Agnietenschool in Elburg

Het team van Agnietenschool in Elburg

Current section: team
Hoekwant 45
8081 Elburg

Zie hier hoe het team van Agnietenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Agnietenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Agnietenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Agnietenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Agnietenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Agnietenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (58.3%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Agnietenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Agnietenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervangingsbeleid Agnietenschool: Zekerheid voor Continuïteit

De Agnietenschool hanteert een gedegen vervangingsplan om de onderwijskwaliteit te waarborgen bij afwezigheid van leerkrachten. Dit beleid, goedgekeurd door de Medezeggenschapsraad, zorgt voor een gestructureerde aanpak bij ziekte of verlof. Ons plan beschrijft een stapsgewijze procedure om de continuïteit van het onderwijs te garanderen. Bij afwezigheid van een vaste leerkracht zetten we eerst onze eigen invalpool in. Dit zorgt voor bekende gezichten en een vlotte overname. Indien nodig benaderen we parttime collega's voor flexibele invulling van de lessen. Daarnaast kunnen onderwijsondersteuners tijdelijk de klas overnemen, waardoor het leerproces van uw kind ongestoord doorgaat. In uitzonderlijke gevallen en voor korte periodes kan een ambulante medewerker worden ingeschakeld. Als laatste redmiddel, en enkel bij langdurige afwezigheid, worden leerlingen verdeeld over andere klassen of, in uiterste nood, naar huis gestuurd. Wij streven er echter altijd naar om dit te voorkomen door proactief te plannen en te zorgen voor voldoende beschikbare vervangers.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Agnietenschool: Specialisten voor Elk Kind

3

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Agnietenschool bieden we gespecialiseerde ondersteuning voor taal en rekenen. Leerlingen kunnen binnen de rekenmethode de F-lijn volgen, waarbij ze het groepsprogramma en de leerstof doorlopen en waar mogelijk niveau 1F behalen. Onze klassen zijn georganiseerd in stamgroepen. Dit flexibele onderwijsmodel maakt het mogelijk om leerlingen aan te laten sluiten bij een lager of hoger leerjaar, waardoor we effectieve ondersteuning op groepsniveau kunnen bieden. Bij specifieke zorgvragen op het gebied van taal en rekenen staan onze Intern Begeleider en Gedragswetenschapper klaar om te helpen. Elke situatie wordt zorgvuldig beoordeeld om de meest passende ondersteuning te garanderen. De Intern Begeleiding beschikt over diepgaande kennis van taal en rekenen, aangevuld door onze gedragswetenschapper. Indien nodig, benutten we ons dekkende netwerk binnen de gemeente Elburg en het samenwerkingsverband. Voor spraak- of taalproblematiek, zoals een TOS, werken we samen met Kentalis (cluster 2) voor gespecialiseerde ondersteuning. Ook hier geldt dat we per casus de mogelijkheden en benodigde arrangementen bekijken.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Centrum Jeugd en Gezin (CJG) Medewerker

Toelichting van de school:

De Agnietenschool investeert in de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons team, inclusief onze gedragswetenschapper/psycholoog, is specifiek geschoold om deze ontwikkeling te stimuleren. We bieden kortdurende begeleidingstrajecten voor kinderen en ouders, waarbij de gedragswetenschapper, Intern Begeleider en leerkracht nauw samenwerken. Onze aanpak voor voltijds hoogbegaafd onderwijs omvat ook specifieke scholing op dit gebied. We zorgen voor een continue kennisoverdracht binnen het team, wat essentieel is voor een consistente ondersteuning. Meer gedetailleerde informatie over ons aanbod en de extra ondersteuning voor hoogbegaafde leerlingen vindt u in ons beleidsstuk HB-onderwijs. Daarnaast onderhouden we sterke samenwerkingsverbanden met externe partners zoals het Centrum Jeugd en Gezin (CJG), kindertherapiepraktijken en Intraverte. Deze samenwerkingen versterken onze mogelijkheden om kinderen de best mogelijke sociaal-emotionele begeleiding te bieden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij excelleren in het ondersteunen van leerlingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Dit is met name relevant voor onze voltijds hoogbegaafdenklas, waar deze aspecten cruciaal zijn voor academisch succes. We bieden gerichte ondersteuning aan kinderen met kenmerken van autisme, hoogbegaafdheid en AD(H)D. De leerkrachten bieden ondersteuning op groepsniveau, aangevuld door de expertise van de Intern Begeleider en de gedragswetenschapper. Dit kan variëren van kortdurende individuele trajecten voor kinderen en ouders tot ondersteuning van leerkrachten bij complexe klassensituaties. Elke situatie wordt individueel bekeken, waarbij de zorgbehoefte van het kind en de groepsdynamiek worden afgewogen. Onze collega's zijn geschoold in de aanpak van hoogbegaafdheid, wat bijdraagt aan een effectieve leeromgeving. Kennisdeling binnen de school is een prioriteit, zodat we continu de kwaliteit van onze ondersteuning kunnen waarborgen. Voor een uitgebreid overzicht van ons beleid en de specifieke ondersteuning voor hoogbegaafdheid verwijzen we naar het beleidsstuk HB-onderwijs op de Agnietenschool.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Deelname

Beschikbare specialisten:

Vakdocenten LO vanuit Stichting WIEL

Toelichting van de school:

De Agnietenschool bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze gymlessen worden verzorgd door professionele vakdocenten van Stichting WIEL, wat garant staat voor kwalitatief hoogwaardige bewegingsonderwijs. Bij specifieke zorgvragen op dit gebied maken we gebruik van de expertise van onderwijscentrum De Twijn. We zijn uitgerust om kinderen met een lichte lichamelijke of motorische beperking de nodige ondersteuning te bieden, zodat zij optimaal kunnen deelnemen aan alle schoolactiviteiten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met Professionals

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe ketenpartners zoals het Centrum Jeugd en Gezin (CJG) en Icare. Samen zoeken we naar passende oplossingen om aan de behoeften van de leerling te voldoen. Binnen de school zijn er geen gespecialiseerde medische professionals, afgezien van BHV-ers. Het schoolteam voert geen medische handelingen uit en dient geen medicatie toe. Voor specifieke protocollen rondom medisch handelen verwijzen wij naar het desbetreffende protocol.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling van de Agnietenschool

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Hulp en Zorg bij Agnietenschool

De Agnietenschool streeft naar optimale ontwikkeling voor iedere leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij invulling geven aan passend onderwijs. Het SOP toont aan dat we voldoen aan de inspectienormen en legt uit welke extra hulp wij bieden, hoe dit wordt gerealiseerd en wat u als ouder kunt verwachten. Wij specificeren onze ondersteuningsgrenzen, gebaseerd op de individuele behoeften van uw kind. Dit profiel is uw gids voor de onderwijszorg binnen onze school. Hieronder vindt u een beknopte samenvatting van ons aanbod. **Basisondersteuning en Verrijkingsmogelijkheden** In elke jaargroep bieden onze leerkrachten differentiatie voor rekenen, lezen en spelling. Dit betekent dat we minimaal drie niveaus hanteren: voor kinderen die extra instructie nodig hebben, voor kinderen met een gemiddelde behoefte en voor kinderen die zelfstandig kunnen werken. De continuïteit in onze onderwijszorg waarborgen we door een cyclisch proces van periodieke evaluaties, groeps- en leerlingbesprekingen en een grondige analyse van resultaten op alle niveaus. Voor leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, bieden we vanaf groep 3 verrijkingsactiviteiten binnen de klas. Vanaf groep 4 kunnen hoogbegaafde leerlingen deelnemen aan ons fulltime Leonardo-onderwijs. Ons beleid voor meer- en hoogbegaafdheid is erop gericht om deze kinderen een uitdagend, aangepast curriculum te bieden. Voor meerbegaafde leerlingen in reguliere groepen passen we de lesstof aan door compact aanbieden en extra verrijkingsmateriaal. **Specifieke Ondersteuning en Samenwerking** Leerlingen met specifiekere onderwijsbehoeften worden besproken in ons basisteam. Hierin bepalen we welke ondersteuning nodig is en wie deze kan leveren. Dit team brengt kernpartners regelmatig samen om kinderen proactief en laagdrempelig te ondersteunen. Deze samenwerking, inclusief jeugdhulp en externe partners zoals de GGD, de schoolmaatschappelijk werker, de intern begeleider en de orthopedagoog, zorgt voor een breed en effectief ondersteuningsaanbod. **Ondersteuningsgrenzen en Verwijzing** De Agnietenschool kan kinderen begeleiden met een leerachterstand van maximaal twee jaar. Ons doel is dat leerlingen minimaal uitstromen op het niveau van eind groep 6, met de mogelijkheid voor een individuele leerlijn vanaf dan, vastgelegd in een Ontwikkelingsperspectief (OPP). We hanteren grenzen bij het begeleiden van jonge risicokinderen, met name waar het gaat om het waarborgen van veiligheid, ernstige zindelijkheidsproblematiek (met medische oorzaak) of wanneer een kind de leerkracht continu nodig heeft. Daarnaast zijn we terughoudend bij kinderen die zich niet verbaal kunnen uiten of een zeer beperkte woordenschat hebben. Ook bij kinderen met externaliserend gedrag die de omgeving beïnvloeden, kunnen wij mogelijk niet de passende begeleiding bieden, omdat we altijd het belang van de groep en een veilige leeromgeving vooropstellen. **Niveaus van Ondersteuning** We hanteren verschillende ondersteuningsniveaus binnen de groep: Basiszorg (Niveau 1: algemene preventieve zorg), Breedtezorg (Niveau 2: extra zorg in de groep, Niveau 3: speciale zorg i.o.m. IB) en Dieptezorg (Niveau 4a: speciale zorg i.o.m. IB en gedragswetenschapper SKO, Niveau 4b: speciale zorg i.o.m. IB en externe ondersteuning). Indien nodig, verwijzen we naar speciaal (basis)onderwijs (Niveau 5). De leerkrachten werken nauw samen met de intern begeleider (IB-er) om voor elke leerling een optimaal ontwikkelingsproces te garanderen. Voor een gedetailleerde beschrijving verwijzen wij u graag naar het volledige Schoolondersteuningsprofiel 2024-2026. **Toekomstige Ontwikkelingen** Onze ambities richten zich op het versterken van de basisondersteuning en het optimaliseren van de doorgaande lijn van VVE naar basisonderwijs, met een focus op vroegtijdige signalering van zorgbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Agnietenschool: Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling

Wat zijn de kernambities van het Agnietenschool schoolplan?

Op de Agnietenschool streven we ernaar om elke dag de juiste dingen goed te doen en continu te investeren in de groei van ons onderwijs. Om de kwaliteit van ons onderwijs te meten en gerichte verbeteringen door te voeren, maken we gebruik van diverse evaluatie-instrumenten. Dit omvat zowel methodegebonden als niet-methodegebonden toetsen, zoals de Cito leerlingvolgsysteem analyses die twee keer per jaar worden uitgevoerd. Daarnaast hanteren we periodiek vragenlijsten voor zelfevaluatie en teamontwikkeling, besproken in schoolontwikkelgesprekken. Een personeelstevredenheidsonderzoek (PTO) vindt eens per twee jaar plaats, afgewisseld met oudertevredenheidsonderzoeken (OTO) en leerlingentevredenheidsonderzoeken (LTO) voor leerlingen vanaf groep 5, elke vier jaar. De veiligheidsbeleving van leerlingen in groep 6, 7 en 8 monitoren we jaarlijks. Veranderingen en verbeteringen worden gedetailleerd beschreven in ons schoolplan. Indien nodig voeren we vervolgmetingen uit om de effectiviteit van geplande interventies te beoordelen. Ons schoolplan, geldig voor 2022-2025, beschrijft onze ambitieuze doelen, inclusief die voor burgerschapsvorming, en de nagestreefde resultaten. Het plan licht ook toe hoe we de uitkomsten van burgerschapsmonitoring vertalen naar concrete maatregelen. Jaarlijks stellen we een jaarplan op dat een evaluatie van het voorgaande schooljaar bevat en de doelen voor het komende jaar uiteenzet, in lijn met de prioriteiten uit het schoolplan. Zowel het schoolplan als het jaarplan worden ter instemming voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR).

Hoe monitort de Agnietenschool de voortgang van de schoolontwikkelingsdoelen?

De voortgang van onze schoolontwikkelingsdoelen wordt nauwlettend gevolgd via een kwartaal evaluatiecyclus. Elk kwartaal bespreekt een focusgroep de vorderingen van de ontwikkelplannen. Aan het einde van elk schooljaar wordt een uitgebreide eindevaluatie opgemaakt. De resultaten van dit schooljaar zijn verwerkt in de schoolscan, die tevens dient als basis voor het schoolplan 2025-2026. Relevante documentatie is opvraagbaar bij de directie. Daarnaast vindt er tweemaal per jaar een overleg plaats met een deskundige van Onderwijs en Kwaliteit (SKO O&K) om de voortgang en ontwikkeling van de gestelde doelen te bespreken. Voor een gedetailleerd overzicht van de resultaten van het schooljaar 2024-2025 verwijzen wij u graag naar de schoolscan 2024-2025, die u kunt opvragen bij de directie.

Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Elburg

Toelichting van de school

De Agnietenschool biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen met een risico op ontwikkelingsachterstanden. Door middel van ons Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) programma, ook wel VE genoemd, geven we deze kinderen extra aandacht. Dit programma start al op de peuterspeelzaal of kinderopvang en loopt door tot en met groep 2 van onze basisschool. Ons doel is een soepele overgang en een sterke start voor elke leerling. Ouderbetrokkenheid is hierbij essentieel. Als erkende VE-school werken we nauw samen met peuteropvang 'Bijdehandjes' en Stichting Prokino Elburg. Deze samenwerking garandeert een doorlopende leerlijn van de peuteropvang tot aan de basisschool. Wij zorgen voor een zorgvuldige overdracht van informatie, zodat de onderwijsbehoeften van elk kind optimaal worden ondersteund. U als ouder wordt hierbij nauw betrokken.

Veelgestelde vragen

Biedt Agnietenschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, de Agnietenschool zet zich actief in voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We bieden een speciaal VVE-programma aan, gericht op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben voor een goede start op de basisschool. Dit programma wordt zowel op de peuteropvang als in onze groepen 1 en 2 aangeboden.

Ja, de Agnietenschool zet zich actief in voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We bieden een speciaal VVE-programma aan, gericht op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben voor een goede start op de basisschool. Dit programma wordt zowel op de peuteropvang als in onze groepen 1 en 2 aangeboden.

Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie (VVE) & Peuteropvang

Met welke partners werkt Agnietenschool samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt de Agnietenschool samen met gerenommeerde partners. We hebben een sterke samenwerking met Stichting Prokino Elburg en de lokale peuteropvang 'Bijdehandjes'. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente aanpak.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt de Agnietenschool samen met gerenommeerde partners. We hebben een sterke samenwerking met Stichting Prokino Elburg en de lokale peuteropvang 'Bijdehandjes'. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente aanpak.

Stichting Prokino Elburg
Peuteropvang Bijdehandjes
Team | Agnietenschool in Elburg | [2025] Schoolregister