Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen

Het team van Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen

Current section: team
Boskraai 76
7827 Emmen

Zie hier hoe het team van Kindcentrum de Diedeldoorn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum de Diedeldoorn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum de Diedeldoorn bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Diedeldoorn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum de Diedeldoorn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum de Diedeldoorn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum de Diedeldoorn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum de Diedeldoorn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Kindcentrum de Diedeldoorn: Onze Aanpak

Bij Kindcentrum de Diedeldoorn begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom zetten we alles op alles om invulling te geven aan de afwezigheid van onze gewaardeerde medewerkers, of dit nu door ziekte of gepland verlof komt. Onze prioriteit is het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Hiervoor maken we primair gebruik van onze eigen flexibele inzetbare teamleden en een speciaal samengestelde invalpool via Slim Personeelsbemiddeling. Dit stelt ons in staat om snel en efficiënt te reageren op onverwachte situaties. In het zeldzame geval dat we geen geschikte vervanging kunnen vinden, informeren wij u uiterlijk een dag van tevoren. We streven ernaar om eventuele consequenties voor uw gezin te minimaliseren. Mocht thuis opvang geen optie zijn, dan faciliteren wij een passende oplossing binnen onze schoolomgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Diedeldoorn hebben wij een externe coach voor het bewegend leren voor alle kinderen. We hebben ook leerkrachten, intern en extern, met specifieke expertise betreffende diverse vakgebieden: bewegend leren, taal, rekenen, cultuur, muziek, ICT en Engels.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Kindcentrum de Diedeldoorn: Deskundige Specialisten

5

Taal en Rekenen: Verbetering Onderwijs

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Kindcentrum de Diedeldoorn profiteert van de brede expertise binnen onze stichting Primenius. Experts kunnen op afroep ingezet worden om onze leerlingen optimaal te ondersteunen. Op onze school neemt juf Sabine de rol van rekenspecialist op zich. Zij leidt de inspanningen om samen met haar collega's het rekenonderwijs continu te verbeteren en te verrijken.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De intern begeleider fungeert als centraal aanspreekpunt voor ouders, leerkrachten en externe professionals. Zij monitort de voortgang en de specifieke ondersteuningsbehoeften van ieder kind. Onze toegewijde intern begeleider, juf Laura Wehkamp, is verantwoordelijk voor de implementatie van ons zorgbeleid. Zij coacht en ondersteunt de leerkrachten bij de effectieve uitvoering ervan in de klassen. Samen zorgen zij voor een nauwkeurige administratie en documentatie, wat een heldere communicatie en voortgangsbewaking garandeert.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor gedetailleerde informatie over de ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, verwijzen wij u graag naar de toelichting onder het kopje 'Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn'.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Specialist 'Bewegend Leren'

Toelichting van de school:

Onze specialist 'Bewegend Leren', Jacqueline van Tilborg, draagt bij aan de ontwikkeling van motorische vaardigheden en een actieve leeromgeving.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Meerdere leerkrachten uit het team

Toelichting van de school:

Een aantal toegewijde leerkrachten binnen ons team beschikt over een erkend BHV-diploma (Bedrijfshulpverlening). Zij volgen twee keer per jaar herhalingscursussen om hun kennis en vaardigheden up-to-date te houden en te optimaliseren, wat de veiligheid van onze leerlingen waarborgt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Extra Ondersteuning Leerlingen Kindcentrum de Diedeldoorn Emmen

Onze Aanpak voor Passend Onderwijs in Emmen

Bij Kindcentrum de Diedeldoorn geloven we in passend onderwijs voor elke leerling. Als onderdeel van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs 22-02 zetten we ons dagelijks in om onderwijs te bieden dat aansluit bij de individuele mogelijkheden van elk kind. Onze basisondersteuning is erop gericht om alle leerlingen te laten floreren. Wanneer een leerling echter extra begeleiding nodig heeft, werken we nauw samen met ouders. We bespreken de specifieke behoeften en onderzoeken samen de beste oplossingen, waarbij we ook de mogelijkheden buiten de school betrekken. De school staat er niet alleen voor in het bieden van ondersteuning. Onze intern begeleider speelt een cruciale rol in het identificeren van de benodigde hulp. We maken gebruik van expertiseteams binnen onze schoolbesturen en kunnen, indien nodig, een beroep doen op het DOA-team. Dit team, bestaande uit specialisten uit diverse onderwijssoorten en zorgpartners uit de regio, helpt ons om de juiste vervolgstappen voor de ontwikkeling van uw kind te bepalen. Voor leerlingen die gespecialiseerd onderwijs nodig hebben, zijn er diverse scholen binnen ons samenwerkingsverband. Denk hierbij aan De Toermalijn en de Catamaran in Emmen voor Speciaal Basisonderwijs, en De Aventurijn, De Springplank en de Trianthaschool voor Speciaal Onderwijs. Deze scholen beschikken over leerkrachten met specialistische kennis en ervaring, ondersteund door deskundigen zoals orthopedagogen en psychologen. Plaatsing op deze scholen vereist een toelaatbaarheidsverklaring (TLV), die door de basisschool wordt aangevraagd conform de wet. Meer informatie over Samenwerkingsverband Passend Onderwijs 22-02 vindt u op www.swv2202.nl. Onze intern begeleider vertelt u ook graag meer over de mogelijkheden. Toekomstige ontwikkelingen in ons ondersteuningsaanbod omvatten een intensievere inzet van bewegend leren, extra begeleiding door onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners, en verdere professionalisering op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan bij Kindcentrum de Diedeldoorn

Wat zijn de doelstellingen binnen ons schoolplan?

Bij Kindcentrum de Diedeldoorn hanteren we de PDCA-cyclus voor continue kwaliteitsverbetering. Deze cyclus omvat vier stappen: plannen, doen, controleren en bijsturen, en is essentieel voor alle verbeteringen binnen onze organisatie. De cyclus zorgt ervoor dat we systematisch de kwaliteit van ons onderwijs en onze opvoeding volgen, meten, evalueren en borgen. Vijf kernaspecten sturen de ontwikkeling van onze zorg voor kwaliteit, in lijn met onze visie, missie en doelstellingen. PLAN: Stellen we de juiste doelen? DO: Voeren we deze doelen correct uit? CHECK: Hoe meten we het succes? CHECK: Delen anderen deze positieve evaluatie? ACT: Hoe benutten we deze inzichten voor verdere groei? We werken conform het beleid van Stichting Primenius en stellen jaarlijks een SchoolJaarPlan op met specifieke doelstellingen. Dit plan wordt aan het einde van het schooljaar geëvalueerd middels een SchoolJaarVerslag. Dit schooljaar focussen we op de volgende ontwikkelingen: KiVa-programma, Gepersonaliseerd Leren, Bewegend Leren, doorontwikkeling van ons Onderbouw- en Bovenbouwteam, creatieve vaardigheden, Excellentieprogramma's ('Goed Worden Goed Blijven +'), aandacht voor duurzaamheid en het borgen van onze katholieke identiteit.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Om onze doelstellingen te behalen, maken we gebruik van de Schoolmonitor. Dit digitale platform faciliteert de structurele implementatie en evaluatie van onze jaarplan-doelen. Daarnaast beschikken we over een jaaragenda die onze teambijeenkomsten vastlegt. Tijdens deze bijeenkomsten bespreken we regelmatig zowel organisatorische als onderwijsinhoudelijke zaken. Via observaties door begeleidingsdiensten, de MIB en de directie, en door inzet van auditteams, houden we continu zicht op de uitvoering in de klassen. Dit stelt ons in staat om gerichte bijsturing te geven aan ons onderwijsaanbod en de kwaliteit te waarborgen.

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum de Diedeldoorn

Toelichting van de school

Kindcentrum de Diedeldoorn biedt meer dan alleen basisonderwijs; wij integreren ook hoogwaardige kinderopvang. In ons centrum vindt u een toegewijde voorschool voor peuters en een stimulerende buitenschoolse opvang (BSO). Ons beleid is gebaseerd op de richtlijnen van 'Gezonde Kinderopvang'. Dit betekent dat we extra aandacht besteden aan gezonde voeding, actieve beweging en de beleving van de natuur. Door kinderen al op jonge leeftijd gezonde gewoontes aan te leren, leggen we een sterke basis voor hun toekomstige welzijn en ontwikkeling. Deze positieve invloed draagt bij aan een leven lang gezond en vitaal.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Kindcentrum de Diedeldoorn biedt diverse extra programma's speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een gestructureerde peuteropvang met focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat cruciaal is voor een vliegende start. Daarnaast faciliteren we opvangmogelijkheden voor en na de reguliere schooluren, zodat ouders flexibiliteit ervaren.

Kindcentrum de Diedeldoorn biedt diverse extra programma's speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een gestructureerde peuteropvang met focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat cruciaal is voor een vliegende start. Daarnaast faciliteren we opvangmogelijkheden voor en na de reguliere schooluren, zodat ouders flexibiliteit ervaren.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Integraal Kindcentrum Diensten
Opvang voor en na schooltijd

Met welke partners werkt Kindcentrum de Diedeldoorn samen voor het jonge kind aanbod?

Voor ons aanbod gericht op jonge kinderen werken we nauw samen met Primenius Opvang. Deze samenwerking garandeert een hoog niveau van zorg en educatie, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind centraal staan.

Voor ons aanbod gericht op jonge kinderen werken we nauw samen met Primenius Opvang. Deze samenwerking garandeert een hoog niveau van zorg en educatie, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind centraal staan.

Primenius Opvang: Kwalitatieve kinderopvang
Team | Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen | [2025] Schoolregister