
Schoolweging
De schoolweging van De Trinoom Eindhoven is 23,20 , met een spreiding van 5,10 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Trinoom Eindhoven | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Het Lusmodel is basis voor een beschrijving van de methodiek/didactiek in ons Montessorionderwijs. Door activiteiten van het kind op verschillende momenten in de lus te bezien, wordt de leerweg die het kind aflegt zichtbaar en kan de leraar zijn handelen afstemmen op de behoeften van het kind. Het werken volgens het model is gerelateerd aan een aantal belangrijke principes die ons Montessorionderwijs specifiek maken. De leerlingen zijn zo veel mogelijk gegroepeerd in heterogene leeftijdsgroepen: 4 - 6 jaar / 6 - 8 jaar / 8 - 10 jaar / 10 - 12 jaar. We leren kinderen al jong elkaar te helpen. Begeleiding, instructie en overdracht vanuit de leraar vinden zowel individueel als in (sub) groepen plaats. De leraar signaleert systematisch, observeert gericht, evalueert en registreert en neemt op basis hiervan beslissingen over de begeleiding van het kind. Als leerkracht heb je een overzicht van wat de leerlingen doen en wat hun volgend leerdoel wordt. Aan de hand van de cruciale leermomenten wordt zoveel mogelijk een passend aanbod voor de leerlingen vormgegeven. De leerkracht maakt gedegen analyses en bespreekt met het kind persoonlijke doelen en maakt afspraken over taken en planning. Twee keer per schooljaar worden toetsen geanalyseerd op kind-, groep-, bouw- en schoolniveau. Dit alles gebeurt in de cyclus van Handelings Gericht Werken (HGW) in overleg met de kwaliteitscoördinatoren. Op deze wijze geven wij vorm aan ons kwaliteitsbeleid. Naast deze toetsen wordt middels WMK (Werken Met Kwaliteit) jaarlijks de beleefde sociale veiligheid en het welbevinden onderzocht bij onze leerlingen. Deze data worden ook geanalyseerd waarna een plan van aanpak volgt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Op De Trinoom staat verdraagzaamheid hoog in het vaandel; Vreedzaam in Verbondenheid. We vinden het belangrijk dat kinderen leren oog te hebben voor elkaar. We willen ze leren dat andere kinderen andere gedachtes en gevoelens hebben en dat het belangrijk is om daar rekening mee te houden. Daarnaast vinden we het belangrijk dat kinderen een verschil van mening of een conflict, waar mogelijk, zelf oplossen. Daarom werken we met leerling mediatoren. Dit zijn leerlingen die een cursus hebben gevolgd en daarin geleerd hebben hoe ze anderen kunnen helpen om conflicten op te lossen. De lessen uit de Vreedzame school, vormen samen met het Montessoriaanse gedachtengoed een stevig fundament voor de toekomst. LEES MINDER
Vreedzaamheid
Verdraagzaamheid
Sociale verantwoordelijkheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
School zien wij als de maatschappij in het klein. Een school is, onder andere, de plaats om sociale vaardigheden te oefenen en je eigen te maken. De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze kinderen zien wij als een belangrijke taak. We monitoren dit jaarlijks middels een vragenlijst waarbij we vragen naar welbevinden en ervaren sociale veiligheid. We denken niet enkel aan de sociale omgang met elkaar, maar ook aan burgerschap. Hoe zorgen we ervoor dat we ons allemaal gezien voelen? En dat we allemaal ons steentje bijdragen aan het klimaat op school en welke rol speel je daar als kind in? Wij willen kinderen een positieve, actieve en betrokken houding meegeven, waardoor zij hun persoonlijk burgerschap kunnen vormgeven. Daarom werken we met de Vreedzame School; een programma dat handvatten biedt om sociale vaardigheden en burgerschap te oefenen. Samen met alle betrokkenen van onze kinderen geven we ‘Vrijheid in Verbondenheid’ een centrale rol in onze school. Hierbij werken we samen met de kinderopvang en de TSO. Ook ouders worden betrokken doordat we hen uitnodigen om mee te denken en informeren middels de nieuwsbrieven en kletskaarten. Daarnaast werken we met verschillende leerling commissies waaronder een leerling raad. Alle kinderen kunnen moties indienen bij de kinderen van de leerling raad en meepraten en meebeslissen over de gang van zaken binnen de school.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Sociaal Emotionele Vragenlijst