Basisschool Stap voor Stap

De resultaten van Basisschool Stap voor Stap in Elst (Gelderland)

Current section: resultaten
Kruisakkers 3
6662 Elst (Gelderland)

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Stap voor Stap, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Stap voor Stap bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Stap voor Stap bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Stap voor Stap

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitieus Leren op Basisschool Stap voor Stap

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, met als ambitie dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor iedere basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een eigen streefpercentage vast. Dit percentage fungeert als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Stap voor Stap?

Groep 8 markeert het einde van een belangrijke basisschoolperiode en de start van het voortgezet onderwijs. Op Basisschool Stap voor Stap in Elst begeleiden we onze leerlingen zorgvuldig bij deze overgang. Wij zetten ons extra in om de overstap naar het voortgezet onderwijs zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het schooladvies, dat in januari wordt verstrekt, is bindend. Dit advies is gebaseerd op de gehele schoolloopbaan, de ijverige werkhouding en de actieve betrokkenheid van uw kind. Het schooladvies wordt zorgvuldig samengesteld door het team, de intern begeleider en de directeur. Na de doorstroomtoets in februari, waarvan de resultaten in maart bekend zijn, kan het advies eventueel worden bijgesteld. Tijdens de landelijke aanmeldweek in maart kunnen ouders hun kind aanmelden bij de nieuwe school. Ontdek hier de specifieke schooladviezen voor de leerlingen van Basisschool Stap voor Stap.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Stap voor Stap: Een Veilige Basis

Bij Basisschool Stap voor Stap geloven we dat een veilige en positieve schoolomgeving essentieel is voor de sociale ontwikkeling van elk kind. Wij zetten ons actief in om een omgeving te creëren waar pesten geen kans krijgt, door gezamenlijke afspraken, een duidelijk pestprotocol en continue aandacht voor pestsignalen. Samenwerking tussen school, ouders en leerlingen is hierbij cruciaal. Jaarlijks meten we de sociale veiligheid in de hogere groepen (6, 7 en 8) met behulp van de 'Leerling in Beeld' vragenlijst. De resultaten delen we met de leerlingenraad, het schoolteam, de Medezeggenschapsraad (MR) en de onderwijsinspectie, om zo continu te werken aan verbetering. Om de onderlinge relaties tussen onze leerlingen in kaart te brengen, voeren we tweemaal per jaar een sociogram uit. Dit helpt ons om het leer- en leefklimaat binnen de school te monitoren en te waarborgen dat elk kind zich gewaardeerd en veilig voelt op Basisschool Stap voor Stap.

Creëren van een positief en veilig leerklimaat voor alle leerlingen.

Stimuleren van samenwerking en persoonlijke ontwikkeling door gezamenlijke inspanning.

Hoe bevordert Basisschool Stap voor Stap de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool Stap voor Stap bevordert de sociale ontwikkeling door een veilige leeromgeving te creëren, waarin gezamenlijke afspraken over omgangsvormen worden gemaakt en een actief pestprotocol wordt gehanteerd. Tweemaal per jaar worden sociogrammen afgenomen om de onderlinge verhoudingen te monitoren en de sociale veiligheid te waarborgen.

Welke methoden gebruikt Basisschool Stap voor Stap voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten?

Basisschool Stap voor Stap gebruikt de volgende methoden om sociale opbrengsten in kaart te brengen: - De 'Leerling in Beeld' vragenlijst om de sociale veiligheid te meten. - Sociogrammen om de onderlinge verhoudingen tussen leerlingen te analyseren. - Coöperatief leren als didactische werkvorm om samenwerking te stimuleren.

Inspectierapport Basisschool Stap voor Stap: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze school, Basisschool Stap voor Stap in Elst (Gelderland). Wij streven naar uitstekend basisonderwijs voor alle 157 leerlingen. Dit rapport geeft inzicht in hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit en hoe we ons continu ontwikkelen. Bekijk de details om te zien hoe we de leerdoelen van onze leerlingen realiseren. Op Basisschool Stap voor Stap zetten we ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Ons team van toegewijde leerkrachten werkt samen om elke leerling de aandacht te geven die hij of zij verdient.

Resultaten | Basisschool Stap voor Stap in Elst (Gelderland) | [2025] Schoolregister