School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool

De resultaten van School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool in Enschede

Current section: resultaten
Park de Kotten 320
7522 EN Enschede

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool?

De schooladviezen tonen een sterke praktijkgerichtheid: 38.89% praktijkonderwijs (vs. 40.63% regio) en 33.33% vmbo-b. Opvallend is het beperkte aandeel hogere adviezen (8.33% vmbo-k vs. 6.52% regio). De combinatie van vso (19.44%) en praktijkonderwijs benadrukt de ondersteuningsfocus, passend bij het speciaal basisonderwijsprofiel.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsAriënsschoolGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Zitten de oud-leerlingen van School voor speciaal basisonderwijs Ariënsschool in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Een significant deel presteert onder advies: 42.86% vs. 11.81% landelijk. Dit reflecteert mogelijk de complexere ondersteuningsbehoeften. Desondanks scoort 3.57% boven advies, wat de waarde van maatwerk in doorstroombegeleiding onderstreept. De school zet hierbij in op ‘vroege profilering’ zoals beschreven in het schoolplan 2023.