Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen

De resultaten van Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen

Current section: resultaten
Boskraai 76
7827 Emmen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum de Diedeldoorn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum de Diedeldoorn bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Diedeldoorn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau basisonderwijs: de basis voor elke leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Deze cruciale mijlpaal wordt gemeten in groep acht met behulp van de eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage van 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau en is uniform voor alle basisscholen in Nederland. Bij Kindcentrum de Diedeldoorn streven we ernaar dit fundamentele niveau voor al onze leerlingen te waarborgen, zodat zij goed voorbereid zijn op hun verdere schoolloopbaan. Onze resultaten tonen aan dat we hierin succesvol zijn, met een score die de landelijke norm overstijgt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau basisonderwijs: excelleren in taal en rekenen

Het streefniveau tilt de leerresultaten naar een hoger plan, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht uitblinken in taal en rekenen. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van de school. Kindcentrum de Diedeldoorn zet zich actief in om leerlingen te stimuleren het streefniveau te behalen. Onze resultaten laten zien dat een aanzienlijk deel van onze leerlingen dit ambitieuze niveau bereikt, wat de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze docenten onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum de Diedeldoorn?

Op Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen bereiden we uw kind voor op het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig advies, terwijl in groep 8 het definitieve, persoonlijke schooladvies wordt gegeven. Dit advies is afgestemd op het niveau en de leerbehoeften van uw kind. Factoren zoals leerprestaties, aangeboren talenten en de algehele ontwikkeling op onze basisschool worden zorgvuldig meegenomen. In het onderstaande overzicht vindt u de schooladviezen die onze leerlingen in het schooljaar 2022-2023 hebben ontvangen, zodat u goed geïnformeerd kunt kiezen voor het vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum de Diedeldoorn Emmen

Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen is meer dan een school; het is een levendige ontmoetingsplek waar kinderen, ouders en leerkrachten samen leren, leven en groeien. Wij hechten enorm veel waarde aan respectvol met elkaar omgaan. Het pedagogisch handelen van onze toegewijde medewerkers zorgt ervoor dat elk kind zich veilig, gesteund en uitgedaagd voelt. Een positief pedagogisch klimaat kenmerkt zich door een prettige, ontspannen sfeer waarin kinderen gezien worden, positief worden aangesproken en zich vol vertrouwen in de groep bewegen. De driehoek ouder-kind-school is voor ons cruciaal. Samen met u, als ouder of verzorger, bepalen we wat het allerbeste is voor uw kind, met een focus op hun sociale en emotionele ontwikkeling.

Relatie opbouwen met leerlingen

Veiligheid garanderen in de klas

Verantwoordelijkheid stimuleren bij kinderen

Hoe bevordert Kindcentrum de Diedeldoorn de sociale ontwikkeling van uw kind?

Bij Kindcentrum de Diedeldoorn zetten we de methode "Zien" in als ons leerlingvolgsysteem voor sociale ontwikkeling. In de groepen 3 tot en met 8 vullen we de observatielijsten jaarlijks rond november in. Voor de groepen 6, 7 en 8 nodigen we de leerlingen uit om zelf een individuele vragenlijst in te vullen, wat hen meer eigenaarschap geeft. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 maken we gebruik van de specifieke observatielijsten van Bosos. Door deze gegevens te analyseren, gecombineerd met de dagelijkse observaties van onze leerkrachten, besteden we continu aandacht aan de sociaal-emotionele groei van elke leerling. Om sociale vaardigheden te versterken, zowel in de groep als individueel, passen we het programma KiVa toe. Indien nodig, voor een extra impuls om de groep als een hechte eenheid te smeden, zetten we de effectieve "Rots en Water training" in.

Welke registratiesystemen gebruikt de school voor sociale opbrengsten?

Kindcentrum de Diedeldoorn gebruikt de volgende registratiesystemen om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen:

  • Kijk!
  • Zien

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maakt Kindcentrum de Diedeldoorn gebruik van de volgende bewezen methodes:

  • KiVa

Inspectierapport Kindcentrum de Diedeldoorn: Kwaliteit en Toezicht

De Inspectie van het Onderwijs bewaakt de kwaliteit van het onderwijs in Nederland. Zij controleren of scholen voldoen aan de wettelijke eisen en stimuleren onderwijsverbeteringen in samenwerking met schooldirecties. Kindcentrum de Diedeldoorn heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Onze school heeft doorlopend het basistoezicht toegekend gekregen, wat duidt op een stabiele en kwalitatief goede onderwijsomgeving. Lees meer over ons onderwijstoezicht en ontdek hoe wij streven naar excellentie voor al onze leerlingen.

Resultaten | Kindcentrum de Diedeldoorn in Emmen | [2025] Schoolregister