Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram in Eijsden

Het team van Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram in Eijsden

Current section: team
Kramsvogel 42
6245 Eijsden

Zie hier hoe het team van Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram bij jullie?

Ontdek hoe goed Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13.3%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (13.3%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (79.3%)
Direct ondersteunend personeel (17.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (3.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Zorgeloze Vervanging: Continuïteit van Onderwijs bij Basisschool Tangram

Bij Basisschool Tangram staat de continuïteit van het onderwijs voorop, zelfs bij uitval van leerkrachten door ziekte. We streven ernaar om altijd een vertrouwd gezicht voor de klas te zetten, zodat uw kind kan rekenen op stabiele begeleiding. Onze prioriteit is het waarborgen van rust en structuur. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat er geen directe vervanger beschikbaar is, dan lossen we dit intern op. Hierbij kan de intern begeleider, adjunct-directeur of de directeur voor de klas komen te staan om het onderwijs naadloos voort te zetten. In uitzonderlijke gevallen, wanneer ook interne oplossingen niet volstaan, kunnen leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere groepen. Pas na uitgebreide communicatie met ouders en in het uiterste geval, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, wordt overwogen om kinderen naar huis te sturen. De gedetailleerde procedure hieromtrent is te vinden in ons document 'Geen vervanging, en dan …?' Nieuwe of tijdelijke leerkrachten worden altijd warm onthaald door collega's. Met behulp van de klassenmap wordt de dag- of weekplanning zorgvuldig doorgenomen, zodat de lesinhoud en aanpak consistent blijven. Bij langdurige afwezigheid zoeken we actief naar een vaste vervanger om de pedagogische continuïteit en de vertrouwde leeromgeving voor onze leerlingen te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Bij ons op school zijn groepen op verschillende manieren samengesteld.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Ontdek Onze Uitgebreide Leerlingondersteuning bij Tangram

Gedetailleerde Toelichting van Basisschool Tangram

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van Basisschool Tangram biedt een helder en realistisch beeld van de begeleiding en ondersteuning die wij bieden binnen het kader van Passend Onderwijs. Dit profiel beschrijft nauwkeurig hoe onze school de huidige basisondersteuning organiseert, zowel zelfstandig als met de hulp van externe experts. Het geeft inzicht in onze capaciteiten om aan de onderwijsbehoeften van elke leerling te voldoen. Onze basisondersteuning rust op vier essentiële ankerpunten die centraal staan in onze schoolontwikkeling. We koppelen onze jaarplannen en ontwikkelingsagenda's direct aan deze ankerpunten om de kwaliteit van ons onderwijs continu te waarborgen. De ankerpunten omvatten: 1. Kwaliteitsstandaard, gebaseerd op het toezichtkader van de onderwijsinspectie. 2. Planmatig en handelingsgericht werken, met duidelijke indicatoren voor effectieve aanpak. 3. Specifieke ondersteuning, met een aanbod voor preventieve en curatieve zorg voor leerlingen met bijzondere onderwijsbehoeften. 4. Ondersteuningsstructuur, die aangeeft welke expertise wij in huis hebben en via welke netwerkpartners we ondersteuning bieden. Het SOP is cruciaal voor het inzicht in de huidige kwaliteit van onze basisondersteuning. Tangram kreeg van de minister tot 2019 de tijd om de basisondersteuning op orde te brengen, een proces dat we integraal hebben verankerd in ons schoolplan. Onze ambitie is om de basisondersteuning continu te verbeteren, met weloverwogen keuzes die we vastleggen in onze ontwikkeldoelen. Dit document vormt de basis voor transparante communicatie met ouders en belanghebbenden. Het SOP wordt vastgesteld door het bestuur, na advies van de (G)MR, en is beschikbaar voor het samenwerkingsverband en de onderwijsinspectie. Voor een beknopt overzicht kunt u de samenvatting van het SOP raadplegen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Neutraal Bijzondere Basisschool Tangram in Eijsden | [2025] Schoolregister