Basisschool de Violier in Echt

De resultaten van Basisschool de Violier in Echt

Current section: resultaten
Julianastraat 33
6101 Echt

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Violier, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool de Violier bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Violier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op de Violier

Ontdek hoe Basisschool de Violier presteert op het fundamentele niveau, de basisvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit cruciale niveau wordt geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage van 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de Violier.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op de Violier

Verdiep u in het streefniveau, een ambitieuzer prestatieniveau dat voortbouwt op de basisvaardigheden. Basisschool de Violier streeft ernaar dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie van de school, een individuele signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage, dat per basisschool uniek is, geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau naar verwachting moeten behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Violier?

Bij Basisschool de Violier begeleiden we leerlingen vanaf groep 7 met een duidelijke ontwikkelingslijn richting het voortgezet onderwijs. We bespreken de mogelijke studierichtingen en uitstroomniveaus, met vervolggesprekken in groep 8. Deze adviezen zijn gebaseerd op metingen, observaties en het unieke leerlingprofiel, conform de POVO-wijzer. In februari leggen de leerlingen een doorstroomtoets af, waarna in maart het definitieve schooladvies volgt. Daarna melden de leerlingen zich aan bij hun middelbare schoolkeuze. Onze tijdlijn in groep 8 garandeert een gestructureerde aanpak. De belangrijkste momenten in groep 8 zijn: de B8-toets in oktober voor een eerste beeldvorming, het oudergesprek met een voorlopig advies in november, de doorstroomtoets in februari en de definitieve adviesgesprekken en aanmeldingen in maart. Zo zorgen we voor een soepele overgang naar het VO.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Violier: Samen Leren en Groeien

Op Basisschool De Violier geloven we dat leren het meest effectief is wanneer het samen gebeurt. Onze school biedt een veilige en positieve omgeving waar elk kind wordt aangemoedigd om respectvol met elkaar om te gaan. Dit bevordert een sociaal veilig klimaat, wat centraal staat in onze missie en visie. We omarmen de principes van de 7 Gewoontes van Covey als leidraad voor sociaal gedrag en persoonlijke groei. Vanaf schooljaar 2025-2026 implementeren we 'The Leader in Me' (TLIM). Dit programma stimuleert proactief handelen en draagt bij aan sociaal-emotioneel leren, burgerschap, sociale integratie en mediawijsheid. Onze lessen burgerschap behandelen essentiële thema's zoals de democratische rechtsstaat, maatschappelijk handelen, effectief omgaan met conflicten en het waarderen van verschillen.

Samenwerking en verbinding

Zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid

Respect en gelijkwaardigheid

Hoe bevordert Basisschool De Violier de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool De Violier zet zich in voor een veilige leeromgeving, zoals wettelijk verplicht. Per schooljaar 2025-2026 introduceren we 'The Leader in Me', gebaseerd op Covey's principes. Deze proactieve aanpak moedigt leerlingen aan om zowel individueel als in groepsverband doelgericht te werken. Positief gedrag wordt beloond met 'dikke duimen', die gespaard kunnen worden voor klassen- en schoolbeloningen. Leerkrachten registreren gedrag, zowel positief als uitdagend. Dit wordt tweemaal per jaar geanalyseerd door het leerteam om passende interventies te bespreken en te implementeren, wat bijdraagt aan de algehele sociale groei van onze leerlingen.

Welke methoden gebruikt De Violier om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen te monitoren, maakt Basisschool De Violier gebruik van diverse registratiemethoden en evaluaties:

  • Viseon
  • Mijn Kleutergroep
  • Leerlingtevredenheidsonderzoek via PO-vensters
  • Leerling in Beeld: Sociaal-emotioneel functioneren

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op deze school?

Basisschool De Violier hanteert effectieve methoden om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:

  • The Leader in Me
  • Kwink

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool de Violier: Inzicht in Kwaliteit

Basisschool de Violier in Echt, met 241 leerlingen, streeft naar uitmuntend basisonderwijs. Deze pagina biedt u direct inzicht in de bevindingen van de Onderwijsinspectie. Ontdek hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, leerlingontwikkeling en schoolorganisatie. We nodigen u uit om de officiële rapporten te raadplegen voor een compleet beeld. Ons team werkt dagelijks aan een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. De inzichten uit de inspectierapporten helpen ons hierbij continu te verbeteren.

Resultaten | Basisschool de Violier in Echt | [2025] Schoolregister