CNS-basisschool De Vuursteen

Het team van CNS-basisschool De Vuursteen in Ede

Current section: team
Balgzand 2
6718 Ede

Zie hier hoe het team van CNS-basisschool De Vuursteen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CNS-basisschool De Vuursteen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CNS-basisschool De Vuursteen bij jullie?

Ontdek hoe goed CNS-basisschool De Vuursteen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CNS-basisschool De Vuursteen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.2%)
Man (15.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CNS-basisschool De Vuursteen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (44.4%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CNS-basisschool De Vuursteen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CNS-basisschool De Vuursteen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Lerarenvervanging op Basisschool De Vuursteen

Onverwachte afwezigheid van leerkrachten, zoals door ziekte, vraagt om een snelle en effectieve oplossing. Op CNS-basisschool De Vuursteen zetten we alles op alles om uw kind te kunnen blijven voorzien van kwalitatief onderwijs. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de continuïteit van de lessen. Daarom werken we met een speciaal samengestelde flexpool voor zowel kortdurende als langdurige vervanging. We streven ernaar om eerst interne vervangingsmogelijkheden te benutten. Indien een interne oplossing niet direct beschikbaar is, schakelen we de professionele vervangingspool van IPPON in. Dit zorgt ervoor dat we flexibel en adequaat kunnen reageren op elke situatie. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen vervanging mogelijk is, kunnen klassen tijdelijk worden verdeeld of, als laatste redmiddel, naar huis gestuurd. Hierbij hanteren we strikt de afspraak dat geen enkele klas twee dagen achtereenvolgens niet naar school kan. Ons doel is om de impact van afwezigheid op het leerproces van uw kind te minimaliseren, zodat de educatieve ontwikkeling altijd gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op CNS-basisschool De Vuursteen

4

Taal- en Rekenspecialisten: Boost uw Kind's Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gerichte Academische Hulp
Rekenspecialist voor Verbeterde Rekenvaardigheden
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Talentontwikkeling
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten, waaronder de intern begeleider, stellen beleid op en adviseren leerkrachten proactief. Ze werken nauw samen om individuele leerbehoeften te identificeren en effectieve leerstrategieën te ontwikkelen. Door deze gerichte aanpak garanderen we dat elke leerling de optimale ondersteuning krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten op het gebied van taal en rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Begeleiding: Welzijn en Ontwikkeling Centraal

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Schoolgedrag
Intern Begeleider voor Holistische Kindontwikkeling
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Emotionele Intelligentie

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden essentieel beleid en advies aan leerkrachten. Ze focussen op het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving. Door nauwe samenwerking binnen het team zorgen we voor een consistente en effectieve aanpak, wat bijdraagt aan het sociaal-emotioneel welzijn van al onze leerlingen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor Schoolsucces

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Gedragsmanagement
Intern Begeleider voor Optimale Leerprestaties
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Uitdagende Leerplannen

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider ontwikkelen beleid en geven advies om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te verbeteren. Ze werken nauw samen met leerkrachten voor een consistente aanpak. Dit team zorgt ervoor dat leerlingen leren hoe ze zelfstandig en effectief taken kunnen aanpakken, wat cruciaal is voor langdurig schoolsucces.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Schoolondersteuning
Fysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs voor Sportieve Vooruitgang

Toelichting van de school:

Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs is een vast onderdeel van ons team, wat zorgt voor gespecialiseerde gymlessen. Externe specialisten zoals fysiotherapeuten en logopedisten ondersteunen leerlingen direct op school. Deze geïntegreerde aanpak faciliteert korte communicatielijnen tussen de groepsleerkracht, de intern begeleider (nu kwaliteitscoördinator genoemd) en de externe hulpverleners, wat leidt tot effectieve en efficiënte zorg op maat.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten op locatie hebben voor deze gebieden, werken we nauw samen met externe zorgverleners indien nodig. De schoolleiding en intern begeleider coördineren de ondersteuning voor leerlingen met specifieke zorgvragen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning: Elk Kind Uniek

Onze Visie op Leerlingenzorg en Passend Onderwijs

Bij CNS-basisschool De Vuursteen geloven we dat elk kind recht heeft op onderwijs dat perfect aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Ons Zorgplan en Schoolondersteuningsprofiel beschrijven gedetailleerd hoe wij omgaan met speciale zorg en begeleiding. Via groepsplannen monitoren en evalueren we de voortgang van leerlingen met vergelijkbare onderwijsbehoeften, om zo hun cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling optimaal te stimuleren. We streven ernaar dat alle leerlingen de basisleerlijn van hun groep volgen. Wanneer extra ondersteuning nodig is, stellen we in overleg met ouders een individueel ontwikkelingsplan op. Dit gebeurt altijd in samenwerking met onze intern begeleider, die samen met de leerkracht de meest effectieve leertrajecten uitstippelt. Zo garanderen we dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Samenwerken voor Passend Onderwijs: Rijn & Gelderse Vallei De Vuursteen is onderdeel van het Samenwerkingsverband Primair Onderwijs Rijn & Gelderse Vallei. Dit samenwerkingsverband omvat 35 schoolbesturen die gezamenlijk zorgen voor passend onderwijs voor elk kind in gemeenten zoals Barneveld, Ede, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen. Ons doel is om elk kind in de regio de kans te geven op een succesvolle schoolloopbaan. Passend Onderwijs: Flexibel en Gericht op de Leerling Passend onderwijs betekent dat we onderwijs bieden dat aansluit bij de ontwikkeling van elk kind, ook als er extra ondersteuning of uitdaging nodig is. Dit kan variëren van extra begeleiding bij leerproblemen tot uitdagingen voor hoogbegaafde leerlingen of ondersteuning bij gedragsproblemen. Vaak kan de groepsleerkracht deze ondersteuning bieden, met advies van onze intern begeleider. Is er meer gespecialiseerde hulp nodig? Dan schakelen we de schoolondersteuner van het samenwerkingsverband in. Samen met hen en de Regionale Steunpunt Coördinator bepalen we de meest geschikte zorg. In uitzonderlijke gevallen, waarbij een kind niet op de juiste plek zit op onze school of een andere reguliere school, kan speciaal (basis)onderwijs een uitkomst bieden. Hiervoor is een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) nodig, die via ons samenwerkingsverband wordt aangevraagd. Kindkans: Efficiënte Leerlingadministratie en Privacy Vanaf 1 november 2015 maken alle scholen binnen Samenwerkingsverband Rijn en Gelderse Vallei gebruik van Kindkans, een online leerlingenadministratieprogramma. Dit stelt ons in staat om sneller extra ondersteuning en TLV's aan te vragen. Kindkans beschermt de privacy van leerlinggegevens door middel van beveiligde inloggegevens, en slechts een beperkt aantal medewerkers heeft toegang. Met de inschrijving van uw kind geeft u toestemming voor het uitwisselen van gegevens binnen de school. Ondersteuningsteams en Ouderbetrokkenheid Elke school heeft een Ondersteuningsteam, gecoördineerd door de intern begeleider. Een medewerker van het samenwerkingsverband kan deel uitmaken van dit team bij aanvragen voor extra ondersteuning. Ouders geven apart toestemming voor het delen van informatie met externe functionarissen. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak, waarbij ouders nauw betrokken zijn bij het vormgeven van de ondersteuning voor hun kind. Onze Visie: Elk Kind een Kans om te Leren en te Bloeien De kern van passend onderwijs binnen SWV Rijn & Gelderse Vallei is de vraag: 'Wat heeft dit kind nodig om te leren en zich optimaal te ontwikkelen?' Wij hanteren een positieve benadering, waarbij de basis wordt gevormd door de sterke 'basisondersteuning' die elke school binnen ons samenwerkingsverband biedt. Passend onderwijs vindt primair plaats in de eigen klas, bij de eigen leerkracht. Extra ondersteuning wordt zo snel mogelijk, dicht bij huis en zo adequaat mogelijk geboden, door de meest geschikte professional. Dit gebeurt altijd in samenspraak met ouders en, indien nodig, met partners in de jeugdzorg. Het principe 'één kind, één gezin, één plan' staat centraal, zodat we kinderen optimaal ondersteunen in alle aspecten van hun leven: school, thuis en vrije tijd. Schoolondersteuningsprofiel: Duidelijkheid voor Ouders Voordat u uw kind aanmeldt, biedt ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) u een duidelijk beeld van de (extra) onderwijsondersteuning die wij bieden. Dit profiel is ook op onze website te vinden. Net als andere scholen in ons samenwerkingsverband, werken wij 'handelingsgericht'. Dit betekent dat we focussen op de sterke punten en ontwikkelingsbehoeften van een kind, altijd in overleg met de ouders. We onderzoeken ook hoe we de leerkracht optimaal kunnen ondersteunen bij het vormgeven van passend onderwijs. Wetgeving Zorgplicht: Een Passende Plek voor Elk Kind Sinds 1 augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs van kracht, die schoolbesturen een zorgplicht oplegt. Wij zijn verantwoordelijk voor het vinden van een passende onderwijsplek voor elk aangemeld kind, hetzij op onze eigen school, hetzij elders. Door de nauwe samenwerking binnen ons samenwerkingsverband, kunnen we dit effectief realiseren. Alleen voor zeer specifieke ondersteuningsvragen kan het nodig zijn om buiten onze regio te kijken. Aanmelding en Besluitvorming: Een Gestroomlijnd Proces Na schriftelijke aanmelding onderzoeken we binnen zes weken (met een mogelijke verlenging van vier weken) of we de benodigde extra ondersteuning zelf kunnen bieden, eventueel met hulp van externe partners. Indien nodig vragen we aanvullende informatie op bij ouders. Kan onze school geen passende plek bieden, dan regelen we dit in overleg met u op een andere school. Uw kind staat hierbij altijd centraal. Zorgbegeleiding: Samenwerking tussen Leerkracht en Intern Begeleider Onze leerkrachten signaleren problemen en bieden begeleiding, ondersteund door de intern begeleider (IB-er). De IB-er coördineert de leerlingenzorg, onderhoudt contacten met externe partijen, coacht leerkrachten en adviseert ouders. Via leerling- en groepsbesprekingen volgen we de ontwikkeling van elk kind nauwgezet. Open communicatie met ouders is cruciaal; de leerkracht is uw eerste aanspreekpunt. Informatievoorziening aan Ouders De leerkracht informeert u proactief over leerlingbesprekingen en geplande observaties of diagnostisch onderzoek door de IB-er. De uitkomsten van onderzoeken worden met u gedeeld, vaak in aanwezigheid van de leerkracht. Het plan van aanpak wordt samen met u opgesteld en uitgevoerd, en we nodigen u uit voor evaluatiegesprekken. Bij aanmelding bij externe instanties adviseren wij u, waarna u zelf de aanmelding verzorgt. Dit alles met als doel een optimale ontwikkeling voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Een Sterk Schoolplan voor Uitzonderlijk Onderwijs

Welke ambitieuze doelen bevat ons schoolplan voor 2024?

Bij CNS-basisschool De Vuursteen streven we naar excellent onderwijs. We evalueren onze onderwijspraktijken continu om te garanderen dat we de juiste dingen doen, en dat we deze op de meest effectieve manier uitvoeren. Toetsresultaten en andere kernindicatoren vormen de basis voor onze onderwijsanalyses. Om de vier jaar onderwerpen we de school aan een grondige kwaliteitsmeting, waarbij we input vragen van ouders, leerlingen uit de bovenbouw en ons toegewijde team. Deze bevindingen worden breed gedeeld en besproken met het team, de Medezeggenschapsraad (MR) en het schoolbestuur. Elk schooljaar stellen we concrete doelen op, voortkomend uit het koersplan van CNS Ede en ons eigen schoolplan. Dit jaarplan is de leidraad voor onze schoolontwikkeling. Wij informeren u als ouders en verzorgers proactief over de voortgang van onze schoolontwikkelingen via diverse communicatiekanalen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen effectief?

Ons jaarplan, dat elk schooljaar wordt opgesteld, is de drijvende kracht achter onze doelstellingen. Deze doelen zijn afgeleid van het strategische koersplan van CNS Ede en worden aangevuld met specifieke ambities uit ons schoolplan. Het schooljaar is ingedeeld in drie periodes, waarin we gezamenlijk focussen op het behalen van onze kernambities. Halverwege het schooljaar vindt er een gedetailleerde schriftelijke evaluatie plaats van de gestelde doelen binnen het jaarplan. Het voltallige team, inclusief gespecialiseerde leerkrachten, wordt actief betrokken bij deze evaluaties. De resultaten en opbrengsten van ons onderwijs worden formeel verankerd in het schoolgesprek dat wij voeren met het schoolbestuur.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op De Vuursteen Ede

Toelichting van de school

Bij CNS-basisschool De Vuursteen in Ede bieden we een stimulerende omgeving waar jonge kinderen de basis leggen voor hun verdere schoolcarrière. Onze school is er voor alle kinderen, met een focus op persoonlijke ontwikkeling en een warm welkom. Wij geloven in een sterke start voor elk kind, met aandacht voor spelend leren en sociale interactie.

Veelgestelde vragen

Biedt CNS-basisschool De Vuursteen extra ondersteuning voor jonge kinderen?

CNS-basisschool De Vuursteen in Ede richt zich op een solide basis voor alle jonge kinderen. Onze aanpak is erop gericht om elk kind de aandacht te geven die het nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen. We zorgen voor een veilige en uitdagende leeromgeving waar kinderen spelenderwijs vaardigheden opdoen.

Met welke partners werkt De Vuursteen samen voor het jonge kind?

Voor een doorlopende ontwikkeling van uw kind werkt CNS-basisschool De Vuursteen in Ede nauw samen met vooraanstaande partners. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en aanvullende expertise. Wij werken samen met Partou kinderopvang, ASSO Partou en BSO Knoet om de beste zorg en educatie te garanderen.

Voor een doorlopende ontwikkeling van uw kind werkt CNS-basisschool De Vuursteen in Ede nauw samen met vooraanstaande partners. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en aanvullende expertise. Wij werken samen met Partou kinderopvang, ASSO Partou en BSO Knoet om de beste zorg en educatie te garanderen.

Team | CNS-basisschool De Vuursteen in Ede | [2025] Schoolregister