Basisschool De Kleine Prins in Ede

Het team van De Kleine Prins in Ede

Current section: team
Balgzand 4
6718 Ede

Zie hier hoe het team van De Kleine Prins is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Kleine Prins. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Kleine Prins bij jullie?

Ontdek hoe goed De Kleine Prins bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Kleine Prins gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervangende Leerkrachten: Een Zorgeloze Oplossing voor De Kleine Prins

Bij Basisschool De Kleine Prins begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom zijn wij aangesloten bij Stichting Katholiek Onderwijs Veluwe Vallei (SKOVV). SKOVV werkt nauw samen met IPPON, een organisatie gespecialiseerd in onderwijsflexibiliteit. Via IPPON beschikken wij over een deskundige pool van leerkrachten die direct inzetbaar zijn voor zowel kortdurende als langdurige vervangingen. Deze professionele leerkrachten zijn niet aan een vaste groep verbonden, waardoor ze flexibel kunnen worden ingezet waar de behoefte het grootst is. Dit garandeert dat de leerlingen van De Kleine Prins altijd les krijgen van gekwalificeerd personeel, zelfs bij onverwachte afwezigheid.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Basisschool de Kleine Prins is een katholieke Jenaplan-basisschool in de wijk Kernhem. Op onze school gaan de kinderen, net als de Kleine Prins uit het sprookje van Antoine de Saint-Exupéry, op ontdekkingstocht. Tijdens dit avontuur krijgen de kinderen wijze lessen te verwerken. Stamgroepleiders (leerkrachten) en ouders werken samen om de kinderen hierbij te begeleiden.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Kleine Prins Ede

4

Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op basisschool De Kleine Prins in Ede zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze gespecialiseerde leerkrachten, waaronder een Taal- en Rekencoördinator, bieden gerichte ondersteuning. Inez van Velsen coördineert het taalonderwijs, terwijl Anouk Huiskamp de coördinatie van het rekenonderwijs op zich neemt. Beiden zijn actief betrokken bij het leerteam van SKOVV, wat zorgt voor een continue verbetering van onze onderwijsaanpak.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Onze kwaliteitsfunctionaris, tevens intern begeleider, is verantwoordelijk voor dit belangrijke aandachtsgebied. Zij beheert de benodigde vragenlijsten en monitort de voortgang, zodat elke leerling zich veilig en gewaardeerd voelt binnen onze schoolgemeenschap.

1

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Als Jenaplanschool hechten we veel waarde aan ons unieke onderwijsconcept. Onze Jenaplancoördinator, Ivette Versluijs, bewaakt en versterkt de implementatie van de Jenaplanprincipes in alle facetten van ons onderwijs. Zij werkt nauw samen met de directeur en vertegenwoordigt onze school in de Jenaplan Regiokring. Daarnaast is Miriam Martens, specialist meer- en hoogbegaafdheid, nauw betrokken bij het waarborgen van een effectieve aanpak voor deze leerlingen, naast de rol van onze kwaliteitsfunctionaris.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Gedurende het schooljaar bieden wij diverse activiteiten ter bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Hier is geen specifieke specialist voor aangewezen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen omtrent medisch handelen of persoonlijke verzorging kunnen ouders terecht bij de leerkracht of de intern begeleider. Zij kunnen u adviseren over de te volgen stappen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Groen Plein
Peuteropvang en BSO (Partou)
Sporthal naast de school

Optimale leerondersteuning op basisschool De Kleine Prins

Hoe wij de ontwikkeling van elke leerling stimuleren

Het leerlingvolgsysteem: op maat gemaakt onderwijs voor elk kind Op basisschool De Kleine Prins zetten we ons in om ieder kind de kansen te bieden die passen bij zijn of haar unieke leerbehoeften. Wij erkennen dat leerprocessen verschillen; sommige kinderen bloeien op binnen het groepsgemiddelde, terwijl anderen extra begeleiding nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken. Daarom volgen we de voortgang van elke leerling nauwlettend via observaties, gerichte toetsen en ons geavanceerde leerlingvolgsysteem. Alle gegevens worden veilig opgeslagen in ons administratiesysteem ParnasSys, waarbij we uiteraard uiterst zorgvuldig omgaan met privacy. Zonder uw expliciete toestemming delen wij geen enkele informatie met derden. Observaties en toetsen: een compleet beeld van de ontwikkeling Gedurende het schooljaar observeren onze leerkrachten de kinderen en toetsen we hun kennis op diverse momenten. Hierbij maken we gebruik van een samenhangend systeem van evaluatiemethoden. Leerlijnen Jonge Kind voor de allerkleinsten In de onderbouw volgen onze stamgroepleiders de ontwikkeling van jonge kinderen met behulp van 'De Leerlijnen Jonge Kind'. Dit instrument helpt ons om essentiële ontwikkelingsgebieden zoals speel- en werkgedrag, motorische vaardigheden, taalontwikkeling en beginnende rekenvaardigheden in kaart te brengen. In groep 1 en 2 screenen we op vaste momenten ook op risicofactoren voor het vroege lezen. Sociaal-emotionele ontwikkeling: een belangrijk aandachtspunt Jaarlijks voeren we specifieke observaties uit om de sociaal-emotionele ontwikkeling te volgen. De resultaten hiervan integreren we in onze groeps- en individuele leerlingbesprekingen om zo een compleet beeld te krijgen. Toetsen: methodetoetsen en Cito LIB voor gerichte inzichten In de groepen 3 tot en met 8 maken alle leerlingen zowel methodetoetsen als de Cito Leerling in Beeld (LIB) toetsen. De verzamelde toets- en observatiegegevens worden opgeslagen in ParnasSys, Cito LIB en Focus PO. De methodetoetsen geven de leerkracht inzicht in de beheersing van de recent aangeboden leerstof, zodat we tijdig extra herhaling kunnen bieden. De Cito LIB-toetsen, ook wel 'Leerling in Beeld' genoemd, meten de voortgang op gebieden als technisch lezen, begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde. Deze toetsen worden tweemaal per jaar afgenomen (januari en juni) voor de groepen 3 t/m 7. Groep 8 doet de toets in oktober en de doorstroomtoets in februari. Deze toetsen evalueren niet alleen de leerstof, maar signaleren ook waar een kind staat in zijn of haar ontwikkeling, wat soms verklaart waarom uitslagen kunnen afwijken van methodetoetsen. Wij gebruiken Leerling in Beeld om de ontwikkeling van leerlingen vanaf groep 3 te volgen, zowel individueel, op groepsniveau als op schoolniveau. Dit stelt ons in staat om ons onderwijs continu te evalueren en te verbeteren, met als doel zowel de leerlingen als onszelf te laten groeien. Voor de jongste kinderen in de kleuterklassen geven we de voorkeur aan observaties boven gestandaardiseerde toetsen. Indien nodig, bijvoorbeeld voor onderzoeksanalyses of om een breder beeld te krijgen van de capaciteiten van een kind, kunnen we in overleg met ouders en de kwaliteitscoördinator wel een toets afnemen. De doorstroomtoets: voorbereiding op het voortgezet onderwijs In februari maken alle leerlingen van groep 8 de Cito doorstroomtoets. Deze toets meet de schoolvordering en geeft waardevolle informatie over de prestaties van de leerlingen en de school. De resultaten ondersteunen het advies voor het voortgezet onderwijs en helpen ons bij het evalueren en verbeteren van ons onderwijsaanbod. De doorstroomtoets is geen examen; er is geen slagings- of faalpercentage. De toets is ontworpen om het studiesucces in het voortgezet onderwijs te voorspellen. Onze resultaten over de afgelopen drie jaar laten een positieve trend zien. Het 1F-niveau, ons basisniveau, wordt door vrijwel alle leerlingen behaald, zelfs door kinderen die een eigen leerlijn volgen. De resultaten voor 2F/1S-doelen laten een stijgende lijn zien en voldoen ruimschoots aan onze ambitie. Zowel op 1F als op 2F/S presteren we ruim boven de signaleringswaarde van de inspectie. De rol van de kwaliteitscoördinator: expertise en begeleiding Onze kwaliteitscoördinator, Wendy de Wit, bespreekt minimaal driemaal per jaar de leerlingontwikkelingen met de stamgroepleiders. Op basis van deze overleggen stellen we, indien nodig, gerichte plannen op, zowel voor groepen als voor individuele leerlingen. Soms schakelen we, in overleg met ouders, externe expertise in. Wendy de Wit is een sleutelfiguur in het vormgeven van onze onderwijsvisie en het implementeren van pedagogische en didactische strategieën. Zij fungeert als een cruciale schakel tussen het werk in de klas en de schoolbrede aanpak, bijvoorbeeld bij instructies. Wekelijks vindt er afstemming plaats tussen de directeur en de kwaliteitscoördinator. De kwaliteitscoördinator biedt ondersteuning en coaching aan de stamgroepleiders door middel van groepsbesprekingen, leerlingbesprekingen, collegiale consultaties en intervisie. Daarnaast speelt zij een belangrijke rol in de uitvoering van Passend Onderwijs. Ze voert didactisch onderzoek uit op school en onderhoudt contacten met de ondersteuningscoördinator van het samenwerkingsverband en andere externe partners. Verlengen, versnellen en verbreden: inspelen op individuele behoeften Sommige kinderen hebben meer of minder leertijd nodig. We bieden flexibiliteit door aangepaste instructies, zoals verlengde of verkorte leertrajecten. In nauw overleg met ouders, stamgroepleiders en de kwaliteitscoördinator kunnen we besluiten tot extra zorg, verlenging, versnelling of verbreding van het leeraanbod. Ons ondersteuningsaanbod: van basisondersteuning tot specialistische hulp Binnen ons samenwerkingsverband hanteren wij het model 'Perspectief op School'. Ons jaarlijkse beleidsdocument beschrijft hoe we onze basisondersteuning en extra ondersteuning vormgeven. Wanneer meer gespecialiseerde hulp nodig is, schakelen we naar niveau 3, gericht op specialistisch onderwijs. Dit document is beschikbaar op onze website en op scholenopdekaart.nl, en kan ook worden opgevraagd bij de directie. Toekomstige ontwikkelingen in extra ondersteuning: inclusief onderwijs volgens Jenaplan Onze ambitie is om inclusief onderwijs te realiseren, volledig in lijn met onze Jenaplanvisie. Onze ontwikkeldoelen omvatten het creëren van een heldere structuur voor onze hulpmiddelen en het zoveel mogelijk aanbieden van extra ondersteuning binnen de stamgroep, zowel voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben als voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong. We streven naar een consistente doorlopende leerlijn voor alle leerlingen, met bijzondere aandacht voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Jenaplan Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Kleine Prins

Wat zijn de kernambities van ons Jenaplan schoolplan?

Bij Basisschool De Kleine Prins werken we met ambitiekaarten die onze onderwijsdoelen voor de komende periode bevatten. Deze kaarten beschrijven onze ambities en jaarlijkse doelen, en worden jaarlijks geëvalueerd. Onze kerngebieden voor ontwikkeling zijn: **Jenaplan Onderwijs:** Tegen de zomer van 2027 streven we naar volledige integratie van alle Jenaplan-domeinen. Ons onderwijs is dan volledig afgestemd op onze visie, de medewerkers zijn geschoold en dragen de schoolvisie uit. We bieden een omgeving waar iedereen zich kan ontwikkelen, passend bij onze diverse leerlingpopulatie. **Burgerschap:** In 2027 willen we een heldere visie op burgerschapsonderwijs hebben, vanuit onze Jenaplanvisie. We zien de school als oefenplaats voor een diverse en democratische samenleving, met een doelgericht en samenhangend aanbod dat aansluit bij de behoeften van onze leerlingen. **Rekenen en Taal:** In alle groepen werken we doelgericht aan het behalen van onze reken- en taalambities. De resultaten in groep 3-8 vallen binnen de gestelde Vix (Focus PO) en zijn passend bij onze leerlingpopulatie. Stamgroepleiders beschikken over diepgaande kennis van leerlijnen en cruciale leerdoelen, waardoor zij flexibel lesaanbod kunnen bieden en inspelen op de behoeften van de groep. De doorgaande lijn wordt geborgd en tweemaal per jaar geëvalueerd, met gebruik van het Expliciete Directe Instructiemodel voor nieuwe lesstof.

Hoe monitort Basisschool De Kleine Prins de schoolontwikkeling en resultaten?

De voortgang en resultaten van onze school worden nauwlettend gevolgd via diverse kanalen, waaronder data uit Focus PO en het WMK-instrument, aangevuld met observaties. Dit gebeurt in samenspraak met het team en de Medezeggenschapsraad (MR). Tweemaal per jaar organiseren we studiedagen met het team om de schoolopbrengsten te analyseren, specifiek gericht op Focus PO. Tijdens deze bijeenkomsten evalueren we onze prestaties en formuleren we eventuele nieuwe doelen of aanpassingen in onze aanpak. Deze bevindingen worden vastgelegd in onze ambitiekaarten en onderwijsplannen, en besproken tijdens jaarlijkse schoolgesprekken met de bestuurder en kwaliteitsbeheerder van SKOVV.

Ontwikkeling voor het Jonge Kind: Een Sterke Start bij De Kleine Prins

Toelichting van de school

Basisschool De Kleine Prins in Ede biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in de kracht van vroegtijdige ontwikkeling en bieden daarom een speciaal programma, afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Onze aanpak is erop gericht om nieuwsgierigheid te wekken en een liefde voor leren te creëren vanaf de eerste schooldagen. We zorgen voor een warme overgang van de peuteropvang naar de basisschool, met aandacht voor sociale, emotionele en cognitieve groei. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven in het basisonderwijs, met een focus op spelend leren en individuele aandacht. Bij De Kleine Prins leggen we de basis voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op basisschool De Kleine Prins?

Basisschool De Kleine Prins biedt een uitgebreid aanbod om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat specifieke programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een voorsprong te geven in hun leerproces. We focussen op speelse activiteiten die de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en cognitieve groei bevorderen. Onze aanpak zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool, waarbij elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft om te excelleren.

Basisschool De Kleine Prins biedt een uitgebreid aanbod om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat specifieke programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een voorsprong te geven in hun leerproces. We focussen op speelse activiteiten die de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en cognitieve groei bevorderen. Onze aanpak zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool, waarbij elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft om te excelleren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt De Kleine Prins samen voor het programma voor jonge kinderen?

Om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen, werkt basisschool De Kleine Prins nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Dit versterkt de continuïteit tussen thuis, de opvang en de school. We hebben een sterke samenwerking met Partou voor zowel de peuteropvang als de buitenschoolse opvang. Deze partnerschappen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak. Door deze samenwerkingen bieden we ouders flexibele en kwalitatief hoogwaardige opvangmogelijkheden die perfect aansluiten bij ons onderwijsaanbod.

Om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen, werkt basisschool De Kleine Prins nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Dit versterkt de continuïteit tussen thuis, de opvang en de school. We hebben een sterke samenwerking met Partou voor zowel de peuteropvang als de buitenschoolse opvang. Deze partnerschappen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak. Door deze samenwerkingen bieden we ouders flexibele en kwalitatief hoogwaardige opvangmogelijkheden die perfect aansluiten bij ons onderwijsaanbod.

Team | De Kleine Prins in Ede | [2025] Schoolregister