigheden en op de middag ontwikkelen ze hun basisvaardigheden in rekenen, taal en lezen verder door. Onze leerlingen krijgen door deze organisatie les van verschillende leerkrachten. De leerkrachten dragen samen de verantwoordelijkheid over de bouw waarin ze werken en houden elkaar samen scherp op het juiste onderwijsaanbod voor ieder kind.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op de W.G. van de Hulstschool: Specialisten voor Elke Uitdaging
Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons toegewijde team beschikt over gespecialiseerde coördinatoren voor rekenen, taal en hoogbegaafdheid (HB). Deze experts volgen gespecialiseerde trainingen en bewaken de voortgang van onderwijsprocessen binnen onze school. Zij werken nauw samen met de intern begeleider en het schoolmanagement. Hun adviserende rol ondersteunt leerkrachten bij specifieke vraagstukken rondom taal, rekenen en de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze intern begeleider geeft daarnaast les aan de 'Cheetah groep'. Hier ontvangen leerlingen uit groep 4 tot en met 6, die extra uitdaging nodig hebben, tweewekelijks verdiepende lessen. Dit vult de verrijking aan die zij al in hun eigen klas ontvangen. Dyslexiebehandelingen vinden discreet plaats in onze school, verzorgd door een externe dyslexiespecialist, zodat onze leerlingen zo min mogelijk schooltijd missen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De W.G. van de Hulstschool hanteert de Kanjertraining om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Onze gedragsexpert, in samenwerking met de IB'er, begeleidt het team bij gedragsvraagstukken en voert tweejaarlijkse gesprekken met leerkrachten over leerlinggedrag. Voor specifieke leerlingbesprekingen met de intern begeleider en ouders, werken we samen met een externe orthopedagoog. Deze specialist kan ook klassenobservaties uitvoeren of aanvullend onderzoek doen binnen de schoolomgeving. Dit alles draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Daltonprincipes in de Praktijk
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen ons Daltononderwijs leggen we sterk de nadruk op zelfstandigheid, samenwerken, verantwoordelijkheid en reflectie. Deze kerncompetenties worden actief getraind tijdens het uitvoeren van taken. Onze gecertificeerde daltoncoördinator monitort en begeleidt de ontwikkeling van werkhouding en taakaanpak, onder meer door middel van klassenbezoeken. Voor diepgaande leerlingbesprekingen met de intern begeleider en ouders, schakelen we een externe orthopedagoog in. Deze professional kan tevens klassenobservaties uitvoeren of diagnostisch onderzoek verrichten om de leerontwikkeling optimaal te ondersteunen. Deze gestructureerde aanpak zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen de lesstof beheersen, maar ook waardevolle levensvaardigheden ontwikkelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De W.G. van de Hulstschool werkt samen met een kinderfysiotherapeut die behandelingen op locatie aanbiedt. Hierdoor kunnen leerlingen de benodigde zorg ontvangen zonder de school te hoeven verlaten, wat de continuïteit van hun leerproces waarborgt. Leerlingen uit groep 5 en 6 nemen tweewekelijks deel aan het schoolzwemmen, wat bijdraagt aan hun waterveiligheid en zwemvaardigheid. Alle groepen, van groep 2 tot en met 8, ontvangen tweemaal per week gymles van een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs. Dit bevordert hun fysieke ontwikkeling en sportieve vaardigheden.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werkt de W.G. van de Hulstschool nauw samen met externe professionals en instanties. Indien nodig wordt er maatwerk geleverd om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Elke Leerling Telt
Onze Aanpak voor Individuele Groei
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg: Een Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs
Welke ambitieuze doelen stimuleren wij in ons schoolplan?
Hoe waarborgt de W.G. van de Hulstschool het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?
Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Kleuterschool W.G. van de Hulstschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op de W.G. van de Hulstschool?
De W.G. van de Hulstschool biedt specifieke programma's en ondersteuning voor jonge kinderen. Dit omvat een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) om een optimale start te garanderen. Ons aanbod is ontworpen om aan te sluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van peuters en kleuters. We zorgen voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool, met activiteiten die de leergierigheid stimuleren.
Met welke organisaties werkt de W.G. van de Hulstschool samen voor het jonge kind?
Om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen, werkt de W.G. van de Hulstschool in Epe samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen omvatten Peuteropvang Buurtkabouters Koppel en de Voor- en Naschoolse Opvang (VSO/BSO) van Kleurrijk Koppel. Deze partnerschappen zorgen voor een harmonieuze aansluiting tussen opvang, onderwijs en de ontwikkeling van uw kind.