Basisschool Openbare Basisschool Mesch in Eijsden

De resultaten van Openbare Basisschool Mesch in Eijsden

Current section: resultaten
Grijzegraaf 12
6245 Eijsden

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool Mesch, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool Mesch bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Mesch bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Mesch

Ontdek hoe Openbare Basisschool Mesch presteert op het fundamenteel niveau, de basis voor taal en rekenen die elke leerling in groep 8 moet beheersen. Dit essentiële niveau wordt beoordeeld met de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van de leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland. Bij Mesch streven we ernaar dit niveau ruimschoots te overtreffen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Openbare Basisschool Mesch

Naast het fundamentele niveau, focust Openbare Basisschool Mesch ook op het streefniveau. Dit ambitieuze niveau daagt leerlingen uit om hun vaardigheden verder te ontwikkelen voorbij de basis. Elke school heeft een eigen, door de inspectie vastgesteld streefniveau, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als belangrijk meetpunt voor de schoolontwikkeling. Mesch zet zich in om ook op dit hogere niveau uitstekende resultaten te behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool Mesch?

Bij Openbare Basisschool Mesch kijken we verder dan alleen toetsresultaten. Ons 'kansrijk adviseren' baseert zich op de totale ontwikkeling van uw kind. We wegen competenties mee op het gebied van socialisatie, persoonsvorming en kwalificatie. Dit holistische beeld geeft een betrouwbaar advies voor de vervolgstappen in het onderwijs. Meer details over onze onderwijskwaliteit en adviesprocedure vindt u in ons beleidsdocument. Dit beleid is te raadplegen op onze website onder het kopje 'praktische info'.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op OBS Mesch: Groeien in Verantwoordelijkheid

Ontdek hoe Openbare Basisschool Mesch de sociale ontwikkeling van uw kind stimuleert. Ons onderwijskwaliteitsbeleid, met een focus op sociale opbrengsten, is gedetailleerd beschreven onder 'Praktische Info' op onze website: https://www.obsmesch.nl. Wij hanteren vier kernnormen om een positieve sociale cultuur te bevorderen. Deze normen vertalen zich in gedragsregels die geworteld zijn in onze fundamentele waarden en die we dagelijks nastreven. Door deze normen continu aandacht te geven, zorgen we voor een veilige en respectvolle leeromgeving. Onze stichting onderscheidt zich door vier normen voor onderwijskwaliteit: socialisatie, kwalificatie, persoonsvorming en allocatie. Deze normen worden gedragen door vier essentiële waarden: rechtvaardigheid, verstandigheid, moed en gematigdheid. Samen vormen zij de basis voor een holistische ontwikkeling van elk kind.

Moed: durf jezelf te zijn en op te komen voor anderen.

Rechtvaardigheid & Verstandigheid: handelen met wijsheid en fairness.

Gematigdheid: een evenwichtige kijk op de wereld en jezelf.

Hoe bevordert OBS Mesch de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op OBS Mesch hanteren we vier leidende normen die bijdragen aan een rijke sociale ontwikkeling. Socialisatie is hierbij cruciaal: we leren kinderen waarden, omgangsvormen en gebruiken aan die essentieel zijn voor participatie in de maatschappij. Onze kernwaarden – verstandigheid, moed, rechtvaardigheid en gematigdheid – sturen dit proces, geïnspireerd door het seculier humanisme. We leggen bijzondere nadruk op gematigdheid. Deze waarde helpt kinderen om extreme standpunten te vermijden en constructief deel te nemen aan onze diverse samenleving, in lijn met de democratische rechtsstaat. Kwalificatie rust onze leerlingen uit met de nodige kennis en vaardigheden voor hun toekomstige rol in de maatschappij en het beroepsleven. Hierbij staan autonoom denken, zingeving in leren en succes centraal, met verstandigheid als leidende waarde voor weloverwogen keuzes. Persoonsvorming daagt leerlingen uit om na te denken over zichzelf, de wereld en levensvragen, met als doel hen op te voeden tot respectvolle, veerkrachtige individuen. Moed is hierbij essentieel, om op te komen voor zichzelf en anderen. Tot slot zorgt allocatie voor gelijke kansen voor al onze leerlingen, zodat zij hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Rechtvaardigheid is de drijvende kracht hierachter, om een basis te leggen voor gelijkwaardige ontmoetingen in vrijheid.

Welke methoden gebruikt OBS Mesch voor het monitoren van sociale vooruitgang?

OBS Mesch maakt gebruik van de volgende gestandaardiseerde instrumenten om de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen:

  • CITO Kleuter in Beeld voor de jongste leerlingen
  • CITO Leerling in Beeld voor een breder inzicht in sociale vaardigheden

Wat zegt de inspectie over de school?

Resultaten | Openbare Basisschool Mesch in Eijsden | [2025] Schoolregister