Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo

Het team van Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo

Current section: team
Heuvelenweg 22 A
7991 Dwingeloo

Zie hier hoe het team van Burgemeester W.A. Storkschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Burgemeester W.A. Storkschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Burgemeester W.A. Storkschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Burgemeester W.A. Storkschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Burgemeester W.A. Storkschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Burgemeester W.A. Storkschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.8%)
25-35 jaar (17.6%)
35-45 jaar (17.6%)
45-55 jaar (35.3%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Burgemeester W.A. Storkschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.4%)
Direct ondersteunend personeel (11.8%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Burgemeester W.A. Storkschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Ons Zorgvuldige Proces

Op de Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo streven we naar continuïteit in het onderwijs. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, bijvoorbeeld door ziekte, nascholing of verlof, dan zorgen wij voor een vakkundige vervanging. Het lesprogramma blijft hierdoor gewaarborgd en uw kind kan ongestoord leren. Elke leerkracht houdt nauwkeurig bij welke lesstof behandeld is en wat de planning is voor de komende periode. Deze informatie is beschikbaar voor de invalkracht, zodat het onderwijs naadloos kan worden voortgezet. Dit zorgt ervoor dat de leerdoelen van uw kind altijd centraal staan, ongeacht eventuele afwezigheid van de vaste leerkracht. Bij afwezigheid van een leerkracht volgen wij een vast protocol. Een zieke leerkracht meldt dit uiterlijk om 07:00 uur bij de directie. Er wordt direct gekeken naar de benodigde vervangingsduur en de eerste vervangingsopties worden benaderd. Dit gebeurt eerst via onze bovenschoolse leerkrachten en daarna via onze specifieke bestuurslijst. Indien directe vervanging niet mogelijk is, worden alternatieve oplossingen overwogen. Dit kan betekenen dat de duopartner van de afwezige leerkracht bijspringt, of dat een parttimer uit onze eigen organisatie wordt ingezet. Ook kan er intern geschoven worden met lesuren, zoals gym of levensbeschouwelijke vakken, of kan een vrijgeroosterde leerkracht worden ingezet. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen van de bovengenoemde opties een passende oplossing biedt, kan het nodig zijn om een groep leerlingen tijdelijk te verdelen over andere groepen. Dit gebeurt enkel als het praktisch haalbaar is en voor maximaal één dag. Als laatste redmiddel, en enkel in het uiterste geval, kan een groep kinderen tijdelijk naar huis worden gestuurd. Ouders worden hierover direct geïnformeerd via de Parro-app. Ons doel is altijd om het onderwijs zo min mogelijk te verstoren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Burgemeester W.A. Storkschool

6

Taal en Rekenen: Versterk de Fundamenten van Leren

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist Jonge Kind
Coördinator Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Burgemeester W.A. Storkschool zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze toegewijde rekenspecialisten, Anneke Kruidenier en Joke Germans, bieden gerichte hulp. Jenny Fledderus, onze coördinator voor meer- en hoogbegaafdheid, stimuleert talentontwikkeling. Romy Mulder, specialist Jonge Kind, zorgt voor een vliegende start. Voor dyslexie werken we samen met een gespecialiseerde behandelaar van de IJsselgroep, waardoor elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om succesvol te zijn.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Hoewel we geen specifieke gedragsspecialist in dienst hebben, wordt dit gebied breed gedekt door onze interne begeleider en orthopedagoog. Ons toegewijde KiVa-team, bestaande uit ervaren en geschoolde leerkrachten zoals Baukje Mulder, Arjanne ter Bork, Marije Claasz Coockson en Ellen van der Schee, werkt nauw samen met de interne begeleider om alle leerkrachten te ondersteunen. Dit team zorgt voor een positieve en veilige sfeer waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

2

Gedrag en Werkhouding: Gerichte Aanpak voor StudieSucces

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

De Burgemeester W.A. Storkschool ondersteunt leerlingen met hun gedrag en werkhouding. Onze interne begeleider en orthopedagoog bieden begeleiding en advies. Hoewel we momenteel geen aparte gedragsspecialist hebben aangesteld, garanderen wij door de expertise van onze interne specialisten een effectieve aanpak. Zij werken samen met leerkrachten om de leeromgeving te optimaliseren. Dit beleid zorgt ervoor dat elke leerling de juiste ondersteuning krijgt om zich volledig te kunnen concentreren op zijn of haar schoolwerk en succesvol te zijn.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen actief. Door nauwe samenwerking met Fysioplus Diever kunnen wij expertise inschakelen voor specifieke vragen. Jaarlijks screenen de beweegcoaches van de gemeente onze jongste leerlingen, wat waardevolle inzichten oplevert. Dit proactieve beleid draagt bij aan een gezonde levensstijl. Mocht er meer gespecialiseerde hulp nodig zijn dan wij intern of via fysiotherapie kunnen bieden, dan trekken wij de expertise van het samenwerkingsverband in om de ontwikkeling van elk kind te waarborgen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Assistentie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij samen met externe experts. Hoewel we geen speciaal opgeleide medische specialisten in dienst hebben, garanderen wij de best mogelijke ondersteuning. Bij specifieke behoeften op dit gebied schakelen wij deskundigen in via ons samenwerkingsverband. Dit zorgt ervoor dat alle leerlingen de zorg ontvangen die nodig is. Onze betrokkenheid bij de gezondheid en het welzijn van de leerlingen staat voorop, en we zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Er is een lift aanwezig.

Extra Ondersteuning en Passend Onderwijs op Burgemeester W.A. Storkschool

Ons Beleid voor Individuele Leerlingenzorg

De Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo biedt regulier basisonderwijs en is aangesloten bij Samenwerkingsverband 2203, afdeling Meppel. We zetten ons in voor passend onderwijs voor elke leerling. Wanneer de onderwijsbehoeften van een leerling speciale aandacht vereisen, die verder gaat dan de dagelijkse expertise van onze leerkrachten en intern begeleider, schakelen we het samenwerkingsverband in. Dit proces begint vaak met het aanvragen van preventieve ambulante begeleiding (PAB) in overleg met de ouders. Een ambulant begeleider observeert de leerling op school en kan direct met de leerling aan de slag. Een PAB-traject is doorgaans gelimiteerd tot maximaal 12 uur. Indien meer ondersteuning nodig is, kan op advies van de ambulant begeleider een arrangement worden aangevraagd bij het samenwerkingsverband. Het samenwerkingsverband garandeert een passend onderwijsaanbod voor leerlingen met specifieke behoeften. Mocht de Burgemeester W.A. Storkschool niet de optimale omgeving zijn, dan zorgt het SWV ervoor dat er binnen het netwerk een geschikte schoollocatie gevonden wordt voor de leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd de ondersteuningsmogelijkheden binnen onze school, zowel op schoolniveau als per groep. Bij het inschakelen van het SWV wordt specifiek gekeken naar de capaciteiten van onze school en hoe wij passend onderwijs realiseren. **Jeugdhulp en Opvoedingsondersteuning:** Ouders kunnen voor opvoedingsvragen of ondersteuning terecht bij het schoolmaatschappelijk werk. Dit is een professionele hulpdienst voor kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar en hun ouders, gericht op het omgaan met of oplossen van diverse problemen. De schoolmaatschappelijk werker wordt doorgaans ingeschakeld in overleg met de leerkracht of intern begeleider, maar ouders kunnen ook direct contact opnemen. Gesprekken vinden plaats op school of bij u thuis, altijd met behoud van vertrouwelijkheid en met uw expliciete toestemming voor informatieverstrekking, tenzij er sprake is van ernstige zorgen over de veiligheid. U heeft te allen tijde recht op inzage in uw eigen gegevens. Een kortdurend traject kan al voldoende zijn om weer verder te kunnen. Voor intensievere of langdurige hulp werkt het schoolmaatschappelijk werk nauw samen met het sociaal domein van de gemeente. Zij kunnen adviseren of doorverwijzen naar gespecialiseerde jeugdhulp. **Contact Schoolmaatschappelijk Werk:** Melissa Jansma is aanwezig op maandagen in de oneven weken. U kunt haar bereiken via: - E-mail: m.jansma@welzijnmw.nl - Mobiel: 06-2243637 **Ouder- en Jeugdsteunpunt voor Passend Onderwijs:** Voor vragen over passend onderwijs, advies of een luisterend oor kunt u terecht bij het Ouder- en Jeugdsteunpunt. Dit steunpunt bedient de gemeenten Hoogeveen, De Wolden, Meppel, Westerveld, Steenwijkerland en specifieke postcodes in Staphorst en Zwartewaterland. Op www.ouder-jeugdsteunpunt.nl vindt u uitgebreide, toegankelijke informatie, inclusief veelgestelde vragen en een informatieve video. Vindt u niet wat u zoekt of wilt u een specifieke vraag stellen? Neem dan contact op via e-mail, het contactformulier of telefonisch. **Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning:** Binnen ons team zullen leerkrachten worden opgeleid tot taalspecialist en gedragsspecialist, om onze interne ondersteuningscapaciteit verder te versterken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Onderwijskwaliteit en Strategische Schoolplannen op de Burgemeester W.A. Storkschool

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan?

De Stichting Talent Westerveld draagt de volledige verantwoordelijkheid voor de onderwijskwaliteit. Onze ambities, strategische koers en meetbare prestatie-indicatoren zijn helder uiteengezet in het strategisch beleidsplan 2019-2023, met de inspirerende titel “Ruimte voor ambitie”. Dit plan vormt de basis voor onze onderwijsontwikkeling. De notitie kwaliteitsbeleid verduidelijkt de evoluties die onze kwaliteitssturing beïnvloeden op strategisch, tactisch en operationeel niveau gedurende de beleidsperiode 2019-2023. Het beantwoordt essentiële vragen zoals: Wat willen we bereiken? En hoe realiseren we dit op zowel bestuurs- als schoolniveau? Het strategisch beleidsplan 2019-2023 “Ruimte voor ambitie” definieert onze visie, stelt concrete doelen en identificeert meetbare prestatie-indicatoren voor onze kernthema's: Focus op Kwaliteit, Kindgericht Onderwijs, Professionele Leergemeenschap en Ouders & Omgeving. Deze strategische thema's worden op schoolniveau verder uitgewerkt in het jaarlijkse schoolplan. Voor de concrete uitvoering stellen we elk schooljaar een gedetailleerd schooljaarplan op. De resultaten en evaluaties van onze inspanningen worden vervolgens vastgelegd in het schooljaarverslag, zodat we continu kunnen leren en verbeteren.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen effectief?

Onze toewijding aan onderwijskwaliteit en de kracht van onze professionele leergemeenschap zijn de sleutels tot het behalen van onze ambitieuze doelen. Door deel te nemen aan het teamtraject van Stichting LeerKRACHT, hanteren we een gestructureerde werkwijze met effectieve bord- en werksessies. De traditionele teamvergaderingen hebben plaatsgemaakt voor wekelijkse bordsessies (op dinsdag of donderdag) en tweewekelijkse werksessies (eveneens op dinsdag of donderdag). Deze tweewekelijkse werksessies zijn cruciaal voor gezamenlijke lesontwikkeling en innovatie binnen ons team. Regelmatig organiseren we plenaire werksessies, bijvoorbeeld voor de analyse van onderwijsresultaten. Tijdens deze sessies evalueren we onze teamdoelen en de voortgang van de 'sprints' in de bordsessies middels een retrospective. Aan het begin van elk schooljaar definiëren we concrete teamdoelen, die we integreren in ons jaarbord. De voortgang op deze doelen monitoren we nauwgezet tijdens de wekelijkse bordsessies. Succesvol behaalde doelen documenteren we en de toegepaste werkwijzen beschrijven we in een 'Storkkaart'. Deze kaarten evalueren we periodiek: zijn we tevreden met de huidige aanpak of zijn er aanpassingen nodig om onze prestaties verder te optimaliseren?

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen op de Burgemeester W.A. Storkschool

Toelichting van de school

De Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo biedt een naadloze doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen, van voorschoolse opvang tot de start van het basisonderwijs. Onze aanpak focust op essentiële aspecten zoals hechte samenwerkingsafspraken, zorgvuldige overdracht van kindgegevens, een coherente pedagogisch-didactische leerlijn, actieve ouderbetrokkenheid en een solide ondersteuningsstructuur. Als trotse partner in 'De Twingel' werken we nauw samen met andere lokale voorzieningen om een optimale start te garanderen. Via een kwaliteitskaart monitoren we de samenwerking tussen CBS de Fontein, Kinderopvang Kaka en onze school, OBS Burg. W.A. Storkschool. Periodieke overleggen met onze partners zorgen ervoor dat we gezamenlijk de beste ontwikkelingskansen creëren voor elk kind. Nieuwe leerlingen kunnen worden aangemeld vanaf een half jaar voor hun vierde verjaardag. We onderscheiden hierbij reguliere instroom voor kinderen die nog niet leerplichtig zijn en tussentijdse instroom voor kinderen die van een andere basisschool komen.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt de Burgemeester W.A. Storkschool aan jonge kinderen?

De Burgemeester W.A. Storkschool zet vol in op een integrale aanpak voor jonge kinderen, waarbij de doorlopende ontwikkelingslijn centraal staat. We bieden geen aparte 'extra' programma's, maar integreren de voorbereiding op de basisschool naadloos in ons reguliere onderwijs. Dit betekent dat alle kinderen profiteren van onze focus op een soepele overgang en een stimulerende leeromgeving vanaf de vroegste jaren. Onze aanpak is erop gericht om elk kind de best mogelijke start te geven binnen ons basisonderwijs.

Met welke partners werkt de Burgemeester W.A. Storkschool samen voor het jonge kind?

De Burgemeester W.A. Storkschool werkt nauw samen met Kinderopvang Kaka om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen voor jonge kinderen in Dwingeloo. Deze samenwerking is essentieel voor een soepele overgang van de voorschoolse opvang naar het basisonderwijs.

De Burgemeester W.A. Storkschool werkt nauw samen met Kinderopvang Kaka om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen voor jonge kinderen in Dwingeloo. Deze samenwerking is essentieel voor een soepele overgang van de voorschoolse opvang naar het basisonderwijs.

Kinderopvang Kaka Dwingeloo
Team | Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo | [2025] Schoolregister