W.G. van de Hulstschool in Epe

De resultaten van W.G. van de Hulstschool in Epe

Current section: resultaten
Wachtelenbergweg 17
8162 Epe

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van W.G. van de Hulstschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past W.G. van de Hulstschool bij jullie?

Ontdek hoe goed W.G. van de Hulstschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Succes op het Fundamentele Niveau: Basisvaardigheden voor de Toekomst

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die iedere leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst middels de doorstroomtoets in groep acht, een cruciale meting voor de verdere schoolloopbaan. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit stelt een duidelijke norm voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze W.G. van de Hulstschool, om te garanderen dat leerlingen een solide basis meekrijgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling voor Onze Leerlingen

Het streefniveau gaat verder dan de basisvaardigheden en daagt leerlingen uit om hogere academische doelen te bereiken. Ons team op de W.G. van de Hulstschool zet zich in om zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze niveau te laten behalen aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn om de individuele vooruitgang en het potentieel van onze leerlingen te monitoren en te stimuleren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van W.G. van de Hulstschool?

De W.G. van de Hulstschool in Epe hecht veel waarde aan een zorgvuldig schooladvies voor het voortgezet onderwijs. In januari en februari vinden er uitgebreide gesprekken plaats tussen leerkrachten, ouders en leerlingen van groep 8. Deze gesprekken vormen de basis voor het advies. Hierbij kijken we niet alleen naar de resultaten van CITO-toetsen uit het leerlingvolgsysteem, maar ook naar rapportcijfers, methodetoetsen en de algemene ontwikkeling van het kind. Factoren zoals executieve functies, werkhouding en welbevinden spelen een cruciale rol in dit proces.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Veiligheid op de W.G. van de Hulstschool

De W.G. van de Hulstschool in Epe hecht grote waarde aan de sociale ontwikkeling en het welzijn van al haar leerlingen. Wij monitoren proactief de sociale veiligheidsbeleving binnen onze schoolgemeenschap. Hiervoor maken we gebruik van een gevalideerde vragenlijst, afgenomen via Kanvas kanjerlijsten. Deze methode stelt ons in staat om de sociale veiligheid nauwkeurig te analyseren. Op basis van de resultaten zetten we gerichte interventies in om een positief en veilig leerklimaat te waarborgen. Als gecertificeerde Kanjerschool zetten we de Kanjertraining in om leerlingen te voorzien van sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld.

Ontwikkeling vanuit een veilige basis

Onderling respect en waardering

Samenwerken en samen leren

Hoe bevordert de W.G. van de Hulstschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De W.G. van de Hulstschool stimuleert de sociale ontwikkeling door middel van de Kanjertraining. Deze training is gericht op het opbouwen van onderling vertrouwen binnen de klasgroepen. Vertrouwen vormt de basis voor een rustige leeromgeving, verhoogde sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat. De Kanjertraining leert kinderen om op een positieve manier om te gaan met sociaal stressvolle situaties. Het motto is: 'Wat je meemaakt is interessant, vervelend of naar, maar hoe je ermee omgaat is belangrijker, dat vormt je.' Leerlingen worden aangemoedigd om niet te reageren met haat, wraak, gezeur, onverschilligheid of cynisme, maar om oplossingen te zoeken die recht doen aan zichzelf en anderen, en die toekomstbestendig zijn. De Kanjertraining maakt gebruik van vier 'petten' of typetjes om vier reactiewijzen te illustreren: de witte pet (de Kanjer die voor zichzelf en anderen opkomt), de rode pet (de meeloper die gedrag van pesters versterkt), de gele pet (het konijn dat bang is en niet voor zichzelf opkomt) en de zwarte pet (de pestvogel die anderen naar beneden haalt).

Welke registratiemethoden gebruikt de school voor sociale opbrengsten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen in kaart te brengen, maakt de W.G. van de Hulstschool gebruik van de volgende registratievorm: * Kanvas

  • Kanvas

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

De W.G. van de Hulstschool hanteert de volgende methodiek voor sociaal-emotioneel leren: * Kanjer trainingen

  • Kanjer trainingen

Onderwijsinspectie Rapport W.G. van de Hulstschool Epe: Inzicht in Kwaliteit

De W.G. van de Hulstschool in Epe hecht veel waarde aan transparantie en de kwaliteit van het onderwijs. Daarom informeren we u graag over de bevindingen van de onderwijsinspectie. Recentelijk heeft de inspectie geen actueel oordeel uitgebracht over onze school. Dit betekent dat er de afgelopen jaren geen grootschalig, volledig onderzoek heeft plaatsgevonden. Wel voerde de inspectie in december 2017 een verificatieonderzoek uit. Het verslag van dit onderzoek werd in het voorjaar van 2018 gepubliceerd. U kunt dit officiële inspectierapport inzien via onze website. Het biedt waardevolle inzichten in de onderwijspraktijk en de ontwikkeling van onze school. Ontdek meer over de resultaten en de inspanningen die wij leveren voor uitstekend basisonderwijs op onze school in Epe.

Resultaten | W.G. van de Hulstschool in Epe | [2025] Schoolregister