De Triangel in Enschede

De resultaten van De Triangel in Enschede

Current section: resultaten
Gerard Terborghstraat 1
7545 Enschede

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Triangel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed De Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op De Triangel

Het fundamentele niveau is cruciaal voor de taal- en rekenvaardigheid van leerlingen aan het einde van hun basisschoolcarrière. Deze basisvaardigheden worden getoetst in groep 8 middels de eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland en fungeert als belangrijke indicator voor de basiskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op De Triangel

Het streefniveau vertegenwoordigt een hogere academische ambitie dan het fundamentele niveau. Het is ons doel om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke samenstelling van de leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor de schoolspecifieke prestatiedoelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Triangel?

Ontdek het schooladvies dat leerlingen van basisschool De Triangel gemiddeld ontvangen. Deze informatie geeft inzicht in de doorstroommogelijkheden naar het voortgezet onderwijs. Voor gedetailleerde informatie over de onderwijsaanpak en toekomstplannen van de school, raadpleeg de officiële schoolgids 2024-2025. Hierin vindt u alle relevante achtergrondinformatie. Dit overzicht helpt ouders en toekomstige leerlingen bij het maken van geïnformeerde keuzes voor het vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool De Triangel

Op Basisschool De Triangel staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal. Wij geloven dat kinderen leren en ervaren hoe het is om deel uit te maken van een gemeenschap en hoe ze hier zelf actief aan kunnen bijdragen. Veiligheid, respect en liefde vormen de onwrikbare kern van onze schoolcultuur. Wij erkennen en omarmen de verschillen tussen onze leerlingen en passen onze benadering daarop aan. Onze toegewijde leerkrachten zijn pedagogisch gespecialiseerd en creëren een veilige, uitdagende en stimulerende leeromgeving. Elk kind verdient het om gewaardeerd en geaccepteerd te worden, en wij bieden de ruimte voor zelfvertrouwen en het aangaan van uitdagingen. Kinderen leren bij ons zelf beslissingen te nemen, verantwoordelijkheid te dragen voor hun gedrag en zichzelf te zijn. Dit proces van pedagogische afstemming zorgt ervoor dat het onderwijs aansluit bij de individuele behoeften en ontwikkelingskenmerken van elk kind. Door de interacties af te stemmen op het kind en ons te verplaatsen in hun situatie, zorgen we ervoor dat alle leerlingen met plezier naar school gaan. Dit positieve schoolklimaat is de voorwaarde voor succesvol leren.

Veiligheid op school

Respect voor elkaar

Liefdevolle benadering

Hoe bevordert De Triangel de sociale ontwikkeling bij leerlingen?

Basisschool De Triangel zet de methode KWINK in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Deze methode behandelt zes kernthema's die schoolbreed worden toegepast en focust op communicatie, zelfvertrouwen en het aanleren van gedragsregels. Voor het monitoren van de sociaal-emotionele ontwikkeling maken we gebruik van leerlingvolgsystemen zoals Kindbegrip en KIJK (voor de onderbouw). Wanneer leerlingen of groepen specifieke scores laten zien, implementeren we passende interventies. Onze kernwaarden zijn zorgvuldig bepaald tijdens teambijeenkomsten, wat resulteert in een gedeelde visie op de ontwikkeling van het kind. Interne identiteitscoördinatoren organiseren periodiek themavieringen rondom onze kernwaarden om deze actief in de schoolcultuur te verankeren.

Welke registratiesystemen gebruikt De Triangel voor sociale opbrengsten?

De Triangel gebruikt de volgende registratiesystemen om de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen: * Kijk! * Kindbegrip

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden op De Triangel toegepast?

Op Basisschool De Triangel maken we gebruik van diverse methodes en activiteiten om sociaal-emotioneel leren te stimuleren: * **Methode KWINK:** Dit omvat gedragslessen die schoolbreed worden gegeven. * **Gouden en Zilveren Weken:** Deze periodes richten zich specifiek op het versterken van sociale vaardigheden en groepsvorming. * **De Gelukskoffer:** Deze methode wordt incidenteel ingezet voor weerbaarheidstrainingen.

Inspectierapport Basisschool De Triangel: Resultaten en aanbevelingen

Ontdek de resultaten van het themaonderzoek Rekenen/Wiskunde dat in 2018 plaatsvond op Basisschool De Triangel. De Onderwijsinspectie constateerde dat de basis voor rekenonderwijs uitstekend is, met een duidelijke visie en een team dat zich inzet voor sterke rekenvaardigheden bij alle leerlingen. De inspectie prees De Triangel als een professionele leergemeenschap met effectieve, zelfsturende kwaliteitsteams. Het positieve pedagogisch klimaat en het handelen van de leerkrachten werden ook benadrukt. De plusklas wordt gezien als een waardevolle aanvulling op het onderwijsaanbod. Hoewel de kwaliteitszorg goed is, is er ruimte voor verbetering op het gebied van effectieve instructie, met name tempo en begeleide inoefening. De school heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt, mede dankzij de introductie van chromebooks voor leerlingen in groep 5 tot en met 8, wat zorgt voor snellere en gerichtere feedback. De inspecteur erkende de vooruitgang in het ondersteunen van sterke rekenaars en de positieve impact van technologische hulpmiddelen op het leerproces.

Resultaten | De Triangel in Enschede | [2025] Schoolregister