
Schoolweging
De schoolweging van De Ontmoeting Eindhoven is 30,26 , met een spreiding van 6,87 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,5% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85% en het landelijk gemiddelde van 95,7%. Dit onderstreept de effectieve basisvaardighedenaanpak, vooral voor kwetsbare leerlingen, zoals vermeld in het pedagogisch beleid.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
38,9% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat lager ligt dan de inspectienorm van 45,5% en het regionale gemiddelde van 57,3%. Dit hangt samen met de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 30,26), waarbij de school extra inzet op maatwerk voor taal en rekenen, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een focus op theoretische leerwegen: 26,5% havo en 14,7% havo/vwo-advies (vs. 16,1% en 10,9% bij vergelijkbare scholen). Praktijkonderwijs is met 2,9% iets hoger dan regionaal (1,0%). Het hoge percentage vmbo-(g)t (23,5%) sluit aan op het profiel van een stedelijke school met diverse onderwijsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Ontmoeting Eindhoven | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
202.5 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onze tussenresultaten worden 2x per jaar geanalyseerd en verwerkt in een opbrengstenanalyse. Deze wordt besproken met het team en MR. Aan de hand van de analyse worden er nieuwe plannen opgesteld en/of aangepast.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
68,8% van de leerlingen stroomt op advies door, boven het landelijk gemiddelde (62,9%). Slechts 12,5% zit onder advies (vs. 11,8% landelijk), wat past bij het beleid om leerlingen 'op de groei' te adviseren. De samenwerking met VO-scholen via doorgaande leerlijnen, genoemd in het schoolplan, draagt hieraan bij.
Sociale ontwikkeling
Bij het beschrijven van en invulling geven aan onze kernwaarden gaan wij steeds uit van samenwerking en een gezamenlijk belang. De kinderen, ouders en team zijn daarin de betrokkenen. De volgende begrippen zijn daarom binnen ons onderwijs erg belangrijk:· Betrokkenheid, respect en veiligheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid voor jezelf, voor elkaar, voor de wereld om je heen· LEES MINDER
verantwoordelijkheid
respect
veiligheid
Wat is de werkwijze van SALTO-basisschool de Ontmoeting voor sociale ontwikkeling?
SALTO-basisschool de Ontmoeting monitort de sociale veiligheid van de leerlingen door middel van een jaarlijkse vragenlijst in groep 6, 7 en 8. De resultaten worden geanalyseerd en gebruikt voor het bijstellen van het beleid. Virry Gout is de anti-pestcoördinator. De school maakt gebruik van het programma van Groepsdynamisch Onderwijs (GDO) en het handelen binnen de Jenaplanvisie.
Welke registratievorm(en) gebruikt SALTO-basisschool de Ontmoeting om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
SALTO-basisschool de Ontmoeting gebruikt Kijk! om sociale opbrengsten in kaart te brengen.