Kindcentrum St. Joseph in Emmeloord

Het team van Kindcentrum St. Joseph in Emmeloord

Current section: team
Prof. Lorentzstraat 4
8302 Emmeloord

Zie hier hoe het team van Kindcentrum St. Joseph is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum St. Joseph. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum St. Joseph bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum St. Joseph bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum St. Joseph zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum St. Joseph. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (18.8%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum St. Joseph werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.8%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum St. Joseph gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Kindcentrum St. Joseph: Flexibele Teams voor Continuïteit

Bij Kindcentrum St. Joseph garanderen we optimale continuïteit van het onderwijs door een innovatieve aanpak van personeelsvervanging. Wij werken met hechte miniteams, waarbij leerkrachten en ondersteuners nauw samenwerken. Deze teams zijn gekoppeld aan twee of drie leerjaren, wat zorgt voor efficiënte taakverdeling en directe ondersteuning. Onze lerarenondersteuners zijn een cruciale schakel. Zij versterken de miniteams op vaste dagdelen, wat extra handen biedt tijdens belangrijke instructiemomenten. Hoewel ze aan een vast team verbonden zijn, kunnen ze ook flexibel ingezet worden in andere groepen wanneer de behoefte daar ligt. Dit stelt ons in staat om hulp te bieden waar die het meest nodig is, zelfs als een vast team een activiteit heeft zoals muziekles. Op woensdagen bundelen al onze medewerkers hun krachten voor collegiale consultatie en gerichte ondersteuning van kleinere groepen leerlingen. Dit bevordert kennisdeling en versterkt de kwaliteit van ons onderwijs. Door deze gestructureerde samenwerking minimaliseren we de impact van ziekteverzuim, zodat leerlingen altijd een bekend en vertrouwd gezicht voor de klas hebben. Ons team wordt verrijkt met diverse vakmensen, zoals een toegewijde conciërge, een gespecialiseerde muziekdocent en een docent Chinees. Bovendien werken we samen met gepassioneerde vrijwilligers die hun expertise delen op gebieden als textiel, houtbewerking en koken. Deze brede inzet van talenten zorgt voor een rijke leeromgeving. Door ons onderwijs anders te organiseren en de unieke talenten van onze medewerkers optimaal te benutten, anticiperen we effectief op het lerarentekort. Het resultaat is niet alleen een stabiele onderwijsomgeving, maar ook een leerproces waarin kinderen profiteren van de diversiteit aan kennis en vaardigheden binnen ons team. Voor langdurige vervangingen schakelen we de expertise van HRM bij Aves in. Hoewel het lerarentekort een uitdaging blijft, zetten wij alles op alles om de best mogelijke vervanging te realiseren en de hoge onderwijskwaliteit te handhaven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het is bekende taal binnen ons kindcentrum. ‘Geïntegreerd en betekenisvol’ en ‘perspectief nemen’. Want worden kennis en vaardigheden geïntegreerd, in samenhang, aangeboden? Dan krijgt het pas betekenis voor kinderen. Dan is leren logisch. Gert Biesta noemt kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming als drie doeldomeinen van onderwijs. Het werken en denken vanuit perspectieven maakt dat deze drie doeldomeinen geïntegreerd en dus betekenisvol worden voor kinderen. Eigenlijk zeggen we hiermee: kinderen leren geen ‘geschiedenis’. Maar ze leren historisch te denken. In samenhang. Ze leren dat gebeurtenissen een oorsprong hebben in de tijd. Kennis is dus een samenhangend geheel. En dat geldt ook voor socialisatie en persoonsvorming. Vanuit het denken in perspectieven leren kinderen zich te verhouden tot zichzelf, de ander en de wereld. Bovendien leren kinderen om hun eigen perspectief af en toe los te laten en zich te verplaatsen in het perspectief van de ander. Dit is een belangrijke voorwaarde om telkens weer in gesprek te gaan met anderen. In verbinding te blijven. Hoe verschillend de standpunten ook lijken te zijn. Perspectieven bieden kinderen zicht op wat er allemaal mogelijk is. Pas binnen deze kaders ontdekken kinderen echt wat ze belangrijk vinden. Wat ze interessant vinden en goed kunnen. Wat ze willen leren. Hoe ze hun eigen leven willen vormgeven. Hoe ze met anderen willen omgaan. En hoe en aan welke samenleving ze een bijdrage willen leveren.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum St. Joseph: Ons Specialisten Team

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingproblemen
Intern Begeleider voor brede leerlingondersteuning
Orthopedagoog voor ontwikkelingsvraagstukken
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Specialist hoogbegaafdheid voor talentontwikkeling
Taalspecialist voor taalverwerving
Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Kindcentrum St. Joseph beschikt over een toegewijd team van gespecialiseerde professionals die klaarstaan om uw kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Wij geloven in een proactieve aanpak waarbij we de expertise binnen onze schoolmuren optimaal benutten. Onze ondersteuningsstructuur is veelzijdig en gericht op de individuele behoeften van elk kind. Dit omvat directe begeleiding in de klas door middel van pedagogische en didactische differentiatie. Daarnaast bieden we ondersteuning naast de groep, zoals onze 'Elk Talent Telt' programma's en specifieke begeleiding voor leerlingen met uiteenlopende leerbehoeften, waaronder dyslexie. Indien specifieke expertise niet direct voorhanden is binnen onze school, schakelen we met vertrouwen deskundigen in vanuit het Expertisenetwerk van Aves. Voor meer gedetailleerde informatie over passend onderwijs en onze samenwerkingsverbanden verwijzen we u graag naar de website: passendonderwijsnu.nl.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor brede leerlingondersteuning
Orthopedagoog voor ontwikkelingsvraagstukken
Specialist hoogbegaafdheid voor emotionele begeleiding
Pedagogisch Educatief Professional voor dagelijkse begeleiding

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen is een fundamentele pijler voor hun algehele groei en leerplezier. Wij streven naar optimale welbevinding en betrokkenheid, wat we bereiken door een sterke nadruk te leggen op verbinding: met zichzelf, met medeleerlingen, met de omgeving en met de wereld om hen heen. Wij hanteren de drie basisbehoeften van een kind: behoefte aan relatie ('ik hoor erbij'), behoefte aan competentie ('ik kan het') en behoefte aan autonomie ('ik kan het zelf'). Dit principe integreren we in al onze activiteiten, waarbij we hoofd, handen en hart in balans brengen. De sociaal-emotionele ontwikkeling volgen we nauwkeurig via observaties en de betrokkenheidsmonitor. Vanaf groep 6 worden leerlingen actief betrokken via een eigen vragenlijst over leerlingtevredenheid en sociale veiligheid. Pedagogische Tact en Verbinding staan centraal in onze aanpak. Onze leerkrachten tonen 'pedagogische tact' door op het juiste moment, op de juiste manier te handelen, altijd met het kind centraal. Door acceptatie, echtheid en empathie creëren we een veilige en begrepen omgeving, waarin kinderen zich vrij voelen om te leren en zich te ontwikkelen. Een gepaste aanraking kan hierbij een waardevolle rol spelen, als blijk van erkenning en aanwezigheid. We koesteren een 'Pedagogisch Bondgenootschap' waarbij kinderen, ouders en ons team een hechte drie-eenheid vormen. Vooral bij uitdagingen is een optimale afstemming tussen school en thuis cruciaal. Wij geloven in het voorleven van gewenst gedrag en het ondersteunen van kinderen hierin, waarbij we elkaar als volwassenen ook aanspreken en respectvol samenwerken. Dit partnerschap is essentieel voor de ontwikkeling van elk kind. Onze positieve grondhouding, 'vertrouw er maar op!', vormt de basis van ons schoolklimaat. We geloven in de kracht van vertrouwen, saamhorigheid en respect, die we cultiveren door middel van kennismakingsactiviteiten, yoga en groepsdoorbrekende projecten. Tijdens de 'gouden weken' besteden we extra aandacht aan het versterken van deze verbindingen. Bij verstoringen van het sociaal gedrag of signalen van pesten, handelen we conform ons Anti-pestprotocol. Langdurig grensoverschrijdend gedrag wordt aangepakt met een ervaringsreconstructie om de onderliggende oorzaken te begrijpen. Hoewel we alles doen om schorsing of verwijdering te voorkomen, hanteren we hiervoor de protocollen van Aves. Onze pedagogische aanpak wordt ondersteund door documenten zoals het Veiligheidsplan, Anti-pestprotocol en diverse beleidsstukken van Aves, met continue monitoring via de Sociale Veiligheidsmonitor.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor brede leerlingondersteuning
Specialist hoogbegaafdheid voor executieve functies
Pedagogisch Educatief Professional voor dagelijkse begeleiding

Toelichting van de school:

Kindcentrum St. Joseph zet zich in voor de optimale ontwikkeling van elk kind, met speciale aandacht voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Ons team van gespecialiseerde professionals werkt nauw samen om effectieve strategieën te implementeren die leerlingen helpen succesvol te zijn. Wij bieden gerichte ondersteuning door middel van onze interne specialisten. Wanneer specifieke expertise nodig is die niet direct binnen onze school aanwezig is, maken we gebruik van het waardevolle Expertisenetwerk van Aves. Dit waarborgt dat elk kind toegang heeft tot de benodigde ondersteuning voor een positieve leerervaring en ontwikkeling.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor brede leerlingondersteuning
Beweegcoach voor motorische vaardigheden

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum St. Joseph stimuleren we een actieve levensstijl en gezonde ontwikkeling. Onze Intern Begeleiders en Beweegcoaches werken samen om de motorische en lichamelijke vaardigheden van onze leerlingen te bevorderen. Onze deskundigen binnen het kindcentrum bieden gerichte ondersteuning. Indien aanvullende expertise gewenst is, maken we gebruik van het uitgebreide Expertisenetwerk van Aves, zodat elk kind de best mogelijke begeleiding krijgt.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor brede leerlingondersteuning
Pedagogisch Educatief Professional voor persoonlijke zorg

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. Onze Intern Begeleiders en Pedagogisch Educatief Professionals bieden ondersteuning op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Wij zorgen voor een veilige en zorgzame omgeving. Mocht er specifieke expertise nodig zijn die niet direct binnen onze school aanwezig is, dan kunnen we rekenen op de deskundigheid van het Expertisenetwerk van Aves.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Elke Talent Telt Lokaal
Groene huiskamer: natuurrijke leeromgeving buiten

Extra Educatieve Ondersteuning bij Kindcentrum St. Joseph

Onze Aanpak voor Individuele Leerlingontwikkeling

Verlengde leertijd en schoolse vorderingen De overgang van de ene naar de andere groep is meer dan alleen schoolse vooruitgang; het omvat ook rijpheid, interesse en de algemene instelling van een kind. In uitzonderlijke situheden kan doubleren of een verlengde leertijd door twee groepen heen een passende oplossing zijn. Hierdoor kan de hoeveelheid verwerkte lesstof per kind variëren aan het einde van de schoolcarrière. Wij richten ons op een continue ontwikkeling voor ieder kind, zonder onderbrekingen. Specifieke aandacht voor instromende kleuters Kinderen die in oktober, november of december starten, verdienen extra aandacht. Zij kunnen een kortere kleuterperiode van 1,5 jaar of juist een langere periode van 2,5 jaar hebben. Op basis van de individuele ontwikkeling van het kind beslissen we of een kind doorstroomt naar groep 2 of langer in groep 1 blijft. De ontwikkeling monitoren we onder andere met een beslissingenblad, waarbij we ouders vanaf de intake nauw betrekken. De uiteindelijke beslissing nemen we in het belang van het kind, altijd in samenspraak en op één lijn met de ouders. Een ontwikkelingsperspectief (OPP) is een verplicht document voor kinderen die specifieke onderwijsondersteuning nodig hebben. Het stelt ons in staat om het onderwijs naadloos af te stemmen op de unieke behoeften van deze leerlingen. Toekomstig aanbod: Intensieve Taalondersteuning Door een steeds diversere instroom van leerlingen, besteden we extra aandacht aan het aanpakken van taalachterstanden. Een warme overdracht en een intensief taalaanbod vanuit de voorschoolse educatie wordt voortgezet in de kleuterbouw. Het taalaanbod wordt voor deze kinderen verder geïntensiveerd. Dagelijks plannen leerkrachten en ondersteuners momenten in om via spel en ontwikkelingsmateriaal de taalvaardigheid te vergroten. Hierbij ligt de focus op woordenschat, zinsbouw en effectieve communicatie. Bij complexere problematiek schakelen we gespecialiseerde netwerken en waar mogelijk Kentalis in. In schooljaar 2023-2024 heeft ons gehele team een NT-2 training gevolgd, omdat we taal zien als de fundering van ons onderwijs. We zorgen voor geïntegreerd en betekenisvol taal- en leesonderwijs. Ook in schooljaar 2025-2026 verwachten we kinderen vanuit de Schakelvoorziening. Om hen een warme en succesvolle start te garanderen, volgen een aantal leerkrachten voor de zomervakantie de training 'Begeleiden van Nieuwkomers'.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij Kindcentrum St. Joseph

Welke concrete doelen zijn vastgelegd in het schoolplan van Kindcentrum St. Joseph?

Binnen het Ondernemingsplan van Kindcentrum St. Joseph zijn ambitieuze doelstellingen geformuleerd voor elk beleidsterrein. Deze zijn in het Jaarplan voor schooljaar 2024-2025 verder uitgewerkt met specifieke doelen en concrete actiepunten, gericht op continue verbetering.

Hoe waarborgt Kindcentrum St. Joseph de gestelde onderwijskwaliteit en bereikt het de schoolse doelen?

Kwaliteitszorg is integraal verweven met alle beleidsterreinen van Kindcentrum St. Joseph, fungerend als een overkoepelende structuur. Consistentie en verbinding zijn hierbij essentieel; we toetsen of alle gemaakte keuzes op diverse beleidsterreinen op elkaar aansluiten en bijdragen aan onze kwaliteitsnormen. Onze doelen op het gebied van kwaliteit omvatten de volgende kernpunten: Kindcentrum St. Joseph heeft proactief inzicht in en monitort continu de kwaliteit van alle operationele gebieden. Dit betreft zowel de procesmatige aspecten, zoals effectief leiderschap, personeelsmanagement, strategische beleidsvorming, efficiënt middelenbeheer en procesoptimalisatie, als de resultaatgerichte aspecten, zoals uitstroompercentages en de tevredenheid van onze leerlingen en ouders. Dit proces noemen we kwaliteitsbepaling. Kindcentrum St. Joseph zet zich actief in voor het behouden en borgen van de reeds bereikte hoge kwaliteit. Dit proces is bekend als kwaliteitsbewaking. Mocht de kwaliteit op enig gebied onvoldoende blijken, dan implementeert Kindcentrum St. Joseph een planmatige aanpak voor verbetering. Dit proces wordt kwaliteitsverbetering genoemd. Meer details over onze methoden vindt u in het Ondernemingsplan Kindcentrum St. Joseph 2024-2028, specifiek in de secties 8.4 (Evidence Informed) en 8.5 (Cyclisch).

Ontdek Ons Jonge Kind Programma: Spelend Leren bij Kindcentrum St. Joseph

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum St. Joseph in Emmeloord bieden we jonge kinderen een rijke leeromgeving waar ontwikkeling en ontdekking centraal staan. Ons onderwijs is gebaseerd op principes van ontwikkelingsgericht- en ervaringsgericht leren. Dit betekent dat jonge kinderen de wereld ontdekken via betekenisvolle thema's en uitdagende activiteiten. Wij streven naar kleine instroomgroepen en drie groepen voor kinderen van 2-3 jaar, om zo een optimale wenningsperiode te garanderen. Onze leerkrachten zijn gespecialiseerd in de ontwikkelingslijnen van jonge kinderen en stemmen hun onderwijs hier nauwkeurig op af. Met het Digikeuzebord zorgen we ervoor dat alle tussendoelen voor groep 1 en 2 systematisch worden aangeboden, wat essentieel is voor een solide basis. Het jonge kind krijgt bij ons extra aandacht. Door kleine instroomgroepen kunnen kinderen rustig wennen en zich veilig ontwikkelen. In groep 1 leggen we de focus op basisvaardigheden, sociale interactie, het begrijpen van regels en het ontwikkelen van zelfredzaamheid. Kinderen leren zelfstandig taken uit te voeren en zich te redden in diverse situaties. De aandacht voor spel- en vrije spelontwikkeling is hierbij cruciaal. Tijdens het spel ontdekken kinderen hun eigen grenzen, leren ze risico's in te schatten, hun omgeving beter te begrijpen en effectief te communiceren. Voor kinderen die voorschoolse educatie hebben gevolgd, zorgen we voor een warme overdracht met de peuterspeelzaal. Deze kinderen worden de eerste zes weken extra geobserveerd en nauwlettend gevolgd. In samenspraak met ouders bepalen we of aanvullende ondersteuning of een specifiek programma, zoals vroegschoolse educatie (NT-2), nodig is. Dit zorgt voor een naadloze en kansrijke start. Naast spelontwikkeling ligt er in groep 1 en 2-3 een sterke nadruk op taalontwikkeling. Kinderen leren hun gevoelens en ervaringen te uiten door met elkaar te praten en te luisteren. Gezamenlijke kringgesprekken, liedjes, versjes, voorlezen en taal- en rekenspellen verrijken de woordenschat en het taalbegrip. Alle activiteiten worden thematisch aangeboden, waarbij de thema's aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen. Kinderen worden aangemoedigd om zelf ideeën in te brengen, wat het leren betekenisvol maakt. Daarnaast besteden we veel aandacht aan beginnende geletterdheid, gecijferdheid en motorische ontwikkeling. De rijke leeromgeving in de klas stimuleert spelenderwijs leren. Leerkrachten bieden gerichte activiteiten met klanken, letters, cijfers en hoeveelheden aan, aangepast aan de individuele ontwikkeling van elk kind. Zo wordt van een kind in groep 2 iets anders verwacht dan van een kind in groep 3, binnen dezelfde activiteit. Wij investeren in een soepele overdracht vanuit de voorschoolse opvang. Eventuele (taal)achterstanden worden tijdig gesignaleerd en aangepakt. Met twee specialisten Jonge Kind, waaronder een expert in kleuteronderwijs (KLOS), bieden we optimale ondersteuning voor een kansrijke start voor elk jong kind binnen onze school.

Veelgestelde vragen

Biedt Kindcentrum St. Joseph specifieke ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Kindcentrum St. Joseph biedt gespecialiseerde programma's en ondersteuning, met name gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat onze specialisten Jonge Kind en een focus op een naadloze overgang naar het basisonderwijs.

Ja, Kindcentrum St. Joseph biedt gespecialiseerde programma's en ondersteuning, met name gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat onze specialisten Jonge Kind en een focus op een naadloze overgang naar het basisonderwijs.

Ontwikkeling tot Kindcentrum St. Joseph
Specialisten Jonge Kind

Met welke organisaties werkt Kindcentrum St. Joseph samen voor het jonge kind programma?

Kindcentrum St. Joseph werkt nauw samen met Aves Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor jonge kinderen, van voorschoolse opvang tot de basisschool.

Kindcentrum St. Joseph werkt nauw samen met Aves Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor jonge kinderen, van voorschoolse opvang tot de basisschool.

Aves Kinderopvang
Team | Kindcentrum St. Joseph in Emmeloord | [2025] Schoolregister