Tarieq Ibnoe Ziyad

De resultaten van Tarieq Ibnoe Ziyad in Eindhoven

Current section: resultaten
Frankrijkstraat 79
5622 Eindhoven

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Tarieq Ibnoe Ziyad, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Tarieq Ibnoe Ziyad bij jullie?

Ontdek hoe goed Tarieq Ibnoe Ziyad bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Tarieq Ibnoe Ziyad

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad scoort hier uitstekend op, met een aanzienlijk deel van de leerlingen dat dit cruciale niveau bereikt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Prestaties Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden, met als doel een hoger niveau van taal en rekenen te bereiken aan het einde van groep 8. Voor elke basisschool wordt een specifiek streefniveau bepaald door de inspectie, gebaseerd op de schoolpopulatie. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor de school. Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad laat zien dat een substantieel deel van de leerlingen deze ambitieuze doelen weet te behalen, wat duidt op effectief onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Tarieq Ibnoe Ziyad?

Het schooladvies voor het voortgezet onderwijs op basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad wordt zorgvuldig samengesteld. Dit advies is een optelsom van diverse factoren die de ontwikkeling en leerprestaties van uw kind weerspiegelen. Wij kijken naar de resultaten van de Cito-toetsen door de jaren heen, van groep 1 tot en met groep 8. Daarnaast worden de scores op methode-gebonden toetsen en eventuele capaciteitenonderzoeken meegenomen. Ook de inzet en sociaal-emotionele ontwikkeling, gemeten met de SCOL methode, spelen een belangrijke rol in het vormgeven van een compleet beeld. Om een optimaal advies te garanderen, betrekken we indien nodig externe expertise. In groep 6, 7 en 8 worden gestandaardiseerde Cito-toetsen afgenomen die kennis en vaardigheden meten. Op basis van deze gegevens stelt de leerkracht van groep 8, tevens de PO-VO-coördinator, een onderwijskundig rapport op. Dit rapport biedt inzicht in de potentie van uw kind en vormt de basis voor een passend advies. Ouders en verzorgers ontvangen dit onderwijskundig rapport, waarin ook het uiteindelijke schooladvies is opgenomen. Een speciaal samengestelde adviescommissie, bestaande uit leerkrachten van groep 8, 7 en 6, de interne begeleider en de schoolleiding, stelt dit advies vast. De leerkracht van groep 8 verzorgt de adviesgesprekken met u. Dit schooljaar wordt de IEP doorstroomtoets gebruikt in groep 8. De uitslag hiervan, die na het schooladvies bekend wordt, kan het advies nog bijstellen, mits dit een verbetering betekent. De aanmelding bij het voortgezet onderwijs dient u zelf te regelen. De gekozen school vraagt het onderwijskundig rapport op en beslist vervolgens over de plaatsing.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling Sociaal-emotionele Vaardigheden op Tarieq Ibnoe Ziyad

Op Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad in Eindhoven hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Ons onderwijs richt zich op het versterken van sociale vaardigheden, emotionele intelligentie en het algehele welzijn van ieder kind in onze basisschool. We streven ernaar dat leerlingen leren effectief te communiceren, goed samen te werken en op een gezonde manier om te gaan met zowel hun eigen emoties als die van hun klasgenoten. Onze aanpak omvat het stimuleren van diverse sociale vaardigheden zoals actief luisteren, respectvolle communicatie, effectieve samenwerking, het tonen van empathie en het oplossen van conflicten. We besteden ook aandacht aan emotionele intelligentie, zelfbewustzijn en emotionele regulatie, zodat leerlingen zich prettig voelen en zichzelf kunnen zijn. Daarnaast zetten we in op het vergroten van de weerbaarheid en het zelfvertrouwen van onze leerlingen, zodat ze uitdagingen aankunnen en zich veilig voelen om zich te uiten. We bevorderen een inclusieve schoolomgeving waarin iedereen zich geaccepteerd en gewaardeerd voelt, ongeacht achtergrond. Dit integreren we door middel van specifieke sociaal-emotionele lessen, stimulerende groepsactiviteiten en, indien nodig, gerichte sociale interventies. Kortom, bij Tarieq Ibnoe Ziyad in Eindhoven stimuleren we een positieve schoolcultuur die de sociale en emotionele groei van leerlingen centraal stelt. Dit helpt hen uit te groeien tot evenwichtige individuen die succesvol kunnen functioneren in de maatschappij.

Samenwerking en teamwerk

Sterke interpersoonlijke relaties

Actief en betrokken leren

Hoe ondersteunt Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Vroeger lag de focus van basisscholen primair op cognitieve vaardigheden zoals lezen, schrijven en rekenen. Tegenwoordig erkennen we dat ook sociaal-emotionele vaardigheden essentieel zijn voor succes in de maatschappij. Leerlingen moeten rekening houden met zowel hun eigen belangen als die van anderen, en navigeren in een steeds complexere sociale wereld met diverse culturen en waarden. Ons programma 'Groepsdynamisch Onderwijs' is ontworpen om positieve onderlinge relaties te bevorderen en leerlingen te leren conflicten vreedzaam op te lossen. Om de sfeer in de klas continu te monitoren en erop in te spelen, maken we gebruik van een 'OK thermometer'. Vanaf groep 3 meten we de sociaal-emotionele ontwikkeling twee keer per jaar met behulp van de SCOL-methode. Voor leerlingen in groep 5 en hoger vullen zowel de leerkrachten als de leerlingen zelf deze vragenlijst in. Daarnaast gebruiken we voor de groepen 7 en 8 de meetmethode 'Burgerschap Meten' om de effectiviteit van onze burgerschapslessen te evalueren. Bij de jongste leerlingen, de kleuters, volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling via het registratiesysteem 'KIJK!'. Dit alles draagt bij aan een holistische ontwikkeling van onze leerlingen.

Welke methoden gebruikt Tarieq Ibnoe Ziyad voor het meten van sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen effectief in kaart te brengen, maken wij op Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad gebruik van de volgende registratievormen en methoden:

  • KIJK! registratiesysteem voor kleuters
  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) vanaf groep 3
  • Burgerschap Meten voor groepen 7 en 8

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

Op Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad zetten we diverse methoden in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te stimuleren. Een van de kernmethoden die we hanteren is:

  • Klasse(n)Kracht

Inspectierapport Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad: Kwaliteit en Ontwikkeling

De onderwijsinspectie heeft op 23 en 24 mei 2017 een grondig kwaliteitsonderzoek uitgevoerd bij Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad. De school voldeed aan de gestelde eisen, wat resulteerde in het behouden van het basisarrangement. Dit toont de stabiele kwaliteit van ons onderwijs aan. Onze toegewijde leerkrachten volgen de voortgang van elke leerling nauwgezet. Ze richten zich niet alleen op de academische vooruitgang, maar ook op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ouders delen de positieve ervaring dat de leerkrachten hun kinderen goed kennen en begrijpen. Het team werkt professioneel samen vanuit een gedeelde visie, waarbij zowel de inhoudelijke ontwikkeling als het welzijn van de leerkrachten centraal staan. Deze focus op continue verbetering is een kernwaarde binnen ons team. Hoewel de leerkrachten een duidelijk instructiemodel hanteren, lag de nadruk tijdens de uitleg voornamelijk op luisteren. We streven ernaar om leerlingen actiever te betrekken door bijvoorbeeld coöperatieve werkvormen te integreren. Leerlingen ervaren veel plezier op school, en zowel zij als de ouders spreken vol lof over het positieve schoolklimaat. In lijn met de wetgeving is er extra aandacht voor sociale veiligheid en de verdere ontwikkeling van kwaliteitszorg door het zelf in kaart brengen van het onderwijsproces. Het onderwijs op Basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad voldoet aan de wettelijke basiskwaliteitseisen. De school heeft het vertrouwen van de inspectie behouden, wat de solide basis van ons onderwijs onderstreept. We blijven ons inzetten voor een stimulerende en veilige leeromgeving voor alle leerlingen.

Resultaten | Tarieq Ibnoe Ziyad in Eindhoven | [2025] Schoolregister