RK Basisschool C. van Leeuwen in Eerbeek

Het team van RK Basisschool C. van Leeuwen in Eerbeek

Current section: team
H.A. Lorentzstraat 1
6961 Eerbeek

Zie hier hoe het team van RK Basisschool C. van Leeuwen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van RK Basisschool C. van Leeuwen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past RK Basisschool C. van Leeuwen bij jullie?

Ontdek hoe goed RK Basisschool C. van Leeuwen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij RK Basisschool C. van Leeuwen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij RK Basisschool C. van Leeuwen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij RK Basisschool C. van Leeuwen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor RK Basisschool C. van Leeuwen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Inzet en Vakkundige Vervanging op RK Basisschool C. van Leeuwen

Op RK Basisschool C. van Leeuwen zetten we flexibel personeel in om een optimale leeromgeving te garanderen. Veel van onze toegewijde leerkrachten werken parttime, vaak verdeeld over meerdere dagen, wat bijdraagt aan een gebalanceerde werk-privéverhouding en hen de energie geeft om elke dag het beste uit uw kind te halen. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals door ziekte of andere verplichtingen, schakelen wij direct de deskundige Flexpool van de Veluwse Onderwijsgroep in. Deze pool bestaat uit ervaren en gekwalificeerde onderwijsprofessionals die snel kunnen bijspringen en zorgen voor continuïteit in het onderwijs. Hoewel we alles op alles zetten om altijd vervanging te regelen, kan het in uitzonderlijke situaties voorkomen dat we genoodzaakt zijn klassen tijdelijk samen te voegen of, in het uiterste geval, leerlingen naar huis te sturen. Dit laatste doen we alleen als het strikt noodzakelijk is en we proberen dit tot een absoluut minimum te beperken om de impact op het leerproces van uw kind te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de basis vormen wij groepen op basis van de leeftijd van onze leerlingen. Soms komt het voor dat groepen te groot worden voor een dergelijke indeling. In dat geval kiezen wij er soms voor om een combinatiegroep samen te stellen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op RK Basisschool C. van Leeuwen

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Boost voor Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met Expertise
Gespecialiseerde Rekencoach
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalexpert voor Succes

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider fungeert tevens als onze primaire taalspecialist. Voor het schooljaar 2024-2025 staan er verdere ontwikkelingen gepland: twee leerkrachten zullen hun expertise uitbreiden door een opleiding tot taalspecialist te volgen. Daarnaast start een van onze leerkrachten in het schooljaar 2024-2025 met de gespecialiseerde opleiding tot rekencoach. Ook de jongste leerlingen profiteren van gespecialiseerde aandacht; een leerkracht van groep 1/2 volgt komend schooljaar een opleiding tot Jonge Kind Coördinator. Bovenschools bieden wij via de Veluwse Onderwijsgroep toegang tot een specialist meer- en hoogbegaafdheid. Deze expert ondersteunt onze teams en de begeleiders van de Eurekagroepen. Verder zijn er bovenschoolse expertgroepen actief op het gebied van taal, rekenen en gedrag, klaar om alle scholen binnen onze onderwijsgroep van waardevolle ondersteuning te voorzien.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Uw Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist met Masterdiploma
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist heeft haar expertise verdiept door het succesvol afronden van de Mastercourse Gedrag, wat garant staat voor hoogwaardige begeleiding bij sociaal-emotionele vraagstukken.

1

Gedrag, Studievaardigheden en Werkhouding: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met Brede Kennis

Toelichting van de school:

De intern begeleider beschikt over diepgaande kennis op het gebied van gedrag, studievaardigheden en effectieve taakaanpakken. Indien nodig, wordt er voor gespecialiseerde ondersteuning een orthopedagoog ingeschakeld.

1

Motorische en Fysieke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Holistische Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider coördineert de ondersteuning bij motorische en fysieke ontwikkeling. Bij specifieke behoeften kan een orthopedagoog en/of een fysiotherapeut worden ingeschakeld om optimale groei te garanderen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Zorgcoördinatie

Toelichting van de school:

In situaties die medische handelingen of persoonlijke verzorging vereisen, wordt er, indien van toepassing, een externe, gespecialiseerde begeleider betrokken om de best mogelijke zorg te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Buitenlokaal

Maatwerk en Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij RK Basisschool C. van Leeuwen

Ons Toegewijde Passend Onderwijs Beleid

Bij RK Basisschool C. van Leeuwen geloven we in de unieke ontwikkeling van ieder kind. Met ons passend onderwijs beleid streven we naar een stimulerende leeromgeving waarin elk kind optimaal kan groeien, zowel persoonlijk als academisch. Een positief schoolklimaat en hoge onderwijskwaliteit staan hierbij centraal, versterkt door onze focus op resultaatgericht werken. We signaleren tijdig de onderwijsbehoeften van onze leerlingen en werken hierin nauw samen met ouders. Ouders worden gezien als waardevolle partners en ervaringsdeskundigen. Hun inzichten, vragen en verwachtingen nemen we serieus om de best mogelijke ondersteuning te bieden. Passend Onderwijs (PO) is een recht voor elk kind. De overheid stimuleert dat zoveel mogelijk leerlingen regulier onderwijs volgen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, is er speciaal basisonderwijs (SBO) of speciaal onderwijs (SO). Onze school werkt actief samen met regionale SBO/SO scholen om ervoor te zorgen dat alle leerlingen de juiste plek vinden. Elke school heeft een zorgplicht; wij garanderen een passende onderwijsplek, eventueel met aanvullende ondersteuning. Indien extra ondersteuning noodzakelijk is, overleggen we dit altijd met u als ouder. Ook de intern begeleider (IB-er) is hierbij betrokken. Indien nodig plannen we een gesprek met een onderwijscoach en orthopedagoog vanuit ons samenwerkingsverband IJssel Berkel. Onze schoolondersteuningsplan (SOP), met details over onze geboden extra ondersteuning, is te vinden op onze website. Meer informatie is ook beschikbaar via www.ijsselberkel.nl. Door passend onderwijs beter rekening te houden met individuele verschillen, zorgen we ervoor dat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. De Ontwikkeling van Uw Kind: Volgen en Stimuleren Vanaf groep 3 volgen we de ontwikkeling van uw kind nauwgezet met methodegebonden toetsen en landelijk erkende leerlingvolgsysteem (LVS) toetsen. Tweemaal per jaar worden de resultaten op het gebied van taal, lezen en rekenen digitaal vastgelegd. Dit geeft een helder beeld van de voortgang en stelt ons in staat om de resultaten van individuele leerlingen te vergelijken met het groepsgemiddelde. Dit LVS-systeem is tevens een essentieel onderdeel van onze kwaliteitszorg. Voor elke leerling houden we een uitgebreid leerlingendossier bij. Dit bevat alle relevante informatie, van het aanmeldingsformulier en toetsresultaten tot onderzoeksgegevens en verslagen van oudergesprekken. De leerkracht beheert deze dossiers. Regelmatige overleggen tussen leerkrachten en de IB-er zorgen ervoor dat we de groepsdynamiek en individuele leerbehoeften bespreken. Op basis hiervan bepalen we welke leerlingen extra aandacht nodig hebben, waarbij we u als ouder altijd informeren. Hoewel de meeste kinderen de leerstof binnen acht jaar beheersen, erkennen we dat ieder kind zijn eigen tempo heeft. Soms kan dit sneller of langzamer gaan, wat kan leiden tot groepsverlenging of -versnelling. We kijken hierbij altijd naar de individuele behoefte van het kind om een ononderbroken leerproces te waarborgen. De criteria voor dergelijke beslissingen zijn vastgelegd in ons protocol 'Versnellen en vertragen', dat op aanvraag beschikbaar is. Externe Hulp en Schooltijd: Een Gecoördineerde Aanpak We merken dat ouders steeds vaker externe hulp inschakelen voor hun kinderen. Om dit in goede banen te leiden, hanteren we de regeling 'Leerlingenzorg door externen onder schooltijd'. Over het algemeen staat het bevoegd gezag afwijzend tegenover externe hulp tijdens schooluren, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Uitzonderingen zijn mogelijk bij een medische indicatie of wanneer de hulp essentieel is voor het onderwijsproces, aangetoond door ons ondersteuningsteam. De school is niet aansprakelijk voor gemiste lessen. Dergelijke lessen worden niet ingehaald. De directeur beoordeelt elke aanvraag individueel, waarbij het belang van de leerling wordt afgewogen tegen de organisatorische impact. Bij goedkeuring worden duidelijke afspraken gemaakt over frequentie, duur en terugkoppeling. Verwijsindex en Meldcode: Samen Sterk voor Elk Kind Om kinderen die extra hulp nodig hebben optimaal te ondersteunen, is een vlotte samenwerking tussen leerkrachten, hulpverleners en instanties cruciaal. De Verwijsindex Gelderland faciliteert dit door professionals in staat te stellen persoonsgegevens te registreren van jongeren (tot 23 jaar) waarover zij zich zorgen maken. Dit systeem, dat geen inhoudelijke informatie bevat, brengt het netwerk rondom een kind in kaart en zorgt ervoor dat hulpverleners elkaar efficiënt kunnen vinden. Meer informatie vindt u op http://www.multisignaal.nl/gelderland-foodvalley/. Meerbegaafdheid: Uitdaging en Ondersteuning Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we verdiepende en verbredende lesstof binnen de eigen groep. Soms is meer nodig, zoals contact met ontwikkelingsgelijken, leren omgaan met faalangst, studievaardigheden of samenwerken. Hiervoor kunnen leerlingen worden aangemeld voor de Eurekagroep, waar ze samenwerken met leerlingen van De Poort (Loenen) en Pancratius (Brummen). Onze visie is om elk kind passend onderwijs te bieden, inclusief (hoog)begaafde leerlingen. Deze 'cognitief getalenteerde leerlingen' hebben vaak een andere manier van denken en leren, wat een specifieke begeleiding vereist. Passend onderwijs zorgt ervoor dat het lesaanbod aansluit bij hun mogelijkheden, zodat alle leerlingen, ook de meest getalenteerde, het onderwijs als uitdagend en leerzaam ervaren. Toekomstig Aanbod aan Extra Ondersteuning Voor het schooljaar 2024-2025 heeft de school de ambitie om zowel een rekenspecialist als een taalspecialist op te leiden. Daarnaast zal een leerkracht uit de onderbouw de opleiding 'Jonge Kind' volgen, om onze expertise verder te versterken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Onderwijsontwikkeling

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2026?

Ons schoolplan 2024-2026 is het resultaat van zorgvuldige teamdiscussies, input uit het Goed Worden Goed Blijven Plus (GWGB+) traject en een recente externe audit. De belangrijkste speerpunten voor onze schoolontwikkeling en het verbeteren van het onderwijs aan uw kind zijn: Elke leerkracht hanteert het Expliciet Directe Instructiemodel (EDI) en differentieert lesinhoud om aan te sluiten bij individuele leerbehoeften. We werken doelgericht aan opbrengsten, waarbij de expertise van ons team in het analyseren van leerresultaten continu wordt versterkt. Een naadloze doorgaande lijn van 0-12 jaar is gerealiseerd in samenwerking met de naastgelegen kinderopvang, zowel praktisch als inhoudelijk. Nieuwe taal- en rekenmethodes worden geïmplementeerd in de groepen 4 tot en met 7. In de kleutergroepen (1-2) wordt het gebruik van Mijn Kleutergroep (MKG) verder uitgewerkt en geborgd. Alle teamleden participeren actief in Professionele Leergemeenschappen (PLG). Binnen de PLG wordt samengewerkt en geleerd op basis van actuele literatuur en onderzoek, met als primair doel het leerrendement van de leerlingen te optimaliseren.

Hoe realiseren we de gestelde onderwijsdoelen?

Ons schoolplan bestrijkt de periode 2024-2026. Jaarlijks stellen we specifieke doelen vast waaraan we prioriteit geven in ons onderwijs. Deze gekozen doelen en de strategieën om ze te bereiken, zijn gedetailleerd beschreven in ons meerjarenplan. Dit plan wordt periodiek geëvalueerd, waar nodig bijgesteld en dient als basis voor toekomstige planning. Voor een diepgaande inkijk in onze onderwijsstrategie, nodigen wij u uit om ons meerjarenplan 2024-2026 te raadplegen.

Ontdek het Uitgebreide Aanbod voor het Jonge Kind op Basisschool C. van Leeuwen

Toelichting van de school

Basisschool C. van Leeuwen in Eerbeek biedt een naadloze doorgaande lijn van kinderopvang tot basisonderwijs. In samenwerking met kinderopvangorganisatie De Wigwam, gevestigd in hetzelfde pand, verzorgen wij zowel voor- als naschoolse opvang. Dit complete aanbod is er voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Onze school en de opvangfaciliteiten van De Wigwam bevinden zich onder één dak aan de H.A. Lorentzstraat 1, wat zorgt voor een ongeëvenaarde gemak en continuïteit. **Voor- en Buitenschoolse Opvang (VSO/BSO) door De Wigwam:** De voorschoolse opvang, bekend als 'De Bizons', start dagelijks om 07:30 uur. Meer informatie en aanmeldingsmogelijkheden vindt u op de website van KOO de Wigwam. Na schooltijd en tijdens vakanties kunnen leerlingen van 4 tot 13 jaar terecht bij BSO De Bizons. Wij streven naar een warme, huiselijke en uitdagende sfeer, waarin elk kind zich gezien en gestimuleerd voelt. Ons uitgebreide dagprogramma en toegewijde leidsters onderscheiden onze BSO. De BSO biedt niet alleen begeleiding tijdens schoolweken, maar ook tijdens vakanties met een boeiend activiteitenprogramma. Bezoek de website van De Wigwam voor details en inschrijving. **Kinderdagverblijf (KDV) voor 0-4 jarigen:** Ons inpandige kinderdagverblijf is dagelijks geopend vanaf 07:30 uur voor kinderen vanaf 10 weken oud. Bij De Wigwam staat spel, ontdekking en fantasie centraal, zowel binnen als buiten. We creëren een veilige en vertrouwde omgeving met vaste leidsters en een gestructureerde dagindeling, inclusief vaste tijden voor eten, spelen en slapen. **Peutergroep voor 2-4 jarigen:** Sinds mei 2024 biedt KOO de Wigwam ook een peutergroep aan. Peuters zijn van harte welkom op maandag tot en met donderdag in de ochtend om samen te spelen en te leren. **Algemene Informatie over De Wigwam:** De Wigwam is een kleinschalige organisatie met locaties in Loenen en Eerbeek, gelegen in het prachtige bosrijke Veluwegebied. Wij koesteren een gemoedelijke, warme sfeer en bieden veel uitdaging voor alle leeftijden. Regelmatige uitstapjes naar de natuur, kinderboerderijen en speeltuinen verrijken het dagelijkse programma. Wij nodigen u van harte uit voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding om de unieke sfeer van ons kinderdagverblijf, de peutergroep of de BSO zelf te ervaren. De positieve doorstroom van onze kinderen naar de basisschool wordt zeer gewaardeerd door lokale scholen, die lovende feedback geven over hoe goed onze kinderen functioneren in een nieuwe leeromgeving. Dat maakt ons trots! Meer informatie en aanmelden kan via de website van k.o.o. De Wigwam: Home - koo-dewigwam.nl.

Veelgestelde vragen

Biedt RK Basisschool C. van Leeuwen extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Ja, RK Basisschool C. van Leeuwen biedt een breed scala aan aanvullende diensten gericht op het jonge kind, waaronder kinderopvang en peuteropvang. Deze diensten worden in samenwerking met KOO de Wigwam aangeboden, wat een soepele overgang naar de basisschool bevordert. Het aanbod omvat zowel voorschoolse opvang ('De Bizons') als buitenschoolse opvang en een peutergroep.

Ja, RK Basisschool C. van Leeuwen biedt een breed scala aan aanvullende diensten gericht op het jonge kind, waaronder kinderopvang en peuteropvang. Deze diensten worden in samenwerking met KOO de Wigwam aangeboden, wat een soepele overgang naar de basisschool bevordert. Het aanbod omvat zowel voorschoolse opvang ('De Bizons') als buitenschoolse opvang en een peutergroep.

Kinderopvang en Vroege Educatie
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke kinderopvangorganisatie werkt RK Basisschool C. van Leeuwen samen voor het jonge kind?

RK Basisschool C. van Leeuwen werkt nauw samen met kinderopvangorganisatie KOO de Wigwam. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerd aanbod van kinderopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang, allemaal onder één dak. KOO de Wigwam biedt een complete dienstverlening voor kinderen van 0 tot 13 jaar, met een focus op een warme, huiselijke en uitdagende omgeving.

RK Basisschool C. van Leeuwen werkt nauw samen met kinderopvangorganisatie KOO de Wigwam. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerd aanbod van kinderopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang, allemaal onder één dak. KOO de Wigwam biedt een complete dienstverlening voor kinderen van 0 tot 13 jaar, met een focus op een warme, huiselijke en uitdagende omgeving.

Team | RK Basisschool C. van Leeuwen in Eerbeek | [2025] Schoolregister