Basisschool Basisschool Prins Willem Alexander in Eext

Het team van Basisschool Prins Willem Alexander in Eext

Current section: team
't Witzand 22
9463 Eext

Zie hier hoe het team van Basisschool Prins Willem Alexander is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Prins Willem Alexander. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Prins Willem Alexander bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Prins Willem Alexander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Prins Willem Alexander zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 57.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (57.1%)
Man (42.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Prins Willem Alexander. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (14.3%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Prins Willem Alexander werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Prins Willem Alexander gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Prins Willem Alexander: Een Zorgeloze Aanpak

Op Basisschool Prins Willem Alexander zorgen we voor een naadloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Of het nu gaat om ziekte of gepland verlof voor professionele ontwikkeling, wij hebben een robuust systeem om uw kind te verzekeren van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Onze interne flexibiliteit is een groot pluspunt. Indien nodig kan een ervaren collega uit ons eigen docententeam de les overnemen, wat zorgt voor continuïteit en een vertrouwde omgeving voor de leerlingen. Dit minimaliseert de impact van afwezigheid op het leerproces. Daarnaast maken we strategisch gebruik van de vervangerspool van Stichting PrimAH, een samenwerkingsverband dat garant staat voor gekwalificeerde en betrouwbare invallers. Voor specifieke educatieve behoeften of projecten zetten we ook graag externe specialisten en themadocenten in, waardoor we het onderwijs continu kunnen verrijken. Om dit alles efficiënt te beheren en de beste match te vinden tussen vervanger en klas, werken we nauw samen met SLIM Personeelsbemiddeling. Zij zijn onze partner in het snel en professioneel invullen van vacatures en het waarborgen van de continuïteit van ons onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het team wordt gecompleteerd door vakleerkrachten die gespecialiseerd zijn op het terrein van lichamelijke oefening en geestelijke verzorging/humanistisch vormingsonderwijs (GVO/HVO).

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool Prins Willem Alexander: Deskundige Specialisten aan het Woord

0

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Prins Willem Alexander leggen we een sterke nadruk op de basisvaardigheden taal en rekenen. Hoewel er geen specifieke specialisten voor deze gebieden zijn aangewezen, zorgen onze toegewijde leerkrachten ervoor dat elke leerling de nodige aandacht krijgt om deze cruciale vakken te beheersen. We gebruiken diverse methodes en differentiëren waar nodig om iedereen op zijn eigen tempo te laten ontwikkelen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider speelt een centrale rol in het coördineren van extra zorg en ondersteuning voor leerlingen. Deze begeleiding wordt in nauwe samenwerking met de groepsleerkracht en de onderwijsassistent vormgegeven, met als doel een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Indien specifieke expertise nodig is, kan de school een beroep doen op het PrimAH Expertise Team (PET). Dit team, bestaande uit ervaren orthopedagogen en een gedragsspecialist, biedt waardevolle inzichten en ondersteuning om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te bevorderen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimale Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, staat onze intern begeleider klaar. Samen met de groepsleerkracht en de onderwijsassistent wordt een plan op maat gemaakt. De school heeft toegang tot het PrimAH Expertise Team (PET), die gespecialiseerd is in gedrag en leerstrategieën. Dit team, met orthopedagogen en een gedragsspecialist, helpt ons om leerlingen optimaal te begeleiden naar succesvolle taakuitvoering en positieve werkhouding.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen is Leven

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher (MRT)

Toelichting van de school:

Onze motorisch remedial teacher (MRT) screent jaarlijks alle leerlingen tijdens de gymlessen, verzorgd door onze vakleerkracht gym. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun motorische ontwikkeling, werken wekelijks onder schooltijd met de MRT-leerkracht aan gerichte oefeningen. Deze oefeningen zijn ontworpen om essentiële vaardigheden te verbeteren, zoals evenwicht, coördinatie, dissociatie (het scheiden van bewegingen) en lateralisatie (het ontwikkelen van een dominante lichaamshelft). De oefeningen worden ook meegegeven voor thuis, zodat thuis oefenen de voortgang versnelt.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool Prins Willem Alexander hecht veel waarde aan het welzijn van elke leerling. Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct aan de school verbonden zijn, werken we nauw samen met externe professionals waar nodig om te zorgen voor adequate begeleiding bij medische handelingen of persoonlijke verzorging. De school is erop ingericht om leerlingen met specifieke zorgbehoeften een veilige en ondersteunende omgeving te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool Prins Willem Alexander

Ontdek Onze Aanpak voor Passend Onderwijs

Bij Basisschool Prins Willem Alexander geloven we in de kracht van persoonlijk onderwijs. Elk kind verdient de juiste begeleiding om zijn of haar talenten volledig te ontplooien. Ons schoolondersteuningsprofiel (SOP) is de leidraad voor hoe wij passend onderwijs vormgeven en welke ondersteuning wij bieden aan leerlingen met uiteenlopende onderwijsbehoeften. Ons toegewijde team van ervaren leerkrachten en onderwijsassistenten creëert een veilige en inspirerende leeromgeving. Wij focussen op de unieke sterke punten van elke leerling, zodat zij op hun eigen tempo kunnen groeien. Dit realiseren we door gerichte differentiatie in de klas, waarbij lesmethoden worden aangepast aan diverse leerstijlen. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we diverse oplossingen. Denk hierbij aan verlengde instructie, aangepaste lesprogramma's of individuele begeleiding door onze onderwijsassistenten. In specifieke gevallen werken we samen met externe specialisten, zoals logopedisten of dyslexie-experts, om optimale zorg te garanderen. Wij hechten veel waarde aan een nauwe samenwerking met ouders en externe partners. Samen zorgen we ervoor dat elke leerling de best mogelijke ondersteuning ontvangt. Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling krijgt bij ons veel aandacht, met programma's die een positieve en veilige schoolcultuur bevorderen. De PWA is er trots op een school te zijn waar elke leerling zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelt. Voor gedetailleerde informatie over ons SOP of specifieke ondersteuningsmogelijkheden, nodigen we u van harte uit contact op te nemen met onze intern begeleider of directeur. Wet Versterking Positie Ouders en Leerlingen in Passend Onderwijs: Vanaf 1 januari 2025 wordt de ouder- en jeugdsteunpunt verplicht voor elk samenwerkingsverband. Dit initiatief biedt ouders en leerlingen onafhankelijke informatie en ondersteuning bij passend onderwijs, en helpt hen bij de communicatie met scholen. Hoorrecht voor Leerlingen: Vanaf dit schooljaar hebben leerlingen met een ontwikkelingsperspectief (OPP) het recht om gehoord te worden over hun ontwikkeling en de ontvangen ondersteuning. Dit geldt voor alle fasen van het OPP: van opstelling tot evaluatie. De input van leerlingen is cruciaal voor effectieve begeleiding. Samenwerkingsverband Noord- en Midden-Drenthe: Om te zorgen dat alle leerlingen in onze regio de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben, werken onze scholen samen binnen het Samenwerkingsverband Noord- en Midden-Drenthe. Dit samenwerkingsverband omvat scholen uit de gemeenten Aa en Hunze, Assen, Midden-Drenthe en Tynaarlo. Meer details over passend onderwijs en de gemaakte afspraken zijn te vinden op de website van Passend Onderwijs Drenthe. Toekomstig Aanbod Extra Ondersteuning: Bij elke aanmelding evalueren we zorgvuldig of we de leerling passend onderwijs kunnen bieden binnen onze mogelijkheden. Onze intern begeleider coördineert de zorg en kan, indien nodig, de expertise van het PrimAH Expertise Team (PET) inschakelen. Als onderdeel van een regionaal samenwerkingsverband met speciaal onderwijs, delen we kennis en expertise, wat ten goede komt aan de leerlingenzorg. Waar nodig verwijzen we leerlingen door naar de meest geschikte onderwijsplek.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling Basisschool Prins Willem Alexander

Wat zijn de kernontwikkelingen in het schoolplan 2023-2027 van Basisschool Prins Willem Alexander?

Ons schoolplan voor de periode 2023-2027 focust op essentiële ontwikkelthema's die de leerervaring en groei van onze leerlingen bevorderen. Centraal staan digitale geletterdheid, waarbij we leerlingen voorbereiden op een toekomst vol technologie. We streven naar continue verbetering door eigenaarschap te stimuleren bij zowel leerlingen als personeel. Burgerschapsvorming is een belangrijk pijler, gericht op het bijbrengen van de juiste kennis, vaardigheden en houding om de wereld positief te beïnvloeden. Daarnaast leggen we nadruk op een actieve dialoog met onze omgeving en werken we doelgericht om talentontwikkeling, inclusief die van meer- en hoogbegaafde leerlingen, te maximaliseren. Deze thema's worden jaarlijks uitgewerkt in schooljaarplannen volgens de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act).

Hoe waarborgt Basisschool Prins Willem Alexander de gestelde onderwijsdoelen?

Basisschool Prins Willem Alexander hanteert het digitale instrument "Schoolmonitor" om de voortgang en kwaliteit van ons onderwijs te borgen. Dit instrument omvat ons schoolplan, jaarplan en jaarverslag, waarmee we transparant verantwoording afleggen over de prestaties ten opzichte van de indicatoren van de onderwijsinspectie. Via Schoolmonitor evalueren en beoordelen we continu onze eigen prestaties: wat gaat goed, wat kan beter, wat is in ontwikkeling en welke aanpassingen wensen we? Jaarlijks evalueren we het jaarplan om te verzekeren dat we op koers blijven, nieuwe ambities integreren en de geboekte groei monitoren. Dit continue proces van plannen, uitvoeren, controleren en evalueren (PDCA) zorgt ervoor dat we voldoen aan de eisen van de inspectie. Het team en de Medezeggenschapsraad (MR) zijn nauw betrokken bij deze cyclus, waarbij hun goedkeuring en instemming essentieel zijn. Na afloop van de huidige planperiode (2023-2027) stellen we een nieuw schoolplan op.

Stimuleren van Jonge Kinderen: Ons Aanbod bij Basisschool Prins Willem Alexander

Toelichting van de school

Bij Basisschool Prins Willem Alexander werken we nauw samen met De Hasselbraam om een naadloze overgang en een optimaal aanbod voor onze jongste leerlingen te garanderen. Onze intern begeleider en de leerkrachten van groep 1-2 overleggen regelmatig met de pedagogisch medewerkers. Deze samenwerking zorgt voor een warme overdracht en een consistente benadering van de ontwikkeling van jonge kinderen. Ouders kunnen gebruikmaken van de Vroegschoolse Opvang (VSO), Buitenschoolse Opvang (BSO) en opvang tijdens schoolvakanties en margedagen, tegen betaling. We hechten veel waarde aan een gestructureerde start, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind centraal staan. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Prins Willem Alexander extra faciliteiten voor jonge kinderen?

Basisschool Prins Willem Alexander biedt een gestructureerd programma voor jonge kinderen, met een focus op een soepele overgang van kinderopvang naar school. Hoewel we geen aparte 'extra' programma's hebben, zorgen onze nauwe samenwerking met De Hasselbraam en de specifieke aandacht binnen groep 1-2 voor een rijke leeromgeving.

Met welke kinderopvangorganisatie werkt Basisschool Prins Willem Alexander samen voor jonge kinderen?

Basisschool Prins Willem Alexander werkt nauw samen met Kinderopvang De Hasselbraam om een optimale begeleiding van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking omvat onder andere een warme overdracht en afstemming van het aanbod, wat essentieel is voor een goede start op de basisschool.

Basisschool Prins Willem Alexander werkt nauw samen met Kinderopvang De Hasselbraam om een optimale begeleiding van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking omvat onder andere een warme overdracht en afstemming van het aanbod, wat essentieel is voor een goede start op de basisschool.

Team | Basisschool Prins Willem Alexander in Eext | [2025] Schoolregister