Openbare Basisschool Menno ter Braak in Eibergen

Het team van Openbare Basisschool Menno ter Braak in Eibergen

Current section: team
Koningin Wilhelminastraat 44
7151 Eibergen

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Menno ter Braak is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Menno ter Braak. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Menno ter Braak bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Menno ter Braak bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Menno ter Braak gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallerplanning bij Openbare Basisschool Menno ter Braak

Bij Openbare Basisschool Menno ter Braak garanderen we continuïteit van onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We streven ernaar om zo spoedig mogelijk een gekwalificeerde invaller te regelen om de impact op uw kind te minimaliseren. Ons toegewijde team, onder leiding van de directeur, heeft een robuust noodplan ontwikkeld om uitdagingen bij het vinden van invallers aan te pakken. De adjunct-directeur maakt een zorgvuldige inschatting van de benodigde vervangingsduur, zodat we proactief kunnen handelen. De eerste benadering voor invallers verloopt via een gespecialiseerde medewerker van stichting OPONOA. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om een externe invaller te vinden, dan beschikken we over interne oplossingen om de lesdoorgang te waarborgen. Dit kan betekenen dat parttime werkende teamleden extra invaltaken op zich nemen. Indien deze optie niet toereikend is, worden klassen tijdelijk samengevoegd, waarbij de verantwoordelijkheid bij de eigen leerkracht blijft en stagiaires ondersteuning bieden volgens strikte protocollen. Soms worden kinderen verdeeld over andere groepen. In uitzonderlijke situaties, na de eerste dag van afwezigheid, kan het voorkomen dat kinderen, met name de jongste leerlingen en die uit wisselende groepen, gevraagd wordt om tijdelijk thuis te blijven. Dit doen we enkel als laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs voor alle leerlingen te handhaven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Waarin onderscheidt 'de Menno' zich:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal: algemeen
41.7%
Spelen: vrij
25%
Rekenen: gericht en spelenderwijs
20.8%
Bewegingsonderwijs
6.3%
Muziek
3.1%
Engels
3.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
22%
Lezen
21.4%
Taal
19.1%
Wereldoriëntatie
14.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9.9%
Bewegingsonderwijs
7.9%
Engelse taal
3.9%
Levensbeschouwing
1.3%

Deskundige Ondersteuning op Maat: Ontdek Onze Specialisten

2

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool Menno ter Braak bieden we uitgebreide ondersteuning voor taalontwikkeling, verder dan de basisondersteuning. Dit omvat gespecialiseerde hulp bij ernstige enkelvoudige dyslexie (EED), waarbij we nauw samenwerken met externe zorgaanbieders en gemeentelijke middelen inzetten. Voor leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) schakelen we de expertise van Kentalis in voor ambulante begeleiding. We monitoren de voortgang via het Cito leerlingvolgsysteem, observaties en diverse toetsen om tijdig extra hulp te signaleren. Dit kan variëren van hulp bij lezen, spellen tot woordenschatverbetering. Onze aanpak omvat verlengde instructie, pre-teaching, gerichte herhaling en inoefening, en individuele begeleiding. We gebruiken hulpmiddelen zoals woordkaarten, pictogrammen en digitale tools. Leerlingen met dyslexieverklaringen ontvangen extra tijd en voorleessoftware. Voor leerlingen die op Cito-niveau V scoren, stellen we een Ondersteuningsplan op en hanteren we leeshandelingsplannen met methoden als Connect of Ralfi. Ook voor rekenen bieden we extra ondersteuning, met name voor leerlingen die ondersteuning nodig hebben bij automatiseren, rekenstrategieën en contextsommen. Dit omvat verlengde instructie, pre-teaching, remediërende instructie, en individuele begeleiding. We maken gebruik van diverse rekenmaterialen, digitale tools en visuele ondersteuning. Leerlingen die op Cito-niveau V scoren voor rekenen, krijgen een Ondersteuningsplan waarin hun onderwijsbehoeften en het geboden aanbod worden beschreven. We volgen hierbij het landelijk protocol voor Ernstige Reken-, Wiskundeproblemen en Dyscalculie.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
KiVa Team

Toelichting van de school:

OBS Menno ter Braak investeert actief in een positief sociaal-emotioneel klimaat voor al onze leerlingen. We werken preventief met structurele aandacht voor groepsvorming en samenwerkingsopdrachten, versterkt door onze 'Gouden Weken'. We volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwgezet via observaties, gesprekken en KiVa-leerlingvragenlijsten. Dit stelt ons in staat om tijdig extra ondersteuning te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben, bijvoorbeeld bij faalangst, onzekerheid of sociale teruggetrokkenheid. Onze ondersteuning kan bestaan uit individuele begeleiding, sociaal-emotionele trainingen zoals een steungroepaanpak of weerbaarheidstraining via KiVa, en gedragsinterventies op maat. We stellen ondersteuningsplannen op waarin de onderwijsbehoeften en het schoolse aanbod worden beschreven. Met het KiVa Veiligheidsprotocol en ons Respectprotocol bieden we een gestructureerde aanpak voor het bevorderen van sociaal welzijn en het aanpakken van pestgedrag, zodat elke leerling zich veilig en gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een positieve werkhouding en taakgerichtheid met het programma Breinhelden, gericht op het ontwikkelen van executieve functies zoals plannen, tijdmanagement en omgaan met veranderingen. Onze school biedt ondersteuning aan leerlingen met concentratieproblemen, impulsiviteit (zoals bij AD(H)D), moeite met het starten of volhouden van taken, of over- en onderprikkeling. Ook sociale spanningen die het gedrag beïnvloeden, pakken we aan. Leerkrachten observeren dagelijks de voortgang en signaleren waar extra hulp nodig is. De ondersteuning omvat het bieden van structuur en voorspelbaarheid, gedragsafspraken, beloningssystemen, individuele coaching en het inzetten van hulpmiddelen zoals een time-timer of een prikkelarme werkplek. We stellen een ondersteuningsplan op dat de specifieke onderwijsbehoeften en het geboden aanbod beschrijft, en bieden coaching door onze intern begeleider of gedragsspecialist. Breinhelden wordt actief ingezet om leerlingen te helpen succesvol te zijn.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Sportdocent/Vakleerkracht SFB

Toelichting van de school:

Op OBS Menno ter Braak besteden we aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen, met extra ondersteuning waar nodig. We monitoren de ontwikkeling via observaties in de klas en tijdens gymlessen om tijdig signalen op te vangen, zoals problemen met fijne of grove motoriek. Onze ondersteuning omvat gerichte motorische oefeningen, zowel in de klas als onder begeleiding van specialisten. We werken samen met ouders en externe behandelaars voor fysiotherapie of oefentherapie. Ook bieden we begeleiding bij fijne motoriek, zoals schrijfvaardigheid, en maken we aanpassingen in de klas, zoals aangepast schrijfmateriaal of een ergonomische werkplek. Voor leerlingen met lichamelijke beperkingen bieden we ondersteuning in samenwerking met revalidatieartsen of ambulante begeleiding vanuit cluster 3-instellingen. Aanpassingen voor leerlingen met visuele of auditieve beperkingen (cluster 1 en 2) en fysieke aanpassingen via het UWV (cluster 3) worden gerealiseerd in samenspraak met gespecialiseerde instanties, aangezien deze buiten de basisondersteuning vallen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool Menno ter Braak biedt zorgvuldige begeleiding bij medisch handelen en persoonlijke verzorging, altijd in nauwe samenwerking met ouders en verzorgers. We waarborgen een veilige en respectvolle aanpak voor elk kind. Bij medisch handelen, zoals medicatietoediening of het omgaan met allergieën, volgen we strikte protocollen en zorgen we voor duidelijke instructies en schriftelijke toestemming van ouders. Indien nodig worden betrokken teamleden geschoold en informeren we hen grondig. Voor hulp bij persoonlijke verzorging, zoals toiletgang of het gebruik van hulpmiddelen, stellen we samen met ouders een zorgplan op. We werken discreet en met oog voor de privacy en het welbevinden van het kind. Ons medisch handelen wordt geleid door het protocol Medisch Handelen van Stichting OPONOA, waarbij we ons strikt houden aan de geldende richtlijnen voor voorbehouden handelingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Menno Talent Lab: multifunctionele ruimte

Ontdek Onze Expertise: Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling

Hoe Wij Uw Kind Helpen Bloeien

Bij Openbare Basisschool Menno ter Braak geloven we in een proactieve en gestructureerde aanpak om de persoonlijke ontwikkeling van elk kind te stimuleren. We observeren nauwlettend, analyseren de onderliggende oorzaken van eventuele uitdagingen en ontwikkelen doelgerichte oplossingen. Ons team streeft ernaar om passende ondersteuning te bieden, waarbij we voortdurend evalueren of de ingezette methoden het gewenste resultaat opleveren. Indien de expertise binnen onze school onvoldoende is, schakelen we, altijd in nauw overleg en met volledige toestemming van u als ouder, externe specialisten in. Het Samenwerkingsverband IJssel Berkel (SWV) biedt via de onderwijscoach cruciale ondersteuning aan scholen, zodat we voor elke leerling met specifieke behoeften een passende oplossing kunnen vinden. Als de begeleiding door de onderwijscoach niet volstaat, kan de leerling worden besproken in ons Ondersteuningsteam (OT). Dit team, bestaande uit onze zorgcoördinator, een onderwijscoach en een vertegenwoordiger van het VoormekaarTeam (VMT), werkt samen met u aan het succes van uw kind. Ouders worden actief uitgenodigd bij deze besprekingen, die meerdere keren per jaar plaatsvinden. Het doel is om gezamenlijk advies te formuleren en praktische ondersteuning te bieden, zodat uw kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen. Het SWV IJssel Berkel heeft een speciaal oudersteunpunt ontwikkeld, omdat wij het belangrijk vinden dat u als ouder weet waar u terecht kunt met vragen over passend onderwijs. Neem bij vragen eerst contact op met de leerkracht van uw kind, de zorgcoördinator of de directie. Voor verdere ondersteuning kunt u het oudersteunpunt van het SWV IJssel Berkel bereiken via 06-57123803 of oudersteunpunt@ijsselberkel.nl. Op de website https://ijsselberkel.nl/ouders/oudersteunpunt vindt u bovendien veel nuttige informatie. Naast het SWV werken we samen met diverse partners, waaronder voorschoolse voorzieningen zoals Oqido en Human Kind, de GGD voor jeugdverpleegkundige en jeugdarts, logopedisten, ergotherapeuten/fysiotherapeuten, het Team Voormekaar van de Gemeente Berkelland, speciaal basisonderwijs Diekmaat-Da Vinci en Kentalis. Toekomstgericht: Verrijking voor Hoogbegaafdheid en Onderwijs aan Nieuwkomers We zetten ons actief in om ons onderwijsaanbod te verrijken, met speciale aandacht voor hoogbegaafdheid en onderwijs aan nieuwkomers. Dit draagt bij aan een meer afgestemd curriculum en vergroot de kansengelijkheid voor al onze leerlingen. Hoogbegaafdheid: Uitdagend en Ondersteunend Onderwijs Hoogbegaafde leerlingen hebben unieke onderwijsbehoeften. Zonder de juiste uitdaging kunnen zij zich gaan vervelen, minder presteren of sociaal-emotionele problemen ervaren. Daarom breiden we ons aanbod uit met: Begeleiding voor leerkrachten en intern begeleiders op het gebied van signalering, differentiatie en begeleiding van hoogbegaafde leerlingen. Toegang tot verrijkingsmateriaal en lesideeën die aansluiten bij de interesses en cognitieve niveaus van deze kinderen. Implementatie van compacten- en verrijkingsprogramma's binnen de klas. Ontwikkeling van opdrachten gericht op hogere denkvaardigheden. Onderwijs aan Nieuwkomers: Taal en Integratie Nieuwkomers tussen 6 en 12 jaar stromen na een jaar in de taalschakelklas in binnen het regulier onderwijs. Kinderen van 4 en 5 jaar worden opgenomen in de kleutergroepen. Dit vereist een gespecialiseerd taalkundig en pedagogisch aanbod. We volgen hiervoor de professionaliseringsmodules van stichting Oponoa en starten met de OPP's en leerlijnen van SWV IJssel Berkel. Samen Leren, Samen Groeien: Inclusief Onderwijs voor Iedereen Met dit uitgebreide ondersteuningsaanbod helpen we basisscholen om nog beter in te spelen op de diversiteit in de klas. Door te investeren in onderwijs voor nieuwkomers en passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen, creëren we samen een schoolomgeving waar elk kind zich thuis voelt en zijn potentieel volledig kan benutten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij Menno ter Braak

Welke ambitieuze doelen omvat ons schoolplan?

Ons strategisch beleidsplan 2023-2027, getiteld 'Veelbelovend!', vormt de basis voor onze onderwijsontwikkeling. De kernpijlers van dit plan zijn: Prachtig Onderwijs, een Duurzaam Onderwijslandschap, een Aantrekkelijke Werkplek en Lerend Organiseren. Deze pijlers inspireren en sturen de uitvoering van ons schoolplan 2024-2028. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op de evaluatie en implementatie van diverse belangrijke projecten. Hieronder vallen de verdere integratie van KIVA voor een positief sociaal-emotioneel klimaat, met regelmatige metingen en aanpassingen voor optimale resultaten. We streven ernaar om ons KIVA-certificaat te behouden. Daarnaast implementeren we de nieuwe methode 'Taal Actief' en versterken we talentontwikkeling binnen ons thematisch onderwijs. Na teamtrainingen en klassenbezoeken hebben we onze sterke punten geïdentificeerd en werken we aan verdere verbeteringen in doelgericht werken en interactieve leervormen. We optimaliseren onze lesplanningen en zorgen voor een duidelijke afstemming tussen kerndoelen, leerlijnen en de didactische aanpak, met speciale aandacht voor eventuele hiaten tussen methodes en toetsen. Burgerschapsonderwijs krijgt ook prioriteit met het ontwikkelen van een samenhangend aanbod, een heldere visie en effectieve monitoring. Dit wordt geëvalueerd door het bestuur in april 2025. De leerlijnen zijn verfijnd en worden besproken in teamoverleggen. Met betrekking tot digitale geletterdheid hebben we tijdens een studiedag speerpunten vastgelegd en een borgdocument opgesteld. De inzet van onze bovenschoolse ICT-coördinator zorgt voor deskundige begeleiding, hoewel sommige doelen vanwege organisatorische wijzigingen zijn doorgeschoven naar het nieuwe schooljaar. Onze kwaliteitszorg is herzien volgens het nieuwe inspectiekader, met de ontwikkeling van inhoudskaarten en ambitiekaarten die de basis vormen voor continue verbetering. Afspraken over de implementatie hiervan zijn gemaakt in het bouwcoördinatorenoverleg. Voor schooljaar 2025-2026 ligt de focus op het versterken van taalonderwijs binnen thematisch en doelgericht onderwijs, inclusief onderzoek naar nieuwe lesmethodes voor aanvankelijk lezen en zaakvakken. Ook werken we aan een samenhangend aanbod voor burgerschapsvorming en de uitwerking van ons beleidsplan digitale geletterdheid. De cyclische aanpak van kwaliteitskaarten, inhoudskaarten en ambitiekaarten waarborgt onze continue kwaliteitsverbetering.

Hoe garandeert onze school het behalen van de gestelde doelen?

Onze school, Openbare Basisschool Menno ter Braak, streeft ernaar om haar ambitieuze doelen te realiseren door middel van een gestructureerd schoolplan en jaarplan. Reflectie en evaluatie zijn integrale onderdelen van ons proces. Regelmatige gesprekken met het team, de directie en het bestuur, aangevuld met klassenbezoeken en collegiale consultaties, stellen ons in staat om de voortgang te monitoren en waar nodig bij te sturen. De resultaten en aanpassingen worden vastgelegd in onze borgingsdocumenten, die tevens als basis dienen voor evaluaties. Periodieke evaluaties worden gedetailleerd beschreven in het jaarplan, de zelfevaluatie van de basiskwaliteit en de zelfevaluatie van strategische doelen. Deze evaluaties worden besproken tijdens cyclische overleggen met het schoolbestuur. Bovendien betrekken we de Medezeggenschapsraad (MR) actief bij dit proces, waarbij de vorderingen periodiek worden gedeeld en besproken tijdens de MR-vergaderingen.

Ontdek Ons Rijke Aanbod voor Jonge Kinderen in Eibergen

Toelichting van de school

Op Openbare Basisschool Menno ter Braak in Eibergen bieden wij een inspirerende start voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2. Ons onderwijsaanbod is afgestemd op de SLO-doelen en verrijkt met de creatieve projecten van Kleuteruniversiteit en de effectieve rekenmethode Semsom. Wij geloven in een omgeving waar kinderen spelenderwijs tot optimale ontwikkeling komen. Onze leerkrachten creëren uitdagende spelsituaties die de nieuwsgierigheid prikkelen en de ontwikkeling op alle gebieden stimuleren. Via thematisch werken ontdekken kinderen de wereld om hen heen op een betekenisvolle manier. Ons veelzijdige aanbod omvat een breed scala aan activiteiten: van creatieve spel- en knutselvormen tot betekenisvolle lees-, schrijf- en onderzoeksactiviteiten. Ook stimuleren we de reken- en wiskundige ontwikkeling en bevorderen we de mondelinge communicatie door middel van gespreksactiviteiten. De voortgang van elk kind wordt nauwgezet gemonitord, geëvalueerd en actief gestimuleerd. Met het Digikeuzebord integreren we digitale leermiddelen, waarbij we de ontwikkeling van leerlingen binnen de vastgestelde leerlijnen continu bijhouden en analyseren. Speciaal voor onze jonge kinderen bieden wij Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). We werken nauw samen met lokale kinderopvangorganisaties, waaronder HumanKind de Meiboom en Kindcentrum Oqido. Samen met Kindcentrum Oqido vormen we een Educatief Kind Centrum, waarbij we vanuit een gedeelde visie ('samen kindgericht kijken, werken en aansluiten') bouwen aan een optimale doorgaande leerlijn. Om een soepele overgang te garanderen, mogen kinderen die bijna vier worden, alvast wennen op school. Onze zorgcoördinator onderhoudt proactief contact met pedagogisch medewerkers van de kinderopvang. Dit zorgt voor een naadloze afstemming en gedeelde inzichten in de ontwikkeling van elk kind. Binnen de groepen 1 en 2 volgen wij de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet. Wanneer extra ondersteuning gewenst is, bieden wij een passend en doelgericht lesprogramma aan. Dit gebeurt altijd in nauwe samenwerking met onze zorgcoördinator en in regelmatig overleg met u als ouder. **Taalontwikkeling:** We creëren een rijke taalomgeving die woordenschat, taalbegrip en mondelinge communicatie stimuleert. Spelenderwijs bieden we activiteiten die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. De activiteiten bestaan uit: doelstellingen uit de leerlijnen van het Digikeuzebord, dagelijks voorlezen, taalspelletjes, thematisch woordenschatonderwijs, kringgesprekken, rollenspellen, het gebruik van praatplaten en pictogrammen, en gerichte taalopdrachten in verschillende leerhoeken. Extra ondersteuning omvat verlengde instructie, pre-teaching, gerichte herhaling en inoefening, en individuele begeleiding. **Rekenontwikkeling:** Ook de rekenontwikkeling stimuleren we met spelenderwijs aanbod dat aansluit bij de belevingswereld. Dit omvat oefeningen uit het Digikeuzebord, tel- en sorteerspelletjes, rekenen in dagelijkse routines, het werken met concreet materiaal zoals blokken en kralen, en specifieke kringactiviteiten gericht op getalbegrip en metingen. Extra ondersteuning hierbij bestaat uit verlengde instructie, pre-teaching, gerichte herhaling en inoefening, en individuele begeleiding. **Motorische Ontwikkeling:** We bieden gerichte activiteiten aan voor zowel fijne als grove motoriek, zoals bewegingsactiviteiten binnen en buiten, knutselvormen, voorbereidende schrijfoefeningen en bewegingslessen, eventueel onder begeleiding van een vakleerkracht. Extra ondersteuning omvat verlengde instructie, pre-teaching, gerichte herhaling en inoefening, en individuele begeleiding. **Sociaal-Emotionele Ontwikkeling:** Een veilige en positieve groepsdynamiek is cruciaal. Bij uitdagingen met emoties, sociale interacties of zelfvertrouwen bieden we ondersteuning via gerichte kringgesprekken, sociaal-emotionele activiteiten zoals KIVA, en spelvormen die samenwerken en conflicthantering bevorderen. Individuele begeleiding helpt kinderen gevoelens te herkennen en uiten, zodat elk kind zich veilig en competent voelt.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Onze school biedt specifieke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling.

Onze school biedt specifieke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling.

Doorgaande lijn Voorschoolse Educatie

Met welke kinderopvangpartners werkt onze school samen voor het jonge kind?

Wij werken nauw samen met lokale kinderopvangorganisaties zoals Kindcentrum Oqido en HumanKind de Meiboom om een naadloze doorgaande lijn te waarborgen.

Wij werken nauw samen met lokale kinderopvangorganisaties zoals Kindcentrum Oqido en HumanKind de Meiboom om een naadloze doorgaande lijn te waarborgen.

Team | Openbare Basisschool Menno ter Braak in Eibergen | [2025] Schoolregister