Openbare Basisschool De Dukdalf in Dronten

Het team van Openbare Basisschool De Dukdalf in Dronten

Current section: team
Beursplein 6
8253 Dronten

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Dukdalf is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Dukdalf. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Dukdalf bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Dukdalf bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Dukdalf zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.3%)
Man (21.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Dukdalf. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8%)
25-35 jaar (36%)
35-45 jaar (28%)
45-55 jaar (8%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Dukdalf werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.3%)
Direct ondersteunend personeel (13%)
Indirect ondersteunend personeel (4.3%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Dukdalf gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Lerarenvervanging op De Dukdalf

Op Openbare Basisschool De Dukdalf zorgen we voor een soepele voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Ons team hanteert een gestructureerde aanpak om de continuïteit van de lessen te waarborgen. Bij ziekte of verlof van een leerkracht zetten we direct onze interne flexibele schil in. Eerst benaderen we de duo-collega, die al bekend is met de klas en de lesstof, voor een naadloze overname. Indien nodig worden collega's die op dat moment niet voor de klas staan, gevraagd om in te vallen. Voor de jongste leerlingen in de kleutergroepen wordt de onderwijsassistent ingezet op de eerste dag van de afwezigheid, wat zorgt voor directe ondersteuning. Leerlingen in de groepen 3 tot en met 8 worden op de eerste dag van de afwezigheid opgevangen door de lesstof te verdelen over andere klassen. Ze werken zelfstandig en ontvangen waar nodig extra instructie van een collega-leerkracht. In uitzonderlijke situaties, zoals bij meerdere gelijktijdige afmeldingen, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk thuis moet blijven. Dit gebeurt altijd met het oog op de kwaliteit van het onderwijs en de werkdruk van de aanwezige leerkrachten. Bij langdurige ziekte stellen we alles in het werk om zo spoedig mogelijk een vaste, gekwalificeerde vervanger te vinden. Zo garanderen we een stabiele leeromgeving voor al onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Dukdalf werken we met jaargroepen, waarin leerlingen van dezelfde leeftijd zitten. De kleutergroepen zijn gemengd zodat kinderen van en met elkaar kunnen leren op school. De parallelgroepen (twee dezelfde jaargroepen) werken nauw samen. Daardoor kunnen de leerkrachten taken verdelen en de kinderen intensiever begeleiden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Dukdalf

8

Verbetering Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool De Dukdalf in Dronten zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze acht gespecialiseerde professionals, waaronder dyslexie- en rekenspecialisten, bieden gerichte hulp. Daarnaast coördineren onze bouw- en vakspecialisten de lesmethoden, zodat elke leerling, ongeacht niveau, de best mogelijke begeleiding krijgt in zowel taal als rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

De sociale en emotionele groei van uw kind staat centraal op De Dukdalf. Onze intern begeleiders, verspreid over de bouwen, zorgen voor een consistente aanpak en nauwe opvolging van leerlingen. De gespecialiseerde Kanjercoördinator implementeert de Kanjertraining en ondersteunt leerkrachten, terwijl 'Sterk in de Klas' en 'Intraverte' extra begeleiding bieden, altijd in samenspraak met ouders.

2

Gedrag en Werkhouding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een positieve werk- en leerhouding bij alle leerlingen van De Dukdalf. Leerkrachten bieden directe begeleiding en kunnen voor specifieke vragen terecht bij onze intern begeleider. Deze begeleiders monitoren de voortgang van alle leerlingen continu en kunnen, indien nodig, externe expertise inschakelen voor optimale ondersteuning.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gymdocent

Toelichting van de school:

De ontwikkeling van motorische vaardigheden en lichamelijke fitheid is een belangrijk onderdeel van ons curriculum op De Dukdalf. Onze leerkrachten en gespecialiseerde gymdocenten stimuleren deze ontwikkeling actief. Bij specifieke zorgen over een leerling kan de intern begeleider geraadpleegd worden, die vervolgens, met ouderlijke toestemming, aanvullende expertise kan inschakelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in vaste dienst hebben, bieden we wel ondersteuning waar nodig. Leerkrachten kunnen bij zorgen omtrent de gezondheid of persoonlijke verzorging van een leerling de intern begeleider inschakelen. Deze kan vervolgens, in overleg met ouders, de gepaste externe hulp organiseren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Dukdalf

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod

Bij Openbare Basisschool De Dukdalf staat de individuele ontwikkeling van uw kind centraal. Wanneer een leerling behoefte heeft aan extra ondersteuning, beoordelen we zorgvuldig of ons onderwijs hieraan kan voldoen. Dit hangt af van diverse factoren, waaronder de groepsgrootte en de specifieke samenstelling. Ons uitgangspunt is dat elke leerkracht voldoende tijd en aandacht kan besteden aan alle leerlingen. Als de basisondersteuning niet volstaat, schakelen we over naar ons uitgebreide ondersteuningsplan. De intern begeleider werkt nauw samen met de leerkracht om de benodigde begeleiding te bepalen. Indien nodig, betrekken we gespecialiseerde interne en externe professionals, zoals orthopedagogen, maatschappelijk werkers of dyslexiespecialisten. Toekomstige Ontwikkelingen in Onze Ondersteuning We zetten ons actief in voor de verbetering van diverse educatieve gebieden. Denk hierbij aan burgerschapsvorming, didactische vaardigheden en een heldere visie op gedrag. Ook de ontwikkeling op het gebied van digitale vaardigheden, Engels en het versterken van een doorlopende lijn in eigenaarschap krijgt onze volle aandacht. Ons toegewijde team volgt hiervoor voortdurend relevante scholingen. Zo garanderen we dat we uw kind de best mogelijke begeleiding kunnen bieden, nu en in de toekomst. Ontdek hoe wij het verschil maken in het basisonderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Dukdalf

Wat zijn de ontwikkelingsdoelen van Basisschool De Dukdalf voor dit schooljaar?

Dit schooljaar focust Openbare Basisschool De Dukdalf op diverse belangrijke ontwikkelingen die het onderwijs en de groei van onze leerlingen bevorderen. We leggen een sterke nadruk op burgerschap, waarbij we leerlingen stimuleren hun unieke talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Ze leren hun rol als actieve en verantwoordelijke burgers in de maatschappij kennen. Ons beleidsplan dient als leidraad om onze inspanningen op dit gebied te evalueren en te verbeteren. Daarnaast richten we ons op de professionalisering van ons didactisch handelen. De manier waarop we instructie geven en inspelen op individuele leerbehoeften en kenmerken van leerlingen is cruciaal voor een optimaal leerproces. Regelmatige klassenbezoeken en samenwerking met externe specialisten versterken onze aanpak. Onze visie op gedrag is aangescherpt, in lijn met onze visie op leren. We onderzoeken de onderlinge samenhang en passen waar nodig onze werkwijzen aan om een positief en stimulerend schoolklimaat te waarborgen. We evalueren ons huidige rapportagesysteem om ervoor te zorgen dat ouders en leerlingen een duidelijk beeld krijgen van de ontwikkeling van de leerling. Werkgroepen werken aan het borgen van resultaten en het continueren van kwaliteitsverbetering. Digitale vaardigheden zijn essentieel in de huidige maatschappij. Daarom implementeren we de methode Basicly, die een doorlopende leerlijn digitale geletterdheid biedt. Deze methode behandelt kerndoelen zoals digitale systemen, mediawijsheid, veiligheid, privacy en programmeren, en bereidt leerlingen optimaal voor op de toekomst. Engelse taalbeheersing wordt steeds belangrijker door internationalisering en digitalisering. We onderzoeken komend schooljaar welke lesmethode het beste aansluit bij de behoeften van onze leerlingen op De Dukdalf. Tot slot werken we aan een doorlopende lijn voor eigenaarschap, voortbouwend op onze ontwikkelde visie op leren en lesgeven. Dit omvat het verankeren van deze visie in onze dagelijkse praktijk en het stimuleren van eigenaarschap bij zowel leerlingen als teamleden.

Hoe waarborgt Basisschool De Dukdalf de gestelde onderwijsdoelen?

Openbare Basisschool De Dukdalf hanteert een gestructureerde aanpak om haar onderwijsdoelen te realiseren. We werken met toegewijde ontwikkelteams die zich elk richten op een specifiek aspect van het jaarplan. Deze teams zorgen voor de terugkoppeling van ontwikkelingen naar het gehele team en integreren actief de input van alle medewerkers. De schoolleiding coördineert deze ontwikkelteams en bewaakt het overzicht. Alle afspraken en werkwijzen worden uiteindelijk vastgelegd in een kwaliteitskaart, die nauw aansluit bij de unieke visie van onze basisschool. Dit proces garandeert de continuïteit en kwaliteit van ons onderwijs.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Dronten

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Dukdalf in Dronten biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme start, waarbij elk kind de aandacht krijgt die het verdient om zich optimaal te ontwikkelen. Ons team van toegewijde professionals staat klaar om uw kind met plezier te begeleiden. Wij richten ons op een brede ontwikkeling, zowel op sociaal-emotioneel als op cognitief gebied. Door middel van spelenderwijs leren worden de nieuwsgierigheid en creativiteit van uw kind gestimuleerd. De Dukdalf is dé plek waar uw kind de basis legt voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk Extra Aanbod Biedt Basisschool De Dukdalf voor Jonge Kinderen?

Basisschool De Dukdalf in Dronten investeert in een sterke start voor uw kind door middel van specifieke programma's. Wij bieden een uitgebreid aanbod voor het jonge kind, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen met een (vermoedelijke) ontwikkelingsachterstand extra ondersteuning te bieden. Daarnaast faciliteert de school peuteropvang, zodat ook de jongste kinderen al kunnen wennen aan een gestructureerde leeromgeving en sociale interactie met leeftijdsgenootjes. Dit draagt bij aan een soepele overgang naar de basisschool.

Basisschool De Dukdalf in Dronten investeert in een sterke start voor uw kind door middel van specifieke programma's. Wij bieden een uitgebreid aanbod voor het jonge kind, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen met een (vermoedelijke) ontwikkelingsachterstand extra ondersteuning te bieden. Daarnaast faciliteert de school peuteropvang, zodat ook de jongste kinderen al kunnen wennen aan een gestructureerde leeromgeving en sociale interactie met leeftijdsgenootjes. Dit draagt bij aan een soepele overgang naar de basisschool.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang Dronten

Met Wie Werkt Basisschool De Dukdalf Samen voor het Jonge Kind Programma?

Om een naadloze en kwalitatief hoogwaardige doorlopende leerlijn te garanderen, werkt Openbare Basisschool De Dukdalf nauw samen met externe partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is Kinderopvang Wildewijs. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de overgang van kinderopvang naar basisschool zo soepel mogelijk verloopt. Kinderopvang Wildewijs deelt onze visie op vroege educatie en kindontwikkeling. Door deze samenwerking kunnen wij een consistent en afgestemd programma aanbieden voor alle jonge kinderen in Dronten, wat de ontwikkeling en het leerplezier van uw kind ten goede komt.

Om een naadloze en kwalitatief hoogwaardige doorlopende leerlijn te garanderen, werkt Openbare Basisschool De Dukdalf nauw samen met externe partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is Kinderopvang Wildewijs. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de overgang van kinderopvang naar basisschool zo soepel mogelijk verloopt. Kinderopvang Wildewijs deelt onze visie op vroege educatie en kindontwikkeling. Door deze samenwerking kunnen wij een consistent en afgestemd programma aanbieden voor alle jonge kinderen in Dronten, wat de ontwikkeling en het leerplezier van uw kind ten goede komt.

Team | Openbare Basisschool De Dukdalf in Dronten | [2025] Schoolregister