De Sprenge Emst in Emst

Het team van De Sprenge Emst in Emst

Current section: team
Hezeweg 40
8166 Emst

Zie hier hoe het team van De Sprenge Emst is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Sprenge Emst. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Sprenge Emst bij jullie?

Ontdek hoe goed De Sprenge Emst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Sprenge Emst zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Sprenge Emst. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (6.3%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Sprenge Emst werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Sprenge Emst gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Personeelsvervanging op De Sprenge Emst

Op Basisschool De Sprenge Emst garanderen we de continuïteit van ons hoogwaardige onderwijs, zelfs bij afwezigheid van lesgevend personeel. Of het nu gaat om kortdurende ziekte of langerdurig verlof, zoals ouderschapsverlof, wij zetten alles op alles om gekwalificeerde vervanging te regelen. Onze prioriteit ligt bij een ononderbroken leerproces voor uw kind. Daarom maken we gebruik van een eigen pool van ervaren invalleerkrachten binnen onze stichting. Deze leerkrachten zijn speciaal geselecteerd en worden professioneel begeleid om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, waarbij geschikte vervanging onverhoopt niet direct beschikbaar is, kunnen we u vragen uw kind tijdelijk thuis op te vangen. We informeren u hierover zo snel mogelijk. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om voor opvang te zorgen, dan staat onze directeur klaar om samen met u naar een passende oplossing te zoeken. Uw betrokkenheid en begrip zijn hierbij essentieel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Sprenge Emst

5

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingproblemen
Intern Begeleider voor onderwijsontwikkeling
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelvragen
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen

Toelichting van de school:

Voor specifieke uitdagingen op het gebied van taal en rekenen werken wij nauw samen met het kenniscentrum van onze onderwijsstichting. Dit zorgt ervoor dat onze leerlingen profiteren van de meest actuele expertise. Daarnaast staat een gespecialiseerd kaderteam binnen onze stichting klaar om indien nodig extra ondersteuning te bieden. Zo garanderen we een breed scala aan oplossingen voor elke leerbehoefte.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor begeleidingstrajecten
Orthopedagoog voor emotionele ondersteuning
Specialist voor sociaal-emotionele vaardigheden

Toelichting van de school:

Bij sociaal-emotionele vraagstukken zetten we onze expertise in, ondersteund door ons centrale kenniscentrum en kaderteam. Deze samenwerking waarborgt een consistente en effectieve aanpak. Ons team volgt tweemaal per jaar een intensieve teamtraining, 'KickFit!', gericht op onze aanpak, communicatie en methodieken. Deze trainingen worden verzorgd door specialisten verbonden aan Stichting Proo, waardoor we continu blijven groeien in onze deskundigheid en een veilige omgeving creëren.

4

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsaanpassingen
Intern Begeleider voor studieplanning
Orthopedagoog voor leerstrategieën
Specialist voor executieve functies

Toelichting van de school:

Onze aanpak voor gedrag en taakaanpak wordt versterkt door samenwerking met ons kenniscentrum en kaderteam. Dit zorgt voor een brede basis van expertise. Recentelijk heeft ons team zich verdiept in meer- en hoogbegaafdheid, mindset en executieve functies door middel van gespecialiseerde trainingen. We maken actief gebruik van de 'Breinhelden' methodiek om de zelfsturing en leerstrategieën van onze leerlingen te optimaliseren.

0

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze leerlingen genieten wekelijks van bewegingsonderwijs gegeven door een vakspecialist lichamelijke opvoeding. Deze docenten zijn specifiek opgeleid om kinderen op een leuke en effectieve manier te stimuleren in hun motorische ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Welzijn: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Daarom zijn drie teamleden gecertificeerd als BHV-er (Bedrijfshulpverlener). Dit garandeert dat er tijdens alle schooldagen altijd minimaal één gekwalificeerde BHV-er aanwezig is om adequaat te kunnen handelen bij eventuele calamiteiten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op De Sprenge Emst

Ons Aanbod voor Individuele Groei

Op Basisschool De Sprenge Emst geloven we dat elk kind uniek is en specifieke ondersteuning verdient om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Hoewel de meeste leerlingen gedijen met onze standaard lesprogramma's, bieden we ook uitgebreide extra ondersteuning voor kinderen die extra hulp nodig hebben. Deze zorg kan gericht zijn op leerlingen met opvallend gedrag, een ontwikkelingsvoorsprong of -achterstand, of kinderen die specifieke sociaal-emotionele of fysieke uitdagingen ervaren. Ons team is toegewijd aan het creëren van een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gezien en gesteund voelt. **Basisondersteuning voor Elke Leerling** Onze toegewijde leerkrachten zetten zich dagelijks in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Door middel van gepersonaliseerde instructies, flexibele leerlijnen en constante monitoring van de voortgang, zorgen we voor een positief en productief klaslokaalklimaat. Wanneer een leerling extra uitdaging of ondersteuning nodig heeft, werken leerkrachten nauw samen met onze intern begeleider om effectieve aanpassingen in het lesprogramma te implementeren, vastgelegd in een persoonlijk ontwikkelingsplan. Onderwijsassistenten versterken ons team door gerichte begeleiding te bieden tijdens zelfstandige werktaken en door individuele leerlingen of kleine groepjes te ondersteunen. De intern begeleider speelt een cruciale rol in het coachen van leerkrachten en onderwijsassistenten, het observeren van leerlingen en het adviseren over passende onderwijsstrategieën. Zij zijn tevens de spil in de schoolbrede ondersteuningsstructuur en een belangrijk aanspreekpunt voor de directie betreffende passend onderwijs. Voor complexere hulpvragen maken we gebruik van specialisten binnen Stichting Proo, zoals didactische coaches en experts op het gebied van rekenen-wiskunde, begrijpend lezen en hoogbegaafdheid. In samenwerking met het Kenniscentrum Onderwijs (KCO) bieden we diepgaand onderzoek en advies, ook op het gebied van sociale vaardigheden, weerbaarheid en gedrag. Stichting Proo heeft tevens een gespecialiseerd Expertisecentrum Hoogbegaafdheid met specifieke groepen die extra begeleiding bieden. **Aanvullende Ondersteuning op Maat** Indien een leerling baat heeft bij extra ondersteuning binnen onze reguliere school, kunnen we arrangementen aanvragen conform de richtlijnen voor passend onderwijs. Dit geldt ook voor specifieke taal- of spraakproblematiek. Voor deze leerlingen stellen we een gedetailleerd ontwikkelingsperspectief op in Parnassys, dat minimaal twee keer per jaar wordt geëvalueerd om de voortgang te waarborgen. Onze intern begeleider onderhoudt proactief contact met externe zorgverleners, zoals schoolmaatschappelijk werk en jeugdverpleegkundigen, om een integrale aanpak te garanderen. Wanneer ouders externe hulp zoeken voor hun kind, streven we naar een optimale afstemming van de onderwijsaanpak met de gekozen zorgverlener. **Doorverwijzing naar Speciaal Onderwijs** Mocht blijken dat de ingezette interventies niet voldoende bijdragen aan de ontwikkeling van een leerling, dan overwegen we een plaatsing op een school voor speciaal (basis)onderwijs. Binnen de samenwerkingsverbanden Zeeluwe en De Stroming bieden scholen voor speciaal basisonderwijs (SBO) en speciaal onderwijs (SO) gespecialiseerde ondersteuning. De school initieert de aanvraag voor een toelaatbaarheidsverklaring, waarin alle ondernomen stappen, de resultaten en de specifieke onderwijsbehoeften van het kind helder worden uiteengezet. De aanvraag bevat tevens de visie van de ouders op de ontwikkeling van hun kind en hun behoeften. Het samenwerkingsverband beslist over de toelaatbaarheid voor SBO of SO. Bij een positief advies, ontvangen ouders de toelaatbaarheidsverklaring en kunnen zij hun kind aanmelden bij de betreffende school. **Schoolondersteuningsprofiel (SOP)** Elke basisschool, inclusief De Sprenge Emst, hanteert een Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Dit document, dat wettelijk elke vier jaar wordt herzien, beschrijft onze capaciteiten om aan de onderwijsbehoeften van leerlingen te voldoen. Het SOP biedt duidelijkheid over wat we wel en niet kunnen bieden en dient als primair communicatiemiddel met ouders. Het document reflecteert onze huidige stand van zaken, onze ontwikkelpunten en onze ambities op het gebied van extra ondersteuning. Tevens is het een essentieel monitoringsinstrument voor samenwerkingsverbanden om de basisondersteuning te beoordelen. De medezeggenschapsraad heeft adviesrecht op dit profiel. Het volledige SOP is beschikbaar via een link op onze website en als bijlage in Vensters. **Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning** Met de inzet van 'werkdrukmiddelen' en 'arrangementsgelden' hebben we specifiek geïnvesteerd in de ondersteuning van leerlingen met bijzondere zorgbehoeften. Dit heeft geresulteerd in de aanstelling van een fulltime onderwijsassistent die zich richt op leerlingen met een arrangement en het begeleiden van kleinere groepen. De focus blijft liggen op het versterken van basisvaardigheden en de ontwikkeling van executieve functies, om zo elk kind optimaal te begeleiden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling: Een Diepgaande Blik

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Het schoolplan 2019-2023 is nauw verbonden met het strategisch beleidsplan van Stichting Proo. We hebben dit plan verrijkt met specifieke aandachtspunten voor onze school en onze continue ontwikkeling. Deze voortgang documenteren we zorgvuldig in onze jaarplannen en jaarverslagen. Onze primaire focus ligt op het realiseren van een solide basis voor elke leerling. Dit 'basis op orde'-principe omvat het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving, het bevorderen van de sociale vaardigheden van kinderen en het leggen van een sterke fundering in kernvakken zoals rekenen, lezen, spelling en taal. De specifieke doelen die we nastreven zijn: - Een zichtbare en solide basis op onze school. - Bewuste keuzes in lesmethoden en ICT-ondersteuning voor diverse vakgebieden. - Continue verbetering van onze communicatie met ouders, mede door effectief gebruik van digitale middelen. - Inzet van 'KickFit!' methodieken ter ondersteuning van gedrag en sociale ontwikkeling. - Gericht werken aan leerdoelen voor zowel leerlingen als leerkrachten, met aandacht voor de '6 C's'. - Vroege introductie van Engelse lessen vanaf groep 1-2, met prioriteit voor lerarenprofessionalisering. - Een consistente aanpak van klassenmanagement door de gehele school. - Het behalen van sterke resultaten in kernvakken, afgestemd op onze leerlingenpopulatie. - Actieve samenwerking met externe partners ter versterking van ons onderwijsaanbod. - Continue professionele ontwikkeling van leerkrachten, in lijn met de schoolontwikkeling. - Samenwerking met ouders en ketenpartners (kinderopvang, peuterspeelzaal, VO) voor doorlopende leerlijnen en talentontwikkeling van 0 tot 15 jaar. Aurora Basisonderwijs fungeert als Kenniscentrum Onderwijs, waar expertise van alle medewerkers gebundeld wordt. Met een gedeelde database en een specialistenteam bieden we ondersteuning aan uiteenlopende leerbehoeften en hulpvragen van leerkrachten. Onze expertise omvat onder andere rekenen, taal, hoogbegaafdheid, beeldcoaching, gedrag, jonge kind, starterscoaching, NT2, groep 8, en specifieke software voor technisch lezen. Twee orthopedagogen, waaronder een GZ-psycholoog, ondersteunen onze scholen bij leerlingen die extra zorg nodig hebben, bijvoorbeeld vanwege leervermogen, gedrag of emotionele problematiek. Ouders worden altijd geïnformeerd en betrokken bij het opstellen van een plan van aanpak, in samenwerking met de leerkracht en intern begeleider. Het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe, binnen onze stichting, richt zich op het optimaliseren van het onderwijsaanbod voor hoogbegaafde leerlingen. Dit centrum, bemand door groepsleerkrachten en orthopedagogen, ontwikkelt beleid, verzorgt scholing en biedt consultatie. Meer informatie is beschikbaar via expertisecentrumhb.stichtingproo.nl of door contact op te nemen met Betteke Wittenberg (06-83905163).

Hoe waarborgt de school de gestelde onderwijsdoelen?

Aurora Basisonderwijs hanteert een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem dat de nagestreefde kwaliteit en de methoden om deze te bereiken beschrijft. Op schoolniveau is dit systeem specifiek uitgewerkt. Het strategisch beleidsplan bevat de overkoepelende doelen voor alle scholen, terwijl het schoolplan 2019-2023 (verlengd tot juli 2025) de doelen per school uiteenzet. Jaarplannen specificeren de doelen en activiteiten voor het komende schooljaar, met jaarverslagen die de voortgang documenteren. Zowel het schoolplan als het jaarplan worden ter instemming voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR), het jaarverslag ter informatie. Gedetailleerde informatie over de uitwerking van ons kwaliteitszorgsysteem is te vinden in ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) op onze website. Passend Onderwijs en Samenwerkingsverband Zeeluwe: Elk kind verdient goed onderwijs, inclusief extra ondersteuning. De Wet Passend Onderwijs verplicht scholen in een regio om hun ondersteuningsaanbod af te stemmen, zodat elk kind een passende plek vindt. Onze school is aangesloten bij Samenwerkingsverband Zeeluwe PO 2509. Meer details zijn beschikbaar op www.zeeluwe.nl.

Downloaden

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen bij De Sprenge Emst

Toelichting van de school

Basisschool De Sprenge Emst biedt een rijke leeromgeving voor jonge kinderen door middel van gecombineerde groepen 1-2. Deze aanpak bevordert dat kinderen van elkaar leren en samenwerken, vaardigheden die essentieel zijn voor hun verdere ontwikkeling. Onze leerkrachten hanteren een 'beredeneerd aanbod', waarbij ze zich richten op de kerndoelen die kinderen aan het einde van groep 2 behalen. Via boeiende thema's bieden we activiteiten die deze doelen ondersteunen, met gebruikmaking van de innovatieve methodiek van 'Kleuteruniversiteit'. Het voordeel van onze combinatiegroepen is dat elk kind passende activiteiten krijgt op basis van zijn of haar individuele ontwikkelingsniveau. Dit geldt voor zowel sociaal-emotionele groei (met programma's als KickFit! en Breinhelden) als voor de beginnende geletterdheid en gecijferdheid. Daarnaast besteden we volop aandacht aan creatieve vakken zoals muziek, bewegingsonderwijs en de introductie van de Engelse taal. De lesprogramma's voor beide kleutergroepen worden gezamenlijk ontwikkeld om een consistente en hoge kwaliteit te garanderen. Met onze oudste kleuters bereiden we hen zorgvuldig voor op de overstap naar groep 3, zodat ze vol vertrouwen aan de volgende onderwijs fase beginnen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt De Sprenge Emst voor jonge kinderen?

Basisschool De Sprenge Emst biedt een uitgebreid en gestructureerd programma voor jonge kinderen binnen de groepen 1-2, gericht op een optimale ontwikkeling en voorbereiding op groep 3.

Met welke organisaties werkt Basisschool De Sprenge Emst samen voor het jonge kind?

Voor het jonge kind werkt Basisschool De Sprenge Emst nauw samen met KOM Kinderopvang, een partner die onze visie op vroege kinderontwikkeling deelt.

Voor het jonge kind werkt Basisschool De Sprenge Emst nauw samen met KOM Kinderopvang, een partner die onze visie op vroege kinderontwikkeling deelt.

Team | De Sprenge Emst in Emst | [2025] Schoolregister