RK/PC Jenaplanschool Kristalla

Het team van RK/PC Jenaplanschool Kristalla in Emmen

Current section: team
Houtweg 402
7823 Emmen

Zie hier hoe het team van RK/PC Jenaplanschool Kristalla is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van RK/PC Jenaplanschool Kristalla. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past RK/PC Jenaplanschool Kristalla bij jullie?

Ontdek hoe goed RK/PC Jenaplanschool Kristalla bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij RK/PC Jenaplanschool Kristalla zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij RK/PC Jenaplanschool Kristalla. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij RK/PC Jenaplanschool Kristalla werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor RK/PC Jenaplanschool Kristalla gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invallers: Zorgeloze Lescontinuïteit bij Kristalla

Bij RK/PC Jenaplanschool Kristalla garanderen we een soepele lesvoortgang, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze vaste teamleden. We werken nauw samen met Slim Personeelsdiensten om de best mogelijke vervanging te regelen. Onze school maakt gebruik van een toegewijd team van ervaren 'poolers' die geregistreerd staan bij Slim Personeelsdiensten. Deze professionals krijgen altijd voorrang bij het invullen van vacatures. Indien onze eigen poolers al ingezet zijn, schakelt Slim Personeelsdiensten hun uitgebreide netwerk in om een geschikte kandidaat te vinden. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen externe vervanger beschikbaar is, doen we een beroep op onze flexibele parttime collega's. Als laatste redmiddel, om de onderwijskwaliteit te waarborgen, worden leerlingen van de betreffende groep verdeeld over andere klassen. Dit gebeurt altijd met oog voor de pedagogische continuïteit en de vertrouwde gezichten voor de kinderen. Bij het selecteren van invallers focussen we op uitmuntende onderwijskwaliteit en pedagogische geschiktheid. We streven ernaar dat de leerlingen een bekend gezicht voor de klas krijgen, wat zorgt voor stabiliteit en een positieve leeromgeving. Ons doel is om het aantal wisselende gezichten voor de klas te minimaliseren, zodat uw kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Kristalla is een Jenaplan school en we werken vanuit stamgroepen. In een stamgroep zitten 2 verschillende leerjaren. Dus wanneer uw kind in de middenbouw zit, leert hij samen met kinderen uit de andere groep. Het is prachtig om te zien hoe natuurlijk dit gaat. We denken vanuit de stamgroep in plaats van de jaargroep. Ook uw kind is een keer de oudste of de jongste. Ook uw kind kan een keer een klasgenoot helpen of er juist van leren. Het streven is dat uw kind gedurende de bouwperiode dezelfde stamgroepsleiders houdt.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Jenaplanschool Kristalla

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Ondersteuning op Kristalla

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Kristalla, een Jenaplan basisschool in Emmen, streeft ernaar dat elk kind zich optimaal ontwikkelt. Wij bieden een veilige, inclusieve en gestructureerde leeromgeving waar de unieke behoeften van onze 95 leerlingen centraal staan. Hoewel de basisondersteuning vaak volstaat, bieden we ook extra ondersteuning wanneer een kind meer nodig heeft dan binnen het reguliere aanbod mogelijk is. Onze werkwijze is gericht op samenwerking met ouders. Bij een verhoogde ondersteuningsbehoefte gaan we in gesprek om de behoeften in kaart te brengen en de best passende aanpak te bepalen. Dit sluit aan bij de visie van ons samenwerkingsverband Passend Onderwijs 22-02, waarbij we werken volgens de principes van handelingsgericht werken (HGW). Voor deze leerlingen stellen we een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op, dat we regelmatig met ouders evalueren. Als onderdeel van stichting Primenius, maken we gebruik van een breed ondersteuningsteam met deskundigen op diverse gebieden, zoals leerproblemen, gedrag en (hoog)begaafdheid. Onze intern begeleider coördineert de zorgstructuur, ondersteunt leerkrachten en onderhoudt contact met ouders en externe deskundigen. Bij complexere vragen doen we een beroep op het Domein Overstijgend Adviesteam (DOA) voor gespecialiseerd advies. We streven naar integrale samenwerking met jeugdhulp indien nodig, om een samenhangend aanbod voor het kind te garanderen. De verschillende voorzieningen en begeleidingsvormen op Kristalla, zoals extra hulp in de klas, aangepast lesaanbod en individuele begeleiding, worden altijd in overleg met ouders afgestemd. We bewaken de effectiviteit van onze ondersteuning door middel van monitoring en evaluatie, en passen onze aanpak waar nodig aan.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: PCM op Kristalla

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist
PCM Ambassadeur

Toelichting van de school:

Bij Jenaplanschool Kristalla in Emmen geloven we dat effectieve communicatie de basis vormt voor een positieve leeromgeving. Daarom zetten we het Process Communication Model (PCM) in, een krachtig instrument om elkaar beter te begrijpen en effectiever te communiceren, zowel tussen leerlingen onderling als tussen leerkrachten en leerlingen. PCM helpt ons de unieke karaktereigenschappen, drijfveren en stressreacties van ieder individu te herkennen. Dit stelt ons in staat om onze communicatie beter af te stemmen, wat essentieel is voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. Kinderen leren hun eigen communicatiestijl kennen, herkennen signalen bij anderen en ontwikkelen vaardigheden om conflicten te voorkomen of op te lossen. In de dagelijkse praktijk van onze school wordt PCM gebruikt voor individuele leerlingbegeleiding, het versterken van groepsdynamiek en het verbeteren van de samenwerking binnen het team. Leerkrachten worden getraind om PCM toe te passen in observaties en gesprekken, wat leidt tot meer veiligheid, erkenning en motivatie bij onze leerlingen. Onze school onderscheidt zich door een diepgaande toepassing van PCM, wat bijdraagt aan een schoolcultuur waarin iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Deze focus op wederzijds begrip en effectieve communicatie is een kernonderdeel van onze pedagogische visie en versterkt het samenleven en samenwerken op Kristalla.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gestructureerde Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Jenaplanschool Kristalla in Emmen hecht veel waarde aan een optimale werkhouding, taakaanpak en positief gedrag als voorwaarden voor succesvol leren. Voor leerlingen die hierbij extra ondersteuning nodig hebben, bieden we een gestructureerde aanpak die aansluit bij de richtlijnen van Passend Onderwijs 22-02 PO. Onze aanpak begint met het signaleren van behoeften door de stamgroepleider, gevolgd door observatie en analyse door de intern begeleider (IB’er). Ouders worden vanaf het begin betrokken bij het proces van het in kaart brengen van de onderwijsbehoeften. We maken gebruik van een leerlingvolgsysteem dat ook de sociaal-emotionele ontwikkeling monitort, zodat we tijdig de juiste ondersteuning kunnen bieden. Op Kristalla zetten we diverse vormen van ondersteuning op maat in, waaronder gerichte begeleiding binnen de groep met duidelijke structuren, het inzetten van ondersteunend personeel, individuele interventies gericht op taakaanpak of emotieregulatie, en het gebruik van hulpmiddelen zoals time-timers of rustige werkplekken. Alle ondersteuning is gericht op het vergroten van zelfstandigheid en het versterken van executieve functies. We hanteren een schoolbrede aanpak voor sociale veiligheid, met duidelijke afspraken, routines en protocollen. Bij complexe vragen werken we samen met het ondersteuningsteam van Primenius of het Domein Overstijgend Adviesteam (DOA) voor gespecialiseerd advies. Indien nodig, integreren we ondersteuning vanuit de jeugdhulp via een gezamenlijk plan.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Kinderfysiotherapeut
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Jenaplanschool Kristalla in Emmen stimuleert de brede ontwikkeling van onze leerlingen, inclusief hun motorische en lichamelijke vaardigheden. Wij bieden twee keer per week bewegingsonderwijs, verzorgd door een gespecialiseerde vakleerkracht en de stamgroepleider, gericht op het verbeteren van motoriek, conditie en samenwerking. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied, is er wekelijks een kinderfysiotherapeut op school aanwezig. Deze begeleiding richt zich op zowel grove als fijne motoriek, balans, coördinatie en zelfredzaamheid bij schooltaken, altijd in nauw overleg met ouders. We zorgen voor medische ondersteuning volgens geldende protocollen, met schriftelijke toestemming van ouders, en bieden aangepaste werkplekken of hulpmiddelen voor leerlingen met specifieke behoeften of beperkingen. Onze school is toegankelijk, en we streven naar maximale participatie voor elk kind. Kristalla onderhoudt nauwe banden met externe zorgverleners zoals logopedisten, ergotherapeuten en jeugdhulpverleners. Deze samenwerking stelt ons in staat om maatwerk te bieden en een optimale, geïntegreerde ondersteuning te garanderen die aansluit bij de individuele hulpvraag van elk kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Jenaplanschool Kristalla geen eigen medisch specialist heeft, bieden wij zorgvuldige ondersteuning aan leerlingen met medische hulpvragen. Dit doen we in nauwe samenwerking met ouders en externe zorgprofessionals, conform het Protocol Medisch Handelen en Medicijnverstrekking, zoals vastgesteld binnen stichting Primenius. Medisch handelen op school vindt altijd plaats met expliciete schriftelijke toestemming van ouders. Betrokken teamleden ontvangen gerichte training bij specifieke medische aandoeningen, en alle teamleden zijn getraind in het omgaan met noodsituaties, inclusief het gebruik van de epipen. We maken duidelijke afspraken over de haalbaarheid en zorgvuldigheid van medische handelingen, waarbij de veiligheid van de leerling altijd voorop staat. Voor leerlingen met chronische ziekten of beperkte belastbaarheid zoeken we samen met ouders en gespecialiseerde instanties naar passende oplossingen, zoals ondersteuning op afstand of gedeeltelijke schoolparticipatie, om de leer- en ontwikkellijn te waarborgen. Zo zorgen we ervoor dat leerlingen met een medische hulpvraag volledig en veilig kunnen deelnemen aan het onderwijs en de activiteiten op Kristalla.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Kooklokaal

Extra Ondersteuning op Jenaplanschool Kristalla Emmen

Onze Aanpak voor Passend Onderwijs

Jenaplanschool Kristalla in Emmen is deel van samenwerkingsverband Passend Onderwijs 22-02. Dit samenwerkingsverband omvat alle basisscholen, SBO- en SO-scholen binnen Emmen en Borger-Odoorn. Ons gezamenlijke doel is om elke leerling een passende onderwijsplek te bieden, zo dicht mogelijk bij huis. Elke school binnen ons verband biedt basisondersteuning. Als een leerling meer nodig heeft, zoeken we samen met ouders naar extra ondersteuning. Dit kan op school zelf, met hulp van specialisten, of elders binnen het samenwerkingsverband. Kristalla werkt samen met het ondersteuningsteam van Primenius, het Domein Overstijgend Adviesteam (DOA) en externe experts zoals gedragsdeskundigen. We kunnen ook een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) aanvragen voor speciaal basis- of speciaal onderwijs. Bekende scholen binnen SWV 22-02 zijn De Toermalijn en De Catamaran (SBO), en De Aventurijn, De Springplank en De Trianthaschool (SO). Deze scholen bieden onderwijs in kleinere groepen met gespecialiseerde begeleiding. Op Kristalla zijn de intern begeleider en leerkracht cruciaal voor zorgvuldige ondersteuning in samenspraak met ouders. We zorgen dat elk kind onderwijs krijgt dat past bij zijn of haar mogelijkheden. Meer informatie over het samenwerkingsverband vindt u op www.swv2202.nl. Voor vragen kunt u terecht bij onze intern begeleider. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning op Kristalla: We blijven ons ontwikkelen om leerlingen met extra behoeften optimaal te begeleiden. We streven naar een veilige en stimulerende omgeving waar ondersteuning aansluit bij het kind. Onze ambitie is om de kwaliteit van ondersteuning te verhogen en beter af te stemmen op individuele behoeften. We richten ons op de volgende speerpunten: Versterken van Handelingsgericht Werken (HGW): Gericht en systematisch onderwijs en ondersteuning afstemmen, met aandacht voor observatie, analyse, planning en evaluatie. Meer expertise in het team: Gerichte scholing voor leerkrachten op gebied van gedrag, executieve functies en trauma-sensitieve zorg. Borgen van het OPP-proces: Kwaliteit van ontwikkelingsperspectiefplannen (OPP's) verbeteren en koppelen aan doelen, ondersteuning en evaluaties, met actieve betrokkenheid van ouders en leerlingen. Actiever inzetten van het ondersteuningsteam van Primenius: Sneller passende hulp organiseren, zowel preventief als curatief. Versterken van samenwerking met externe partners: Duurzame relaties met jeugdhulp, logopedie, fysiotherapie, GGD en DOA voor integraal arrangeren (onderwijs en zorg gecombineerd). Doorgaande lijn in sociaal-emotionele ontwikkeling: Gebruik van het Process Communication Model (PCM) voor groepsvorming, gedrag en communicatie, geïntegreerd in pedagogisch klimaat en leerlingenbegeleiding. Heldere grenzen en verantwoordelijkheid: Explicieter maken van basisondersteuning en transparante communicatie met ouders over externe inzet. Effectmeting van ondersteuning: Impact van interventies monitoren via structurele evaluatie op alle niveaus, met feedback voor beleidsaanpassing. Borging van inclusieve basishouding: Cultuur creëren waarin verschillen als uitgangspunt gelden, met aandacht voor team-samenwerking, reflectie en contextfactoren. Zo garanderen we op Kristalla onderwijs op maat en de juiste ondersteuning voor de groei en ontwikkeling van elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Jenaplan Schoolplan en Kwaliteitszorg op Kristalla

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons Jenaplan Schoolplan?

Op Jenaplanschool Kristalla gebruiken we Schoolmonitor voor kwaliteitszorg. Ons meerjarenbeleid wordt vastgelegd in een Schoolondernemingsplan, dat we elke vier jaar actualiseren. Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd Schooljaarplan op, voortbouwend op de doelen uit het Schoolondernemingsplan. Deze doelen worden in Schoolmonitor genoteerd, met duidelijke taak- en verantwoordelijkheidsverdeling. Elke leerkracht is trajectbeheerder van specifieke doelen. We hanteren een cyclische werkwijze, waarbij de teamleden de voortgang van de doelen evalueren. Behaalde doelen worden afgerond; niet-behaalde of te borgen doelen worden opgenomen in de volgende planperiode en toegewezen aan de daarvoor verantwoordelijke medewerkers. Meerdere keren per jaar evalueren we de gestelde doelen, wat resulteert in een Schooljaarverslag. Onze ambitie is het bieden van excellent Jenaplanonderwijs, wat vraagt om sterke pedagogische en didactische vaardigheden. Een goed pedagogisch klimaat betekent een veilige, ondersteunende en uitdagende leeromgeving, met door kinderen opgestelde gedragsregels en positieve, voorbeeldige relaties. Didactisch handelen omvat dat leerkrachten alle leerlingen goed in beeld hebben, gepersonaliseerde instructie geven en leerlingen mede-eigenaar maken van hun leerproces. Kristalla werkt continu aan onderwijsverbetering door jaarlijks concrete doelen te stellen, gericht op leerlingengroei en teambevordering. Voor schooljaar 2025-2026 richten we ons op de volgende speerpunten: 1. **Verhogen leeropbrengsten**: Streven naar 85% van de leerlingen op 1F en 40% op 2F/1S, met 100% zichtbare leergroei voor onderpresterende leerlingen. Dit doen we via Effectieve Directe Instructie (EDI), betere differentiatie en groepsoverstijgende data-analyses. 2. **Zichtbare doorgaande lijn**: Een schoolbrede, herkenbare lesaanpak met EDI-structuur, maatwerkdifferentiatie en thematisch onderwijs in de onderbouw, gekoppeld aan leerlijnen. Leerkrachten formuleren persoonlijke leervragen voor professionele groei. 3. **Versterken interne samenwerking**: Bevorderen van een leercultuur met een verbeterbord, twee professionele leergemeenschappen (PLG's), feedbackcultuur en collegiale observaties. 4. **Professionele ontwikkeling**: Stimuleren van een leercultuur met persoonlijke ontwikkelvragen, scholing voor minimaal 80% van het team, literatuurdeling en reflectie. 5. **Verbeteren rekenonderwijs**: Streven naar 85% op 1F/1S via 'Met Sprongen Vooruit' en 'Rekensprint', uniforme aanpak voor automatisering en een helder rekenbeleidsplan. 6. **Versterken zichtbaarheid en leerlingaantallen**: Actieve communicatie, samenwerking met voorschool/kinderopvang, minimaal drie gezamenlijke activiteiten met ouders en partners, en streven naar 10 nieuwe aanmeldingen. 7. **Verbinding met wijk en externe samenwerking**: Meer ouderbetrokkenheid, samenwerking met wijkpartners voor gastlessen, sterke PO-VO overstapbegeleiding en zichtbaarheid in de buurt.

Hoe borgt Jenaplanschool Kristalla de realisatie van de gestelde doelen?

Op Jenaplanschool Kristalla hanteren we een 'levend schoolplan' en een cyclische werkwijze gebaseerd op het Plan-Do-Check-Act (PDCA) model. Dit zorgt ervoor dat we continu werken aan de verbetering van ons onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen. Alle schoolbrede doelen zijn vastgelegd in onze jaarvergaderplanning en worden nauwlettend gevolgd via de Schoolmonitor. Dit systeem bevat alle doelen uit ons Schooljaarplan en vormt de rode draad tijdens onze teamvergaderingen, waardoor het hele team betrokken blijft bij de voortgang. Gedurende het schooljaar voeren we de geplande acties uit en evalueren we deze tussentijds. We bespreken de voortgang, toetsen of we op koers liggen en stellen bij waar nodig. Deze evaluaties leiden tot vervolgacties, wat een continue verbetercyclus garandeert. Aan het einde van elk schooljaar presenteren we een gedetailleerd Schooljaarverslag. Hierin verantwoorden we de behaalde resultaten, beschrijven we de opbrengsten en reflecteren we op het gehele proces. Dit waarborgt transparantie, gedeelde verantwoordelijkheid en een constante focus op onderwijskwaliteit. Om de doelen levendig te houden, gebruiken we een doelenbord in de teamkamer. Hierop centreren we periodiek (zes tot acht weken) één hoofddoel, opgesplitst in concrete subdoelen. Dit visuele hulpmiddel stimuleert het team en houdt iedereen scherp op onze gezamenlijke ontwikkelingsdoelen.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Jenaplanschool Kristalla

Toelichting van de school

Jenaplanschool Kristalla in Emmen biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Wij geloven in een aanpak waarbij elk kind centraal staat, met aandacht voor zowel individuele groei als samen leren. Onze school is een plek waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd en waar kinderen spelenderwijs de wereld ontdekken. Ontdek hoe wij bijdragen aan een sterke basis voor de toekomst van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Jenaplanschool Kristalla voor de allerkleinsten?

Jenaplanschool Kristalla heeft een uniek programma ontwikkeld dat speciaal is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Dit programma richt zich op spelend leren en de brede ontwikkeling van uw kind, met extra aandacht voor sociale vaardigheden en creativiteit. Wij zorgen voor een veilige en uitdagende omgeving waarin uw kind zich optimaal kan ontplooien.

Jenaplanschool Kristalla heeft een uniek programma ontwikkeld dat speciaal is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Dit programma richt zich op spelend leren en de brede ontwikkeling van uw kind, met extra aandacht voor sociale vaardigheden en creativiteit. Wij zorgen voor een veilige en uitdagende omgeving waarin uw kind zich optimaal kan ontplooien.

Speciaal lesprogramma voor jonge kinderen met extra ondersteuning

Met welke partners werkt Kristalla samen voor het kinderprogramma?

Jenaplanschool Kristalla werkt nauw samen met gerenommeerde organisaties om een naadloze overgang en rijke leerervaringen te garanderen. Zo is de voorschool een integraal onderdeel van Openbaar Onderwijs Emmen, wat zorgt voor een gestructureerd en kwalitatief hoogstaand aanbod. Daarnaast onderhouden we een waardevolle connectie met Kinderopvang Meerdijk, waardoor kinderen een consistente en stimulerende omgeving ervaren vanaf de vroegste leeftijd.

Jenaplanschool Kristalla werkt nauw samen met gerenommeerde organisaties om een naadloze overgang en rijke leerervaringen te garanderen. Zo is de voorschool een integraal onderdeel van Openbaar Onderwijs Emmen, wat zorgt voor een gestructureerd en kwalitatief hoogstaand aanbod. Daarnaast onderhouden we een waardevolle connectie met Kinderopvang Meerdijk, waardoor kinderen een consistente en stimulerende omgeving ervaren vanaf de vroegste leeftijd.

Team | RK/PC Jenaplanschool Kristalla in Emmen | [2025] Schoolregister