Basisschool Basisschool Liduina in Enschede

De resultaten van Basisschool Liduina in Enschede

Current section: resultaten
Scholten Reimerstraat 8
7524 Enschede

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Liduina, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Liduina bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Liduina bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Basisschool Liduina: Taal en Rekenen

Ontdek het fundamentele niveau voor taal en rekenen op Basisschool Liduina. Dit is het essentiële kennisniveau dat elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Via de eindtoets in groep acht meten we deze vaardigheden nauwkeurig. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau behalen. Deze 85% fungeert als signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Enschede.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Basisschool Liduina: Excellente Resultaten

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagende, hogere standaard dan het fundamentele niveau. Ons doel op Basisschool Liduina is om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool stelt de inspectie een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vast. Deze waarde is gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van de school. Zo streven wij ernaar om ook voor onze leerlingen in Enschede de hoogst mogelijke resultaten te behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Liduina?

Basisschool Liduina begeleidt leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Vanaf groep 6 start de voorbereiding op het schooladvies. Dit advies, opgesteld in samenwerking met leerkrachten, de kwaliteitscoördinator en de directeur, omvat diverse niveaus zoals praktijkonderwijs, vmbo (b, k, t), havo en vwo. Het Toekomst Perspectief Plan (TPP) vormt de basis voor het uitstroomniveau. Dit plan bevat resultaten van methodegebonden en niet-methodegebonden toetsen, inclusief de NSCCT. De NSCCT meet het leerpotentieel en geeft een indicatie van de sociaal-emotionele ontwikkeling en werkhouding. Het uitstroomadvies wordt ambitieus gesteld, waarbij de leerling wordt betrokken bij het behalen van deze doelen. In groep 7 wordt een pré-advies gegeven na actualisatie van het TPP. Dit wordt gedeeld met leerlingen en ouders. In groep 8 volgt vóór 1 februari het voorlopige schooladvies, gebaseerd op de meest recente gegevens en het TPP. Na de doorstroomtoets kan het advies naar boven worden bijgesteld tot het definitieve advies. Om ouders te ondersteunen bij de schoolkeuze voor het voortgezet onderwijs, organiseert Basisschool Liduina een informatieve avond. Leerlingen krijgen tijdens klassenbezoeken een indruk van verschillende scholen. Ouders en leerlingen kunnen zich verder oriënteren via open dagen van voortgezet onderwijsscholen. Een warme overdracht met dossierinformatie zorgt voor een soepele start op de nieuwe school.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool Liduina

Basisschool Liduina, onderdeel van Katholiek Onderwijs Enschede (KOE), biedt een stimulerende omgeving waar leerlingen zowel didactisch als sociaal-emotioneel tot bloei komen. Onze missie 'Ruimte voor elkaar' vormt de kern van ons onderwijs, waarbij we leerlingen aanmoedigen om te ontdekken, te verwonderen en nieuwsgierig te zijn naar zichzelf en de wereld. Zelfreflectie is een essentieel instrument voor persoonlijke groei. Op Liduina leren kinderen hun eigen identiteit te verkennen en te begrijpen hoe deze zich verhoudt tot de maatschappij. We stimuleren de ontwikkeling van communicatieve vaardigheden, gekoppeld aan onze kernwaarden, om effectieve samenwerking te bevorderen. Elke leerkracht coacht en begeleidt leerlingen bij het stellen van haalbare doelen, met een blik op de toekomst. We koesteren een omgeving die rust, veiligheid en plezier uitstraalt, waarin kinderen lef tonen en vertrouwen krijgen. Wij geloven dat kennis de basis is voor zelfbewustzijn en een gefundeerde mening. Daarom stellen we de verbreding van de wereldoriëntatie centraal. Leerlingen doen kennis en ervaringen op die verder reiken dan hun directe leefomgeving. Dit draagt bij aan een brede kijk op sociale opbrengsten. De leerlijnen van Kwink (voor sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap) en Wetenswaardig (voor burgerschap, taal, begrijpend lezen, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Biologie en Techniek) vormen de ruggengraat van ons curriculum. Deze methoden worden aangevuld met actuele thema's en dagelijkse leermomenten, waardoor continu leren en reflecteren centraal staan. Leerlingen ontwikkelen sterke communicatieve vaardigheden en leren deze optimaal af te stemmen op diverse situaties en gesprekspartners.

Ontwikkelen van zelfkennis en zelfreflectie

Vergroten van wereldkennis en begrip

Versterken van effectieve communicatieve vaardigheden

Hoe bevordert Basisschool Liduina de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De aanpak op Basisschool Liduina is gericht op het verbreden en verdiepen van kennis en vaardigheden, essentieel voor de toekomst van onze leerlingen. Onze enige schoolregel, 'Samen zorgen we voor onszelf, elkaar en de omgeving', onderstreept het belang van zelfzorg en zorg voor anderen. Kennisoverdracht stimuleert begrip voor diverse geloofsovertuigingen, ideeën en opvattingen, waardoor leerlingen een eigen, goed onderbouwde mening kunnen vormen. Kennis en vaardigheden worden gedurende de hele schooldag opgedaan, met specifieke aandacht voor sociale opbrengsten en burgerschap. De methoden Kwink en Wetenswaardig bieden een gestructureerd kader, aangevuld met activiteiten die thema's en leerdoelen ondersteunen en inspelen op actuele gebeurtenissen. Door deze geïntegreerde aanpak leren leerlingen continu en reflecteren ze op hun ervaringen, wat hun sociale en persoonlijke groei ten goede komt.

Welke systemen worden gebruikt voor het monitoren van sociale vooruitgang op Liduina?

Voor het nauwkeurig in kaart brengen van de sociale ontwikkeling van onze leerlingen, maakt Basisschool Liduina gebruik van het leerlingvolgsysteem IEP.

  • Leerlingvolgsysteem IEP

Welke methoden zet Basisschool Liduina in voor sociaal-emotioneel leren?

Basisschool Liduina zet de volgende bewezen methoden in voor het sociaal-emotioneel leren van haar leerlingen:

  • Kwink

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool Liduina: Een Gedetailleerd Overzicht

Basisschool Liduina, onderdeel van KOE, heeft een positief inspectierapport ontvangen. De meest recente beoordeling, uitgevoerd in december 2023, toont aan dat de school consistent presteert op een hoog niveau. De onderwijsinspectie hanteert een beoordelingssysteem op bestuursniveau. Voor KOE zijn de resultaten uitmuntend, met een 'goed' op alle drie de geëvalueerde standaarden. Dit bevestigt de sterke visie, ambitieuze doelen en effectieve uitvoering binnen de school. De school blinkt uit in de kwaliteitscultuur en de manier waarop evaluatie, verantwoording en dialoog worden gevoerd. Deze resultaten zijn een bron van trots voor het hele team van KOE en onderstrepen de toewijding aan excellent basisonderwijs voor alle leerlingen.

Resultaten | Basisschool Liduina in Enschede | [2025] Schoolregister