De Triangel in Enschede

Het team van De Triangel in Enschede

Current section: team
Gerard Terborghstraat 1
7545 Enschede

Zie hier hoe het team van De Triangel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Triangel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed De Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Triangel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.2%)
Man (11.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Triangel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (29.4%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (29.4%)
55-65 jaar (14.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Triangel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (6.1%)
Management (12.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Triangel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Engelse taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Deskundige Personeelsvervanging op De Triangel: Een Zorgeloze Aanpak

Op basisschool De Triangel waarborgen we de continuïteit van ons onderwijs met een proactieve aanpak voor personeelsvervanging. Conform de Wet Werk en Zekerheid hebben we strategische afspraken geïmplementeerd die ervoor zorgen dat bij afwezigheid van personeel, vervanging optimaal geregeld is. Ons doel is om de impact van uitval zoveel mogelijk te minimaliseren en een stabiele leeromgeving te garanderen. Ons beleidsplan voor vervanging, opgesteld in nauwe samenwerking met de GMR, anticipeert effectief op de uitdagingen van de huidige wetgeving. KOE heeft een toegewijd team van invallers aangesteld die continu beschikbaar zijn voor onze school. Dit, gecombineerd met de flexibele inzet van tijdelijke leerkrachten, zorgt voor een robuust vervangingssysteem. Bovendien profiteert De Triangel van de samenwerking binnen het mobiliteitscentrum van het Onderwijsbureau Twente. Deze samenwerking met andere schoolbesturen van het Convent vergroot onze pool van beschikbare invallers aanzienlijk. Door deze gecoördineerde inzet kunnen we sneller en efficiënter inspelen op vervangingsbehoeften. Ondanks deze uitgebreide maatregelen, kan extreme ziekte in piekperiodes leiden tot situaties waarin geen invallers beschikbaar zijn. In dergelijke uitzonderlijke gevallen volgen we een strikt invalprotocol om de best mogelijke oplossing te bieden voor onze leerlingen en het schoolteam.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Motorische ontwikkeling
26.5%
Ontwikkelingsmaterialen
22.4%
Taal
20.4%
Rekenen
8.2%
Expressie
7.1%
Pauze
5.1%
VVTO/Engels
4.1%
Levensbeschouwing/Leefstijl
4.1%
Schrijven
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
22.9%
Lezen
20.3%
Rekenen/wiskunde
19%
Wereldoriëntatie
8.9%
Overig
8.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7%
Bewegingsonderwijs
5.7%
Levensbeschouwing
3.8%
Engelse taal
3.8%

Ontdek ons deskundig ondersteuningsteam voor elke leerling

5

Taalontwikkeling en rekenvaardigheid op De Triangel

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Gediplomeerde Orthopedagoog
Specialist Rekenen
Excellente Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op De Triangel zetten we vol in op taal- en rekenonderwijs met gespecialiseerde leerkrachten. Veel van hen beschikken over een Masterdiploma of aanvullende training op deze cruciale vakgebieden. Onze kwaliteitsteams inspireren en informeren alle docenten, geven concrete feedback tijdens lesbezoeken in alle groepen en bieden directe ondersteuning aan leerkrachten die extra aandacht willen besteden aan de reken- of taalresultaten van specifieke leerlingen. Daarnaast coachen onze interne EDI-specialisten de leerkrachten actief in het effectief geven van gedifferentieerde instructies, zodat elke leerling optimaal wordt uitgedaagd.

4

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Ons toegewijde kwaliteitsteam Pedagogiek bestaat uit ervaren gedragsspecialisten. Zij bieden proactieve ondersteuning aan leerkrachten bij het voorkomen, signaleren en effectief aanpakken van gedragsproblemen bij leerlingen. Daarnaast zijn zij een waardevolle partner bij het optimaliseren van de groepsdynamiek en het bevorderen van een positieve leeromgeving waarin iedereen zich veilig en gewaardeerd voelt.

3

Verbetering gedrag en werkhouding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

De Triangel beschikt over gespecialiseerde interne gedragsexperts die klaarstaan om leerkrachten te voorzien van gerichte ondersteuning. Zij helpen bij het ontwikkelen van strategieën om de werkhouding en het gedrag van leerlingen te optimaliseren. Deze specialisten dragen bij aan een gestructureerde en positieve leeromgeving, waarin elke leerling de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten.

1

Stimulering motorische en fysieke ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Deskundige Gymdocente

Toelichting van de school:

Onze school biedt wekelijks uitdagende gymlessen aan alle groepen, verzorgd door een vakkundige en enthousiaste gymdocente. Zij zorgt voor een gevarieerd bewegingsprogramma dat de motorische vaardigheden en de fysieke gezondheid van onze leerlingen bevordert. Door deze gespecialiseerde begeleiding wordt niet alleen de fysieke fitheid gestimuleerd, maar ook belangrijke levensvaardigheden zoals teamwork en fair play ontwikkeld.

0

Ondersteuning bij medische zorg en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op De Triangel zetten we ons in voor een veilige en verzorgde omgeving voor alle leerlingen. Hoewel we momenteel geen specifieke medische specialisten in dienst hebben voor directe medische handelingen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met externe partners en ouders om de benodigde ondersteuning te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
We hebben een inpandig TECHNOLAB. Deze ruimte wor
kennis te laten maken met moderne middelen en nieu
We laten leerlingen o.a. de mogelijkheden beleven

Individuele Ondersteuning op Maat: Groei en Ontwikkeling bij De Triangel

Ons Toegewijde Onderwijsbeleid voor Elk Kind

Bij Basisschool De Triangel erkennen we dat elk kind uniek is met eigen leerbehoeften en ontwikkelingspotentieel. Ons onderwijs is daarom gericht op het ondersteunen van elke leerling, ongeacht hun startpunt of leertempo. We hanteren een handelingsgerichtekeuze, waarbij we verschillen tussen leerlingen zien als kansen voor gepersonaliseerd leren. Ons lesgeven volgt het effectieve EDI-model, een leerkrachtgestuurde instructiedidactiek die de basis vormt voor gedifferentieerd onderwijs. Hierbij staat duidelijke instructie, gevolgd door gerichte oefening en herhaling, centraal. Zowel de uitleg als de verwerking worden aangepast aan de individuele leerling, zodat iedereen dezelfde lesdoelen kan bereiken, maar op een manier die bij hen past. Voor leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid bieden we een uitdagend leertraject. Vanaf de vroegste leeftijd signaleren we talenten en passen we het onderwijs aan. Leerlingen met een significante voorsprong krijgen een aangepast leeraanbod en vanaf groep 5 is er deelname aan een gespecialiseerde plusklas. Deze worden begeleid door hooggekwalificeerde leerkrachten met specialistische opleidingen, waaronder de ECHA-opleiding voor hoogbegaafdheidsonderwijs. Een taalachterstand pakken we proactief aan. Onze schakelklas biedt specifieke taalinstructie met behulp van bewezen methodieken, om zo de taalontwikkeling van uw kind te stimuleren en te versnellen. Voor kinderen die extra zorg nodig hebben, streven we naar een passend ondersteuningsarrangement binnen het kader van Passend Onderwijs. De aanvraag en invulling hiervan verloopt via het Steunpunt van K.O.E., zodat we de meest geschikte begeleiding kunnen bieden. Toekomstvisie: Inclusief en Innovatief Onderwijs De Triangel omarmt inclusief onderwijs als een kernwaarde, die de basis legt voor een samenleving waarin iedereen telt. Door leerlingen met diverse achtergronden en capaciteiten samen te brengen, bevorderen we respect, begrip en samenwerking. Onze focus op differentiatie, zowel binnen als buiten de klas, zorgt ervoor dat iedereen zich gewaardeerd en uitgedaagd voelt. We werken aan de realisatie van een peuter- en kleutergroep om zo een doorlopende leerlijn te creëren. Daarnaast ontwikkelen we een visie voor een 'klusklas', een innovatieve vorm van differentiatie waarbij het leeraanbod, lesmateriaal en activiteiten proactief worden aangepast aan de specifieke leerbehoeften van leerlingen. Dit biedt leerlingen nieuwe manieren om lesstof te verwerken en versterkt hun zelfvertrouwen en betrokkenheid bij school.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Visie van Basisschool De Triangel

Welke concrete doelen streeft Basisschool De Triangel na in het schoolplan?

Kwaliteitszorg vormt de kern van ons onderwijs op De Triangel. Wij waarborgen een consistente en effectieve leerervaring door middel van een structureel onderwijsleerproces, met duidelijke afspraken en borgingsdocumenten die een heldere doorlopende leerlijn garanderen. Ons team investeert continu in professionele ontwikkeling. Gezamenlijke scholing, bijvoorbeeld in effectieve instructiemethoden zoals EDI en het borgen van observatie-instrumenten zoals KIJK voor kleuters, versterkt onze gezamenlijke expertise. Daarnaast bieden we ruimte voor individuele deskundigheidsbevordering, met speciale aandacht voor de digitalisering van het onderwijs. De kwaliteit binnen onze school wordt nauwlettend gemonitord. Dit gebeurt via periodieke evaluaties van beleidsterreinen, tweejaarlijkse tevredenheidspeilingen onder ouders, leerlingen en medewerkers, en de jaarlijkse opstelling van concrete verbeterdoelen in onze jaarplannen. Deze proactieve monitoring zorgt ervoor dat De Triangel zich continu blijft ontwikkelen en aanpassen aan de behoeften van onze leerlingen. Op schoolniveau monitoren we de voortgang door middel van klassenbezoeken, evaluaties van deelbeleid en de systematische analyse van toetsresultaten, waarbij we de PDCA-cyclus hanteren. Op bovenschools niveau vinden er jaarlijkse management- en opbrengstengesprekken plaats met het College van Bestuur. Daarnaast ondergaan we externe kwaliteitsbeoordelingen door officiële instanties zoals de Inspectie van het Onderwijs en werken we aan kwaliteitskeurmerken zoals EarlyBird voor Vroeg Vreemde Talen Onderwijs (VVTO) Engels. Wij hechten veel waarde aan actief en wereldburgerschap. De Triangel stimuleert leerlingen om betrokken en kritische burgers te worden die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Vanuit onze katholieke identiteit omarmen we diversiteit en bevorderen we ontmoeting en saamhorigheid. Leerlingen leren bij ons een eigen, gefundeerde mening te vormen, waarbij we de leerlingenraad actief betrekken. Door middel van de methode Kwink werken we planmatig aan burgerschapsvorming, met een duidelijke leerlijn voor zowel sociaal-emotioneel leren als actief burgerschap.

Hoe realiseert Basisschool De Triangel haar onderwijsdoelen efficiënt en meetbaar?

Onze onderwijsdoelen worden SMART geformuleerd: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. Dit zorgt voor een duidelijke focus en meetbare voortgang. Om deze doelen te bereiken, stellen we voor elk beleidsonderdeel een gedetailleerd projectplan op, inclusief een logboek. Dit plan wordt regelmatig geëvalueerd, en aan het einde van het schooljaar analyseren we de resultaten van de ondernomen acties. Indien nodig passen we het projectplan aan voor toekomstige verbeteringen. We analyseren structureel de CITO-leerresultaten en de resultaten van methodegebonden toetsen. Op basis van deze analyses ontwikkelen we gerichte acties, interventies en beleidsvoornemens om de leerprestaties van onze leerlingen continu te optimaliseren.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Triangel

Toelichting van de school

Basisschool De Triangel biedt sinds 2011 extra ondersteuning aan 4-jarige kinderen met een VVE-indicatie (Voor- en Vroegschoolse Educatie). Wij monitoren de taalontwikkeling nauwgezet en zetten gerichte hulp in, zoals extra begeleiding in de klas of ondersteuning door een logopedist. Ouderbetrokkenheid is cruciaal bij zowel voor- als vroegschoolse educatie. Als onderdeel van het IKC Kinderdomein/Humankind-Triangel-Palet hebben we een specifiek ouderbeleidsplan ontwikkeld. Dit plan, opgesteld in samenwerking met onze partners, bevat een gezamenlijke ambitie voor ouderbetrokkenheid en hoe we dit praktisch vormgeven. Momenteel focussen we op het bevorderen van didactisch partnerschap met ouders. Dit betekent dat we ouders actief betrekken bij het leerproces van hun kind door hen goed te informeren en te ondersteunen. Activiteiten zoals spelenderwijs oefenen met rekenen tijdens het boodschappen doen of het gebruik van VVE-programma's in de kinderopvang versterken dit partnerschap. We zien dat een actieve betrokkenheid van ouders een positieve invloed heeft op de schoolresultaten van kinderen. De Triangel stimuleert en ondersteunt ouders in dit didactisch partnerschap. Met het programma 'VVE Thuis' bieden we een aanvullend gezinsgericht programma voor kleuters, gericht op het vergroten van hun onderwijskansen. Via themaboekjes, prentenboeken en interactieve activiteiten betrekken we ouders intensief. Onze 'VVE Thuis'-ochtenden bevorderen de verbinding met ouders en bieden hen handvatten om hun kind thuis te ondersteunen, waarbij ook thema's als zelfredzaamheid en gedrag aan bod komen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Triangel extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Triangel heeft een speciaal programma voor het jonge kind, inclusief ondersteuning voor kinderen met een VVE-indicatie. Dit omvat extra begeleiding en het stimuleren van de taalontwikkeling.

Ja, Basisschool De Triangel heeft een speciaal programma voor het jonge kind, inclusief ondersteuning voor kinderen met een VVE-indicatie. Dit omvat extra begeleiding en het stimuleren van de taalontwikkeling.

Met welke partners werkt De Triangel samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Triangel werkt nauw samen met Humankind om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen, binnen het kader van het IKC Kinderdomein.

Basisschool De Triangel werkt nauw samen met Humankind om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen, binnen het kader van het IKC Kinderdomein.

Team | De Triangel in Enschede | [2025] Schoolregister