Basisschool Openbare Basisschool De Grote Beer in Duivendrecht

Het team van Openbare Basisschool De Grote Beer in Duivendrecht

Current section: team
Astronautenweg 30
1115 Duivendrecht

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Grote Beer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Grote Beer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Grote Beer bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Grote Beer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Grote Beer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 53.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (53.8%)
Man (46.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Grote Beer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (7.7%)
35-45 jaar (38.5%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (30.8%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Grote Beer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Grote Beer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Deskundige Invulling van Afwezigheid op Basisschool De Grote Beer

Bij Openbare Basisschool De Grote Beer zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer onze gewaardeerde leerkrachten cursussen volgen, een opleiding genieten of buitengewoon verlof opnemen. Uw kind kan rekenen op een naadloze overgang dankzij onze ervaren leerkrachtondersteuners, toegewijde invalkrachten of flexibele inzet van ons eigen schoolteam. In de zeldzame situaties waarin directe vervanging niet mogelijk is, organiseren we de klassen zo efficiënt mogelijk door leerlingen tijdelijk te verdelen over andere groepen. Deze aanpak minimaliseert de impact op het leerproces van uw kind. We streven ernaar om altijd een oplossing te bieden. Mocht de situatie echter uitzonderlijkwijs geen opvang binnen de school toelaten, dan zullen we u tijdig informeren met het verzoek uw kind een dag thuis te houden. Uw begrip en medewerking zijn hierbij essentieel voor het behoud van een optimale leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Grote Beer

5

Optimale Taal- en Rekenzorg voor Succesvolle Schoolresultaten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Pedagogische Ondersteuning
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Individuele Begeleiding
Gedreven Leesspecialist
Interne Cultuurcoördinator voor Creatieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Leesvaardigheid verbeteren wij structureel door individuele aandacht. Elke maandag en donderdag ontvangen leerlingen uit groep 3, 4 en 5 extra leesinstructie van een ervaren, vrijwillige leerkracht. We stimuleren leesplezier met een moderne schoolbibliotheek en maandelijkse 'BerenVoorleesTijd', waar oudere leerlingen voorlezen aan jongere kinderen. Onze schoolkrant, maandelijks digitaal verspreid en fysiek beschikbaar, informeert ouders en de schoolgemeenschap. Een exemplaar in boekvorm in de bibliotheek nodigt uit tot lezen. Rekenen wordt versterkt door gerichte begeleiding in kleine groepen buiten de klas. Een rekenspecialist ontwikkelt aangepaste lesprogramma's voor kinderen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben. Cultuureducatie verrijken we met workshops van professionals, verzorgd in samenwerking met Cultuureducatie Amstelland. Deze sessies verrijken zowel het team als de leerlingen. Een gespecialiseerde Motorisch Remedial Teacher ondersteunt één dag per week kinderen met behoefte aan extra hulp bij fijne en grove motorische vaardigheden, essentieel voor schrijven en fysieke ontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Welzijn
Schoolorthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders beschikken over een basistraining in agressiehantering en bieden proactieve ondersteuning aan leerlingen, leerkrachten en ouders. Zij signaleren en interveniëren bij sociaal-emotionele uitdagingen, creëren een veilige leeromgeving en bevorderen het algehele welzijn binnen onze schoolgemeenschap.

0

Gedragsmanagement, Werk- en Studiehouding Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen rond gedrag en leerstrategieën werken wij samen met externe experts. We maken gebruik van de expertise van de Ouder- en Kind Coach en de Jeugdverpleegkundige van de gemeente Ouder-Amstel. Deze samenwerking zorgt voor een breder scala aan ondersteuningsmogelijkheden. Als onderdeel van Stichting Florente, profiteren wij van de ondersteuning van een eigen Passend Onderwijs Specialist en een Manager Onderwijs en Kwaliteit. Deze interne expertise versterkt onze onderwijskundige aanpak. Binnen het Samenwerkingsverband Amstelronde onderhouden we contacten met organisaties zoals Orion Expertisecentrum voor gespecialiseerde hulpvragen. Ook Chinski Kinderpsychologie en Logopediepraktijk 1801 dragen bij aan de brede ondersteuning die wij bieden.

1

Verbetering Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Motorisch Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Onze toegewijde lerarenondersteuner is een gecertificeerde Motorisch Remedial Teacher. Zij biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij de ontwikkeling van zowel fijne als grove motorische vaardigheden, wat cruciaal is voor een succesvolle schoolcarrière.

1

Veilige Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Bedrijfs Hulpverleners (BHV)

Toelichting van de school:

Onze Bedrijfs Hulpverleners hebben hun BHV-certificering in maart 2023 succesvol geactualiseerd. Dagelijks zijn er minimaal twee BHV-ers aanwezig om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers te waarborgen, conform de geldende veiligheidsnormen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Lift

Extra Lesondersteuning en Begeleiding op De Grote Beer

Ons Aanbod voor Succesvolle Leerlingen

Op De Grote Beer geloven we in passend onderwijs, waarbij we uitgaan van de unieke mogelijkheden van elk kind. We werken handelingsgericht en proactief samen met ouders om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren voor duurzaam leren. Ons schoolbeleid voor leerlingondersteuning is helder en volgt een gestructureerde route. Bij elke hulpvraag van een leerling of leerkracht onderzoeken we systematisch de oorzaken en identificeren we kansen om optimaal aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften. Maatwerk is hierbij essentieel. Soms kan blijken dat onze school niet de meest geschikte plek is voor een leerling. In dergelijke gevallen zoeken we, in nauwe samenwerking met de ouders, naar de juiste zorg en ondersteuning elders. Ons ondersteuningsprofiel schetst duidelijk wat wij kunnen bieden en waar onze grenzen liggen. Toekomstplannen voor Intensieve Ondersteuning: Volgend schooljaar willen we per klas gedetailleerd in kaart brengen wat de specifieke ondersteuningsbehoeften van elke leerling zijn. Dit realiseren we door een nauwe samenwerking tussen onze interne begeleider en de klassenteams te faciliteren, met regelmatige aandacht voor zorg en ondersteuning tijdens studiedagen en teamvergaderingen. Verbetering van Rekenen: Onze rekencoördinator, een gecertificeerde rekenspecialist, zal samen met de schoolleiding een plan ontwikkelen om de rekenresultaten structureel te verbeteren. Groepsbezoeken en het delen van bevindingen binnen het team zullen hierbij centraal staan, met concrete acties en follow-up tijdens teamoverleg en studiedagen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Toegewijde Schoolplan: Kwaliteit en Zorg bij De Grote Beer

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan richt zich op een continue verbetering van ons onderwijs. We streven ernaar het lesaanbod en de leeromgeving in de kleuterklassen te verrijken, met speciale aandacht voor een stimulerende start. Daarnaast zetten we in op de versterking van het rekenonderwijs door onze methodieken te optimaliseren en onze leerkrachten te blijven professionaliseren. We borgen een effectief zorgplan met duidelijke ondersteuningsroutes voor elke leerling en versterken ons burgerschapsonderwijs, inclusief thema's als mediawijsheid. De kwaliteit van ons wereldoriëntatie-onderwijs wordt gewaarborgd, net als het leesplezier van onze leerlingen. We integreren ook ons nieuwe leerlingvolgsysteem 'Leerling in Beeld' voor een optimale monitoring. Tot slot continueren we ons Cultuurplan, ontwikkeld in samenwerking met Cultuureducatie Amstelland, om deelname aan 'Cultuureducatie met Kwaliteit' te waarborgen en te verdiepen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Voor de kleuterklassen hebben we een externe specialist ingeschakeld die een scan heeft uitgevoerd. Op basis van de aanbevelingen schaffen we nieuwe materialen en leermiddelen aan om een rijkere leeromgeving te creëren, wat een stevige basis legt voor jonge kinderen. Het rekenonderwijs wordt versterkt door onze rekenspecialist, die onze methode WIG5 borgt en leerkrachten ondersteunt met groepsbezoeken en feedback, zodat het onderwijs continu aangepast kan worden. Voor burgerschap zetten we subsidiegelden van de GGD in voor een expert die ons ondersteunt bij mediawijsheid en relationele/seksuele vorming. Ouderavonden en team input leiden tot structurele integratie van deze belangrijke lessen. De zorg voor onze leerlingen is geborgd via een handelingskalender die het team tijdig informeert over de te verwachten zorgtaken. Met de subsidie van het Jeugd Educatiefonds zorgen we ervoor dat alle kinderen op De Grote Beer gedurende de dag voldoende eten en drinken krijgen, wat essentieel is voor hun concentratie en welzijn. We monitoren onze doelen door ze op te nemen in het jaarplan en deze tussentijds te evalueren met het team. Twee keer per jaar bespreken we de resultaten, waarna de schoolleiding deze presenteert aan het onderwijsbureau om waar nodig doelen bij te stellen en nieuwe groepsplannen te maken. De borging van de verbeteringen op het gebied van cultuur, wereldoriëntatie (FAQTA, TopCanon, TopTechneut), leesplezier en het leerlingvolgsysteem gebeurt door regelmatige groepsbezoeken, externe en interne expertise en specifieke aandacht tijdens studiedagen en teamvergaderingen.

Programma's voor Jonge Kinderen: Start uw Kind met Succes

Toelichting van de school

Bij Openbare Basisschool De Grote Beer hechten we veel waarde aan een optimale ontwikkeling voor elk kind, zelfs in de vroegste jaren. We nemen actief deel aan de kwaliteitsdialoog van Samenwerkingsverband Amstelland en de gemeente Ouder-Amstel. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) continu te evalueren en te verbeteren. Ons doel is om heldere afspraken te maken en te waarborgen dat leerlingen die een VVE-indicatie hebben, optimaal profiteren van onze programma's. Zo creëren we een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Grote Beer speciale programma's voor peuters en kleuters?

Openbare Basisschool De Grote Beer biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen, met aandacht voor hun vroege ontwikkeling. We zorgen voor een naadloze overgang van de voorschoolse periode naar het basisonderwijs. Onze focus ligt op het creëren van een rijke leeromgeving waarin jonge kinderen spelenderwijs de wereld ontdekken en belangrijke vaardigheden ontwikkelen. Dit alles binnen een veilige en vertrouwde schoolomgeving.

Met welke organisaties werkt Basisschool De Grote Beer samen voor het jonge kind?

Om de beste zorg en educatie voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Openbare Basisschool De Grote Beer nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Partou, die gespecialiseerde opvang en educatie biedt voor kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak vanaf de vroegste jaren.

Om de beste zorg en educatie voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Openbare Basisschool De Grote Beer nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Partou, die gespecialiseerde opvang en educatie biedt voor kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak vanaf de vroegste jaren.