
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Catamaran Emmen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 156.1 | 156.1 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten zijn gebaseerd op de LOVS-toetsen van CITO. Na toetsafname vindt er een monitoring plaats. Deze monitoring wordt gedaan door de groepsleerkracht. In de monitoring wordt beschreven welke interventies er ingezet gaan worden om de leerlingen tijdens de volgende periode conform prognose te laten scoren. Na afname van de LOVS-toetsen vindt er een leerlingbespreking plaats tussen groepsleerkracht en intern begeleider. Daarin wordt de voortgang per leerling besproken. Op basis van behaalde prognosescores worden leerlingen ingedeeld in zorgniveau 1, 2 of 3. De leerlingen worden qua studio-onderwijs opnieuw op niveau ingedeeld passend bij hun ontwikkeling. Prognoses worden, waar nodig, bijgesteld na overleg tussen intern begeleider en orthopedagoog. Bij een eventuele bijstelling valt te denken aan langere periode boven of onder de gestelde prognose scoren. Alle evaluaties binnen de OPP's van de leerlingen worden naar aanleiding van de tussenresultaten bijgewerkt. Op schoolniveau worden de tussenresultaten gedeeld met Effectief Onderwijs. Effectief Onderwijs brengt in kaart hoe onze school scoort ten opzichte van andere sbo-scholen in Noord-Nederland. Bij significante verschillen ten opzichte van overige sbo-scholen wordt intern gekeken naar mogelijke verklaringen en waar nodig worden actiepunten opgesteld. Op bestuurlijk niveau worden de tussenresultaten besproken met de bovenschools directeur alsmede de adviseur onderwijs.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap. Onze scholen kenmerken zich door een grote diversiteit. Aansluitend op onze visie “Met oog voor de wereld!”, gebruiken we per locatie beleid dat aansluit bij de specifieke behoefte van de schoolpopulatie. LEES MINDER
Leer- en leefklimaat
Veiligheidsbeleving
Sociale vaardigheden
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Er wordt een opbrengstrapportage geschreven na afloop van de afname Zien. Deze rapportage komt ter beschikking van bovenschools Openbaar Onderwijs Emmen en dient intern ter aanscherping van het onderwijs en begeleiding. In een teamvergadering of bouwvergadering wordt de rapportage besproken en van handelingen (wat gaan we als school doen als we kijken naar de sociale opbrengsten) voorzien. De handelingen worden in een doorgaande lijn gezet. We kiezen hiervoor omdat veel leerlingen in verschillende groepen (ateliers en studio's) actief zijn. Een doorgaande lijn (zo gaan wij om met het sociale spectrum) is dan helpend.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien