Openbare Basisschool Harry Bannink in Enschede

De resultaten van Openbare Basisschool Harry Bannink in Enschede

Current section: resultaten
Het Bijvank 111
7544 Enschede

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool Harry Bannink, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool Harry Bannink bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Harry Bannink bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau op Basisschool Harry Bannink

Ontdek de prestaties van onze leerlingen op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Wij meten deze beheersing in groep acht met onze doorstroomtoets, waarbij we streven naar optimale resultaten voor elke leerling. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamenteel niveau, een norm die wij serieus nemen.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau op Openbare Basisschool Harry Bannink

Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het uitdagende streefniveau, een niveau dat verder gaat dan de basisbehoeften. Wij zetten ons in om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten behalen. De inspectie stelt scherpe, op de populatie afgestemde signaleringswaarden vast, die we met trots nastreven voor onze school in Enschede.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool Harry Bannink?

Ontdek het schooladvies van leerlingen die de Openbare Basisschool Harry Bannink te Enschede hebben verlaten in de schooljaren 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020 en 2021-2022. De school biedt een diversiteit aan uitstroomprofielen, variërend van VWO, HAVO/VWO, HAVO, HAVO/MAVO tot MAVO. Dit toont de brede educatieve mogelijkheden die de school nastreeft. Leerlingen stromen ook uit naar diverse VMBO-niveaus, waaronder VMBO K, VMBO B, en praktijkonderwijs. Dit onderstreept de focus op gepersonaliseerd onderwijs voor elke leerling. De data laat een gevarieerd beeld zien van de vervolgopleidingen van de leerlingen, wat de brede ontwikkeling binnen het basisonderwijs weerspiegelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Stimuleer Sociale Ontwikkeling op Basisschool Harry Bannink

Bij Openbare Basisschool Harry Bannink geloven we dat een sterke sociale en emotionele ontwikkeling essentieel is voor het succes van elk kind. Wij zetten ons volledig in om een veilige en gelukkige leeromgeving te creëren, waarin kinderen niet alleen cognitief, maar ook sociaal-emotioneel kunnen groeien. Onze aanpak is gericht op het vormen van veerkrachtige, zelfstandige en empathische kinderen. Door continu aandacht te besteden aan hun sociaal-emotionele welzijn, bereiden we hen voor op een positieve deelname aan de maatschappij en een gelukkig leven. We streven ernaar dat elk kind leert om goed voor zichzelf te zorgen en harmonieus om te gaan met anderen en de wereld om hen heen. Onze school integreert sociaal-emotionele ontwikkeling systematisch in het dagelijks onderwijs. Dit gebeurt tijdens klassenbesprekingen en via wekelijkse 'gelukslessen' voor alle groepen, van groep 1 tot en met 8. Zo zorgen we ervoor dat deze cruciale vaardigheden volop de aandacht krijgen.

Welbevinden van elk kind

Actieve betrokkenheid bij de schoolgemeenschap

Hoe bevordert Basisschool Harry Bannink de sociale vaardigheden van leerlingen?

Onze school hanteert een proactieve en gestructureerde aanpak om de sociale ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat specifieke lessen en integratie in dagelijkse activiteiten. We besteden structureel aandacht aan sociale en emotionele groei. Leerlingenbesprekingen worden gebruikt om individuele vooruitgang te monitoren. Daarnaast volgen alle leerlingen, van groep 1 tot 8, wekelijks speciale lessen gericht op geluk en sociaal welzijn.

Welke methoden gebruikt Basisschool Harry Bannink voor het meten van sociale resultaten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van het registratie-instrument 'Zien'. Dit helpt ons om de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.

  • Zien

Met welke lesmethoden werkt Basisschool Harry Bannink aan sociaal-emotioneel leren?

Voor het sociaal-emotioneel leren maakt onze school gebruik van een diversiteit aan bewezen methoden. Deze zijn specifiek geselecteerd om kinderen te helpen hun gevoelens te begrijpen en te uiten, en om positieve sociale interacties te bevorderen. Onze keuze aan methoden omvat: 'Een doos vol gevoelens', 'Kinderen en… hun sociale talenten', 'PEP', 'Gelukskoffer / Gevoelsmonsters', en 'Meiden venijn'. Deze middelen ondersteunen ons bij het aanleren van essentiële levensvaardigheden.

Inspectierapport Basisschool Harry Bannink: Kwaliteit en Ontwikkeling

Openbare Basisschool Harry Bannink hecht veel waarde aan transparantie en kwaliteit. De onderwijsinspectie beoordeelt scholen regelmatig om ervoor te zorgen dat het onderwijs voldoet aan de gestelde eisen. Dit rapport geeft inzicht in hoe onze school presteert op diverse gebieden, zoals de pedagogische aanpak en de leerresultaten. Wij nodigen u van harte uit om de bevindingen van de inspectie te bekijken en te ontdekken hoe wij ons onderwijs continu verbeteren voor de ontwikkeling van al onze leerlingen.

Resultaten | Openbare Basisschool Harry Bannink in Enschede | [2025] Schoolregister