Openbare Basisschool Flevosprong in Dronten

Het team van Openbare Basisschool Flevosprong in Dronten

Current section: team
De Barrage 2
8252 Dronten

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Flevosprong is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Flevosprong. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Flevosprong bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Flevosprong bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Flevosprong zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Flevosprong. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (31.3%)
45-55 jaar (6.3%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Flevosprong werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Flevosprong gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Personeel Basisschool Flevosprong: Een Zorgeloze Continuïteit

Bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten en onderwijsondersteuners, zoals bij ziekte of verlof, treedt ons proactieve vervangingsplan direct in werking. Wij garanderen een naadloze voortzetting van het onderwijs. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van de impact op uw kind. Daarom zetten we eerst intern de meest geschikte collega in. Dit kan een duo-collega zijn die direct de lessen overneemt, of een collega die normaal gesproken niet op die dag werkt. We hebben een flexibel rooster om dit mogelijk te maken. Indien nodig, maken we gebruik van onze professionele invalpool via Ante. Deze ervaren krachten zijn speciaal getraind om snel in te stromen en de hoge onderwijskwaliteit te waarborgen. Ook onderwijsassistenten, stagiaires, de intern begeleider of de directeur kunnen bijspringen, mits hun eigen kerntaken dit toelaten en er effectief toezicht op afstand mogelijk is. Als laatste redmiddel hanteren we ons draaiboek voor het herverdelen van leerlingen over andere groepen. Dit doen we alleen in uitzonderlijke situaties om de continuïteit van het leren te garanderen. We streven ernaar dat elk kind ononderbroken toegang heeft tot kwalitatief goed onderwijs, elke dag weer.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Organisatie van het onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Begeleiding: Specialisten op Basisschool Flevosprong

7

Boost Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Optimale Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor Rekenvaardigheid
Hoogbegaafdheid Specialist voor Uitdaging
Taalspecialist voor Verbale Ontwikkeling
Leesspecialist voor Leesplezier en Begrip
Onderwijsassistent voor Extra Ondersteuning
i-coach voor Digitale Vaardigheden

Toelichting van de school:

Externe experts van Intraverte versterken ons team twee dagen per week op Flevosprong. Intraverte biedt gespecialiseerde hulp aan kinderen met ontwikkelingsuitdagingen op het gebied van bewegen en gedrag. Ze ondersteunen kinderen die extra aandacht nodig hebben voor zelfvertrouwen, concentratie in de klas of het omgaan met emoties zoals boosheid. Ook kinderen met motorische achterstanden, zoals problemen met schrijven, fietsen, klimmen of rennen, vinden hier de juiste begeleiding om hun vaardigheden te verbeteren.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjertraining en Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Kanjertraining voor Positief Gedrag

Toelichting van de school:

Alle leerkrachten binnen onze school zijn gecertificeerde Kanjertrainers. Dit betekent dat zij deskundig zijn in het bevorderen van een positief sociaal klimaat en het aanleren van effectieve strategieën voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze aanpak zorgt voor een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gestructureerde Aanpak
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdagend Leren

Toelichting van de school:

Onze HB-coördinator, een specialist in meer- en hoogbegaafdheid, speelt een cruciale rol in het onderwijs. Zij ontwikkelt en borgt leerlijnen speciaal voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, regelt aanmeldingen voor programma's zoals A-Kwadraat en HB-Dronten. Daarnaast begeleidt en monitort zij leerlingen die werken met verrijkend en uitdagend lesmateriaal, om hun potentieel optimaal te benutten.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ontwikkeling
Vakleerkracht Gymnastiek voor Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinator, tevens Intern Begeleider, overziet de algehele ontwikkeling van elk kind. Dit omvat een brede kijk op de ontwikkeling, waarbij ook motorische en lichamelijke aspecten aandacht krijgen. Door deze integrale benadering zorgen we ervoor dat alle kinderen zich zowel cognitief als fysiek optimaal kunnen ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten toegewezen aan medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen dit overzicht. Voor specifieke vragen hieromtrent verwijzen wij u graag naar de schoolleiding of de intern begeleider. Wij streven ernaar om voor elke zorgvraag een passende oplossing te bieden binnen onze schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool Flevosprong

Hoe Wij Elk Kind de Juiste Aandacht Geven

Bij Openbare Basisschool Flevosprong staat de individuele ontwikkeling van uw kind centraal. Bij aanmelding van een leerling met specifieke ondersteuningsbehoeften, beoordelen we zorgvuldig of ons ervaren team de nodige begeleiding kan bieden, zonder dat dit ten koste gaat van de leerling zelf of andere kinderen in de klas. Ons toelatingsprotocol, vastgelegd in ons Schoolontwikkelingsprofiel (SOP), biedt hierbij een leidraad. Factoren die van invloed kunnen zijn op de toelating, zoals de verstoring van rust en veiligheid, de benodigde verzorging, en de impact op het leerproces van medeleerlingen, worden meegenomen in deze beoordeling. De mogelijkheden om leerlingen met diverse behoeften te ondersteunen, variëren jaarlijks afhankelijk van de groepsdynamiek, de expertise van onze leerkrachten en de beschikbare faciliteiten. Wij streven ernaar om elk kind de aandacht en acceptatie te geven die het verdient, met respect voor zijn of haar unieke leertempo en niveau. Dit kan betekenen dat het eindniveau van deze leerlingen afwijkt van het gemiddelde. In ons officiële Ondersteuningsdocument leest u alles over de gestructureerde zorg binnen onze school. Speciale Aandacht voor Begaafde Leerlingen: Talentenklas 'A-Kwadraat' Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals begaafde en hoogbegaafde kinderen, bieden wij op maat gemaakte lesstof volgens ons specifieke protocol. Vanaf groep 4 kunnen deze talentvolle leerlingen deelnemen aan onze exclusieve talentenklas, 'A-Kwadraat'. 'A-Kwadraat' is een uniek samenwerkingsverband tussen Stichting Ante en het Almere College. De naam weerspiegelt deze synergie, waarbij de krachten gebundeld worden om meer te bereiken dan de som der delen. Net zoals een kwadraat ontstaat door vermenigvuldiging, stimuleren wij de vermenigvuldiging van de aangeboren talenten van onze leerlingen. Dit onderwijsarrangement is speciaal ontwikkeld voor leerlingen uit groep 4, 5 en 8 die consistent laten zien dat ze meer kunnen dan hun leeftijdsgenoten. Naast cognitieve uitdagingen vinden deze leerlingen baat bij contact met ontwikkelingsgelijken. Daarnaast is HB-Dronten een initiatief voor (hoog)begaafde leerlingen uit groepen 6 en 7 in de gemeente Dronten, een samenwerking tussen SKO, Codenz en Ante, gericht op het bieden van passende educatie. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning We blijven continu investeren in de ontwikkeling van onze onderwijsondersteuning. Dit omvat het optimaliseren van kindgesprekken via Schoolpoort en het versterken van de 'leren-leren' vaardigheden van onze leerlingen door dieper inzicht te krijgen in hun executieve functies.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan op Flevosprong

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2028?

Ons schoolplan voor de periode 2024-2028 legt de focus op vier cruciale ontwikkeldoelen die onze onderwijskwaliteit versterken. We richten ons op het optimaliseren van ons kwaliteitszorgsysteem, met duidelijke rollen en verantwoordelijkheden voor iedereen. Daarnaast zetten we in op schoolontwikkeling binnen een professionele leercultuur, ondersteund door Stichting Leerkracht. Vakinhoudelijke expertise wordt geborgd met kwaliteitskaarten en ons leerlingportfolio, bekend als Schoolport, wordt verder ontwikkeld om onze visie en werkwijze optimaal te reflecteren. Met deze speerpunten waarborgen we continuïteit en verbetering in ons onderwijs voor alle leerlingen op Flevosprong.

Hoe bevorderen we burgerschap en maatschappelijke betrokkenheid?

Binnen Flevosprong besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van burgerschapsvaardigheden. We creëren een stimulerende omgeving waarin leerlingen hun unieke talenten ontdekken en benutten. Ze leren zich bewust te worden van hun rol als actieve en verantwoordelijke burgers in onze samenleving. Onze concrete doelstellingen voor de komende vier jaar zijn gericht op respect voor waarden en normen, zorgzaamheid voor het milieu, en het vergelijken van de eigen leefomgeving met die elders, zowel nationaal als internationaal. Ons uitgebreide burgerschapsplan, dat we in schooljaar 25-26 actualiseren, biedt een gedetailleerd overzicht van ons aanbod en onze ambities op dit gebied.

Hoe waarborgt Flevosprong de onderwijskwaliteit en teamontwikkeling?

Op Basisschool Flevosprong hanteren we een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem, verankerd in een meerjarenplanning. Hiermee beoordelen en verbeteren we continu ons onderwijs op een effectieve manier. Dit systeem is nauw verbonden met ons integraal personeelsbeleid, wat zorgt voor een parallelle ontwikkeling van zowel de school als onze medewerkers. We gebruiken diverse instrumenten om onze kwaliteitszorg te meten en te verbeteren. Deze leiden steevast tot concrete aandachtspunten. In samenwerking met ons toegewijde team, en met oog voor onze schoolambities en actuele ontwikkelingen, definiëren we verbeterpunten. Hierbij hanteren we het principe 'niet het vele is goed, maar het goede is veel', wat betekent dat we focussen op de meest impactvolle verbeteringen. Deze geselecteerde verbeterpunten worden vervolgens verwerkt in ons jaarplan en uitgevoerd door gespecialiseerde projectgroepen of werkgroepen. De schoolleiding monitort de voortgang nauwgezet. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de resultaten van de verbeterplannen en rapporteren we hierover in ons jaarverslag, waarmee we volledige transparantie bieden over onze inspanningen.

Stimulerend Jonge Kind Programma op Basisschool Flevosprong Dronten

Toelichting van de school

Openbare Basisschool Flevosprong in Dronten biedt een rijke leeromgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in een sterke start voor elk kind, met aandacht voor spelend leren en sociale ontwikkeling. Ons programma voor het jonge kind is ontworpen om nieuwsgierigheid te prikkelen en een veilige basis te leggen voor verdere schoolontwikkeling. Ontdek de voordelen van ons onderwijs in Dronten.

Veelgestelde vragen

Welke extra programma's biedt Basisschool Flevosprong voor jonge kinderen?

Basisschool Flevosprong in Dronten investeert in een breed scala aan activiteiten, speciaal afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Wij streven ernaar om een stimulerende omgeving te creëren die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt. Ons aanbod is gericht op het bevorderen van spelend leren en het ontwikkelen van essentiële sociale vaardigheden. Kom langs en ervaar de unieke aanpak van onze basisschool in Dronten.

Met welke partners werkt Basisschool Flevosprong samen voor het jonge kind aanbod?

Voor een naadloze overgang en een verrijkt aanbod voor jonge kinderen, werkt Basisschool Flevosprong in Dronten nauw samen met vooraanstaande partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Kinderopvang WildeWijs. Via hun website kunt u meer informatie vinden over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de vroege educatie van uw kind: https://kinderopvangwildewijs.nl/.

Voor een naadloze overgang en een verrijkt aanbod voor jonge kinderen, werkt Basisschool Flevosprong in Dronten nauw samen met vooraanstaande partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Kinderopvang WildeWijs. Via hun website kunt u meer informatie vinden over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de vroege educatie van uw kind: https://kinderopvangwildewijs.nl/.

Team | Openbare Basisschool Flevosprong in Dronten | [2025] Schoolregister