Basisschool Basisschool Menkotoren in Enschede

Het team van Basisschool Menkotoren in Enschede

Current section: team
Rijnstraat 15
7523 Enschede

Zie hier hoe het team van Basisschool Menkotoren is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Menkotoren. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Menkotoren bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Menkotoren bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Menkotoren zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Menkotoren. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (10%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Menkotoren werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (20%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Menkotoren gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vloeiende Lescontinuïteit: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging

Bij Basisschool Menkotoren garanderen we dat het onderwijs voor uw kind ononderbroken doorgaat, zelfs bij afwezigheid van de vaste groepsleerkracht. We zetten ons actief in om voor elke situatie een gekwalificeerde vervangende leerkracht in te zetten. Onze school profiteert van een robuuste vervangingsstructuur via ons schoolbestuur, Stichting Katholiek Onderwijs Enschede (KOE). Dit stelt ons in staat om gebruik te maken van de centrale vervangingspool van het Onderwijsbureau Twente (Obt). Daarnaast versterken we onze flexibiliteit door samen te werken met andere schoolbesturen binnen het Convent, waarbij we elkaars beschikbare leerkrachtenpool delen. In periodes met een verhoogde vraag naar invallers, een uitdaging in het huidige onderwijslandschap, hanteren we een specifiek protocol. Dit interne beleid voor afwezigheid en ziekte van leerkrachten zorgt voor een gestructureerde aanpak om de impact op de lesgang te minimaliseren. Indien een externe invaller niet direct beschikbaar is, zetten we interne middelen in. Dit kan betekenen dat een parttime leerkracht of een ambulant medewerker de groep tijdelijk overneemt. In uitzonderlijke gevallen, waarbij geen directe oplossing voorhanden is, informeren we ouders via onze communicatieapp Parro om uw kind indien mogelijk de eerste dag thuis te houden. Hiermee waarborgen we de kwaliteit van het onderwijs voor de aanwezige leerlingen, aangezien het verdelen van leerlingen over reeds volle groepen niet altijd wenselijk of haalbaar is. Voor kinderen die op de eerste dag van afwezigheid niet thuis kunnen blijven, bieden we een alternatieve leeromgeving. Zij kunnen dan deelnemen aan online schoolwerk, zodat hun leerproces ook op die dag voortgang boekt. We streven er te allen tijde naar om de continuïteit en de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het leerlingenaantal en de verdeling van de leerlingen over de leerjaren zijn de belangrijkste uitgangspunten voor het vormen van de groepen. We bepalen dus per schooljaar welke klassen we maken. We hebben dit schooljaar vrijwel allemaal enkele groepen; alleen groep 7-8 is een combinatiegroep van twee kleine klassen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Basisschool Menkotoren: Een Diepgaande Blik

0

Taal en Rekenen: Versterking van kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Menkotoren zetten we vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen. We hebben in het schooljaar 2022-2023 een gestructureerd Onderwijsplan Rekenen geïntroduceerd. Ons team is daarbij intensief begeleid door een specialist om leerdoelgericht lesgeven, effectieve differentiatie en optimale afstemming van lesstof te realiseren. Bovendien analyseren we de resultaten nauwkeurig om onze leerlingen naar hun streefniveau te begeleiden. Voor het schooljaar 2023-2024 zijn we gestart met een vergelijkbaar traject voor een Onderwijsplan Taal en Lezen, dat we in 2024-2025 zullen afronden. Eén van onze leerkrachten is actief betrokken bij het rekennetwerk van KOE, terwijl een andere leerkracht deelneemt aan het taalnetwerk van KOE, wat kennisdeling en innovatie bevordert.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een veilige en stimulerende omgeving

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Het sociaal en emotioneel welzijn van onze leerlingen heeft onze hoogste prioriteit. Alle leerkrachten dragen bij aan een positief en veilig groepsklimaat, essentieel voor een optimale leerervaring. Bij signalen van uitdagingen in de sociale of emotionele ontwikkeling, werken de leerkracht en de kwaliteitscoördinator nauw samen om de benodigde ondersteuning te bepalen. Onze orthopedagoog of schoolcoach kan ook worden ingeschakeld om mee te kijken en waardevolle inzichten te delen. In nauw overleg met ouders zoeken we altijd naar de meest passende begeleiding voor elk kind, zowel binnen als buiten schooltijd, om een gezonde ontwikkeling te waarborgen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gericht op succes

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Onze kwaliteitscoördinator biedt leerkrachten deskundig advies over het omgaan met gedrag, werkhouding en taakaanpak. Deze ondersteuning is erop gericht om leerlingen te helpen succesvoller te zijn in hun leerproces. Wanneer de geboden adviezen niet het gewenste effect hebben, kunnen we in overleg met ouders ook externe expertise inschakelen. Samen streven we naar een omgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen en zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging als basis

Beschikbare specialisten:

vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De motorische ontwikkeling van onze leerlingen wordt nauwlettend gevolgd door onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs. Tweemaal per jaar wordt de MQ-scan afgenomen, een methode die de motorische vaardigheden van kinderen in kaart brengt. Dit helpt ons om vroegtijdig eventuele ontwikkelingspunten te signaleren. Indien de vakleerkracht zich zorgen maakt over de motorische ontwikkeling van een leerling, kan zij adviseren om professionele hulp in te schakelen, zoals een fysiotherapeut, om optimale ondersteuning te bieden.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel onze leerkrachten niet specifiek geschoold zijn in medisch handelen en persoonlijke verzorging, staat de zorg en veiligheid van onze leerlingen voorop. Bij specifieke hulpvragen op dit gebied, werken we nauw samen met ouders om te bepalen hoe deze ondersteuning binnen de schoolomgeving kan worden geboden. Dit gebeurt altijd in een open en collegiale sfeer. Daarnaast beschikt Basisschool Menkotoren over voldoende gekwalificeerde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) met actuele EHBO-kennis, wat de veiligheid op school verder garandeert.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Keuken
Ontdeklab voor 21e eeuws onderwijs
Peuteropvang en BSO
Kleine moestuin

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op Menkotoren

Onze Visie op Educatieve Zorg en Groei

Basisschool Menkotoren heet u van harte welkom. Als dynamische basisschool met een gestage toestroom van nieuwe leerlingen, waaronder veel zij-instromers, zien we onze leerlingenpopulatie voortdurend evolueren. Wij hechten grote waarde aan een zorgvuldige afweging of de specifieke onderwijsbehoeften van een leerling naadloos aansluiten bij de dynamiek van de groep. Onze leerlingen kenmerken zich door een breed spectrum aan leerstijlen, tempo's, niveaus en achtergronden, wat ons onderwijs verrijkt. Deze diversiteit monitoren we continu om ons lesaanbod optimaal af te stemmen. Extra aandacht voor differentiatie in instructie en verwerking is cruciaal. Door slim gebruik te maken van ICT-toepassingen, kunnen we leerlingen individueel beter bedienen en hun leerproces stimuleren. De onderwijs- en zorgbehoeften van onze leerlingen brengen we regelmatig in kaart, ondersteund door onze kwaliteitsمدیر die leerkrachten coacht in het personaliseren van het onderwijs. Soms is extra ondersteuning door onze onderwijsassistenten noodzakelijk om specifieke leerdoelen te bereiken. Wanneer leerlingen, ondanks intensieve begeleiding, de leerstof van hun jaargroep nog niet beheersen, evalueren we de mogelijkheid van een herhaling van het leerjaar. Voor leerlingen die juist een ontwikkelingsvoorsprong tonen, werken we nauw samen met het Steunpunt Hoogbegaafdheid om een uitdagend en passend aanbod te creëren, wat kan leiden tot verrijking of versnelling van het leerproces. Onze school profiteert van een robuuste zorgstructuur via ons schoolbestuur, wat ons in staat stelt om kinderen met speciale onderwijsbehoeften effectief te ondersteunen. De implementatie van de 'Gelukskoffer', een sociaal-emotionele methode, versterkt onze groepsdynamiek en schoolcultuur, wat bijdraagt aan een positieve leeromgeving. We streven naar een vroege signalering van ondersteunings- of uitdagingsbehoeften, met als doel elke leerling te laten excelleren. Door doelgerichte ondersteuning en passende leerperspectieven, zorgen we dat fundamentele leerdoelen behaald worden. Onze onderwijsassistenten bieden gerichte hulp aan kleine groepen, onder supervisie van de groepsleerkracht, die eindverantwoordelijk blijft. Interne arrangementen en een verrijkend rekenaanbod ondersteunen specifieke leerbehoeften, terwijl de bovenschoolse Deltagroep een uitkomst biedt voor kinderen die leren leren met ontwikkelingsgelijken. Onze leerkrachten zijn getraind in het volgen van leerlijnen en het toepassen van effectieve differentiatie. We koesteren een sterk pedagogisch klimaat waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor optimale leerontwikkeling. Het volledige Schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar op scholenopdekaart.nl. LEES MEER

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteit van Ons Onderwijs: Schoolplan en Ontwikkeling

Welke ambitieuze doelen stelt Basisschool Menkotoren zich voor de toekomst?

Ons kwaliteitsbeleid, nauw verbonden met het stichtingsbeleid van KOE, voldoet aan alle wettelijke vereisten voor basisonderwijs. Het Strategisch Beleidsplan 2022-2026 van KOE schetst de ontwikkelingsrichting voor alle aangesloten scholen. Centraal staan drie kern thema's: het creëren van rijke leeromgevingen met hoge ambities, het bieden van kansrijke kansen aan alle leerlingen, en het voorbereiden op de toekomst door middel van wetenschap en technologie. Ons Schoolplan 2023-2027 vertaalt deze overkoepelende ambities naar concrete plannen voor Basisschool Menkotoren en ons unieke schoolprofiel. Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin we de plannen concreet maken en de resultaten van het voorgaande jaar evalueren. Deze plancyclus en de opbrengstenbesprekingen met het College van Bestuur zorgen voor continue verbetering. Sinds 2019 monitoren we de kwaliteit via interne audits; onze school onderging in juni 2024 een succesvolle audit. Voortdurende ontwikkeling van ons schoolprofiel vereist investering in onze leerkrachten. Dit doen we via: * Studie(mid)dagen gericht op onderwijsinhoud. * Implementatie van de LeerKRACHT methodiek voor onderwijsontwikkeling. * Gerichte (bij)scholing voor leerkrachten en directie. * Waarderende gesprekken en collegiale klassenbezoeken. * Actieve deelname aan vakspecifieke netwerken (Jonge Kind, Taal, Rekenen, Gedrag, W&T, ICT). Onze interne specialisten ondersteunen deze ontwikkeling, aangevuld met externe expertise waar nodig. Scholing vindt zowel schoolbreed als stichtingsbreed plaats. In het schooljaar 2023-2024 focusden we op: * **IEP Leerlingvolgsysteem:** Na kennismakingsmodules en het vaststellen van ambitieniveaus met een externe deskundige, hebben we de eerste IEP-toetsen afgenomen als nulmeting. Evaluatie van de resultaten (september-januari-juni) leidde tot aanpassingen, zoals de papieren afname van spellingtoetsen voor groep 3. De effectieve inzet op spelling wordt voortgezet, en de IEP Talentenkaart vormt nu de basis voor leerlingrapportages. * **Onderwijsplan Taal/Lezen:** Scholing in de methodiek 'Zo leer je kinderen lezen en spellen' van José Schraven, gekoppeld aan Jeelo-taaltrainers, heeft geleid tot bovenmatige resultaten op spellingtoetsen. Hiermee is het onderdeel Taalverzorging binnen dit plan afgerond. Verdere scholing in het gebruik van rijke teksten binnen Jeelo-projecten zal in 2024-2025 worden voortgezet met teamtrainingen en werksessies gericht op tekstbegrip. * **Gedragsontwikkeling:** Een kennismakingstraining met 'Verbindend Gezag' vond plaats, maar de implementatie hiervan wordt uitgesteld naar schooljaar 2024-2025 vanwege onvoldoende ruimte in het voorgaande jaar. Dit thema krijgt prioriteit. Voor het schooljaar 2024-2025 zetten we in op: * **Verbindend Gezag:** Implementatietraining om heldere kaders voor gedrag te scheppen, wat bijdraagt aan een voorspelbare en veilige leeromgeving. * **Jeelo Onderwijs:** Vervolgtrainingen voor tekstbegrip, taal en schrijfonderwijs, geïntegreerd in de leerlijnen van Jeelo-projecten, met extra aandacht voor wereldoriëntatie en herhaling. * **Wetenschap & Technologie (W&T):** Een W&T Kompas-analyse door een expert zal onze huidige aanpak in kaart brengen. Begeleiding van een leerlijn-expert helpt bij de koppeling aan Jeelo-projecten, met als doel kritisch denkvermogen te ontwikkelen ten aanzien van W&T en sociale media. De specifieke uitwerking van deze doelen voor 2024-2025 is beschikbaar in ons jaarplan bij de directie. Onze visie op identiteit en burgerschap is gericht op het ontwikkelen van bewuste en betrokken wereldburgers. We besteden aandacht aan persoonsontwikkeling en maatschappelijke participatie, waarbij we inspiratie halen uit katholieke feestdagen en deze koppelen aan actuele thema's. We leren kinderen over verschillende religies en culturen, en bevorderen respect voor diversiteit middels de veertien deugden in de Jeelo-projecten. Door middel van de 'Gelukskoffer' leren leerlingen positief om te gaan met levenservaringen. Vanaf groep 1 bieden we Engelse les, wat bijdraagt aan het vormen van wereldburgers op Basisschool Menkotoren.

Hoe waarborgt Basisschool Menkotoren de voortgang en kwaliteit van het onderwijs?

Elk schooljaar stellen we een Schoolanalyse en een verbeterplan op. Hierin reflecteren we op de doelen van het voorgaande jaar en formuleren we de ambities voor het komende schooljaar. Via bord- en werksessies en studiedagen monitoren we de voortgang en sturen we bij waar nodig. We analyseren de resultaten van methodetoetsen en IEP-toetsen om ons lesprogramma continu te optimaliseren voor zowel individuele leerlingen als groepen. Onze onderwijsaanpak is vastgelegd in vakspecifieke Onderwijsplanen en routines in kwaliteitskaarten. Deze documenten worden periodiek besproken in bord- en werksessies om ze levend en actueel te houden. De kwaliteitscoördinator zorgt voor de actualisering van deze plannen. Door middel van lesbezoeken door de kwaliteitscoördinator, directie en collega-leerkrachten wordt de implementatie van de onderwijs- en kwaliteitsplannen gemonitord, met speciale aandacht voor het effectieve directe instructiemodel (EDI). We passen de lesstof van basisvakken aan per leerbehoefte. Om meer tijd te creëren voor begeleiding op maat, hanteren we het effectieve instructiemodel: nieuwe lesstof wordt kort en doelgericht geïntroduceerd, gevolgd door een begeleide inoefenfase. De leerkracht identificeert vervolgens welke leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen en welke leerlingen extra instructie of aangepaste opdrachten nodig hebben. Zodra 80% van de leerlingen de lesdoelen beheerst, introduceren we nieuwe lesstof. Leerlingen die de doelen nog niet volledig beheersen, ontvangen extra ondersteuning en oefentijd, zowel klassikaal als via de onderwijsassistent.

Downloaden

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij Basisschool Menkotoren

Toelichting van de school

Een vlekkeloze start op de basisschool is cruciaal voor de verdere ontwikkeling van uw kind. Bij Basisschool Menkotoren in Enschede faciliteren we een naadloze overgang van voorschoolse educatie naar groep 1. Onze pedagogisch medewerkers van de peutergroep en onze kleuterleerkrachten werken nauw samen en wisselen regelmatig informatie uit. Bij de inschrijving van nieuwe leerlingen zorgen we voor een warme en gestructureerde overdracht vanuit kinderdagverblijven of peuterspeelzalen. Na de eerste drie maanden in groep 1 geven onze leerkrachten terugkoppeling aan de voorschoolse opvangorganisatie, zodat de ontwikkeling van het kind consistent wordt gevolgd. In de groepen 1 en 2 hanteren we een ontwikkelingsgericht lesprogramma, gebaseerd op de SLO-doelen voor jonge kinderen. We maken hierbij gebruik van het innovatieve instrument 'Kiezen voor het Jonge Kind' en integreren thema's uit de Jeelo projecten, afgestemd op de belevingswereld van kleuters. Onze gespecialiseerde leerkrachten in de onderbouw ontwerpen betekenisvolle activiteiten die de leerdoelen voor groep 1 en 2 ondersteunen. Beweging en spel zijn integraal onderdeel van het dagelijkse programma, essentieel voor de brede ontwikkeling van jonge kinderen. Door middel van gerichte observaties volgen we de voortgang van elk kind nauwkeurig. Deze inzichten gebruiken we om ons onderwijs te personaliseren en gerichte ondersteuning te bieden, waardoor elk kind optimaal wordt uitgedaagd om zijn of haar potentieel te bereiken. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun taalontwikkeling, bieden we gespecialiseerde programma's. Dit is met name van belang voor kinderen die thuis minder Nederlands spreken en baat hebben bij extra begeleiding om de Nederlandse taalvaardigheid te verbeteren. Zij krijgen in de voorschoolse opvang al extra tijd voor 'spelen en leren'. De warme overdracht vanuit de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf bevat waardevolle adviezen voor onze leerkrachten, zodat de begeleiding naadloos kan worden voortgezet. We streven ernaar om groep 1 bewust klein te houden of extra momenten met kleine groepjes te organiseren, zodat onze leerkrachten optimale aandacht kunnen besteden aan de taal- en rekenontwikkeling. Voor kinderen die vrijwel nog geen Nederlands spreken, is er in Enschede de mogelijkheid om de taalschool IOK de Globe te bezoeken. Na het behalen van voldoende Nederlandse taalvaardigheid, meestal binnen tien maanden, kunnen zij de overstap maken naar een reguliere basisschool. Kinderen in de kleuterklassen die extra ondersteuning op het gebied van Nederlands als Tweede Taal (NT2) nodig hebben, ontvangen begeleiding van een gespecialiseerde NT2-leerkracht. Deze leerkracht biedt zowel directe extra ondersteuning aan de kinderen als co-teaching voor onze groepsleerkrachten, wat de effectiviteit van het taalonderwijs versterkt.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Basisschool Menkotoren voor jonge kinderen?

Basisschool Menkotoren biedt een uitgebreid programma met extra aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen, inclusief een gestructureerde overgang van de voorschoolse opvang en gerichte taalondersteuning.

Basisschool Menkotoren biedt een uitgebreid programma met extra aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen, inclusief een gestructureerde overgang van de voorschoolse opvang en gerichte taalondersteuning.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool Menkotoren samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met Humankind Kinderdomein, specifiek voor de peuteropvang bij De Menkotoren, om een optimale doorgaande lijn in educatie te garanderen.

Wij werken nauw samen met Humankind Kinderdomein, specifiek voor de peuteropvang bij De Menkotoren, om een optimale doorgaande lijn in educatie te garanderen.

Team | Basisschool Menkotoren in Enschede | [2025] Schoolregister