
De resultaten van Openbare Basisschool De Lisdodde in Emmen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Lisdodde, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare Basisschool De Lisdodde bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Lisdodde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op De Lisdodde
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland en dient als cruciale graadmeter voor de basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Basisschool De Lisdodde
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en excelleren in taal en rekenen. Het is ons doel om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een streefniveau vast, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van Openbare Basisschool De Lisdodde, een maatstaf voor onze ambitie en succes.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Lisdodde?
Het schooladvies op Openbare Basisschool De Lisdodde in Emmen wordt zorgvuldig samengesteld. Vanaf schooljaar 2023-2024 toetsen we leerlingen in groep 8 met een doorstroomtoets in februari. Dit zorgt voor een actueel beeld van hun ontwikkeling, ook na de toets. Onze school gebruikt de Leerling in Beeld Doorstroomtoets van CITO, een betrouwbare meting. De aanmeldingsweek voor de middelbare school is zo gepland dat alle leerlingen gelijke kansen krijgen op een plek die past bij hun schooladvies. Het proces begint met een voorlopig schooladvies in groep 7, gebaseerd op CITO-resultaten vanaf groep 6 en de Plaatsingswijzer. Dit advies bespreken we met u en uw kind. Na de doorstroomtoets in februari volgt het definitieve schooladvies. Dit advies kan hoger uitvallen dan het voorlopige advies, tenzij dit niet in het belang van het kind is. Daarna melden we uw kind aan bij de middelbare school. We volgen uw kind nauwlettend, kijkend naar toetsresultaten, werkhouding, motivatie en welbevinden. Dit alles draagt bij aan een passend en onderbouwd schooladvies voor de overstap naar het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Lisdodde Emmen
Op Openbare Basisschool De Lisdodde in Emmen stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. Wij leren kinderen essentiële vaardigheden voor succesvolle interacties en bijdragen aan de maatschappij. Denk hierbij aan effectief samenwerken, conflictoplossing en het ontwikkelen van zelfredzaamheid. Deze sociale competenties zijn cruciaal voor een positief en veilig schoolklimaat. Ze bevorderen niet alleen de leerprestaties, maar leggen ook een sterke basis voor actief burgerschap. Onze school omarmt diversiteit en stemt ons beleid af op de unieke behoeften van onze leerlingenpopulatie, zodat iedereen zich optimaal kan ontwikkelen.
Samenwerking en teamwerk
Individuele verantwoordelijkheid
Onderling vertrouwen en respect
Hoe bevordert Basisschool De Lisdodde Emmen de sociale ontwikkeling van uw kind?
Onze school maakt gebruik van de effectieve sociaal-emotionele methode 'De Gelukskoffer'. Kinderen werken actief aan hun persoonlijke groei en ontdekken hoe zij zelf invloed kunnen uitoefenen op hun eigen geluk. Zeven centrale thema's komen in elke groep aan bod: wat geluk inhoudt, positief denken, dankbaarheid tonen, talenten ontdekken, zelfvertrouwen opbouwen, toekomstdromen verkennen en geluk delen met anderen. Onderzoek toont aan dat deelname aan deze lessen resulteert in een positiever zelfbeeld, verhoogd zelfvertrouwen en significant verbeterde sociale interacties bij kinderen. Bovendien draagt 'De Gelukskoffer' bij aan een positievere sfeer binnen elke klas.
Welke tools gebruikt Basisschool De Lisdodde om sociale vooruitgang te meten?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, hanteert Basisschool De Lisdodde de volgende registratiemethode:
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op Basisschool De Lisdodde?
Voor het stimuleren van sociaal-emotioneel leren zet Basisschool De Lisdodde de volgende gerenommeerde methode in:
- De Gelukskoffer
Leerzame Inspectierapporten Basisschool De Lisdodde Emmen
Ontdek de resultaten van de onderwijsinspectie voor Openbare Basisschool De Lisdodde in Emmen. Wij streven naar uitmuntendheid in ons basisonderwijs en de inspectierapporten geven inzicht in onze prestaties en ontwikkelpunten. Bekijk de officiële bevindingen en ontdek hoe we de leerervaring voor alle leerlingen continu verbeteren.