
De resultaten van Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Burgemeester W.A. Storkschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Burgemeester W.A. Storkschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Burgemeester W.A. Storkschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op de Burgemeester W.A. Storkschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep 8 met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat ten minste 85% van onze leerlingen deze cruciale vaardigheden moet bezitten, een norm die we serieus nemen voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Excelleren in Taal en Rekenen
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische prestaties te behalen. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep 8 dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De Onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze waarde geeft aan welk percentage leerlingen dit hogere niveau naar verwachting moet behalen, wat essentieel is voor een eerlijke vergelijking van prestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Burgemeester W.A. Storkschool?
De Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo streeft ernaar om elk kind een kansrijk schooladvies te bieden. Bij enige twijfel geven we de voorkeur aan het hoogst haalbare advies, zodat elke leerling optimaal wordt uitgedaagd. We begrijpen dat de afgelopen jaren, mede door de coronapandemie, uitdagend waren voor het onderwijs. Hierdoor kunnen schooladviezen anders zijn dan men wellicht verwacht. Echter, de Burgemeester W.A. Storkschool kijkt verder dan alleen de recente schooljaren. De ontwikkeling van een leerling over alle acht basisschooljaren wordt meegenomen in het adviesproces. Onze toewijding aan het hoogste advies blijft onverminderd, zelfs met de uitdagingen van de afgelopen periode. Elk kind verdient een advies dat recht doet aan zijn of haar potentieel, gebaseerd op een brede kijk op de ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociaal Welbevinden en Groepsvorming op Basisschool De Storkschool
Bij de Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo geloven we sterk in de kracht van de groep. Onze focus ligt op het welzijn van alle leerlingen en het creëren van een positieve schoolsfeer, waarbij we niet enkel kijken naar individuele problemen zoals pestgedrag of slachtofferschap. Elke leerling draagt bij aan een prettige omgeving waarin iedereen zich veilig en gewaardeerd voelt. Dit betekent dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het oplossen van uitdagingen en het voorkomen ervan in de toekomst. Ons motto: 'Samen maken wij er een fijne school van!' benadrukt deze gedeelde verantwoordelijkheid en ons streven naar een harmonieuze schoolgemeenschap.
Samenwerking en Gedeelde Verantwoordelijkheid
Onderling Vertrouwen en Respect
Positief Welbevinden en Veiligheid
Hoe bevordert de Burgemeester W.A. Storkschool het sociale welzijn van leerlingen?
De Burgemeester W.A. Storkschool stimuleert actief de sociale ontwikkeling door middel van een groepsgerichte aanpak. Elke leerling wordt aangemoedigd om bij te dragen aan een positieve en veilige sfeer, waarbij we samenwerken aan oplossingen voor eventuele sociale uitdagingen. Dit collectieve verantwoordelijkheidsgevoel creëert een omgeving waarin iedereen zich prettig voelt en met plezier naar school gaat.
Welke methoden en registraties gebruikt de Storkschool voor sociale opbrengsten?
De Burgemeester W.A. Storkschool monitort en bevordert de sociale ontwikkeling van leerlingen met behulp van specifieke programma's en registratiemethoden. Onze school hanteert de KiVa monitor om de sociale vooruitgang van de groep nauwkeurig in kaart te brengen en te evalueren. Deze gestructureerde aanpak stelt ons in staat om effectief te werken aan een positief sociaal klimaat binnen de school.
Welke sociaal-emotionele leerprogramma's worden ingezet op deze basisschool?
Op de Burgemeester W.A. Storkschool zetten we het programma 'KiVa' in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. KiVa is een bewezen effectieve methode die kinderen helpt bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en emotionele intelligentie. Door deze gestructureerde aanpak bieden we onze leerlingen de tools om positieve relaties op te bouwen en uitdagingen aan te gaan in een ondersteunende leeromgeving.
Inspectierapport Burgemeester W.A. Storkschool Dwingeloo: Ontdek de Resultaten
De Burgemeester W.A. Storkschool in Dwingeloo, met 207 leerlingen in het basisonderwijs, hecht veel waarde aan transparantie over de onderwijskwaliteit. De school streeft naar uitstekend onderwijs en deelt graag de bevindingen van de onderwijsinspectie. Hier vindt u gedetailleerde informatie over de prestaties en ontwikkelingen van onze school. Ontdek hoe de Burgemeester W.A. Storkschool zich inzet voor een stimulerende leeromgeving en de voortdurende verbetering van het onderwijs voor alle leerlingen.